ZP.271.PN.2.2.2011                                                                                   Raszyn dn. 3 lutego 2011 r.

 

 

obrazek

 

 

 

Dot. Przetargu nieograniczonego na: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu nad realizacją zadań inwestycyjnych w ramach Projektu pn.: „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Raszyn” - ZP.271.PN.2.2011

 

Na  podstawie  art.  38  ust.  2  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  P.z.p.  (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759) Zamawiający udziela odpowiedzi na zadane pytania:

 

Ad. 1 Specyfikacja Istotnych warunków Zamówienia:

 

Pyt.1  W zawiązaniu do pkt II.2.1.4) – prosimy o informację, czy Zamawiający dopuszcza przekazanie Raportów (do zatwierdzenia) w formie PDF. Prosimy o odpowiedź.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający informuje, iż wszystkie raporty powinny być złożone do zatwierdzenia przez Zamawiającego. Raporty będą składane w trzech (3) egzemplarzach każdy w j. polskim do JRP oraz dodatkowo w wersji elektronicznej edytowalnej i w plikach *.pdf. Raporty będą przygotowane w formacie uzgodnionym z Zamawiającym, a strony tytułowe będą wyraźnie podawać, że ten Kontrakt jest finansowany przez UE.

 

Pyt. 2 Dot. pkt. II 2.1.16) – Zgodnie z art.29 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (zwana dalej również u.p.z.p) „przedmiot zamówienia powinien zostać opisany w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie jasnych i zrozumiałych określeń”, w  związku z powyższym prosimy  o doprecyzowanie co Zamawiający rozumie pod pojęciem „wykonania innych czynności nie wymienionych w opisie przedmiotu zamówienia, które będą konieczne do prawidłowej realizacji nadzoru nad kontraktami na roboty oraz wymaganiami Zamawiającego”. Prosimy o wyjaśnienia.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający wskazuje, że Wykonawca dokonując oszacowania ceny oferty powinien przewidzieć wszelkie czynności niezbędne dla realizacji celu zamówienia ze względu na ryczałtowy charakter ceny.

 

Pyt. 3 Dot. pkt. II 2.1.2 A.3) – Rozumiemy, że Inżynier nie jest zobowiązany oceniać rozwiązań technicznych zastosowanych w projekcie tylko kompletności i spójności. Prosimy o potwierdzenie.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający informuje, iż do Obowiązków Inżyniera Kontraktu  w zakresie dokumentacji projektowej zgodnie z zapisami pkt. II 2.1.2 A.3) należeć będzie zbadania projektu pod względem zupełności oraz wad, błędów, konfliktów i prawidłowości rozwiązań.

 

Pyt. 4 Dot. pkt. II 2.1.2 A.5) – Prosimy o informację czy zamawiający posiada podpisana umowę o nadzór autorski.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zgodnie z zapisami umowy zawartej w biurem projektowym jest ono zobowiązane do pełnienia nadzoru autorskiego przy przyjętej cenie za 1 pobyt na budowie. Zasady pełnienia  nadzoru autorskiego i obowiązki z tym związane zostaną uszczegółowione w odrębnej umowie

 

Pyt. 5 Dot. pkt. II 2.1.2 C.44) – Zgodnie z art. 29 u.p.z.p. prosimy o wyjaśnienie, co zamawiający  rozumie pod pojęciem obarczania Wykonawcy obowiązkiem załatwienia  „wszelkich spraw i  uzgodnień właściwych instytucji na użytkowanie wybudowanych obiektów z odpowiednim wyprzedzeniem i zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie”. Prosimy o wyjaśnienie w przedmiotowej kwestii.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Inżynier Kontraktu wyegzekwuje od Wykonawców Robót przygotowanie Dokumentacji Powykonawczych oraz dokona ich sprawdzenia pod warunkiem dostarczeniem wszelkich dokumentów niezbędnych do uzyskania Decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu

 

Pyt. 6 Dot. pkt. II 2.1.2 C.52) – Mając na uwadze zapisy art. 29 u.p.z.p. prosimy o wyjaśnienie, co zamawiający  rozumie przez pojęciem „innych specjalistów”. Prosimy o wyjaśnienie tej kwestii.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Aby wypełnić swoje zobowiązania, Inżynier (firma) powinien dysponować wysoko wykwalifikowanym personel. Inżynier powinien zaangażować zespół Kluczowego Personelu posiadający multidyscyplinarną wiedzę inżynierską, zdolny do wykonania swoich obowiązków m.in. jako Inspektorowie Nadzoru zgodnie z wymaganiami wynikającymi
z Prawa Budowlanego. W przypadku zaistnienia  jakiejkolwiek potrzeby zgodnie z zapisami SIWZ  specjaliści Inżyniera kontraktu powinni posiadać wsparcie techniczne np. radcy prawnego

 

Pyt. 7 Dot. pkt. II 2.1.2 C.56) – Rozumiemy, że w związku z obowiązkiem jaki na Wykonawcę nakłada Zamawiający, przewidującym włączenie w zakres obowiązków Wykonawcy reprezentowania Zamawiającego przed sądami w sprawach związanych z realizacją inwestycji, rozumiemy, że koszty sądowe w przypadku konieczności ich poniesienia związane z realizacją wskazanego zobowiązania Inżyniera, będzie pokrywał Zamawiający. Prosimy o potwierdzenie

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Koszty sądowe będzie pokrywał Zamawiający.

 

Pyt. 8 W nawiązaniu do. pkt. II 2.1.2 D – Rozumiemy, że udział Wykonawcy w zakresie wykonywania czynności  w okresie gwarancji i rękojmi w komisjach powoływanych do stwierdzenia ujawnionych wad w okresie gwarancji udzielonej przez wykonawcę i egzekwowania tych wad, dotyczy komisji zwoływanych ad hoc w przypadku stwierdzenia ujawnionych wad w okresie  gwarancji udzielonej przez Wykonawcę i egzekwowania  usunięcia tych wad. Prosimy o potwierdzenie

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający potwierdza udział Inżyniera Kontraktu w komisjach zwoływanych ad hoc w okresie gwarancji i rękojmi w przypadku ujawnienia wad oraz komisji przeglądu przed upływem okresu gwarancji.

 

Pyt. 9 Dot.. pkt. II 2.1.2 F.2) – Rozumiemy, że koszty wszystkich publikacji i informacji prasowych dotyczących działań wynikających z realizacji umowy ponosi Zamawiający. Prosimy o potwierdzenie

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

 Do obowiązków Wykonawcy nie należy publikacja informacji prasowych, a jedynie kontrola i nadzór nad tym aby takie informacje zwierały elementy wskazane w pkt. II 2.1.2 F.2) SIWZ.

 

Pyt. 10 W odniesieniu do pkt. III 3.1.– W celu ustalenia dokładnej czasochłonności pracy, prosimy o podanie szacunkowego terminu czasu trwania Okresu Zgłaszania Wad.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Okres zgłaszania wad w przypadku robót budowlanych nad którymi nadzór będzie pełnił Inżynier Kontraktu wynosi 36 miesięcy

 

Pyt. 11 W nawiązaniu do pkt. III 3.2.– prosimy o wskazanie, o jaki okres może przedłużyć się termin realizacji umowy. Informacja ta pozwoli na dokonanie prawidłowego oszacowania ceny ofertowej.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zgodnie  z zapisami pkt. II 3.1 Zamawiający informuje, iż planowany termin zakończenia realizacji inwestycji – 30 czerwca 2012 r. Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu nie później niż do 31.12.2012 r. ze względu na termin zakończenia całego projektu pn. „Uporządkowanie gospodarki wodno – ściekowej Gminie Raszyn”.

 

Pyt. 12  Dot. pkt. V 5.3.– Prosimy o informację czy zamawiający dopuszcza możliwość łączenia stanowisk poszczególnych Ekspertów. Prosimy o odpowiedź.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający dopuszcza łączenie stanowisk poszczególnych ekspertów.

 

Pyt. 13 Dot. pkt. V 5.3. ekspert 5 – Rozumiemy, że zamawiający uzna spełniony warunek posiadania przez Inspektora Nadzoru Robót Elektrycznych (Ekspert nr 5) doświadczenia zawodowego w zakresie budowy/przebudowy sieci i instalacji elektrycznych i/lub elektroenergetycznych. Prosimy o potwierdzenie.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zgodnie z zapisami pkt. V 5.3. tiret 5  Zamawiający uzna spełnienie warunków co do Inspektora Nadzoru Robót Elektrycznych przy łącznym spełnieniu warunków wymienionych w SIWZ. Przy spełnieniu wszystkich pozostałych wymagań, Zamawiający potwierdza, że wystarczające jest posiadanie doświadczenia zawodowego w zakresie budowy/przebudowy sieci i instalacji elektrycznych i/lub elektroenergetycznych jako wypełniającego doświadczenie w zakresie wskazanym w SIWZ, tj. w zakresie sieci i instalacji elektroenergetycznych.

 

Pyt. 14 W nawiązaniu do  pkt. V 5.4. – Rozumiemy, że w przypadku gdy polisa opłacana jest w ratach, Wykonawca ma dołączyć dowody wpłaty wymaganych rat. Prosimy o potwierdzenie. Dodatkowo prosimy o wyjaśnienie zapisu, w którym Zamawiający określił sposób przedstawienia opłaconej polisy „do przedstawienia przed podpisaniem umowy”. Z uwagi na zapisy art. 29 u.p.z.p. prosimy o precyzyjne wyjaśnieni wskazanego zapisu.

 

 

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający zbada spełnienie warunku ubezpieczenia Wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości min. – 1.000.000 PLN na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy. Zamawiający nie wymaga złożenia dokumentu opłaconej polisy wraz z ofertą.

Zwrot „do przedstawienia przed podpisaniem umowy” oznacza, że Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza przedłoży do wglądu Zamawiającemu dokument polisy przez podpisaniem umowy. Jest to wymaganie (określone tym zwrotem) odnoszące się do formalności jakie powinien dopełnić wykonawca przed podpisaniem umowy.

 

Pyt. 15 W nawiązaniu do  pkt. XV 15.4. – Prosimy o informację czy Zamawiający przewiduje wizje lokalna z udziałem Wykonawców?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający nie przewiduje wizji lokalnej z udziałem potencjalnych Wykonawców. Zgodnie z zapisami pkt. XV 15.4. zaleca jednak Wykonawcom sprawdzenie w terenie warunków wykonania zamówienia w celu zminimalizowania ryzyka związanego z faktycznym rozmiarem prac niezbędnych do wykonania zamówienia.

 

Ad. II Wzór umowy:

Pyt. 1 W nawiązaniu do  § 4 ust. 1a Wzoru Umowy – Uzależnienie wynagrodzenia Inżyniera Kontraktu od wysokości procentowego zaawansowania robót budowlano-montażowych jest nieprawidłowe i może powodować konflikt interesów. Nadzór nie odpowiada za tempo robót i ryzyko będące po stronie Wykonawcy robót budowlano-montażowych. W związku z powyższym prosimy o stosowną modyfikację zapisów umowy.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Wynagrodzenie nie jest zależne od tempa robót, a jedynie jego poszczególne płatności. Wynagrodzenie ma charakter ryczałtowy (stały) wskazany w ofercie Wykonawcy. Wynagrodzenie zostanie wypłacone w pełnej wysokości po realizacji całości obowiązków nałożonych na Wykonawcę zgodnie z umową.

 

Pyt. 2 Dot. § 4 ust. 8 Wzoru Umowy – Zwracamy uwagę, że Zamawiający ustalił ryczałtowy charakter wynagrodzenia dla Inżyniera Kontraktu. W związku z powyższym  prosimy o wprowadzenie stosownej modyfikacji zastrzeżeń Zamawiającego dotyczących zmniejszenia wynagrodzenia dla Inżyniera kontraktu.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Powyższe postanowienie Wzoru umowy nie jest sprzeczne z ryczałtowym charakterem wynagrodzenia i nie zostanie zmienione

 

Pyt. 3 Dot. § 5 ust. 2 Wzoru Umowy – prosimy o informację o jaki okres Zamawiający przewiduje możliwość przedłużenia realizacji robót w Kontrakcie na Roboty. Informacja ta pozwoli na dokonanie prawidłowego oszacowania ceny ofertowej

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający informuje, iż planowany termin zakończenia realizacji inwestycji – 30 czerwca 2012 r. Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu nie później niż do 31.12.2012 r. ze względu na termin zakończenia całego projektu pn. „Uporządkowanie gospodarki wodno – ściekowej Gminie Raszyn”

 

Pyt. 4 W nawiązaniu do § 6 ust.1 pkt. a Wzoru Umowy zwracamy uwagę, iż zgodnie z zapisami punktu 2.1.2) SIWZ obowiązkiem Inżyniera jest „bezstronne i obiektywne uczestniczenie w procesie inwestycyjnym”. Mając na uwadze powyższe prosimy o ujednolicenie zapisów w tym zakresie w dokumentach stanowiących dokumentację przetargową

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Powyższe postanowienia nie pozostają w sprzeczności.

 

Pyt. 5 Dot. § 11 ust.1 pkt. d ?  patrz pytanie nr 2 do wzoru umowy

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

 Powyższe postanowienie Wzoru umowy nie jest sprzeczne z ryczałtowym charakterem wynagrodzenia i nie zostanie zmienione

 

Pyt. 6 W nawiązaniu do § 12 ust.1 pkt. a Wzoru Umowy rozumiemy, że w przypadku zaistnienia okoliczności warunkujących podstawę rozwiązania umowy Zamawiający zastosuje w pierwszej kolejności wezwanie Zamawiającego do uzupełnienia ewentualnych nieprawidłowości. Prosimy o potwierdzenie

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający potwierdza, że w przypadku określonym w § 12 ust.1 pkt. a wezwie wykonawcę do usunięcia nieprawidłowości  w  terminie 7 dni w przypadku braku reakcji ze Strony Wykonawcy wypowie umowę.

 

Pyt. 7 Dot. § 13 ust. 2 pkt. a Wzoru Umowy  - W celu zachowania równowagi stron prosimy o dopisanie kar umownych na rzecz Wykonawcy, z tytułu szkodliwych działań Zamawiającego (zaniedbania, zaniechania lub odstąpienie od umowy) mogących przyczynić się do poniesienia szkody czy utracenia korzyści przez Wykonawcę.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

 Zamawiający nie uwzględnia uwagi.

 

Ad. III Inne:

Pyt. 1 W nawiązaniu do przywołanej przez Zamawiającego systematyki wartości robót i usług, determinującej zastosowanie względem zamówienia właściwej podstawy prawnej, wynikającej z Ustawy z dnia 29 stycznia 2005 r. prawo zamówień publicznej tekst jedn. /Dz.U.  z 2010 r. , Nr 113 poz. 759/, rozumiemy, iż zamawiający określając  na stronie tytułowej wartość szacunkową przedmiotu zamówienia popełnił omyłkę pisarską i jest to zamówienie o wartości usług poniżej kwot wynikających z zapisów art. 11 ust. 8 u.p.z.p prosimy o potwierdzenie.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający potwierdza iż na tytułowej stronie wystąpiła oczywista omyłka pisarska.

Powinno być:

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego

prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego zg. art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.

Prawo zamówień publicznych tekst jedn. /Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 /

o wartości powyżej  14 000 euro na:

 

Pyt. 2 Prosimy o wskazanie dla ilu kontraktów na roboty budowlane będzie sprawował nadzór oraz wskazanie szacunkowej wartości dla poszczególnych robót

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Celem Umowy z Inżynierem Kontraktu jest świadczenie usług związanych z Kontraktami na Roboty, w czasie trwania Kontraktu na usługi, zgodnie z zakresem podanym w poniższej tabeli. Usługi Inżyniera powinny zapewnić prawidłowe wykonawstwo wszystkich robót objętych niniejszymi Kontraktami na Roboty i uzyskanie zaplanowanych efektów użytkowych, finansowych przy zachowaniu maksymalnej ochrony środowiska w trakcie budowy i eksploatacji. Inżynier Kontraktu winien zagwarantować efektywną kontrolę wykonania robót zgodnie z przedmiotem zamówienia, harmonogramami realizacji oraz zasadami obowiązującymi dla Projektów FS, jak również zapewnić dyscyplinę wydatkowania środków finansowych oraz jakość robót.

 

Skrócony zakres obowiązków Inżyniera dla poszczególnych Kontraktów na Roboty:

 

Kontrakt

ogłoszenie  przetargu nieograniczonego

Planowane podpisanie umowy na realizację*

Planowane rozpoczęcie

budowy

Planowane zakończenie

budowy

Gwarancja/

Rękojmia/

Okres zgłaszania wad

 

Kontrakt nr W 2.2.1: 

Budowa kanalizacji sanitarnej w Falentach – Faza I

 

IV kw. 2010

I kw. 2011

II  kw. 2011

30.06.2012

 

36 miesięcy

 

Kontrakt nr W 2.2.2.: 

Budowa kanalizacji sanitarnej w Dawidach Bankowych i Ładach – Faza I

 

IV kw. 2010

I kw. 2011

II  kw. 2011

30.06.2012

 

36 miesięcy

 

Kontrakt nr W 1.2.2b.: 

Budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Na Skraju Raszyn – Rybie

 

IV kw. 2010

I kw. 2011

II  kw. 2011

31.08.2011

 

36 miesięcy

.

Do zadań Inżyniera Kontraktu będzie należało również pełnienie usług dotyczących nadzorowania robót oraz konsultowania umów na roboty dodatkowe konieczne oraz zamówień uzupełniających związanych z  realizacją Kontraktów na Roboty

Szacunkowa wartość przedmiotowych robót zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie wynosi:

  • Kontrakt nr W 2.2.1: Budowa kanalizacji sanitarnej w Falentach – Faza I – 13.912.000,00 PLN brutto
  • Kontrakt nr W 2.2.2.: Budowa kanalizacji sanitarnej w Dawidach Bankowych i Ładach – Faza I  - 7.661.000,00 PLN brutto
  • Kontrakt nr W 1.2.2b.: Budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Na Skraju Raszyn - Rybie 2.335.000,00 PLN brutto

Zgodnie z procedura przetargową na roboty budowlane wykonawcy otrzymają wynagrodzenie ryczałtowe za wykonanie przedmiotu umowy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Raszyn, dnia 1 lutego 2011 r.

 

obrazek

 

 

 

 

 

 

ZP.271.PN.2.1.2011

 

 

Dot. Przetargu nieograniczonego na: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu nad realizacją zadań inwestycyjnych w ramach Projektu pn.: „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Raszyn” - ZP.271.PN.2.2011

 

Na podstawie art. 38  ust. 2  ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. P.z.p. (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759) uprzejmie informujemy, iż wpłynęły pytania, na które udzielamy odpowiedzi:

 

Pyt. 1  Czy w przypadku wykonawcy będącego osobą fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność  gospodarczą na podstawie wpisu w rejestrze podmiotów gospodarczych w celu potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 4-9 ustawy Prawo zamówień publicznych wystarczające jest przedstawienie jednymi aktualnej informacji z krajowego rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 ustawy PZP wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający potwierdza, iż dla osoby fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą
na podstawie wpisu w rejestrze podmiotów gospodarczych potwierdzeniem niepodlegania wykluczeniu
w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 4-9 ustawy Prawo zamówień publicznych jest przedstawienie aktualnej informacji z krajowego rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 ustawy PZP wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

 

Pyt. 2 Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia nie zawiera istotnych informacji
o przedmiocie zamówienia tj. nie zostały wymienione umowy o roboty budowlane, projektowe
i inne wraz z istotnymi postanowieniami tych umów: okresem trwania, przedmiotem, ceną, rodzajem wynagrodzenia wchodzące w skład projektu pn.: „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej
w Gminie Raszyn”, dla których pełniona będzie funkcja Inżyniera Kontraktu. Prosimy o uzupełnienie przedmiotu zamówienia w tym zakresie

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Celem Umowy z Inżynierem Kontraktu jest świadczenie usług związanych z Kontraktami na Roboty,
w czasie trwania Kontraktu na usługi, zgodnie z zakresem podanym w poniższej tabeli. Usługi Inżyniera powinny zapewnić prawidłowe wykonawstwo wszystkich robót objętych niniejszymi Kontraktami na Roboty i uzyskanie zaplanowanych efektów użytkowych, finansowych przy zachowaniu maksymalnej ochrony środowiska w trakcie budowy i eksploatacji. Inżynier Kontraktu winien zagwarantować efektywną kontrolę wykonania robót zgodnie z przedmiotem zamówienia, harmonogramami realizacji oraz zasadami obowiązującymi dla Projektów FS, jak również zapewnić dyscyplinę wydatkowania środków finansowych oraz jakość robót.

 

Skrócony zakres obowiązków Inżyniera dla poszczególnych Kontraktów na Roboty:

 

Kontrakt

ogłoszenie  przetargu nieograniczonego

Planowane podpisanie umowy na realizację*

Planowane rozpoczęcie

budowy

Planowane zakończenie

budowy

Gwarancja/

Rękojmia/

Okres zgłaszania wad

 

Kontrakt nr W 2.2.1: 

Budowa kanalizacji sanitarnej w Falentach – Faza I

 

IV kw. 2010

I kw. 2011

II  kw. 2011

30.06.2012

 

 

36 miesięcy

 

Kontrakt nr W 2.2.2.: 

Budowa kanalizacji sanitarnej w Dawidach Bankowych i Ładach – Faza I

 

IV kw. 2010

I kw. 2011

II  kw. 2011

30.06.2012

 

 

36 miesięcy

 

Kontrakt nr W 1.2.2b.: 

Budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Na Skraju Raszyn – Rybie

 

IV kw. 2010

I kw. 2011

II  kw. 2011

31.08.2011

 

 

36 miesięcy

.

Do zadań Inżyniera Kontraktu będzie należało również pełnienie usług Inżyniera, Inspektora Nadzoru oraz Konsultanta dla umów na roboty dodatkowe konieczne oraz zamówień uzupełniających związanych z  realizacją Kontraktów na Roboty

Szacunkowa wartość przedmiotowych robót zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie wynosi:

  • Kontrakt nr W 2.2.1: Budowa kanalizacji sanitarnej w Falentach – Faza I – 13.912.000,00 PLN brutto
  • Kontrakt nr W 2.2.2.: Budowa kanalizacji sanitarnej w Dawidach Bankowych i Ładach – Faza I  - 7.661.000,00 PLN brutto
  • Kontrakt nr W 1.2.2b.: Budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Na Skraju Raszyn - Rybie 2.335.000,00 PLN brutto

Zgodnie z procedura przetargową na roboty budowlane  wykonawcy otrzymają wynagrodzenie ryczałtowe za wykonanie przedmiotu umowy.

 

Pyt. 3

Wydaję mi się, że na tytułowej stronie SIWZ na:

Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu nad realizacją zadań inwestycyjnych w ramach Projektu pn.: „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Raszyn”

Jest błąd w kwocie:

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego

prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego zg. art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.

Prawo zamówień publicznych tekst jedn. /Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 /

o wartości powyżej 4 845 000 euro na:

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Na tytułowej stronie wystąpiła oczywista omyłka pisarska.

Powinno być:

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego

prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego zg. art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.

Prawo zamówień publicznych tekst jedn. /Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 /

o wartości powyżej  14 000 euro na:

 

 

 

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna 2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.PN.2.2011

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon

(022) 701-77-78

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. nr 113 poz. 759).

Data ogłoszenia

27-01-2011 r.

Przedmiot zamówienia publicznego

Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu nad realizacją zadań inwestycyjnych w ramach Projektu pn.: „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Raszyn”.

Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu realizowane jest w imieniu i na rzecz Zamawiającego.

Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu obejmuje obowiązki związane z profesjonalną i kompleksową realizacją przedmiotowej inwestycji, zarządzaniem, nadzorem, kontrolą oraz rozliczeniem Projektu pn.: „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Raszyn”.

             Zamówienie obejmuje: zarządzanie finansowe i administrowanie Kontraktami na roboty (w tym w szczególności: kontrola i nadzór nad robotami związanymi z realizacją kontraktów, zatwierdzanie robót dodatkowych i zamiennych mających wpływ na cenę umowy, ustalanie cen/stawek za dodatkowe roboty oraz zatwierdzanie Planu Płatności dla Wykonawcy na podstawie aktualizowanych harmonogramów rzeczowo- finansowych),

1)  bezstronne i obiektywne uczestniczenie w procesie inwestycyjnym ( inżynier stoi na straży prawidłowo wykonanego kontraktu zgodnie z jego zapisami oraz obowiązującymi przepisami i zasadami sztuki budowlanej; podejmuje bezstronne decyzje np. w sprawie roszczeń wykonawcy, wydaje polecenia Wykonawcy zgodnie z zapisami kontraktu),

2)  monitoring postępu Kontraktów na roboty łącznie z raportowaniem w zakresie rzeczowym
i finansowym,

3)  przygotowanie dokumentów niezbędnych do prowadzenia kontraktów na roboty (inżynier jest odpowiedzialny za przygotowanie i/lub zweryfikowanie) :

-     Protokołów konieczności i negocjacji

-     Raportu wstępnego

-     Raportów miesięcznych

-     Raportów przejściowych (kwartalnych/półrocznych)

-     Protokołów odbioru robót

-     Raportów Końcowych z wykonania kontraktów na roboty

-     Raport Końcowy z wykonania kontraktu na Inżyniera

4)  prowadzenie profesjonalnego i kompetentnego nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi zgodnie z polskim Prawem Budowlanym

5)  koordynowanie czynności zespołu kluczowych specjalistów branżowych,

6)  pełnienie funkcji mediatora i rozjemcy w sporach (w przypadku zaistnienia konfliktu pomiędzy Wykonawcą robót a Zamawiającym), stałe konsultacje i doradztwo fachowe dla Zamawiającego oraz JRP, w tym:

a) branie udziału w kwalifikacji kosztów (zgodność z Decyzją i Wytycznymi) w tym
w szczególności w opiniowaniu kosztów kwalifikowanych,

b)    pilnowanie zgodności robót z kontraktem, obowiązującym prawem oraz najlepszą wiedzą
i sztuką budowlaną,

c) monitorowanie wymagań Decyzji np. kwestii informacyjnej (tablice informacyjne, tablice pamiątkowe, plakietki oraz filmy/zdjęcia w czasie wykonywania robót)

d)    rzetelne raportowanie dające wczesną analizę zagrożeń i wnioski w sprawozdaniach oraz bieżącą sprawozdawczość na podstawie własnej oceny

e) monitorowanie i kontrola zamierzonego w kontrakcie efektu ekologicznego

7)       przeprowadzenie z Wykonawcą robót budowlanych odbiorów częściowych i końcowych ze szczególnym uwzględnieniem rozruchów technologicznych,

8)       zapewnienie przestrzegania i stosowania przez Wykonawcę polskiego Prawa Budowlanego,

9)       zapewnienie, że zakończone prace są zgodne z technicznymi i formalnymi wymaganiami Kontraktów na roboty,

10)    nadzór w okresie zgłaszania wad

11)    rozliczenie rzeczowe i finansowe każdego z Kontraktów na roboty,

12)    analizę ryzyka w zakresie nadzorowanych kontraktów,

13)    wykonywanie obowiązków w ścisłej współpracy z Zamawiającym, zgodnie z jego kontraktowymi poleceniami i obowiązującymi przepisami oraz regulacjami stosowanymi dla projektów Funduszu Spójności współfinansowanych przez Unię Europejską.

14)     wykonywanie innych czynności nie wymienionych w niniejszym opisie przedmiotu zamówienia, które będą konieczne do prawidłowej realizacji nadzoru nad kontraktami na roboty oraz wymaganiami Zamawiającego,

Inżynier będzie wypełniał swoje obowiązki na terenie Gminy Raszyn

Poniższe zadanie finansowane jest ze środków unijnych Funduszu Sojności Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko

Rodzaj zamówienia

USŁUGA

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień    
     (CPV):

71.24.70.00-1, 71.54.00.00-5, 71.54.10.00-2, 71.63.00.00-3,
71.52.00.00-9, 71.52.10.00-6

Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy, przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759). Zamówienia uzupełniające stanowić będą nie więcej niż 5% wartości zamówienia podstawowego i polegać będą na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

Zamawiający zastrzega możliwość dokonania zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie zmian terminu wykonania zamówienia oraz terminów pośrednich,  zakresu rzeczowego wykonania usługi zg. z zapisami w SIWZ

Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamówienie nie dotyczy dynamicznego systemu zakupów

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w przypadku nie przyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz nie podlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia

Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

  Termin (okres) realizacji zamówienia- wymagany:

Od daty podpisania umowy do 31-12-2012 

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.        posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań

2.        posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał:

nie mniej niż 2 usługi  będące usługami analogicznymi do zamawianych. Przez usługi analogiczne Zamawiający rozumie usługi pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu lub nadzoru inwestycyjnego dla inwestycji o podobnym charakterze, tj. inwestycji w zakresie sieci wodno-kanalizacyjnej o wartości nie mniejszej niż 10 000 000,00 zł brutto każda.

UWAGA: Sposób przeliczania innej waluty w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku posiadania doświadczenia na PLN, nastąpi wg średniego kursu NBP na dzień, w którym ukazało się ogłoszenie o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 

a. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku – osoby zdolne do wykonania zamówienia:

Wykonawca winien wykazać, że w trakcie realizacji inwestycji, będzie dysponował odpowiednią kadrą techniczną zdolną wykonać zamówienie, tj.: A) Lider Zespołu (Ekspert 1) pełniący również funkcje Inspektora Nadzoru w zakresie sieci wod-kan / konstrukcyjnej winien posiadać następujące kwalifikacje:

a)      wykształcenie wyższe techniczne,

b)     minimum 8 lat doświadczenie w sektorze gospodarki wodno-ściekowej, w tym co najmniej 3 lata doświadczenia na stanowiskach kierowniczych jako Kierownik Budowy/Kontraktu lub Inspektor Nadzoru lub Lider Zespołu Inżyniera Kontraktu,

c)      posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami  w specjalności konstrukcyjno – budowlanej lub instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w zakresie wystarczającym do kierowania robotami bez ograniczeń.

d)     posiada doświadczenie w realizacji co najmniej 2  usług dotyczących pełnienia funkcji Inżyniera Kontraktu w zamówieniach polegających na budowie sieci wodociągowej i/lub sieci kanalizacji sanitarnej, ogólnospławnej lub deszczowej, znającego Prawo Zamówień Publicznych, Prawo Budowlane, Kodeks Cywilny,

   B) Inspektor Nadzoru (Ekspert 2) w specjalności budowlanej winien posiadać następujące kwalifikacje:

a)      wykształcenie wyższe techniczne,

b)     minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie na stanowisku Kierownik Budowy, Kierownika Robót Budowlanych lub Inspektor Nadzoru,

c)      posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno – budowlanej,

C)      Inspektor Nadzoru (Ekspert 3) w specjalności  budowy sieci wod - kan winien posiadać następujące kwalifikacje:

a)      wykształcenie wyższe techniczne,

b)     minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie w zakresie budowy sieci wod-kan na stanowisku Kierownika Budowy, Kierownika Robót Sanitarnych lub Inspektora Nadzoru,

c)      posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w zakresie wystarczającym do kierowania robotami instalacyjnymi w zakresie  sieci wodociągowych i kanalizacyjnych,

D)      Inspektor Nadzoru Robót Drogowych (Ekspert 4) winien posiadać następujące kwalifikacje:

a)      wykształcenie wyższe techniczne,

b)     minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie w zakresie budowy dróg na stanowisku Kierownika Budowy, Kierownika Robót Drogowych lub Inspektora Nadzoru,

c)      posiada uprawnienia budowlane do kierowani robotami w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w zakresie wystarczającym do kierowania robotami drogowymi,

E)       Inspektor Nadzoru Robót Elektrycznych (Ekspert 5) winien posiadać następujące kwalifikacje:

a)      wykształcenie wyższe techniczne,

b)     minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie w zakresie budowy/przebudowy sieci i instalacji elektroenergetycznych na stanowisku Kierownika Budowy, Kierownika Robót Elektrycznych lub Inspektora Nadzoru,

c)      posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów
w zakresie wystarczającym do kierowania robotami elektrycznymi,

F)       Eksperta ds. rozliczeń (Ekspert 6) winien posiadać następujące kwalifikacje:

a)      wykształcenie ekonomiczne

b)     minimum 5 letnie doświadczenie w zakresie zarządzania finansami, uczestniczący w rozliczeniu przynajmniej jednej  zakończonej inwestycji,

c)       znajomość procedur FIDIC, programów UE, a w szczególności wytycznych POIiŚ

UWAGA: wskazane powyżej osoby muszą biegle mówić w języku polskim. W przypadku, kiedy wskazane osoby nie znają biegle języka polskiego, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić, co najmniej 1 tłumacza języka polskiego, zapewniającego stałe, biegłe i fachowe tłumaczenie w kontaktach pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym na okres i dla potrzeb realizacji umowy.

b.       sytuacji ekonomicznej i finansowej.

            Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

a)     sytuacja ekonomiczna: posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości min. – 800.000,00 PLN, - do przedstawienia przed podpisaniem umowy

b)     sytuacja finansowa: posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości minimum: – 500.000,00 PLN, potwierdzone informacją banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”

Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

1 W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy

1.2 wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi te zostały wykonane należycie

1.2 wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych, za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

1.3 oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

1.4 informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert

1.5 Wykaz robót, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom (wypełniany w przypadku wykonywania robót przez Podwykonawców) 

2 W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  2.1 oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

2.2 aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp

2.3 aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert

2.4 aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert

2.5 aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 – 8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia

2.6 aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasobach innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w ppkt. 6.2.1-6.2.6

Dokumenty podmiotów zagranicznych:

1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 6.2 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu ofert), b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (dokument wystawiony nie wcześniej niż
3 miesiące przed upływem terminu składania ofert
), c)
nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż
6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

2) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 1 ppkt. a), b), c) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

3) W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

4) Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnioną do podpisania oferty z dopiskiem za zgodność z oryginałem. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

 

 

 

 

Dane pracownika/ów upoważnionego/ych do kontaktów z Wykonawcami:

Imię i nazwisko

·    p. Jadwiga Gronowska, Anna Wierzbicka-Abramska

·    p. Dorota Czajkowska fax. /22/ 701-78-01,

Godziny udzielania informacji dotyczących przetargu:

Poniedziałek - piątek w godz. 09:00 – 14:00

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§      w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 113 ( I piętro )
( po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01,
 022 701 77 78 )

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

W siedzibie zamawiającego - numer lokalu

113

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

07-02-2011  godz. 11:00.

Atrybuty przetargów

Wartość zamówienia

 Powyżej 14 000euro

Okres związania ofertą

   30 dni

     Kryterium cena

   100% - cena

     Wadium

   15.000,00 (piętnaście tysięcy złotych)

Miejsce i termin otwarcia ofert

     Numer lokalu

       102

Data otwarcia

07-02-2011

Godzina otwarcia

11:30

Data zamieszczenia ogłoszenia

w Biuletynie Zamówień Publicznych

27-01-2011