Raszyn, dnia 21 lutego 2011 r.

 

 

 

            Dot. Zapytania ofertowego na : „Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej

rozbudowy Szkoły Podstawowej w Sękocinie gm. Raszyn”

 

 

Na  podstawie  art.  38  ust.  1  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  P.z.p.  (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759), Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęło zapytanie:

 

Pytanie:

Prosimy o udzielenie wyjaśnień:

-  Pkt.2.1. co znaczy projekt budowlany i wykonawczy dla wszystkich branż, tzn. jakich

- Prosimy o doprecyzowanie jaki program funkcjonalny ma się znaleźć w dobudowanej części obiektu

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

1. Projekt budowlany powinien zostać opracowany zgodnie z Art. 34 Prawa Budowlanego (Dz.U z 2010r. Nr 243 poz. 1623 tekst jednolity) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury

w sprawie szczegółowego zakresu i form projektu budowlanego (Dz. U 03.120.1133).

2. Projekty wykonawcze powinny zostać wykonane jako uszczegółowienie projektu budowlanego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i form dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. 04.202.2072).

 

Zamawiający oczekuje wykonania projektów wykonawczych w branżach:

1.       Projekt architektury

2.       Projekt konstrukcyjny

3.       Projekt instalacji

-                    Instalacja c.o. + kotłownia

-                    Instalacja wod-kan i wody ciepłej

-                    Instalacja wody deszczowej do studzienek chłonnych

-                    Wentylacji mechanicznej

-                    Instalacja elektryczna

-                    Instalacja telefoniczna z łącznością wewnętrzną

-                    Instalacja nagłośnieniowa

-                    Instalacja komputerowa z Internetem

-                    Instalacja domofonu

-                    Instalacja monitoringu wewnętrznego i zewnętrznego

-                    Instalacja odgromowa

-                    Instalacja alarmowa

4.       Projekty architektury wnętrz aranżacje i wyposażenia.

5.       Projekty zestawienia wyposażenia wnętrz.

6.       Projekty zagospodarowania urządzenia terenu

-                    Ukształtowanie terenu – bilans mas ziemnych

-                    Projekt drogowy z parkingami

-                    Projekt altanki śmietnikowej wraz z placykiem gospodarczym

-                    Projekt placu zabaw, urządzeń terenowych, trybuny przy boisku

-                    Projekt zieleni

-                    Ogrodzenie terenu

-                    Oświetlenie zewnętrzne na działce

-                    Elementy małej architektury

7.       Projekty uzbrojenia terenu

-                    Przyłącze gazowe do ewentualnej przebudowy

-                    Przyłącze wodociągowe do ewentualnej przebudowy

-                    Sieć kanalizacji sanitarnej z szambem

-                    Przyłącze energetyczne NN do ewentualnej przebudowy

-                    Sieć energetyczna NN

-                    Sieć kanalizacji deszczowej do studni chłonnych

-                    Przyłącze telekomunikacyjne do ewentualnej przebudowy

-                    Rozprowadzenie wody ogrodowej

8.       Inne projekty niewyszczególnione a konieczne do realizacji zamówienia.

 

Zamawiający przypomina, że załącznikiem do umowy jest program funkcjonalno-użytkowy, który szczegółowo określa wymagania stawiane dla dokumentacji.

 

 

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna

05-090 Raszyn

ZP-271.PN.4.2011

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/022/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. nr 113 poz. 759 ze zm.).

Przedmiot zamówienia publicznego

Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej rozbudowy

Szkoły Podstawowej w Sękocinie gm. Raszyn

W ramach przedmiotu zamówienia należy opracować:

·   Projekt budowlany obejmujący modernizację i rozbudowę (o ok. 800 m2) budynku szkoły wraz projektem zagospodarowania terenu i ogrodzenia, który będzie podstawą do wydania decyzji pozwolenia na budowę – 5 egzemplarzy + wersja elektroniczna,

W ramach opracowania należy uzyskać decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji.

·   Projekty wykonawcze dla wszystkich branż – 3 egzemplarze + wersja elektroniczna,

·   Projekt ogrodzenia – 3 egzemplarze + wersja elektroniczna,

·   Projekt zieleni – 3 egzemplarze + wersja elektroniczna,

·   Projekt wyposażenia wszystkich pomieszczeń (zarówno nowo budowanych
i modernizowanych)
– 3 egzemplarze + wersja elektroniczna,

·   Projekt wyposażenia placu zabaw– 3 egzemplarze + wersja elektroniczna.

 

Szczegółowy zakres prac projektowych, składających się na przedmiot zamówienia, określa:

- załącznik nr A do SIWZ – Program Funkcjonalno-Użytkowy,
- załącznik nr B do SIWZ – Koncepcja Rozbudowy Szkoły.

·                Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych dla zakresu dokumentacji projektowej w każdej branży – 2 egzemplarze + wersja elektroniczna

·                Kosztorysy inwestorskie dla każdej branży – 2 egzemplarze

·                Przedmiary robót dla każdej branży – 2 egzemplarze + wersja elektroniczna

Zakres prac projektowych, obejmuje także wykonanie:

·                Instrukcji bezpieczeństwa p. poż. –  2 egzemplarze + wersja elektroniczna,

·                Inwentaryzacji zieleni kolidującej z rozbudową (do usunięcia) – 2 egzemplarze + wersja elektroniczna,

·                Charakterystyki energetyczne budynku – 2 egzemplarze + wersja elektroniczna

Obiekt należy zaprojektować przy zastosowaniu materiałów i technologii opisanych parametrami technicznymi w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji, ponieważ projekt służyć będzie jako opis przedmiotu zamówienia w postępowaniu o zamówienie publiczne na realizację inwestycji, przeprowadzonym zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.

Wraz z opracowaną dokumentacją Wykonawca złoży oświadczenia:

1)       o kompletności dokumentacji z punktu widzenia celu, któremu ma służyć wraz z wykazem dokumentacji

2)       o sporządzeniu projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami.

3)       o zweryfikowaniu i uzgodnieniu międzybranżowym

4)       o przeniesieniu na Zamawiającego, bez dodatkowego wynagrodzenia, praw autorskich
do dzieła będącego przedmiotem zamówienia, z prawem do jednokrotnego wykorzystania
w celu realizacji obiektu w określonej lokalizacji.

Opracowana dokumentacja winna uwzględniać wytyczne funkcjonalne oraz być zgodna z obowiązującymi przepisami, w szczególności z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2003 r. Nr 120 poz. 1133 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 202 poz. 2072 z późn. zm.) oraz wykonana zgodnie z załączonym programem funkcjanalno-użytkowym

Rodzaj zamówienia

USŁUGA

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień
     (CPV):

71.22.10.00-3

Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy, przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759).

Zamawiający zastrzega możliwość dokonania zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie zmian terminu wykonania zamówienia oraz terminów pośrednich, technologii wykonania robót, zakresu rzeczowego wykonania robót, zg. z zapisami w SIWZ

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w przypadku nie przyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz nie podlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia

  Termin (okres) realizacji zamówienia- wymagany:

Wykonanie projektu budowlanego7 miesięcy od dnia zawarcia umowy

Wykonanie całego zamówienia 9 miesięcy od dnia podpisania umowy

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.        posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań

2.        posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał: nie mniej niż 2 zadania (rozpoczęte i zakończone) będące usługami analogicznymi do zamawianych o wartości, co najmniej 100 000,00 zł brutto każda. Przez usługi analogiczne Zamawiający rozumie usługi polegające na wykonaniu kompleksowych projektów obiektów użyteczności publicznej.

a.   dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku – osoby zdolne do wykonania zamówienia:

     Wykonawca winien wykazać, że dysponuje odpowiednią kadrą techniczną zdolną wykonać zadanie, tj.: - po min. 1 osobie, posiadającej uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń, zg. z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 28-04-2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie /Dz. U. nr 83 z dnia 16-05-2006 r./ w następujących specjalnościach: Architektonicznej, Konstrukcyjno – budowlanej, Instalacyjnej w zakresie: sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,  Instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektroenergetycznych, telekomunikacyjnej – przy czym uprawnienia w specjalności elektroenergetycznej wydane przed wprowadzeniem uprawnień telekomunikacyjnych honorowane są do projektowania instalacji telekomunikacyjnych.

W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących zakres uprawnień powinien odpowiadać w/w specjalnościom

 

UWAGA: Wykonawca złoży oświadczenie o zobowiązaniu się Projektantów i Sprawdzających do sporządzenia projektów zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej.

b.              sytuacji ekonomicznej i finansowej.

        Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

sytuacja ekonomiczna: posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości min. 100.000 PLN,

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”

 

W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1 oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy

2 wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorów oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi te zostały wykonane należycie  

3 wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

4 Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

5 opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia (do przedstawienia przed podpisaniem umowy);

6 Wykaz usług, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót przez Podwykonawców

7 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy, doświadczeniu lub osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, należy złożyć pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania jego zasobów Wykonawcy, na okres realizacji niniejszego zamówienia

 W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

1 oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

2 aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

3 aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert

4 aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasobach innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w ppkt. 1-4

Dokumenty podmiotów zagranicznych:

1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 2 -4. składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu ofert), b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (dokument wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert),

2) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 1 ppkt. a), b), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

3) W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

 

4) Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za zgodność z oryginałem. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§       w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 113 ( I piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

24-02-2011  godz. 10:00.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

   30 dni

     Kryterium cena

   100% - cena

     Wadium

   7.000,00  (siedem tysięcy złotych)

Miejsce i termin otwarcia ofert

     Numer lokalu

       102

Data otwarcia

24-02-2011

Godzina otwarcia

10:30

Data zamieszczenia ogłoszenia

w Biuletynie Zamówień Publicznych

15-02-2011