Gmina Raszyn

ul. Szkolna

05-090 Raszyn

ZP-271.PN.13.2011

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/022/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. nr 113 poz. 759 ze zm.).

Przedmiot zamówienia publicznego

            „Letnie oczyszczanie utwardzonych dróg gminnych zlokalizowanych na terenie Gminy Raszyn”

1. Przedmiotem zamówienia jest: „Letnie oczyszczanie utwardzonych dróg gminnych zlokalizowanych na terenie Gminy Raszyn” obejmujące następujący zakres:

1) mechaniczne zamiatanie z piasku i innych nieczystości nawierzchni jezdni, pasów przykrawężnikowych,       placów i zatok postojowych,

2) ręczne oczyszczanie poboczy, chodników oraz pasów zieleni z zalegających nieczystości stałych, piasku i liści, a w przypadkach koniecznych ręczne oczyszczanie nawierzchni jezdni w zakresie określonym w pkt 1 w obrębie strefy przykrawęrznikowej,

3) załadunek i wywóz zebranych odpadów.

 

W okresie objętym zamówieniem przewiduje się 4- krotne cykliczne czyszczenia utwardzonych dróg gminnych.

 

Zakres robót dotyczy pasa drogowego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115 z późn. zm.).

 

2. Miejsce wykonywania usługi:

Utwardzone drogi gminne na terenie Gminy Raszyn zgodnie z wykazem tabelarycznym i graficznym ujętym

w załączniku nr 1a i 1b w zakresie:

- strefa A (strefa 1, 2, 3 i 4) - obszar zurbanizowany - obejmująca

  miejscowości Raszyn oraz Rybie i Nowe Grocholice (załącznik nr 1a)                                           - 41,28 km

- strefa B - obszar niezurbanizowany - obejmująca miejscowości

  Słomin, Sękocin Stary, Jaworowa, Puchały, Wypędy,

  Janki i Falenty (załącznik nr 1b)                                                                                                        - 11,53 km

 

                                                                                                                                             Łącznie: 52,81 km

 

Rodzaj zamówienia

USŁUGA

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień
     (CPV):

90.61.10.00-3, 90.61.00.00-6

Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy, przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759).

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

do dnia 30.11.2011r.

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.        posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

- Wykonawca winien wykazać, że posiada aktualne na czas realizacji usługi zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania

         i transportu odpadów na terenie objętym przedmiotem zamówienia podstawa prawna: ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (tekst         jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 39 poz. 251 z późn. zm.), zawierające w szczególności odpady o kodzie 20 03 03 (odpady z czyszczenia ulic

 i placów).

- Wykonawca winien udokumentować gotowość przyjęcia odpadów przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie odzysku

i unieszkodliwiania odpadów, spełniającego wymagania odnośnie miejsc odzysku i unieszkodliwienia,  o których mowa w art. 9 ust. 3 i 4 ustawy

z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. nr 39 poz. 251 z późn. zm.), formą udokumentowania powinna być umowa z przedsiębiorcą prowadzącym w/w działalność a jeśli Wykonawca sam prowadzi działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów – przedstawi stosowne zezwolenie.

2.        posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał: nie mniej niż 2 (dwa) zamówienia  (wykonane należycie) z zakresu utrzymania czystości i porządku ulic odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia o wartości, nie mniejszej niż 50 000,00 zł brutto każde.

3.        dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

   Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku – potencjał techniczny:

    Wykonawca winien wykazać, że dysponuje sprzętem niezbędnym do realizacji zamówienia tj.:

- zamiatarką samojezdną lub samochodem z osprzętem do zamiatania- min. 1 szt.

- samochodem samowyładowczym o ładowności min 3,5 Mg- min. 1 szt.

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku – osoby zdolne do wykonania zamówienia:

     Wykonawca winien wykazać, że dysponuje odpowiednią kadrą techniczną zdolną wykonać zadanie, tj.:

-  min. 10 pracownikami fizycznymi

 

4. sytuacji ekonomicznej i finansowej.

        Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

 sytuacja ekonomiczna: opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ( do przedstawienia przed podpisaniem umowy) o wartości min. 30 000,00 zł. Polisa powinna być ważna przez cały okres obowiązywania umowy, a w przypadku jej wygaśnięcia Wykonawca będzie zobowiązany do jej przedłużenia.

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów.

W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”

 

W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

      1.  oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

2. aktualne na czas realizacji usługi zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania i transportu odpadów na terenie objętym przedmiotem zamówienia podstawa prawna: ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 39 poz. 251 z późn. zm.), zawierające w szczególności odpady o kodzie 20 03 03 (odpady z czyszczenia ulic i placów);

3. aktualną umowę z przedsiębiorcą prowadzącym działalność w zakresie odzysku i unieszkodliwiania odpadów, spełniającego wymagania odnośnie miejsc odzysku i unieszkodliwienia,  o których mowa w art. 9 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. nr 39 poz. 251 z późn. zm.), a jeśli Wykonawca sam prowadzi działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów – przedstawi stosowne zezwolenie;

4. wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorów oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi te zostały wykonane należycie;

5. wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacją  co do zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

       6. Wykaz prac, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania usług przez Podwykonawców;

7. Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy, doświadczeniu lub osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a podmioty te    będą brały udział w realizacji części zamówienia, należy złożyć pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania jego zasobów Wykonawcy, na okres realizacji niniejszego zamówienia;

        8. wykaz potencjału technicznego wraz z informacjami o podstawie do dysponowania tymi zasobami;

 W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

1 oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

2 aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia                     w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

3 aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert

4 aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasobach innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w ppkt. 1-4

Dokumenty podmiotów zagranicznych:

1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 2 -4. składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu ofert), b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (dokument wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert),

2) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów,                    o których mowa powyżej w pkt. 1 ppkt. a), b), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

3) W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

4) Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za zgodność z oryginałem. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§      w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 113 ( I piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

04-04-2011  godz. 10:00.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

   30 dni

     Kryterium cena

   100% - cena

     Wadium

   3 000,00  (trzy tysiące złotych)

Miejsce i termin otwarcia ofert

     Numer lokalu

       102

Data otwarcia

04-04-2011

Godzina otwarcia

10:30

Data zamieszczenia ogłoszenia

w Biuletynie Zamówień Publicznych

25-03-2011