ZP.271.PN.18.70.2011

Dot. ZP.271.PN.18.2011                                                                                                   Raszyn, dnia

 

 

 

Dot. Zapytania ofertowego na : „Budowę zespołu boisk przy Szkole Podstawowej w Raszynie ”

 

Na  podstawie  art.  38  ust.  1  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  Pzp  (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.), Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły zapytania:

 

Pytanie nr 1:

Informujemy o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez Zamawiającego, tj. nie stosowaniu się do obowiązujących przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez niewłaściwe opisanie przedmiotu zamówienia, a konkretnie określenie:

 - rodzaju włókna,

 - bardzo wysokich parametrów technicznych,

 - wymaganie certyfikatu lub badania na systemy – czyli badania wykonanego z użyciem zielonego EPDM i wnosimy o:

Zmianę parametrów nawierzchni ze sztucznej trawy, dopuszczając do udziału w postępowaniu przetargowym wyroby więcej niż jednego producenta nawierzchni syntetycznych.

Prosimy o dopuszczenie do przetargu trawy syntetycznej o parametrach jak niżej:

1.      wysokość całkowita nawierzchni min. 40 mm,

2.      technologia: nawierzchnia instalowana na podkładzie elastycznym lub bez. Zastosowanie podkładu, jego rodzaju oraz grubości zgodnie z wynikami Lab Test.

3.      gęstość (ilość splotów/m2): min. 8 800

4.      gęstość (ilość włókien/m2): min. 105 000

5.      włókna runa nawierzchni: 100% włókien monofilowych, 100% polietylen, wzmocnionych rdzeniem

6.      grubość włókna: min. 300 mikronów

7.      DTEX: min. 12 000

Wnoszę również o dopuszczenie nawierzchni z badaniami laboratoryjnymi wykonanymi na SBR (ewentualnie z wymogiem przedłożenia badań z wypełnieniem EPDM zielony przed instalacją)

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Określając parametry nawierzchni Zamawiający kierował się jakością jaką ma zapewnić ewentualny wykonawca inwestycji. Należy zwrócić uwagę, iż przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, a nie dostawa nawierzchni syntetycznej.

Zamawiający dopuszcza nawierzchnię syntetyczną z badaniami laboratoryjnymi przeprowadzonymi
na wypełnienia z granulatu SBR. Badanie wykonane musi być przez autoryzowane laboratorium np. Labosport, ISA Sport, Sportslabs.

Jako wypełnienie na budowie należy zastosować granulat EPDM zielony.

Zamawiający pozostawia bez zmian następujące parametry nawierzchni z trawy syntetycznej, tj.:

1. Wysokość całkowita nawierzchni: min. 47 mm, nie więcej niż 60 mm.

2. Technologia: nawierzchnia instalowana na podkładzie elastycznym lub bez. Zastosowanie   podkładu, jego rodzaj oraz grubość zgodnie z wynikami badań Lab Test.

3. Gęstość (ilość splotów/m2): min. 8 820.

4. Gęstość (ilość włókien/m2): min. 105 000..

5. Grubość włókien: min. 230 mikronów.

6. Ciężar całkowity (gr/m2): min. 2 300.

7. Ciężar włókna (gr/m2): min. 1 200.

8. Metoda produkcji: tkane liniowe.

9. Rozstaw ściegów: 5/8".

10. DTEX: min. 12 000.

Jedyna zmiana dotyczy włókna runa nawierzchni:

jest: włókno polietylenowe 100% monofilowe, włókno profilowane wzmocnione podwójnym rdzeniem stabilizującym.

winno być:

włókno polietylenowe 100% monofilowe, 100% polietylen, włókna profilowane, wzmocnione POJEDYŃCZYM rdzeniem stabilizującym.

Gmina nie zgadza się ze stwierdzeniem o utrudnianiu uczciwej konkurencji, zgodnie z zapisem art. 30 ust. 1 Prawa zamówień publicznych, parametry nawierzchni zostały opisane za pomocą cech technicznych i po modyfikacji poszerzyły krąg potencjalnych wykonawców.

 

 

Pytanie nr 2:

Czy Zamawiający będzie wymagał do oferty dokumentów do nawierzchni poliuretanowej i z trawy syntetycznej umożliwiających weryfikację oferowanych materiałów na etapie składania ofert?

1.      Dla boiska z trawy syntetycznej:

- autoryzację producenta nawierzchni (dokument w oryginale) wystawioną na wykonawcę z określeniem miejsca wykonywania prac (miejsce wbudowania, nazwa inwestycji),

- kartę techniczną nawierzchni z trawy syntetycznej poświadczona przez producenta (w oryginale)
  z określeniem miejsca wykonania prac (miejsce wbudowania, nazwa inwestycji),

- aktualny atest higieniczny,

- aktualny Certyfikat FIFA 2 STAR dla oferowanego systemu nawierzchni,

- producent nawierzchni powinien mieć status FIFA PREFERRED PRODUCER (FPP) nadany przez FIFA,

- badanie laboratoryjne nawierzchni potwierdzające spełnienie wymogów FOFA Quality Concept for Football Turf z określeniem wszystkich elementów systemu nawierzchni wykonane przez autoryzowane laboratorium (np.: Labosport, ISA Sport, Sportslabs),

- gwarancja producenta na oferowaną nawierzchnię,

- próbkę oferowanej nawierzchni o wymiarach min. 25x15 cm z metryką producenta,

-próbkę oferowanego wypełnienia z granulatu (min. 100gr) z określeniem nazwy i rodzaju.

2.      Dla nawierzchni poliuretanowej:

- próbkę oferowanej nawierzchni,

- dokumenty dotyczące niżej podanych badań, certyfikatów, atestów

Badania zgodności z normą PN-EN 14877 lub aprobata techniczna ITB lub rekomendacja techniczna ITB lub wynik badań specjalistycznego laboratorium badającego nawierzchnie sportowe np. Labosport.

- karta techniczna oferowanej nawierzchni potwierdzona przez jej producenta

- atest PZH dla oferowanej nawierzchni

- certyfikat IAAF

- autoryzacja producenta nawierzchni poliuretanowej, wystawiona dla wykonawcy na realizację inwestycji wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tę nawierzchnię.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający nie wymaga złożenia na etapie składania ofert próbek wraz z dokumentami nawierzchni poliuretanowej i z trawy syntetycznej opisanych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, po wybraniu oferty tylko przed podpisaniem umowy. Zgodnie ze Szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia dołączonym do SIWZ (załącznik nr A), próbki i certyfikaty dotyczące materiałów nawierzchni będą wymagane przed podpisaniem umowy.  

Zamawiający na etapie składania ofert nie wymaga okazania dokumentów.

 

 

Pytanie nr 3:

Czy w związku z rozbieżnościami pomiędzy opisem wymaganych minimalnych parametrów technicznych dla nawierzchni syntetycznych zawartym w Szczegółowym Opisie Przedmiotu Zamówienia, Projekcie
i Szczegółowej Specyfikacji Technicznej, Zamawiający wskaże dokument określający minimalne parametry techniczne i technikę wykonania nawierzchni syntetycznych, wiążących dla Wykonawców?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zakres przetargu obejmuje nawierzchnie opisane w szczegółowym przedmiocie zamówienia. Nawierzchnia wyszczególniona w projekcie w p. 3.1.2. (boisko do piłki ręcznej) nie jest objęta omawianym zamówieniem. Parametry dla nawierzchni poliuretanowo-gumowej powinny być nie gorsze niż w projekcie. Dokumenty, których będzie żądał Zamawiający przed podpisaniem umowy opisane zostały
w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia.

 

 

Pytanie nr 4:

Minimalne parametry techniczne (opisane we wszystkich dokumentach przedstawionych przez Zamawiającego) dla nawierzchni boiska z trawy syntetycznej, określają rodzaj włókna jako: „polietylenowe, 100% monofilowe, włókno profilowane wzmocnione podwójnym rdzeniem stabilizującym”. Rozumiemy, iż zapis taki miał na celu uzyskanie przez Zamawiającego gwarancji co do stabilności włókien trawy syntetycznej.

Opierając się na wieloletnim doświadczeniu naszej firmy w realizacji obiektów sportowych różnego typu, możemy zapewnić Zamawiającego, iż włókno wzmocnione pojedyńczym rdzeniem gwarantuje uzyskanie wystarczającego efektu stabilności na boisku przeznaczonym do użytkowania dla Szkół Podstawowych jak również rozgrywek bardziej zaawansowanych. Jednocześnie zwracamy Państwa uwagę na fakt,
iż przedstawienie żądanego Certyfikatu FIFA 2 Stars, który to firma nasza jak najbardziej przedstawi, daje Zamawiającemu gwarancję jakości oferowanej nawierzchni na poziomie boisk treningowych dla światowych lig piłkarskich.

Czy w związku z powyższym, Zamawiający dopuści do udziału w przedmiotowym postępowaniu przetargowym, firmy oferujące nawierzchnię typu trawa syntetyczna, spełniająca minimalne wymagane parametry techniczne, o włóknie profilowanym wzmocnionym pojedyńczym rdzeniem?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Minimalne parametry stawiane trawie syntetycznej, to:

1. Wysokość całkowita nawierzchni: min. 47 mm, nie więcej niż 60 mm.

   2. Technologia: nawierzchnia instalowana na podkładzie elastycznym lub bez. Zastosowanie podkładu,   
    jego rodzaj oraz grubość zgodnie z wynikami badań Lab Test.

3. Gęstość (ilość splotów/m2): min. 8 820.

4. Gęstość (ilość włókien/m2): min. 105 000..

5. Grubość włókien: min. 230 mikronów.

6. Ciężar całkowity (gr/m2): min. 2 300.

7. Ciężar włókna (gr/m2): min. 1 200.

8. Metoda produkcji: tkane liniowe.

9. Rozstaw ściegów: 5/8".

10. DTEX: min. 12 000.

11.Włókna runa nawierzchni: 100% włókien monofilowych, 100% polietylen, włókna profilowane, wzmocnione pojedyńczym rdzeniem stabilizującym.

 

 

 

Pytanie nr 5:

Czy Zamawiający dopuści do zastosowania na ww. przetarg, poniższą trawę jako nawierzchnię równoważną do opisanej w SIWZ:

Skład włókna:                         100% polietylen, monofil wzmocniony rdzeniem odporny na promieniowanie UV,

Grubość włókna:        350 mikronów,

Podkład trawy:           latex,

Wysokość włókna        60mm,

Rodzaj włókna:           monofilament,

Ilość pęczków:                        12600/m2,

Ilość monofilamentów:            151200/m2,

Przekrój włókna:         100% włókien wzmocnionych rdzeniem,

Ciężar włókna:                       16500 Dtex,

Ciężar podkładu:        3310

Ww. trawa posiada badania potwierdzające zgodność z wymogami FIFA 2 Stars, co gwarantuje Zamawiającemu, że będzie mógł się ubiegać o uzyskanie certyfikatu FIFA 2 Stars dla wybudowanego obiektu.

Zwracamy uwagę, iż proponowana nawierzchnia znacznie przewyższa żądania Zamawiającego, szczególnie w przypadku parametrów kluczowych dla Zamawiającego – grubość włókna, dtex, liczby włókien/m2 nawierzchni.

Domagamy się zatem takiej zmiany SIWZ, która umożliwi zaoferowanie wskazanej powyżej nawierzchni,
co doprowadzi do jakiejkolwiek konkurencji w przedmiotowym postępowaniu. Opisana w projekcie sztuczna trawa jest trawą firmy Edel Grass-Holandia, a wyłączność na tę trawę na terenie Polski posiada tylko i wyłącznie firma Tamex Obiekty Sportowe S.A. z Warszawy.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający informuje, że podtrzymuje określone w odpowiedzi na pytania nr 1 i 4 parametry trawy syntetycznej, jako wymagane parametry minimalne.

 

Jednocześnie informuję, że zmieniona została treść formularza ofertowego poprzez dodanie nowych zapisów oraz dodanie załącznika nr A do formularza ofertowego.

W załączeniu: aktualny formularz ofertowy oraz załącznik nr A do formularza ofertowego.

 

Raszyn, dnia 28 kwietnia 2011 r.

 

Dot. Zapytania ofertowego na : „Budowę zespołu boisk przy Szkole Podstawowej w Raszynie ”

 

 

Na  podstawie  art.  38  ust.  1  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  Pzp  (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.), Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły zapytania:

 

Pytanie nr 1:

Czy pod siedziskami oraz na klatkach schodowych należy zastosować pionowe, demontowane blachy uniemożliwiające wpadanie elementów pod trybunę?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Trybuny należy wykonać zgodnie z projektem i rys. A 19, wg którego pod siedziskami przewidziano maskownice z blachy mocowane na śruby.

 

Pytanie nr 2:

Czy ramy konstrukcji mają być wyposażone w regulowane stopki umożliwiające kompensacje nierówności terenu do 10 cm?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

   

Zamawiający nie przewiduje regulowanych stopek.

 

Pytanie nr 3:

Czy na przedmiotowe trybuny, wraz z ofertą przetargową, należy dołączyć atest higieniczny oraz certyfikat zgodności z normami PN-EN wydane przez jednostki certyfikujące pod rygorem jej odrzucenia?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający na etapie składania ofert nie wymaga certyfikatu zgodności z normami, oraz atestu higienicznego na przedmiotowe trybuny. Dokumenty te wymagane będą przed podpisaniem umowy.

 

 

UWAGA!!!!

Zamawiający przypomina, że pozycje 38, 39, 40 przedmiaru, dotyczą wykonania nawierzchni poliuretanowo-gumowej odpornej na kolce, zgodnie z opisem w Szczegółowym Opisie Przedmiotu Zamówienia (zał. A do SIWZ).

 

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna 2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.PN.18.2011

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/022/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. nr 113 poz. 759 ze zm.).

Przedmiot zamówienia publicznego

„Budowa zespołu boisk przy Szkole Podstawowej w Raszynie”

W zakres robót wchodzi wykonanie:

1.   Robót rozbiórkowych;

2.  Boiska do piłki nożnej o nawierzchni z trawy syntetycznej i wymiarach 45x90m – powierzchnia całkowita boiska – 4530m2. W boisko zostały wpisane 3 małe boiska treningowe dla dzieci
o wymiarach 45x20m;

3.   Bieżni z prostą finiszową i skokiem w dal, pow. 1782m2 na podbudowie przepuszczalnej i 690m2
na podbudowie betonowej. Nawierzchnia bieżni wykonana w technologii natryskowej poliuretanowo-gumowej gr. 13mm, odpornej na kolce w kolorze niebieskim szafirowym;

4. Boiska do siatkówki o wymiarach 18x9m i koszykówki o wymiarach 28,1x15,1m - w zakolach bieżni za boiskiem do piłki nożnej. Nawierzchnia boisk wykonana na podbudowie przepuszczalnej
w technologii natryskowej poliuretanowo-gumowej odpornej na kolce, gr. 13mm, w kolorze czerwonym. Powierzchnia boisk – 1516m2 ;

5. Ogrodzenia zespołu boisk wraz z piłkochwytami o łącznej długości 334m;

6. Oświetlenia boiska składające się z 6 lamp parkowych i 16 naświetlaczy na 8 słupach wysokości 12m;

7. Drenażu i odwodnienia liniowego z odprowadzeniem wody do perforowanych tuneli;

8. Wjazdu p.poż i wzmocnionego chodnika z kostki betonowej oraz dwóch kompletów trybun; 

9. Wycinki drzew i krzewów oraz wykonanie trawników o powierzchni 2 211m2.

 

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, zawiera dokumentacja projektowa oraz załącznik nr A do SIWZ.

Zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia, Zamawiający przed podpisaniem umowy żądać będzie od Wykonawcy dostarczenia próbek oferowanej nawierzchni oraz dokumentów dotyczących badań, certyfikatów i atestów o spełnieniu wymienionych parametrów nawierzchni boisk.

Rodzaj zamówienia

ROBOTY BUDOWLANE

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień
     (CPV):

45.21.22.21-1

Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy do 20% wartości zamówienia podstawowego, przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759).

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

do 30-10-2011 r.

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1     posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań

1.2     posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien wykazać, iż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał: nie mniej niż 2 zamówienia (prawidłowo ukończone) o wartości, co najmniej 1 000 000,00 zł brutto każde, polegające na wykonaniu boisk w których zakres wchodziło wykonanie nawierzchni ze sztucznej trawy i/lub nawierzchni poliuretanowej.

1.3     dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku – osoby zdolne do wykonania zamówienia:

     Wykonawca winien wykazać, że dysponuje odpowiednią kadrą techniczną zdolną wykonać zadanie, tj.: - min. po 1 osobie, posiadającej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalnościach: - konstrukcyjno-budowlanej, - instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, - instalacyjnej w zakresie sieci i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.   zg. z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 28-04-2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie /Dz. U. nr 83 z dnia 16-05-2006 r./

W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących zakres uprawnień powinien odpowiadać w/w specjalnościom

1.4     sytuacji ekonomicznej i finansowej.

            Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

2. O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1

 

 Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału
w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy,

1.2 Wykaz robót w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorów oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej
i prawidłowo ukończone,

1.3 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia,

1.4 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,

1.5 Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia,

1.6 Wykaz robót, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót przez Podwykonawców ,

1.7 Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej
w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
(załącznik Wykonawcy – do przedstawienia przed podpisaniem umowy).

6.2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia,

2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia
w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert
(załącznik Wykonawcy)
,
a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy,

2.3 Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert- (załącznik Wykonawcy),

2.4 Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy),

2.5. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 – 8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia (załącznik Wykonawcy),

2.6. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia(załącznik Wykonawcy).

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasobach innych podmiotów, które będą brały udział
w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w ppkt.
2.1-2.6

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

 

Dokumenty podmiotów zagranicznych:

1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 2.2 - 2.4. i ppkt. 2.6. składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu ofert), b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (dokument wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert), c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia).

2) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 2.5. składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu ofert).

3) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 1 ppkt. a), b) oraz pkt 2), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

4) W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

4) Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za zgodność z oryginałem. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

 

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§      w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 113 ( I piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

11-05-2011  godz. 10:00.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

   30 dni

     Kryterium wyboru oferty

   100% - cena

     Wadium

   60 000,00 zł (sześćdziesiąt tysięcy złotych)

Miejsce i termin otwarcia ofert

     Numer lokalu

       102

Data otwarcia

11-05-2011

Godzina otwarcia

10:30

Data zamieszczenia ogłoszenia

w Biuletynie Zamówień Publicznych

21-04-2011