ZP.271.PN.19.79.2011                                                                                            Raszyn, dnia 13 maja 2011 r.

Dot. ZP.271.PN.19.2011

Dot. Zapytania ofertowego na : „Wykonanie projektów systemów odprowadzania wód opadowych z obszarów dróg na terenie Gminy Raszyn ”

 

 

Na  podstawie  art.  38  ust.  1  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  Pzp  (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.), Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły zapytania:

 

Pytanie nr 1:

Czy na wycenę należy uwzględnić wykonanie raportu o oddziaływaniu na środowisko oraz uzyskanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych ?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zgodnie z § 3 ust. 1 pkt. 79 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. nr 213 poz. 1397) do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko zaliczamy sieci kanalizacyjne o całkowitej długości przedsięwzięcia nie mniejszej niż

 

 

 

 

ZP.271.PN.19.76.2011                                                                                            Raszyn, dnia 12 maja 2011 r.

Dot. ZP.271.PN.19.2011

 

Dot. Zapytania ofertowego na : „Wykonanie projektów systemów odprowadzania wód opadowych z obszarów dróg na terenie Gminy Raszyn ”

 

 

Na  podstawie  art.  38  ust.  1  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  Pzp  (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.), Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły zapytania:

 

Pytanie nr 1:

Czy Zamawiający posiada informacje dotyczące układu warstw gruntów i poziomów występowania wód gruntowych w ulicach w których ma być zaprojektowany system ich odwadniania?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający nie posiada informacji dotyczącej układu warstw gruntów i poziomów występowania wód gruntowych w ulicach, których ma być zaprojektowany system odwodnienia.

 

Pytanie nr 2:

Czy z uwagi na zapis w Opisie przedmiotu zamówienia: ” We wszystkich przypadkach należy uwzględnić możliwość retencjonowania nadmiaru wody” należy przewidzieć pompowanie wody, czy podpiętrzanie w urządzeniach do gromadzenia nadmiaru wód?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Należy uwzględnić możliwość retencjonowania wody, jeżeli taka istnieje. Nie należy przewidywać pompowni, jeżeli istnieje możliwość retencji np. poprzez „skrzynki rozsączające D-Raintank”.

 

Pytanie nr 3:

Jaki tryb postępowania zostanie przyjęty w przypadku braku możliwości lub braku zgody Zarządców rowów lub cieków na odprowadzenie do nich wód deszczowych?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający nie przewiduje braku możliwości lub braku zgody na odprowadzanie wód do rowów       gdyż są w zarządzie Gminy Raszyn, jedynie w przypadku odprowadzania wód do rzeki Raszynki koniecznym będzie dokonanie uzgodnień w Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych Oddział w Warszawie Inspektorat w Grodzisku Mazowieckim.

 

Pytanie nr 4:

Dla których ulic Gmina nie ma uchwalonego Planu Zagospodarowania Przestrzennego?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający posiada uchwalony Planu Zagospodarowania Przestrzennego dla następujących ulic objętych zadaniami: zad. 1 Graniczna, Graniczna Bis,

                                        zad. 2 Sękocińska,

                                        zad. 3 Wczasowa, Lecha, Relaksu.

Pozostałe ulice nie posiadają Planu Zagospodarowania Przestrzennego.

Pytanie nr 5:

Jak należy traktować podany w SIWZ termin wykonania w przypadkach:

   a. konieczności uzyskania decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego, a także decyzji
       o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia,

   b. braku możliwości odprowadzenia wód deszczowych lub wydłużenia terminu wykonania

       dla jednej ulicy stanowiącej część zadania w przypadkach za które winy nie ponosi
       Projektant.  

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający w pkt 19.7 SIWZ określił w jakich przypadkach będzie możliwe dokonanie zmian postanowień zawartej umowy w tym w zakresie terminu.

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna 2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.PN.19.2011

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/022/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. nr 113 poz. 759 ze zm.).

Przedmiot zamówienia publicznego

„Wykonanie projektów systemów odprowadzania wód opadowych
z obszarów dróg na terenie Gminy Raszyn”

Zakres prac obejmuje:

1.1 Opracowanie dokumentacji geotechnicznej i projektowej, kosztorysów inwestorskich wraz
z przedmiarami, operatów wodnoprawnych oraz uzyskanie ostatecznego pozwolenia na odprowadzenie wód opadowych i roztopowych z terenu dróg oraz pozwolenia na budowę odrębnie dla kanalizacji w ulicach w ramach każdego z zadań, z podziałem na zadania:

Zadanie nr 1:

Należy wykonać projekty kanalizacji deszczowej we wsi Janki w ulicach:

Graniczna – długości 1 538m, Graniczna BIS – długości 137m, Przelotowa – długości 1 057m,

Działkowa – długości 949m.

Wody należy odprowadzić ulicą Mszczonowską od strony wschodniej lub retencją do gruntu

Zadanie nr 2:

Należy wykonać projekty kanalizacji deszczowej we wsi Sękocin Stary oraz Słomin w ulicach:

Sękocińska – długości 370m, Starowiejska – długości 520m, Rolna – długości 185m, Jagodowa – długości 142m, Sadowa – długości 430m.

Wody z ulic: - Sękocińskiej, Starowiejskiej i Rolnej – należy odprowadzić do rowu V-5; - Jagodowej – należy odprowadzić do ul. 6 sierpnia; - Sadowej – należy odprowadzić retencją do gruntu.

Zadanie nr 3:

Należy wykonać projekty kanalizacji deszczowej we wsi Rybie w ulicach:

Wczasowa – długości 141m, Lecha – długości 219m, Relaksu – długości 208m,

Wody z ulicy: - Wczasowej – należy odprowadzić do Kanału Załuskiego przy ul. 19-go Kwietnia;

 - Lecha – należy odprowadzić do ul. Piasta;  - Relaksu – należy odprowadzić do Kanału Załuskiego.

Zadanie nr 4:

Należy wykonać projekty kanalizacji deszczowej we wsi Jaworowa w ulicach:

Ukośna – długości 351m, Promyka – długości 156m, Przechodniej – długości 273m. Wody z ulicy: - Ukośnej – należy odprowadzić do rzeki Raszynki, - Promyka – należy odprowadzić w części zabudowanej do kanału, dalej do rowu otwartego, - Przechodniej – należy odprowadzić do stawu lub do ul. Objazdowej.

 

1.2 Wykonanie dokumentacji powinno być poprzedzone wykonaniem koncepcji rozwiązań projektowych w celu zatwierdzenia przez Zamawiającego. Dokumentacja powinna być sporządzona
w wersji papierowej i elektronicznej i powinna zawierać:

a) aktualne podkłady geodezyjne,

b) decyzję o lokalizacji inwestycji celu publicznego (w przypadku braku dla danego obszaru zatwierdzonego planu zagospodarowania przestrzennego),

c) niezbędne uzgodnienia ZUD,

d) projekt budowlano-wykonawczego w ilości 4 egzemplarzy w formie pisemnej oraz 1 egzemplarza w formie elektronicznej,

e) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robótw ilości 4 egzemplarzy w formie pisemnej oraz 1 egzemplarza w formie elektronicznej,

f) przedmiary robót - w ilości 4 egzemplarzy w formie pisemnej oraz 1 egzemplarza w formie elektronicznej,

g) kosztorys inwestorski - w ilości 2 egzemplarzy w formie pisemnej,

h) informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ) – w ilości 2 egzemplarzy formie pisemnej i 1 egzemplarza w formie elektronicznej.

Do obowiązków Wykonawcy będzie należało dopełnienie wszelkich formalności w celu uzyskania zarówno pozwoleń wodnoprawnych jak i pozwoleń na budowę.

W celu prawidłowego sporządzenia oferty Wykonawca ma obowiązek dokonać wizji lokalnej dla uzyskania niezbędnej informacje co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia.

Rodzaj zamówienia

USŁUGA

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień
     (CPV):

71.32.00.00, 71.32.22.00-3

Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający NIE PRZEWIDUJE udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759).

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

6 miesięcy od daty podpisania umowy

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1     posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań

1.2     posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał: nie mniej niż 2 (dwa) zamówienia (prawidłowo ukończone) odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. polegających na wykonaniu projektów kanalizacji sanitarnej lub deszczowej o wartości, nie mniejszej niż 40 000,00 zł brutto każde.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku – osoby zdolne do wykonania zamówienia:

Wykonawca winien wykazać, że dysponuje odpowiednią kadrą techniczną zdolną wykonać zadanie, tj.:

- min. 2 osobami (projektujący i sprawdzający) posiadającymi uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń, zg. z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 28-04-2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie /Dz. U. nr 83 z dnia 16-05-2006 r./ w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodno-kanalizacyjnych. 

W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących zakres uprawnień powinien odpowiadać w/w specjalnościom

UWAGA: Wykonawca złoży oświadczenie o zobowiązaniu się Projektantów i Sprawdzających do sporządzenia projektów zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej.

1.3     sytuacji ekonomicznej i finansowej.

            Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

2. O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1

 Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału
w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

1./ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1  Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2 Wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorów oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi te zostały wykonane należycie;

1.3 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.4 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

1.5 Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.6 Wykaz robót, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót przez Podwykonawców.

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia
w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert
(załącznik Wykonawcy)
,
a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy,

2.3 aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy),

2.4 aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy).

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasobach innych podmiotów, które będą brały udział
w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w ppkt.
2.1-2.4

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

Dokumenty podmiotów zagranicznych:

1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 2.2 - 2.4. składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu ofert), b) nie zalega
z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (dokument wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert),
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia).

2) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 2.5. składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu ofert).

3) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów,
o których mowa powyżej w pkt. 1 ppkt. a), b) oraz pkt 2), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

4) W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

4) Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za zgodność z oryginałem. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§      w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 113 ( I piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

16-05-2011  godz. 10:00.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

   30 dni

     Kryterium wyboru oferty

   100% - cena

     Wadium

   Nie jest wymagane

Miejsce i termin otwarcia ofert

     Numer lokalu

       102

Data otwarcia

16-05-2011

Godzina otwarcia

10:30

Data zamieszczenia ogłoszenia

w Biuletynie Zamówień Publicznych

09-05-2011 r.