ZP.271.PN.32.129.2011

Dot. ZP.271.PN.32.2011                                                                                                 Raszyn, dnia

 

Dot. Zapytania ofertowego na : „Dostawę ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego z napędem 4x4 dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Dawidach”

 

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Pzp (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r.
Nr 113, poz. 759 ze zm.), Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły zapytania:

 

Pytanie nr 1:

Zamawiający wymaga, aby silnik o mocy min. 290 kW.

Powyższe żądanie nie ma żadnego technicznego i logicznego uzasadnienia zważywszy na fakt, iż pojazd o mocy 340 KM osiąga podobny wskaźnik mocy ze względu na znacznie niższą masę własną pojazdu, są bardziej ekonomiczne i posiadają znacznie lepsze warunki trakcyjne.

Tak postawione wymaganie jest próbą ograniczenia dostępu do rynku innym wykonawcom poprzez możliwość uczestnictwa w nim jednej firmie produkującej pojazdy na podwoziu marki Scania.

Bezzasadność tego wymagania w tym przypadku można prześledzić na przykładzie:

- pojazd spełniający wymagania Zamawiającego o mocy np. 290 kW ważący 18 000 kg, będzie posiadał masowy wskaźnik mocy o wartości 16,11 kW/t. Inny pojazd nie spełniający wymaganych 290 kW np. o mocy 250 kW ważący 16 400 kg uzyska masowy wskaźnik 15,24 kW/t.

Takie postawienie warunku udziału w postępowaniu miałoby sens dla pojazdów posiadających masę, nie natomiast w przedmiotowym postępowaniu. Powyższe dowodzi, że tak postawiony wymóg jest jedynie ograniczeniem uczciwej konkurencji, a więc łamaniem zapisu ustawy o zamówieniach publicznych.

Czy zatem Zamawiający dopuszcza do udziału w postępowaniu pojazdy innej marki spełniające w stopniu porównywalnym wymagania Zamawiającego, gdyż tak postawiony warunek wskazuje na niedopuszczenie innych pojazdów, co jest naruszeniem ustawy pzp?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Podwozia z napędem uterenowionym 4x4, w klasie ciężkiej, z silnikami spełniającymi wymagania odnośnie uzyskiwanej mocy maksymalnej silnika określonej w SIWZ,
są produkowane przez wielu czołowych producentów podwozi (np. Mercedes-Benz, Volvo, Scania, Renault).

Silniki o takich parametrach (duża moc, a co się z tym wiąże i moment obrotowy) zapewniają doskonała dynamikę nawet na stromych podjazdach, pozwalają osiągnąć bardzo dobrą produktywność, ekonomikę eksploatacji oraz niezawodność. Istotne zatem jest, aby pojazd charakteryzował się jak najkorzystniejszymi parametrami i spełniał oczekiwania przyszłego użytkownika.

Zamawiający podtrzymuje zatem wymagania SIWZ w zakresie min. mocy silnika.

 

 

Pytanie nr 2:

W pkt I 4 Zamawiający wymaga, aby pojazd posiadał zsynchronizowaną skrzynię biegów o liczbie biegów nie przekraczającej 12, chłodnica oleju skrzyni biegów.

Zamawiający nie jest konstruktorem pojazdów. Realizowanie założonych celów postawionych przez Zamawiającego w zakresie wymaganym dla kategorii 2 pojazdów układów napędowych jest spełniane przez znacznie lepsze i bardziej przyjazne w zakresie obsługi rozwiązania sterujące układem napędowym.
W zawiązku z powyższym wnioskujemy o wykreślenie bezsensownego i niczym technicznie nie udokumentowanego zapisu dotyczącego minimalnej ilości biegów, który dopuszcza tylko naszym zdaniem mniej efektywne  rozwiązania i ogranicza udział w postępowaniu innym producentom z wyjątkiem samochodów na podwoziu Scania.

 

 

Pytanie nr 3:

W pkt I4 Zamawiający wymaga, aby pojazd posiadał chłodnicę oleju skrzyni biegów.

Ze względu na swoją budowę, większość pojazdów nie wymaga zastosowania chłodnicy oleju skrzyni biegów. Stanowią one bardziej nowoczesne rozwiązania.

Tysiące wyprodukowanych pojazdów pożarniczych stosując nowoczesne rozwiązania – bez konieczności stosowania dodatkowych chłodnic – jest eksploatowanych w jednostkach straży pożarnej na dziesiątki lat i pracują w tym zakresie bezawaryjnie.

Tak postawione warunki przez Zamawiającego, dopuszczają rozwiązania gorsze – przy jednoczesnym nie dopuszczeniu do udziału w postępowaniu pojazdów spełniających wymagania Zamawiającego w stopniu równym lub wyższym. Warunki te są niczym nie uzasadnione i nie sposób logicznie, technicznie ich poprzeć.

Wnioskujemy o wykreślenie bezsensownego i niczym technicznie nie udokumentowanego zapisu „Skrzynia biegów wyposażona w chłodnicę oleju” i dopuszczenie do udziału w postępowaniu pojazdów, które nie wymagają stosowania chłodnic oleju.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi odnośnie pytania nr 2 i nr 3:

W samochodach specjalnych, w szczególności eksploatowanych w jednostkach OSP przez różnych kierowców, charakteryzujących się odmiennym stylem jazdy, pożądane jest, aby skrzynia biegów była z możliwie jak najmniejszą liczbą przełożeń, w celu wydłużenia żywotności podzespołu i z uwagi na fakt, by eksploatacja pojazdu nie powodowała powstawania dodatkowych kosztów. Ponadto, z uzyskanych informacji, większość producentów w tej klasie pojazdów stosuje chłodnicę oleju skrzyni biegów, która w znaczący sposób przyczynia się do zwiększenia niezawodności przekładni.

W związku z powyższym Zamawiający podtrzymuje wymagania SIWZ w zakresie skrzyni biegów.

 

 

 

 

 

 

Pytanie nr 4:

W pkt I4 Zamawiający wymaga, aby pojazd posiadał napęd stały 4x4.

Czy dopuszcza zastosowanie napędu bardziej ekonomicznie i eksploatacyjnie uzasadnionego, tj.
z możliwością odłączenia napędu osi przedniej?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Pojazdy straży pożarnej z uwagi na specyfikę działania oraz warunki, w jakich muszą dojechać do miejsca zdarzenia, powinny posiadać odpowiednie parametry, które nie mogą ograniczać się tylko do mocy silnika, ale dotyczą również napędu, którego rozwiązanie ma bezpośredni wpływ na możliwości poruszania się w trudnym terenie.

W związku z powyższym Zamawiający podtrzymuje wymagania SIWZ w zakresie rodzaju napędu 4x4.

 

 

Pytanie nr 5:

W pkt I7 Zamawiający wymaga: Pojazd wyposażony w zamontowaną z przodu wyciągarkę.

Czy Zamawiający dopuści do udziału w postępowaniu pojazdy, które ze względu na swoją budowę mają lepsze rozwiązania np. powszechnie stosowane rozwiązanie polegające na umieszczeniu wyciągarki pod ramą w tylnej części pojazdu? Montaż z przodu ma sens w pojazdach terenowych pokonujących różnego rodzaju przeszkody. W tak ciężkim pojeździe, zastosowana z przodu wyciągarka o uciągu 6 ton jest
w zasadzie bezużyteczna w w/w opisanym celu. Ponadto ogranicza pełne wykorzystanie pojazdu i zwiększa długość całkowitą pojazdu.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający, mając na uwadze swoje doświadczenia w zakresie używania wyciągarek, stoi na stanowisku, że znacząco lepszym rozwiązaniem jest umieszczenie jej z przodu pojazdu.

W związku z powyższym Zamawiający podtrzymuje wymagania SIWZ w zakresie miejsca zamontowania wyciągarki.

 

 

Pytanie nr 6:

Ze względu, iż pojazdy otrzymywały świadectwa dopuszczenia na podstawie różnych deklaracji producenta w zakresie ilości /masy/ przewożonego sprzętu, jaką zamierza przewozić użytkownik.

-wg wymagań KG PSP i CNBOP czerwiec 2002 r. – dla tego typu pojazdów była to wartość 794 kg.

- wg wymagań CNBOP dla samochodów ratowniczo-gaśniczych przeznaczonych dla OSP wyposażenie standardowe (minimalne) wynosi 859 kg.

 

Pytanie nr 7:

Ponadto prosimy o wyjaśnienie, jaką wartość rezerwy masy Zamawiający wymaga w stosunku do zamawianego pojazdu, która umożliwi w przyszłości użytkownikowi doposażenie pojazdu wg indywidualnych potrzeb?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi odnośnie pytania nr 6 i nr 7:

Zamawiający informuje, że Wykonawca musi zapewnić minimalną rezerwę masy przeznaczoną na wyposażenie, zgodne ze specyfikacją techniczną dla przedmiotu zamówienia.

 

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna 2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.PN.32.2011

Dane zamawiającego

 

Nazwa

Gmina Raszyn

 

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

 

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

 

Telefon/ fax.

/022/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

 

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. nr 113 poz. 759 ze zm.).

 

Przedmiot zamówienia publicznego

"Dostawa ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego z napędem 4x4 dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Dawidach”

Przedmiotem zamówienia jest dostawa ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego fabrycznie nowego, wyprodukowanego w roku 2011, na podwoziu z napędem 4x4. Samochód powinien być
w kolorze czerwonym oraz oznakowany i wyposażonym zgodnie z obowiązującymi normami dla pojazdów uprzywilejowanych w ruchu Państwowej Straży Pożarnej. Pojazd powinien być przystosowany do przewozu sześciu osób łącznie z kierowcą. Musi spełniać wymagania polskich przepisów o ruchu drogowym z uwzględnieniem wymagań dotyczących pojazdów uprzywilejowanych zgodnie z Ustawą „Prawo o ruchu drogowym”.

Pojazd musi spełniać wymagania określone:

- rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. Nr 32 z 2003 r., poz. 262 z późniejszymi zmianami),

- rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 czerwca 2007 r.
w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu zasad bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów do użytkowania (Dz. U. Z 2007 r. Nr 143 poz. 1002), wprowadzonego rozporządzeniem zmieniającym z dnia
27 kwietnia 2010r. (Dz. U. Nr 85 poz. 553). 

- oraz spełniać normy PN EN 1846-1 i PN-EN 1846-2.

Pojazd musi posiadać świadectwo dopuszczenia do stosowania w ochronie przeciwpożarowej
na terenie Polski.

Szczegółowe minimalne wymagania dla samochodu określone są w specyfikacji technicznej stanowiącej załącznik nr.1 do SIWZ.

UWAGA: Wykonawca udzieli na zakupiony ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy gwarancji na okres min. 24 miesięcy (bez limitu kilometrów) liczony od daty odbioru, potwierdzonej protokołem odbioru faktycznego pojazdu.

 

Rodzaj zamówienia

DOSTAWA

 

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

 

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień
     (CPV):

34.14.42.10-3

 

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

 

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

 

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy, przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759).

 

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

 

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

 

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

 

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

 

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

do 10 listopada 2011 r.

 

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

 

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1     posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań

1.2     posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał: – nie mniej niż 2 (dwa) zamówienia odpowiadające swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. polegającej na dostawie samochodu pożarniczego (wozu strażackiego) o parametrach zbliżonych do parametrów pojazdu stanowiącego przedmiot zamówienia i wartości nie mniejszej niż 800 000,00 zł brutto.

UWAGA: Sposób przeliczania innej waluty w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku posiadania doświadczenia na PLN, nastąpi wg średniego kursu NBP na dzień, w którym ukazało się ogłoszenie o niniejszym zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

1.3     dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku

Odnośnie spełnienia warunku dotyczącego osób zdolnych do wykonania zamówienia Wykonawca winien wykazać, iż dysponuje, co najmniej 1 osobą odpowiedzialną za kontrolę jakości zamawianej dostawy.

UWAGA: wskazana osoba musi biegle mówić w języku polskim. W przypadku, kiedy osoba wyznaczona do kontroli jakości zamówienia oraz kontaktów z Zamawiającym, nie znają biegle języka polskiego, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić co najmniej 1 tłumacza języka polskiego, zapewniającego stałe, biegłe i fachowe tłumaczenie w kontaktach pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym na okres i dla potrzeb realizacji umowy.

1.4     sytuacji ekonomicznej i finansowej.

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

a) sytuacja ekonomiczna: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań

b) sytuacja finansowa: Wykonawca powinien wykazać, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości minimum: 800 000,00 zł., potwierdzone informacją banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

UWAGA: Sposób przeliczania innej waluty w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku dotyczącego sytuacji finansowej na PLN, nastąpi wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia danego dokumentu.

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

1.5     O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1

 

 Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału
w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

6.1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2 wykaz dostaw w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że dostawy te zostały wykonane należycie,

1.3 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.4 wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kontrolę, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

1.5 Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.6 informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

1.7 Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków, wówczas Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował środkami niezbędnymi do realizacji zamówienia, a w szczególności przedstawić pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. W takim przypadku wymaga się przedłożenia przez te podmioty informacji o której mowa w pkt 1.4.b;

1.7. Wypełniony załącznik nr A do SIWZ, określając w nim parametry techniczne oferowanego samochodu.

 

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy), a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy;

2.3 aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

2.4 aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

2.5. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 – 8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia (załącznik Wykonawcy);

2.6. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia (załącznik Wykonawcy);

 

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasobach innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w ppkt. 2.1-2.6

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

 

Dokumenty podmiotów zagranicznych:

1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 2.2-2.4. i ppkt. 2.6. składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu ofert),

b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (dokument wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert),

c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia).

2) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 2.5. składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu ofert).

3) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 1 ppkt. a), b) oraz pkt 2), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

4) W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

4) Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za zgodność z oryginałem. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

 

 

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§       w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 113 ( I piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

 

Miejsce i termin składania ofert:

 

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

 

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

 

Termin składania ofert

23-08-2011  godz. 10:30.

 

Atrybuty przetargów

 

Okres związania ofertą

   60 dni

 

     Kryterium wyboru oferty

   100% - cena

 

     Wadium

   20 000,00 zł (dwadzieścia tysięcy złotych)

 

Miejsce i termin otwarcia ofert

 

     Numer lokalu

       102

Data otwarcia

23-08-2011

Godzina otwarcia

10:40

Data przesłania ogłoszenia do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej

08-07-2011 r.