ZP.271.PN.37.138.2011

Dot. ZP.271.PN.37.2011                                                                                                        Raszyn, dnia 05 sierpnia 2011 r.

 

                              

 

Dot. Zapytania ofertowego na „Bieżące utrzymanie dróg zarządzanych przez Gminę Raszyn”

 

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia

 

           Pytanie nr 1:

Pkt 1.4 przedmiaru robót – zał. Nr B mówi o wzmocnieniu podbudowy naprawionego miejsca masą mineralno-asfaltową warstwa po zagęszczeniu gr. 3,0 cm . Na jakich powierzchniach i w ilu miejscach będzie następowało wzmocnienie nawierzchni?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Powierzchnie i miejsca wzmocnień będą uzależnione od konstrukcji drogi tj. grubości, ilości warstw   i potrzebą dowiązania się do stanu istniejącego w ilościach wynikających z bieżących napraw cząstkowych. Przewidywana ilość zgodnie z zał. Nr B.

 

 

Pytanie nr 2:

Pkt 2.5 SIWZ mówi o: „ W celu prawidłowego sporządzenia oferty Wykonawca ma obowiązek dokonać wizji lokalnej dla uzyskania niezbędnej informacji co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia”. Prosimy o podanie lokalizacji dróg lub nazw ulic na których mają być wykonane remonty.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Przedmiotem zamówienia jest bieżące utrzymanie dróg gminnych zarządzanych przez Gminę Raszyn  z czego wynika, że zakres robót może być prowadzony na wszystkich drogach gminnych zarówno o nawierzchni asfaltowej, drogach gruntowych i betonowych. W ilościach szacunkowych zgodnie z przedmiarem robót.

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna 2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.PN.37.2011

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/022/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. nr 113 poz. 759 ze zm.).

Przedmiot zamówienia publicznego

„Bieżące utrzymanie dróg zarządzanych przez Gminę Raszyn”   

Na zakres zamówienia składa się wykonanie remontów cząstkowych nawierzchni zarówno bitumicznych asfaltowych masą mineralno – asfaltową z recyklera na gorąco jak i remont nawierzchni dróg betonowych i  gruntowych w zakresie określonym w poszczególnych zadaniach.

 Zadanie 1 – Bieżące utrzymanie dróg o nawierzchni bitumicznej

Na zakres robót składa się wykonanie:

- wycięcia i skucia uszkodzonego miejsca nawierzchni asfaltowej z nadaniem regularnych kształtów;

- oczyszczenia naprawianego miejsca z usunięciem wody i gruzu na pryzmę wraz z jego wywiezieniem z pasa drogowego;

- skropienia emulsją gruntującą- asfaltową dna oraz ścianek w ilości ca 0,5 1/ m2 naprawianego miejsca;

- wzmocnienia podbudowy naprawianego miejsca masą mineralno-asfaltową warstwa po zagęszczeniu -
gr. 3,0 cm;

- wbudowania ogrzanej kory asfaltowej wraz z zagęszczeniem - gr. 4 cm;

- uszczelnienia elastyczną emulsją asfaltową krawędzi naprawianego miejsca;

- jednokrotnego powierzchniowego utrwalenia emulsją asfaltową K – 70 produkcji krajowej i grysem kamiennym (bazaltowym lub amfibolit) frakcji 5-8mm;

- frezowania nawierzchni bitumicznej gr. do 4 cm.

 

Szczegółowy zakres i rodzaj robót oraz ich przewidywane ilości zawiera załącznik nr 1 przedmiar robót (zakres robót dla zadania nr 1).

 

Zadanie 2 – Bieżące utrzymanie dróg o nawierzchni betonowej i dróg gruntowych:

Zakres robót obejmuje wykonanie: :

Robót w zakresie podbudowy i ulepszenia podłoża z gruntów lub kruszyw stabilizowanych mechanicznie: podbudowy z betonu B-10, podbudowy z kruszyw betonowych, podbudowy z kruszyw kamiennych;

Robót w zakresie nawierzchni drogowych: równanie i profilowanie nawierzchni, uzupełnianie ubytków materiałem nasypowym lub kruszywem kamiennym;

Robót w zakresie wykonania nawierzchni z destruktu bitumicznego: nawierzchni z destruktu bitumicznego z materiałów własnych wykonawcy lub powierzonych przez Zamawiajacego;

Robót w zakresie bezpieczeństwa ruchu – montowanie słupków chodnikowych ograniczających i barierek; 

Robót w zakresie nawierzchni betonowych – roboty rozbiórkowe (dot. nawierzchni z płyt betonowych, kostki betonowej, krawężników, obrzeży), wykonania nawierzchni (płyty chodnikowe, kostka betonowa wraz z wbudowaniem krawężników, obrzeży);

Robót związanych z odtworzeniem zieleni – odtworzenie istniejących trawników wraz z posianiem trawy.

 

Szczegółowy zakres i rodzaj robót oraz ich przewidywane ilości zawiera załącznik nr 2 przedmiar robót (zakres robót dla zadania nr 2).

W celu prawidłowego sporządzenia oferty Wykonawca powinien dokonać wizji lokalnej dla uzyskania niezbędnej informacji, co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia.

 

 Gwarancja

Wykonawca udzieli gwarancji na wykonane roboty i wbudowane materiały 2 letniej gwarancji.

Rodzaj zamówienia

ROBOTY BUDOWLANE

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień
     (CPV):

45.23.31.42-6, 45.23.32.52-0, 45.23.31.00-0

Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych /na każde z wybranych zadań/

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy w wysokości do 20% podpisanej umowy, przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759).

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

do 31-12-2011 r.

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1     posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań

1.2     posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien wykazać, iż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał odpowiednio: nie mniej niż 2 zamówienia (prawidłowo ukończone) o wartości, co najmniej 100 000,00 zł brutto każde, tj. roboty polegające na remoncie (również cząstkowym) przebudowie, budowie nawierzchni drogowych asfaltowych

 dot. zadania 1 nie mniej niż 2 zamówienia (prawidłowo ukończone) o wartości, co najmniej 150 000,00 zł brutto każde, tj., roboty polegające na remoncie (również cząstkowym) nawierzchni dróg gruntowych lub dróg z kostki betonowej dot. zadania 2

1.3     dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku – osoby zdolne do wykonania zamówienia: Wykonawca winien wykazać, że dysponuje odpowiednią kadrą techniczną zdolną wykonać zamówienie, w tym m.in.: - 1 osobą, posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie budowy dróg (pełniącą rolę Kierownika robót) oraz - min. 2 brygady robocze po min. 3 osoby w każdej brygadzie – dot. zadania 1 oraz zadania 2.

  zg. z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 28-04-2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie /Dz. U. nr 83 z dnia 16-05-2006 r./

W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących zakres uprawnień powinien odpowiadać w/w specjalnościom

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku – dysponowanie potencjałem technicznym do wykonania zamówienia: Wykonawca winien wykazać, że dysponuje odpowiednim sprzętem niezbędnym do wykonania zamówienia w tym m.in.:

Ad. 1 dot. zadania 1 - recyklerem – wymagana pojemność załadunkowa bębna 1 recyklera – min. 2500kg łomu asfaltowego - min. 2 szt. - samochódem ciężki – o ład. min. 6,5 t każdy – min. 2 szt. - zagęszczarką płytowa – min. 2 szt. - zagęszczarką punktowa (stopa) – min. 1 szt. - piłą mech. do cięcia asfaltu (na mokro) - min. 2 szt. - młotem udarowym spalinowym lub elektrycznym– min. 2 szt. - samochodem dostawczym – (o ład. min. 0,5t) - min. 1 szt. - szczotką mechaniczną (o mocy min. 10kW z wirującymi dyskami z drutów stalowych) - min. 1 szt.

Ad. 2 dot. zadania 2. - równiarką samobieżną – min. 1 szt. - spycharką gąsienicową 100-150 KM – min. 1 szt. - koparką samobieżną 0,25 – 0,6 M3 – min. 1 szt. - walcem statycznym samobieżnym - min. 1 szt. - płytą wibracyjną, lekką – min. 1 szt.  - betoniarką przenośną – min. 1 szt.

1.4     sytuacji ekonomicznej i finansowej.

      Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

UWAGA:  jeżeli Wykonawca składa ofertę na więcej niż jedno zadanie – warunki udziału w postępowaniu należy spełnić w odniesieniu do każdego z zadań oddzielnie.

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

1.5     O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1

 

 Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału
w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2 Wykaz robót w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorów oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;

1.3 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.4 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie robót, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

1.5 Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

 1.6 Wykaz sprzętu dostępnego Wykonawcy do należytego wykonania usługi wraz z informacją o podstawie dysponowania tym sprzętem;

 1.7 Jeżeli Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia pisemne   
  zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.8 Wykaz robót, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót przez Podwykonawców;

 

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy), a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy;

2.3 Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert- (załącznik Wykonawcy);

2.4 Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy).

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasobach innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w ppkt. 2.1-2.4

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

 

Dokumenty podmiotów zagranicznych:

1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 2.2 - 2.4. składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu ofert), b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (dokument wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert),

2) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 1 ppkt. a), b), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

3) W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

4) Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za zgodność z oryginałem. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

 

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§      w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 113 ( I piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

11-08-2011  godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

   30 dni

     Kryterium wyboru oferty

   100% - cena

     Wadium

   5 000,00 zł (pięć tysięcy złotych) – dla zadania nr 1

   6 000,00 zł (sześć tysięcy złotych) – dla zadania nr 1

Miejsce i termin otwarcia ofert

     Numer lokalu

       102

Data otwarcia

11-08-2011

Godzina otwarcia

10:40

Data zamieszczenia ogłoszenia

w Biuletynie Zamówień Publicznych

28-07-2011 r.