Gmina Raszyn

ul. Szkolna

05-090 Raszyn

ZP.271.PN.43.2011

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/022/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. nr 113 poz. 759 ze zm.).

Przedmiot zamówienia publicznego

„Wykonanie ekspertyz technicznych i konserwatorskich budynków wchodzących w skład zabytkowego kompleksu Austerii w Raszynie przy Al. Krakowskiej 1”

Na zakres zamówienia składa sie wykonanie:

Zadanie 1 - ekspertyzy mykologicznej budynków: budynku dawnej Austerii (bud. nr 1), budynku dawnej stajni (bud. nr 2), budynku dawnej wozowni (bud. nr 3), budynków dawnych kramów (bud. nr 4), budynku dawnej poczty (bud. nr 5).

Zadanie 2 – ekspertyzy (opinii) stratygraficznej: budynku dawnej Austerii (bud. nr 1).

Zadanie 3 – ekspertyzy (opinii) architektonicznej: budynku dawnej Austerii (bud. nr 1).

Ad. Zadania 1

Zadanie obejmuje wykonanie ekspertyzy mykologicznej, dotyczącej wszystkich określonych w pkt. 2.1 budynków. Zakres prac obejmuje:

a)       uzyskanie pozwolenia Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na wykonanie badań,

b)       zbadanie stopnia zniszczenia elementów budowli w wyniku postępującej korozji biologicznej
z podaniem przyczyn zawilgoceń i uszkodzeń oraz wynikających z tego wniosków, jak również sformułowanie zaleceń do przeprowadzenia remontu budowlano-konserwatorskiego oraz badań, które obejmują: zebranie danych dotyczących dostępnych pomieszczeń wszystkich kondygnacji, elewacji, schodów wewnętrznych oraz dachu w zakresie:

- przeprowadzenia wizji lokalnej,

- zapoznania się z istniejącą dokumentacją techniczną,

- uzyskania informacji od użytkowników obiektu,

- wykonania dokumentacji zdjęciowej,

- wykonania pomiarów zawilgocenia ścian (zalecany wilgotnościomierz dielektryczny Protimeter Surveymaster),

- wykonaniem niezbędnych odkrywek konstrukcji budynku,

- oznaczenia gatunków (rodzajów) występujących mikroorganizmów i owadów na podstawie analizy makroskopowej i w niezbędnym zakresie na podstawie próbek pobranych do badań laboratoryjnych,
- sporządzenie dokumentacji opisowej i fotograficznej z przeprowadzonych badań w trzech egzemplarzach wraz z cyfrową wersją.

Ad. zadania 2

Zadanie obejmuje wykonanie ekspertyzy (opinii) stratygraficznej elewacji wraz z detalami architektonicznymi oraz wnętrz zabytkowego budynku austerii (bud. nr 1). Zakres prac obejmuje:

a) przygotowanie niezbędnych dokumentów dla uzyskania pozwolenia od Konserwatora Zabytków na wykonanie badań stratygraficznych. (wytypowanie miejsc wykonania badań, wykonania wstępnej dokumentacji fotograficznej, określenia metodyki badań),

b) wykonanie badań in situ (zakłada się wykonanie ok. 40 odkrywek we wnętrzu oraz ok. 6 na elewacjach),

c) sporządzenie dokumentacji opisowej i fotograficznej z przeprowadzonych badań w trzech egzemplarzach wraz z cyfrową wersją.

Ad. zadania 3

Zadanie obejmuje wykonanie ekspertyzy (opinii) architektonicznej zabytkowego budynku austerii (bud. nr 1).  Zakres prac obejmuje:

a)       uzyskanie pozwolenia Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na wykonanie badań,

b)       zebranie danych dotyczących dostępnych pomieszczeń wszystkich kondygnacji

c)        przeprowadzenia wizji lokalnej,

d)       zapoznanie się z istniejącą dokumentacją historyczną oraz techniczną,

e)        uzyskanie informacji od użytkowników obiektu,

f)        wykonanie dokumentacji zdjęciowej,

g)      określenie wieku zewnętrznych oraz wewnętrznych murów,

h)      sugestiami ukierunkowanymi na możliwość ewentualnego wyburzenia niektórych ścian i przepierzeń celem uzyskania pierwotnej formy wnętrz (w uzgodnieniu z konstruktorem oraz opinią konserwatora zabytków),

i)         sporządzenie dokumentacji opisowej i fotograficznej z przeprowadzonych badań w trzech egzemplarzach wraz z cyfrową wersją.

W celu prawidłowego sporządzenia oferty Wykonawca ma obowiązek dokonać wizji lokalnej dla uzyskania niezbędnej informacje co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia.

Koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca.

Rodzaj zamówienia

USŁUGA

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień
     (CPV):

73.11.00.00-6,   71.62.00.00-0

 

Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy, przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759).

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

do 15 listopada 2011 r. – dotyczy każdego z zadań

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1.          posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań

1.2  posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał odpowiednio:

Ad. Zadania 1 - 1 zamówienie polegające na wykonaniu ekspertyzy mykologicznej dot. obiektu /ów zabytkowych z podaniem wartości tych zamówień, dat wykonania i odbiorców wraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że zamówienia te zostały wykonane należycie;

Ad. Zadania 2 - 1 zamówienie polegające na wykonaniu ekspertyzy (opinii konserwatorskiej) w zakresie stratygrafii obiektu /ów zabytkowych z podaniem wartości tych zamówień, dat wykonania i odbiorców wraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że zamówienia te zostały wykonane należycie;

Ad. Zadania 3 - 1 zamówienie polegające na wykonaniu ekspertyzy (opinii) architektonicznej obiektu /ów zabytkowych z podaniem wartości tych zamówień, dat wykonania i odbiorców wraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że zamówienia te zostały wykonane należycie

1.3     dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku – osoby zdolne do wykonania zamówienia:

Wykonawca winien wykazać, że dysponuje odpowiednią kadrą techniczną zdolną wykonać zamówienie, w tym m.in.:

Ad. zadania 1: - 1 osobą, wpisaną na listę rzeczoznawców Polskiego Stowarzyszenia Mykologów Budownictwa oraz posiadającą min. 2-letnie doświadczenie w wykonywaniu ekspertyz mykologicznych;

Ad. zadania 2: - 1 osobą, zgodnie z przepisami §7 ust. 1 lub ust. 2 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych /Dz. U. z 2004 r. Nr 150 poz 1579/ mogącą prowadzić badania konserwatorskie;

Ad. zadania 3:- 1 osobą, zgodnie z przepisami §9 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych /Dz. U. z 2004 r. Nr 150 poz 1579/ mogącą prowadzić badania architektoniczne.

1.4     sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

UWAGA:  jeżeli Wykonawca składa ofertę na więcej niż jedno zadanie – warunki udziału w postępowaniu należy spełnić w odniesieniu do każdego z zadań oddzielnie.

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

1.5     O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1

 

 Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału
w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2 Wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorów oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie ;

1.3 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.4 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

1.5 Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia ;

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy), a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasobach innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w ppkt. 2.1-2.2

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

Dokumenty podmiotów zagranicznych:

1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 2.2 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu ofert),

2) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 1 ppkt. a), b), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

3) W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

4) Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za zgodność z oryginałem. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

 

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§      w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 113 ( I piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

08-09-2011  godz. 11:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

   30 dni

     Kryterium wyboru oferty

   100% - cena – dla każdego z zadań oddzielnie

     Wadium

  Nie jest wymagane

Miejsce i termin otwarcia ofert

     Numer lokalu

       102

Data otwarcia

08-09-2011

Godzina otwarcia

11:40

Data zamieszczenia ogłoszenia

w Biuletynie Zamówień Publicznych

31 -08-2011 r.