Gmina Raszyn

ul. Szkolna 2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.PN.58.2011

 

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/022/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. nr 113 poz. 759 ze zm.).

Przedmiot zamówienia publicznego

"Konserwacja urządzeń oświetlenia ulicznego i drogowego na terenie Gminy Raszyn w latach 2012-2013"

Przedmiotem zamówienia jest: Konserwacja urządzeń oświetlenia ulicznego i drogowego na terenie Gminy Raszyn oraz odtwarzanie zniszczonych w wyniku zużycia, kolizji drogowych i innych zdarzeń elementów oświetlenia.

2.1.1. Zakres zamówienia obejmuje:

a) konserwację oświetlenia ulicznego i drogowego:

-     3216  szt. opraw oświetleniowych,

-     105 szt.  skrzynek sterująco-pomiarowych oświetleniem.

W skład instalacji oświetlenia ulic wchodzą:

     - napowietrzne i kablowe linie oświetleniowe

- słupy oświetleniowe i słupy energetyczne linii n.n. wspólne dla energetyki zawodowej i oświetlenia

-  wysięgniki

- oprawy oświetleniowe

- bezpieczniki napowietrzne

- tabliczki bezpiecznikowo zaciskowe

- odgromniki

- szafy pomiarowo - sterownicze z  wyposażeniem

- przekaźniki zmierzchowe

- zegary sterujące.

b) odtwarzanie zniszczonych w wyniku zużycia, kolizji drogowych i innych zdarzeń elementów oświetlenia.

2.1.1.1 W ramach konserwacji i utrzymania urządzeń oświetlenia w należytym stanie technicznym wymagane jest zachowanie ciągłości palenia się oświetlenia zgodnie z ustalonymi czasami podanymi przez  PGE w Instrukcji współpracy przy eksploatacji oświetlenia zewnętrznego między konserwatorem oświetlenia, a Zakładem Energetycznym/PGE i RWE/  oraz wykonywanie n/w czynności z tym związanych:

1.       Kontrolowanie czasu załączania i wyłączania oświetlenia - świecenia opraw.

2.       W przypadku stwierdzenia niesprawności wymiana; źródeł światła, bezpieczników ( wkładek, główek, podstaw ), elementów opraw oświetleniowych, elementów szaf sterowniczych, zegarów, przekaźników zmierzchowych i innych elementów nie ujętych wyżej a niezbędnych do prawidłowego działania oświetlenia.

3.       Kontrola i naprawa zamknięć wnęk słupowych, szaf oświetleniowych, regulacja zegarów i przekaźników zmierzchowych, naprawa kabli i linii napowietrznych oświetleniowych, stan przewodów i połączeń ochrony przeciwporażeniowej.

4.       Przycinanie gałęzi pod liniami w miejscu zainstalowania opraw.

5.       Czyszczenie kloszy, wnęk słupowych, tabliczek bezpiecznikowo zaciskowych, elementów szaf oświetleniowych.

6.       Kontrolowanie linii napowietrznych, konserwowanie połączeń i zacisków.

7.       Raz w roku wykonywanie pomiarów rezystancji izolacji, uziemień ochronnych i ochrony przeciwporażeniowej.

8.       Malowanie raz w roku 1/3 ilości wszystkich słupów metalowych ( słupów fabrycznie malowanych proszkowo w uwzględnieniu z Zamawiającym) ,drzwiczek słupowych , wysięgników ,konstrukcji wsporczych i metalowych obudów szaf oświetleniowych.

Czynności wymienione w p. 1- 3 należy prowadzić na bieżąco. W przypadku interwencji - zgłoszeń

zewnętrznych o nieprawidłowościach w działaniu oświetlenia ustala się maksymalne czasy usunięcia

stwierdzonych nieprawidłowości:

        - uruchomienie szaf sterowniczych - 3 godz.

        - wymiana bezpieczników i źródeł światła - 12 godz.

        - zabezpieczenie otwartych wnęk i szaf sterowniczych - 6 godz.

       -  naprawa kabli, linii napowietrznych- 24 godz.

       - połączenia ochrony przeciwporażeniowej - na bieżąco

Przeglądy okresowe i czynności z nimi związane opisane w p.4 -8 należy wykonywać w terminach:

   - przycinanie gałęzi pod oprawami -  raz w roku

   - czyszczenie kloszy ,wnęk, szaf oświetleniowych - raz w roku

  -  kontrola linii napowietrznych, zacisków, połączeń - dwa razy w roku

  -  pomiary izolacji kabli i ochrony przeciwporażeniowej  - w uzgodnieniu z insp. nadzoru

  -  malowanie słupów stalowych, konstrukcji mocujących, obudów - w uzgodnieniu z insp. nadzoru

    

2.1.2 W ramach robót odtworzeniowych należy odtworzyć elementy oświetlenia zniszczone w kolizjach drogowych i innych zdarzeniach losowych, a także elementy zużyte, których parametry eksploatacyjne nie spełniają warunków technicznych i powiększają znacząco koszty eksploatacji lub mogą stanowić zagrożenie życia a ich naprawa jest nieopłacalna.

W przypadku zniszczeń spowodowanych kolizjami drogowymi  i zdarzeniami  losowymi ( wichury, dewastacje, pożary ,itp.)  konserwator zobowiązany jest natychmiast po stwierdzeniu takiego faktu lub otrzymaniu informacji o nim do niezwłocznego :

-  zapewnienia bezpieczeństwa osób postronnych, które mogą znaleźć się w zasięgu zniszczeń.

- natychmiastowego wezwania lub poinformowania odpowiednich służb ( pogotowie ratunkowe, policja, straż, służby drogowe, PGE Dystrybucja S.A.)

-  uprzątnięcia zniszczonych elementów umożliwiając ruch kołowy i pieszy.

-  w miarę możliwości spowodowanie poprawnego funkcjonowania pozostałych urządzeń.

-  powiadomienia przedstawiciela Gminy.

   

Roboty odtworzeniowe wykonywane będą na podstawie spisanych przez strony protokółów konieczności będących jednocześnie poleceniami wykonania tych robót.

     

 Protokół konieczności będzie zawierał:

           - przyczynę wykonania robót.

           - zakres, ilość.

           - sposób wykonania i rodzaj zastosowanych materiałów.

           - termin realizacji.

Roboty odtworzeniowe muszą być wykonywane w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami, normami, najlepszą wiedzą techniczną i sztuką inżynierską.

Elementy użyte do wymiany muszą posiadać parametry techniczne nie gorsze od elementów wymienianych, być fabrycznie nowe, posiadać niezbędne atesty i certyfikaty zgodności z PN oraz

znak CE. W/W dokumenty Wykonawca zobowiązany jest udostępnić Zamawiającemu na każde

żądanie. Elementy zużyte , zdemontowane stanowiące zagrożenie dla środowiska Wykonawca zobowiązany jest utylizować w sposób zgodny z przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami

szkodliwymi a pozostałe likwidować we własnym zakresie.

UWAGA!!

Konserwator zobowiązany jest do znajomości i przestrzegania zasad prowadzenia robót na drogach gminnych, powiatowych i krajowych oraz uzyskania o ile będzie to konieczne niezbędnych pozwoleń na zajęcie terenu ( koszty uzyskania pozwolenia ponosi Wykonawca), zabezpieczenie organizacji ruchu i powiadomienia odpowiednich służb.

Wykonawca zobowiązany jest zapewnić system wielozmianowy, jeżeli będzie taka konieczność, celem dotrzymania terminu wykonania zadania.

W celu prawidłowego sporządzenia oferty Wykonawca winien dokonać wizji lokalnej dla uzyskania niezbędnej informacje co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia.

 Gwarancja

Wykonawca udzieli gwarancji na wykonane roboty i wbudowane materiały na okres 12 miesięcy

Rodzaj zamówienia

ROBOTY BUDOWLANE

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień
     (CPV):

50.23.21.00-1, 50.23.21.10-4, 45.23.14.00-9

Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy.

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

od 01.01.2012r.-31.12.2013r.

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1.              posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Wykonawca winien wykazać, że posiada:

- aktualną umowę ze składowiskiem odpadów i/lub z uprawnionym podmiotem/mi  prowadzącym/mi utylizację sprzętu oświetleniowego- podstawa prawna: ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (tekst jednolity Dz. U. Nr 180 poz. 1495 z późn. zm.) i ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (tekst jednolity Dz. U. Nr 62 poz. 682 z późn. zm.),

1.2                posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:  Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien wykazać:

A/ iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał nie mniej niż 2 zamówienia o wartości min. 50 000 zł  brutto (rozpoczęte i zakończone) będące usługami polegającymi na wykonaniu konserwacji min. 2000 opraw oświetlenia ulicznego.

B/ iż, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał nie mniej niż 2 zamówienia o wartości min. 100 000 zł brutto (rozpoczęte i zakończone) będące robotami budowlanymi polegającymi na budowie lub remoncie oświetlenia ulicznego.

1.3     dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku - osoby zdolne do wykonania zamówienia:

Wykonawca winien wykazać, że dysponuje odpowiednią kadrą techniczną zdolną wykonać zadanie, tj.:

- min. 1 osobę, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci i instalacji elektrycznych.

                - min. 1 osobę, posiadającą  Świadectwo Kwalifikacji Zawodowych w zakresie dozoru.

- min. 1 osobę, posiadającą  Świadectwo Kwalifikacji Zawodowych w zakresie budowy i eksploatacji oświetlenia ulicznego.

1.4                sytuacji ekonomicznej i finansowej.

1.5                sytuacja ekonomiczna: Wykonawca winien posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości min. 150 000,00 PLN - do przedstawienia przed podpisaniem umowy

1.6                sytuacja finansowa: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

1.7                O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1

 Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału
w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2 Wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorów oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi te zostały wykonane należycie

1.3 Wykaz robót w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorów oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;

1.4 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.5 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie robót, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

1.6 Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.7 Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia- (załącznik Wykonawcy - do przedstawienia przed podpisaniem umowy);

1.8 Wykaz robót, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót przez Podwykonawców;

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy), a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy;

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

Dokumenty podmiotów zagranicznych:

1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 2.2 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu ofert), 2) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 1 ppkt. a), b), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

3) W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

4) Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za zgodność z oryginałem. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§      w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 113 ( I piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

27-12-2011  godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

   30 dni

     Kryterium wyboru oferty

   100 % cena

     Wadium

   10 000,00 zł (dziesięć tysięcy złotych)

Miejsce i termin otwarcia ofert

     Numer lokalu

       102

Data otwarcia

27-12-2011

Godzina otwarcia

10:40

Data zamieszczenia ogłoszenia

w Biuletynie Zamówień Publicznych

12-12-2011 r.