Raszyn, dnia

ZP.271.PN.62.7.2012                                                                          

dot. ZP.271.PN.62.2011                                                                                          

 

Dot. postępowania o zamówienie publiczne prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na : Wykonanie projektów budowlano-wykonawczych przebudowy ul. Szlacheckiej, ul. Hetmańskiej oraz ulic Osiedla Betherówka na terenie Gminy Raszyn”

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Pzp (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r.
Nr 113, poz. 759 ze zm.), Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły zapytania:

 

Pytanie nr 1:

Proszę o precyzyjną odpowiedź co Inwestor ma na myśli pisząc w SIWZ iż dokumentacja ma być wykonana „bez sprzeciwu w zakresie robót drogowych”.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Przez sformułowanie „bez sprzeciwu w zakresie robót drogowych” Zamawiający rozumie, iż w zakresie projektu drogowego należy złożyć właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej wniosek zgłoszenia robót budowlanych i uzyskać w trybie art. 217 Kodeksu postępowania administracyjnego zaświadczenie o braku sprzeciwu.

 

Pytanie nr 2:

Jak należy rozumieć określenie” w projektach należy uwzględnić ewentualne kolizje z istniejącymi ogrodzeniami”. Czy należy przez to rozumieć, iż należy wykonać mapy prawne podziału nieruchomości.

Pytanie nr 3:

Czy w wycenie należy przewidzieć koszty wykonania map prawnych podziałowych czy będą one przedmiotem odrębnego zlecenia dla wykonawcy, czy też wykona to Inwestor we własnym zakresie na podstawie określenia granic inwestycji?

Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 2 i 3:

Należy przez to rozumieć ogrodzenia które będą kolidowały z nowoprojektowanym układem drogowym w granicach działek ewidencyjnych  stanowiących  pas drogowy. Zamawiający nie przewiduje wykonania map prawnych (podziałowych)

 

Pytanie nr 4:

Czy projekt powinien być dostosowany dla potrzeb uzyskania decyzji o zgodzie na realizację inwestycji drogowej, czy też dostosowany dla potrzeb zgłoszenia robót niewymagających uzyskania pozwolenia na budowę (ograniczony do przebudowy drogi w zakresie istniejącego pasa drogowego)?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Projekt winien być wykonany zgodnie z zapisami Opisu przedmiotu zamówienia – zał. nr A po modyfikacji

 

Pytanie nr 5:

Czy projekty trasy dróg są zgodne z zapisami obowiązujących Miejscowych Planów Zagospodarowania Przestrzennego
i czy są prowadzone w istniejącym pasie drogowym?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Przebieg dróg  jest  zgodny z  Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego i są   prowadzone w istniejącym pasie drogowym.

 

 

Pytanie nr 6:

Proszę o podanie parametrów dla projektowanej inwestycji np. szerokość jezdni, chodnika.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Dane dotyczące szerokości jezdni i chodnika będą uzgadniane z wyłonionym w postępowaniu wykonawcą indywidualnie dla każdej ulicy.

 

Pytanie nr 7:

Czy Inwestor przewiduje projekt drogowy budowy odcinka ulicy A-B według załączniku   A-2 czy tylko projekt odwodnienia.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Na odcinku ulicy A-B (zał A2 przedstawiającego koncepcję odwodnienia terenu) nie jest przewidziane wykonanie projektu drogowego. 

 

Pytanie nr 8:

W opisie przedmiotu zamówienia, Zamawiający wprowadza zapis o konieczności pozyskania przez Projektanta decyzji
o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej – pkt. V „oferta powinna zawierać”. Zapis ten nie jest zgodny ze wzorem umowy jak również z pozostałymi zapisami SIWZ, gdzie jest mowa o pozwoleniu na budowę zgodnie z Prawem Budowlanym. Proszę o wyjaśnienie jakim trybem będzie realizowana inwestycja jak również po czyjej stronie jest ewentualne przygotowanie map podziałowych dla terenów nie będących własnością Inwestora. W przypadku narzucenia takiego obowiązku na Projektanta, proszę o określenie ilości działek jaką należy przewidzieć do wyceny. Brak takiej informacji uniemożliwia właściwe przygotowanie wyceny żadnemu z oferentów.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

W odpowiedzi Zamawiający informuje że zmienia zapis zawarty w: 

- pkt. V  ppkt.1  Opisu Przedmiotu Zamówienia (zał. A) na:

Ryczałtową cenę opracowania dla wykonania całej dokumentacji wraz ze wszystkimi kosztami wynikającymi
z wykonania tej dokumentacji i uzyskania decyzji pozwolenia na budowę w zakresie kanalizacji deszczowej i braku sprzeciwu w zakresie robót drogowych w tym: kosztami zakupu i aktualizacji map, uzgodnień i uzyskania niezbędnych decyzji, przygotowaniem wersji papierowej i elektronicznej dokumentacji.

-We wzorze Umowy (Zał. B) w :

-§7 ust.2 na:

Kwota wynagrodzenia określona w ust.1 obejmuje całkowite wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie przedmiotu Umowy wraz z czynnościami z tytułu uzyskania opinii, uzgodnień, uzyskania decyzji pozwolenia na budowę w zakresie kanalizacji deszczowej i braku sprzeciwu do zgłoszenia robót budowlanych w zakresie robót drogowych, pełnienia nadzoru autorskiego oraz wszelkie inne wydatki związane z wykonaniem przedmiotu Umowy.

 

-§7 ust.4 na:

Po uzyskaniu przez Zamawiającego decyzji pozwolenia na budowę w zakresie kanalizacji deszczowej i braku sprzeciwu do zgłoszenia robót budowlanych w zakresie robót drogowych, Wykonawca otrzyma pozostałe 40% wynagrodzenia (wynikającego z §7 ust.1) tj. kwotę………………brutto (słownie…………………..….) po dokonaniu protokolarnego odbioru zgodnie z § 6 ust. 2 dokumentacji określonej w § 1

 

Pytanie nr 9:

Proszę podać gdzie jest możliwe odprowadzenie wody z projektowanej kanalizacji deszczowej, jeżeli odbiornik wód opadowych jest poza pasem drogowym w/w ulic, proszę podać odległość dodatkowego kanału do zaprojektowania.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Orientacyjna długość kanalizacji stanowiącej odprowadzenie do rzeki Raszynki poza pas drogowy objęty projektem wynosi ok. 245m pkt. A-B pokazany w zał. A 2.

 

Pytanie nr 10:

Proszę o podanie jaka infrastruktura (naziemna i podziemna) występuje w pasie drogowym w/w ulic.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

W przedmiotowych ulicach występuje infrastruktura tj. wodociąg, kanalizacja sanitarna, kable energetyczne, gaz, oświetlenie.

Pytanie nr 11:

Proszę o podanie, czy Zamawiający przewiduje kolizje z uzbrojeniem terenu (sieci nadziemne i podziemne)? Jeśli tak, to jakie?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Ryzyko kolizji z innym uzbrojeniem należy uwzględnić przy sporządzaniu oferty.

 

Pytanie nr 12:

Proszę podać, wg jakiej procedury ma być uzyskana zgoda na wykonanie robót drogowych - zgłoszenie robót, pozwolenie na budowę czy zgoda na realizację inwestycji drogowej?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Na wykonywanie robót drogowych należy złożyć właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej wniosek zgłoszenia robót budowlanych i uzyskać w trybie art. 217 Kodeksu postępowania administracyjnego zaświadczenie o braku sprzeciwu.

 

Pytanie nr 13:

Czy Zamawiający posiada prawo do dysponowania nieruchomościami na cele budowlane dla wszystkich działek w/w inwestycji?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający jest w posiadaniu prawa do dysponowania nieruchomościami na cele budowlane dla wszystkich działek w/w inwestycji.

 

Pytanie nr 14:

Czy Zamawiający przewiduje uzyskanie pozwolenia na budowę oddzielnie dla każdej z ulic czy łącznie dla wszystkich?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający przewiduje uzyskanie pozwolenia na budowę w zakresie odwodnienia dla każdego pakietu zgodnie z pkt IV Opisu przedmiotu zamówienia zał. nr A po modyfikacji.

 

Pytanie nr 15:

Proszę podać, czy zakres opracowania ma być zakończony na granicy pasa drogowego ulicy Długiej czy skrzyżowania ulicy Szlacheckiej z ul. Długą wchodzi w zakres opracowania?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Skrzyżowanie ulicy Szlacheckiej z ul. Długą nie wchodzi w zakres opracowania. Zakres opracowania kończy się na pasie drogowym ulicy Szlacheckiej.

 

Pytanie nr 16:

Proszę o określenie parametrów technicznych projektowanych ulic, tj.: szerokości jezdni, rodzaj nawierzchni, ciągi piesze jedno czy dwustronne lub czy należy uwzględnić tylko ciągi pieszo – jezdne.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Dane dotyczące szerokości jezdni i chodnika będą uzgadniane z wyłonionym wykonawcą indywidualnie dla każdej ulicy.

 

Pytanie nr 17:

Czy na terenie w/w inwestycji, występują obszary lub obiekty chronione prawem?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Na terenie przedmiotowej inwestycji nie występują obszary lub obiekty chronione prawem.

 

Pytanie nr 18:

Czy Zamawiający udostępni załącznik A3, o którym mowa w p. 2.1.1 w ZP-62 SIWZ?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający udostępnia Załącznik A3 na stronie internetowej.

Pytanie nr 19:

Prosimy o udostępnienie koncepcji odwodnienia ulic w postaci elektronicznej, o którym mowa w p 2.1.1 w ZP-62 SIWZ, którą Zamawiający posiada (plan sytuacyjny, przekroje, opis). Materiał przedstawiony w załącznik A2 jest nieczytelny
i uniemożliwia wycenę. Czy Zamawiający może wskazać dokładnie granice odwodnienia, które należy zaprojektować?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający udostępnia w formacie JPG załącznik A2.1 i jednocześnie informuje, iż przedstawiona koncepcja jest materiałem poglądowym dla zaprojektowania odwodnienia wszystkich ulic zgodnie z Opisem przedmiotu zamówienia pkt 1.2.2. – zał. A2.po modyfikacji 

 

Pytanie nr 20:

Czy w ramach pozwolenia wodno-prawnego, należy opracować operat wodno-prawny, czy Zamawiający posiada taki operat?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Wykonawca winien opracować operat wodno-prawny i uzyskać dla Zamawiającego pozwolenie wodno-prawne.

 

Pytanie nr 21:

Prosimy o informację, w jakim terminie przed złożeniem ofert w niniejszym przetargu zostanie uzgodniony komisyjnie zakres prac projektowych z udziałem przedstawicieli Gminy oraz na podstawie wydanych przez Zakład Energetyczny warunków technicznych przebudowy urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych? Ustalenie zakresu praz projektowych po wyborze wykonawcy uniemożliwia wycenę tego zadania. Czy Zamawiający posiada wspomniane warunki techniczne Zakładu Energetycznego, jeżeli tak, to prosimy o udostępnienie tego dokumentu?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający nie posiada warunków technicznych wydanych przez Zakład Energetyczny.

Wykonawca w ramach projektu i wynikających z niego ewentualnych kolizji z urządzeniami elektroenergetycznymi
i elektrycznymi jest zobligowany do uzyskania warunków technicznych dotyczących usunięcia kolizji
z zaprojektowanym układem drogowym.

Po uzyskaniu w/w warunków zakres robót zostanie uzgodniony z Zamawiającym.

 

Pytanie nr 22:

W SIWZ, został zawarty zapis: „Dokumentację należy wykonać oddzielnie dla każdej z ulic – zgodnie z załącznikiem A – Opisem przedmiotu zamówienia”, natomiast w załączniku A opisano podział dokumentacji na pakiety: 1. ulica Szlachecka, 2 ulica Hetmańska, 3. ulice: Kmicica, Zagłoby, Lassoty, droga bez nazwy dz. ew. 20/95 i 20/67, czyli nie oddzielnie dla każdej ulicy. Prosimy o jednoznaczną informację, jak należy podzielić dokumentację, ponieważ wiąże się to z uzyskaniem decyzji administracyjnych (dla poszczególnych ulic lub wszystkich razem).

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Dokumentacja winna być wykonana oddzielnie dla każdego z n/w pakietów:

Pakiet 1. Ulica Szlachecka

Pakiet 2. Ulica Hetmańska

Pakiet 3  Ulice: Kmicica, Zagłoby, Lassoty,  dróg bez nazwy odpowiednio o numerach dz. ew. 20/95 i 20/67

UWAGA:

W przypadku pakietu 3 w kosztorysie inwestorskim należy wyodrębniać ilości i wartości przewidzianych robót, oddzielnie dla każdej z ulic wchodzących w skład pakietu tj. ul. Kmicica, ul. Zagłoby, ul. Lassoty, dróg bez nazwy odpowiednio o numerach dz. ew. 20/95 i 20/67.

 

Pytanie nr 23:

Prosimy o wyjaśnienie różnych nazw opracowania stanowiącego przedmiot zamówienia. W SIWZ oraz w formularzu oferty występuje nazwa – „Wykonanie projektów budowlano-wykonawczych przebudowy ul. Szlacheckiej,
ul. Hetmańskiej oraz ulic Osiedla Betherówka na terenie Gminy Raszyn”, a w załącznikach nr 5 i 6 występuje nazwa – „Wykonanie wielobranżowych projektów budowlanych i wykonawczych przebudowy ulic zlokalizowanych we wsi Rybie Gmina Raszyn”.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

W załączniku nr 5 i 6 omyłkowo podana została inna nazwa postępowania. Załączniki ze skorygowaną nazwą postępowania, zamieszczone zostały na stronie internetowej w pliku „ZP-62 formularz ofertowy wraz z załącznikami – po modyfikacji”

 

Pytanie nr 24:

Na załączonych do oferty przetargowych mapach nie widać poszczególnych kolizji sieci sanitarnych z układem drogowym. Czy istnieje jakaś wyraźniejsza mapa, warunki lub jakikolwiek inny dokument, który by przedstawiał kolizje?? Na mapach widoczne są tylko duże kanały kanalizacji do przebudowy, czy można uzyskać informacje czy jest do przebudowy np gaz i ile metrów??

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający nie dysponuje aktualnymi mapami do projektu.

Ryzyko kolizji z innym uzbrojeniem należy uwzględnić przy sporządzaniu oferty.

 

 

 

Raszyn, dnia 4 stycznia 2012 r.

ZP.271.PN.62.2.2012

Dot. ZP.271.PN.62.2011

 

 

 

Informacja dla Wykonawców, którzy pobrali Specyfikację istotnych
warunków zamówienia

 

 

Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „Wykonanie projektów budowlano-wykonawczych przebudowy
ul. Szlacheckiej, ul. Hetmańskiej oraz ulic Osiedla Betherówka na terenie Gminy Raszyn” ZP.271.PN.62.2011

 

 

Na podstawie art. 12a ust. 2 w związku z art. 38 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Pzp (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) uprzejmie informujemy, iż do Zamawiającego wypłynęły pytania dotyczące przedmiotu zamówienia.

 

Informacje zawarte w odpowiedziach na pytania mogą mieć wpływ na treść składanych ofert, w związku z powyższym, przedłuża się termin składania i otwarcia ofert do dnia:

 

- składanie ofert – 17-01-2012 r. do godz. 10.30

- otwarcie ofert – 17-01-2012 r. do godz. 10.40

 

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna 2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.PN.62.2011

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/022/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. nr 113 poz. 759 ze zm.).

Przedmiot zamówienia publicznego

„Wykonanie projektów budowlano-wykonawczych przebudowy ul. Szlacheckiej, ul. Hetmańskiej oraz ulic Osiedla Betherówka na terenie Gminy Raszyn”

Łączna długość projektowanych dróg – ok. 1600mb wraz z opracowaniem specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, kosztorysów inwestorskich, przedmiarów oraz uzyskaniem pozwoleń na budowę w zakresie kanalizacji deszczowej i braku sprzeciwu w zakresie robót drogowych dla każdej ulicy oddzielnie.

 

1.1 Dokumentacja projektowa obejmuje:

a) w zakresie robót drogowych:

-    opracowanie i przedłożenie Inwestorowi do akceptacji koncepcji projektowych z rozwiązaniami sytuacyjno - wysokościowymi,

-    rozwiązanie układu drogowego - jezdnia, chodniki i miejsca parkingowe w aspekcie obsługi komunikacyjnej przyległego terenu, dla ulicy Szlacheckiej w nawiązaniu do istniejącego projektu chodnika wg zał. A.3 

-    zaprojektowanie konstrukcji nawierzchni w oparciu o obowiązujące katalogi konstrukcyjne
z odniesieniem do obowiązujących norm technicznych. Konstrukcję należy uzgodnić z Inwestorem,

-    uwzględnienie regulacji wysokościowej istniejącego uzbrojenia w ulicy - do projektowanej rzędnej (m in. wodociąg i kanalizacja, gaz, teletechnika),

-    wykonanie planów sytuacyjnych – w kolorze,

-    wykonanie projektów stałej organizacji ruchu,

-    w projekcie należy uwzględnić ewentualne kolizje z infrastrukturą naziemna i podziemną
(z istniejącymi ogrodzeniami oraz istniejącym uzbrojeniem technicznym).

b) w zakresie robót kanalizacji sanitarnej i wodociągowej:

- projekty przebudowy kolidujących elementów istniejących urządzeń z projektowanym przebiegiem ulic.

c) w zakresie kanalizacji deszczowej:

- projekty odwodnienia wszystkich ulic  wraz z uzyskaniem pozwolenia wodnoprawnego dla zlewni zgodnie z  koncepcją dla tego terenu  zał. A.2 .

Uwaga!

Z wyłączeniem ulicy Szlacheckiej na odcinku od ulicy Długiej do Ułańskiej w związku z opracowywaniem projektu odwodnienia przez inną jednostkę projektową co jest przedmiotem odrębnej umowy .

d) w zakresie robót elektrycznych:

- projekt przebudowy kolidujących elementów linii energetycznej i oświetlenia ulicznego
z projektowanym przebiegiem ulic.

Zakres robót zostanie uzgodniony komisyjnie z udziałem przedstawicieli Gminy oraz na podstawie wydanych przez Zakład Energetyczny warunków technicznych przebudowy

e) w zakresie robót teletechnicznych:

- projekt na ewentualne usunięcie kolidujących elementów linii teletechnicznej z projektowanym przebiegiem poszczególnych ulic

Dokumentację należy wykonać oddzielnie każdej z ulic – zgodnie z załącznikiem A – Opisem przedmiotu zamówienia.

 

Opracowana dokumentacja winna być w pełni przygotowana dla uzyskania Decyzji zezwalającej na realizację inwestycji.

Do obowiązków Wykonawcy będzie należało dopełnienie wszelkich formalności w tym złożenie wykonanej i odebranej dokumentacji wraz z wnioskiem o wydanie pozwolenia na budowę
we właściwym organie administracji architektoniczno-budowlanej.

 

W celu prawidłowego sporządzenia oferty Wykonawca winien dokonać wizji lokalnej dla uzyskania niezbędnej informacje co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia.

 

 Gwarancja

Wykonawca udzieli gwarancji i rękojmi z tytułu wad przedmiotu umowy na okres 24 miesięcy

Rodzaj zamówienia

USŁUGA

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień
     (CPV):

71.31.00.00-7,

Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy, przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 ze zm.

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

do 01 października 2012 r. – wykonanie projektów budowlano-wykonawczych;

do 30 listopada 2012 r. – uzyskanie braku sprzeciwu do zgłoszonych robót budowlanych (dot. wszystkich ulic) oraz prawomocnego pozwolenia na budowę (dot. kanalizacji deszczowej i ewentualnych projektów usunięcia kolizji)

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1     posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań

1.2     posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał: nie mniej niż 2 (dwa) zamówienia (prawidłowo ukończone) odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. polegających na wykonaniu projektów drogowych o wartości, nie mniejszej niż 80 000,00 zł brutto każde.

1.3     dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku – osoby zdolne do wykonania zamówienia:

     Wykonawca winien wykazać, że dysponuje odpowiednią kadrą techniczną zdolną wykonać zadanie, tj.: - po min. 1 osobie, posiadającej uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń, zg. z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 28-04-2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie /Dz. U. nr 83 z dnia 16-05-2006 r./ w następujących specjalnościach: drogowej, instalacyjnej w zakresie: sieci sanitarnych, instalacyjnej w zakresie: sieci elektroenergetycznych.

W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących zakres uprawnień powinien odpowiadać w/w specjalnościom

 

UWAGA: Wykonawca złoży oświadczenie o zobowiązaniu się Projektantów i Sprawdzających do sporządzenia projektów zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej.

1.4     sytuacji ekonomicznej i finansowej.

            Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

 

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

 

1.5     O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1

 

 Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału
w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2 Wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorów oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi te zostały wykonane należycie;

1.3 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.4 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

1.5 Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.6 Wykaz robót, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót przez Podwykonawców;

 

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy), a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy ,

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasobach innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w ppkt. 2.1-2.2.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

 

Dokumenty podmiotów zagranicznych:

1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 2.2 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu ofert), 2) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 1 ppkt. a), b), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

3) W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

4) Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za zgodność z oryginałem. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

 

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§      w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A ( II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

09-01-2012  godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

   30 dni

     Kryterium wyboru oferty

   100% - cena

     Wadium

3 000,00 zł (trzy tysiące złotych)

Miejsce i termin otwarcia ofert

     Numer lokalu

       102

Data otwarcia

09-01-2012

Godzina otwarcia

10:40

Data przesłania ogłoszenia do Biuletynu Zamówień Publicznych

29-12-2011 r.