Gmina Raszyn

ul. Szkolna

05-090 Raszyn

ZP.271.PN.27.2012

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/022/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. nr 113 poz. 759 ze zm.).

Przedmiot zamówienia publicznego

„Świadczenie usługi polegającej na konserwacji i inspekcji TV kanalizacji deszczowej na terenie Gminy Raszyn”

 

Zamówienie obejmuje świadczenie usługi polegającej na konserwacji i inspekcji TV kanalizacji deszczowej (rozdzielczej), stanowiącej własność Gminy Raszyn, zlokalizowanej w pasie drogowym, przy czym objęte utrzymaniem są również sieci kanalizacyjne (kolektory i kanały – w tym Kanał Załuski) odprowadzające wody opadowe z pasa drogowego, a zlokalizowane na terenie prywatnym.

Usługa obejmuje ręczną i mechaniczną konserwację i bieżące utrzymanie sieci kanalizacji deszczowej wraz z wykonaniem inspekcji TV/ monitoringu wyczyszczonej kanalizacji deszczowej o długości ok. 11 200 km oraz średnicach od ?0,15m do ?0,90m.

Zamawiający przewiduje, że przedmiotową usługą będzie objęte:

- 8 000mb kanałów o średnicy do 350 cm,

- 3 000mb kanałów o średnicy 400 – 500cm,

- 330mb kanałów o średnicy 600 – 900cm,

- 480szt. wypustów ulicznych,

- 612 szt. studni rewizyjnych,

- 13 szt. studni chłonnych,

- 18 szt. wylotów.

 

Usługa obejmuje:

Oczyszczanie z osadzonego namułu i innych zanieczyszczeń kanałów przesyłowych z wylotami włączenie, niezależnie od stopnia zamulenia.

1.            Usuwanie elementów obcych z kanałów tj. cegieł, betonu, kamieni, gałęzi itp.

2.            Usuwanie korzeni i narostów z wewnętrznych ścian kanałów.

3.            Oczyszczanie z namułu i innych zanieczyszczeń osadników wpustów ulicznych wraz z przykanalikami do kanałów włącznie.

4.            Oczyszczanie z namułu i innych zanieczyszczeń studni rewizyjnych.

5.            Odpompowanie wody, usuwanie osadów i innych zanieczyszczeń ze studzienek burzowych chłonnych.

6.            Usuwanie tworzących się zastoisk (rozlewisk) mogących stworzyć zagrożenie.

7.            Załadunek i wywóz zebranych odpadów, a w szczególności wybranego osadu i innych zanieczyszczeń wraz z uporządkowaniem terenu i miejsca pracy.

8.            przeprowadzenie inspekcji TV/ monitoringu wizyjnego wyczyszczonej sieci kanalizacji deszczowej.

Celem prowadzonych prac będzie bieżące utrzymanie sieci kanalizacji deszczowej w celu zapewnienia jej drożności. Utrzymanie drożności dotyczy: przewodów kanalizacyjnych wraz z uzbrojeniem i urządzeniami (w tym Kanał Załuski), którymi odprowadzane są wody opadowe i roztopowe z pasa drogowego oraz przyległych nieruchomości.

Pojęcie „utrzymanie drożności” oznacza oczyszczanie z wszelkich zanieczyszczeń tj. liści, śmieci, piasku, (ewentualnie śniegu i lodu - szczególnie dotyczy to krat wpustów burzowych), wycinanie korzeni i narostów z wewnętrznych ścian kanałów, usuwanie elementów obcych z kanałów (np. cegieł, betonu, kamieni, gałęzi itp.), odpompowywanie wody ze studzienek burzowych chłonnych, usuwanie piasku, namułu i części roślinnych z kolektorów i kanałów odpływowych.

 

Zakres prac do wykonania, każdorazowo określi przedstawiciel Zamawiającego w formie pisemnych zleceń.

UWAGA:

W celu prawidłowego sporządzenia oferty zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej dla uzyskania niezbędnej informacje co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia.

Rodzaj zamówienia

USŁUGA

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień
     (CPV):

90.47.00.00-2

Zamawiający NIE DOPUSZCZA składania ofert częściowych

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający zastrzega możliwość udzielenie zamówień uzupełniających, w wysokości do 50% wartości zamówienia podstawowego w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy, przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759).

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

 do 31-12-2012 r.

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1     posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań

1.2     posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał: nie mniej niż 2 (dwa) zamówienia o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto każde (wykonane/ wykonywane) odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. polegających na utrzymaniu sieci kanalizacyjnej (sanitarnej lub deszczowej) polegającej min. na czyszczeniu kanałów, nie mniej niż 1 (jedno) zamówienia (wykonane/ wykonywane) odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. obejmujące swoim zakresem inspekcję telewizyjną kanalizacji deszczowej.

1.3     dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku – potencjał techniczny:

Wykonawca winien wykazać, że dysponuje odpowiednim sprzętem niezbędnym do wykonania usługi, tj.: min. 2 samochody do czyszczenia kanalizacji, które spełniają następujące parametry: - minimalne ciśnienie robocze 15 MPa, - minimalny wydatek wody 300 dm3/min dla średnic kanału do 300 mm, - minimalny wydatek wody 390 dm3/min dla średnic kanału powyżej 300 mm.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku – osoby zdolne do wykonania zamówienia:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań

1.4     sytuacji ekonomicznej i finansowej.

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

1.5     O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1

 

 Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału
w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2 Wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorów oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi te zostały wykonane należycie;

1.3 jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.4 Wykaz sprzętu dostępnego wykonawcy w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tym sprzętem;

1.5 Jeżeli Wykonawca polega na potencjale technicznym innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

 

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy), a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasobach innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w ppkt. 2.1-2.2

 

Dokumenty podmiotów zagranicznych:

1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 2.2, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu ofert).

2) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 1 ppkt. a), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

3) W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

4) Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za zgodność z oryginałem. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§      w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A (II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

31-07-2012  godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

30 dni

     Kryterium wyboru oferty

100% - cena

     Wadium

3 000 zł (słownie: trzy tysiące złotych)

Miejsce i termin otwarcia ofert

     Numer lokalu

 102

Data otwarcia

31-07-2012

Godzina otwarcia

10:40

Data zamieszczenia ogłoszenia
w Biuletynie Zamówień Publicznych

18-07-2012 r.