Uchwała Nr XXXV/409/2013
Rady Gminy Raszyn
z dnia 25 kwietnia 2013 r.

w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Raszyn

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 t.j. ze zm.) oraz art. 4 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 t.j.), oraz art. 4 i 13 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych (Dz. U. z 2001 r., Nr 197, poz. 1172, z późn. zm.), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pruszkowie uchwala się, co następuje:

§ 1.

  1. Uchwala się Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Raszyn.
  2. Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Raszyn stanowi Załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2.

Traci moc Uchwała Nr XXXIV/398/2013 Rady Gminy Raszyn z dnia 21 marca 2013 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Raszyn.

§ 3.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Raszyn.

§ 4.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.


Uzasadnienie

Regulamin utrzymania czystości i porządku w gminach stanowi wykonanie ustawowego upoważnienia, wynikającego z art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r. Poz. 391) zobowiązującego organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego do określenia:

  1. wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości,
  2. rodzaju i minimalnej pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunków rozmieszczania tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym,
  3. częstości i sposobu pozbawiania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego,
  4. innych wymagań wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami,
  5. obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku,
  6. wymagań utrzymania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach,
  7. wyznaczenia obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzenia.

Uchwała stanowi aktualizację przepisów w zakresie utrzymania czystości i porządku w gminie, w tym unormowanie kwestii związanych z gospodarką odpadami na podstawie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i odrębnych przepisów.