Gmina Raszyn

ul. Szkolna

05-090 Raszyn

ZP.271.PN.5.2014

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/022/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych tekst jedn. /t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm /.

Przedmiot zamówienia publicznego

„Zaprojektowanie i wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej
i wodociągowej oraz wykonanie sieci wodociągowej
na terenie Gminy Raszyn z podziałem na zadania”

 

Przedmiotem zamówienia jest: zaprojektowanie i wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej
i wodociągowej oraz wykonanie sieci wodociągowej na terenie Gminy Raszyn z podziałem na zadania:

Zadanie nr 1 - Zaprojektowanie i wykonanie sieci wodociągowej w ul. Mszczonowskiej we wsi Janki (strona wschodnia),

W ramach zadania, należy zaprojektować i wybudować sieci wodociągową w ul. Mszczonowskiej na działkach: 106/12; 176/1; 190/12; 190/11 obręb Janki.

Zadanie nr 2 – Zaprojektowanie i wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej w rejonie ul. Granicznej we wsi Janki i Sękocin Stary,

W ramach zadania, należy zaprojektować i wybudować sieci kanalizacji sanitarnej w rejonie ul. Granicznej na działkach o numerze ewidencyjnym: 245/5; 246/3; 247/5; 247/7; 248/11; 248/9; 248/7, 249/1; 250/1(250/4); 251/2; 252/5; 252/6; 253/1; 253/3; 258/2; 256/8, 256/6, 256/4, 255/3 obręb Janki oraz dz. nr 67/2; 25/1(25/9); 23/3; 22/3; 21/3; 20/3; 19/3; 17/1; 13/1; 9/6; 9/8; 9/11; 26/1(26/9); 27/1; 28/1; 26/3; 25/4; 23/1; 22/5; 21/2; 20/4 obręb Sękocin Stary.

Zadanie nr 3 - Zaprojektowanie i wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej (ciśnieniowej)
w Al. Krakowskiej we wsi Sękocin Stary,

W ramach zadania, należy zaprojektować i wybudować sieci kanalizacji sanitarnej w rejonie
Al. Krakowskiej na działkach o numerze ewidencyjnym: 53/8; 53/6; 107/1; 116 obręb Sękocin Nowy.

UWAGA: Szczegółowy zakres prac do wykonania w ramach zadania nr 1, zadania nr 2 oraz zadania nr 3, został określony w:

1) Programie funkcyjno-użytkowym – stanowiącym załącznik nr A2 do SIWZ,

2) Plany sytuacyjny z zaznaczonym zakresem robót do wykonania – stanowiącym załącznik nr C do SIWZ.

Zadanie nr 4 – Wykonanie sieci wodociągowej w ul. Mszczonowskiej we wsi Janki (strona zachodnia).

W ramach inwestycji należy wybudować sieć wodociągową z rur PE 100, Dn 160 mm o długości L=727,5m oraz PE 100 Dn 110 mm PN 10 o długości L=7,5m wraz z przyłączami na terenie należącym do Skarbu Państwa – GDDKiA. Sieć łączona będzie poprzez zgrzewanie doczołowe o długości całkowitej L= 735,0 m.

Na sieci przewidziano montaż 5 sztuk hydrantów pożarowych podziemnych DN80 z samoczynnym odwodnieniem i podwójnym zamknięciem. Na wysokości skrzyżowania ul. Działkowej i ul. Mszczonowskiej, projektowanym rurociągiem PE o średnicy Dn 160 mm, należy przejść pod DK8 w rurze stalowej osłonowej O323,9 mm; L=40 m metodą przewiertu i zakończyć zasuwą kołnierzową. Główną trasę rurociągu rozdzielczego w zakresie Al. Mszczonowskiej należy ułożyć po stronie północno-zachodniej w poboczu projektowanej drogi serwisowej rozbudowywanej DK 8 – węzeł ”JANKI”.

Przewiduje się monitoring TV poszczególnych odcinków kanalizacji sanitarnej (pomiędzy studniami) oraz na końcu całej wykonanej kanalizacji. Roboty w zakresie kanalizacji sanitarnej, należy skoordynować tak by umożliwić mieszkańcom, oraz innym pojazdom (np. karetki pogotowia, śmieciarki) dojazd do posesji.

Do obowiązków Wykonawcy należy także wykonanie następujących czynności:

• wykonanie i zatwierdzenie projektu organizacji ruchu,

• organizacji ruchu na czas budowy,

• zajęcie pasa drogowego - opłata za m2/dobę według stawek obowiązujących i naliczonych przez zarządcę drogi,

• opracowanie sposobu zapewnienia ciągłości odbioru ścieków, wraz ze szczegółowym harmonogramem prac, który należy uzgodnić eksploatatorem EKO-Raszyn, oraz z Inwestorem;

• zabezpieczenie dojazdu i dojścia mieszkańców do posesji poprzez wykonanie przejść i utrzymanie porządku na budowie,

• zagęszczenia gruntu,

• badań geologicznych w zakresie zagęszczenia gruntu po zasypaniu,

• organizacji placu budowy i zaplecza budowy,

• zasilenia w energię elektryczną placu budowy,

• opłaty za energię elektryczną placu budowy i zaplecza budowy,

• pełnej obsługi geodezyjnej: tyczenie, inwentaryzacja powykonawcza w 3-ch egz. uzgodnienie w ZUD,

• wykonaniem dokumentacji powykonawczej w 3-ch egzemplarzach,

• zlecenie i opłacenie niezbędnych nadzorów specjalistycznych (MZG, telekomunikacji itp.).

• prowadzenie dziennika pracy urządzeń odwadniających wykopy, a także:

• wykonanie wszelkich prac niezbędnych do zrealizowania umowy wynikające wprost z zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia (dokumentacji projektowej oraz STWiOR – dot. zadania nr 4, odnośnie zadania 1, 2 i 3 – odkreślonych w Programie Funkcjonalno Użytkowym), jak również w nim nie ujęte, a bez których nie można wykonać umowy.

Gwarancja i rękojmia dla zadań od nr 1 do 3:

Wykonawca udziela Zamawiającemu 3 (trzy) letniej gwarancji i 3 (trzy) letniej rękojmi na przedmiot umowy t. j. opracowaną dokumentację oraz na wykonane na jej podstawie roboty i wbudowane materiały i urządzenia oraz sprzęt, z zastrzeżeniem, iż termin gwarancji i rękojmi w stosunku do dokumentacji nie może skończyć się wcześniej niż termin gwarancji i rękojmi na roboty budowlane wykonane na podstawie tej dokumentacji.

Gwarancja i rękojmia dla zadania nr 4:

Wykonawca udziela Zamawiającemu 3 (trzy) letniej gwarancji i 3 (trzy) letniej rękojmi. Bieg okresu gwarancji i rękojmi rozpoczyna się z dniem podpisania przez strony bezusterkowego protokołu końcowego odbioru przedmiotu umowy.

Rodzaj zamówienia

ROBOTY BUDOWLANE

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

71.32.20.00-1, 71.32.00.00-7, 45.11.12.00-0, 45.23.24.10.-9, 45.25.56.00-6, 45.23.24.00-6, 45.23.13.00-8, 45.45.00.00-6, 45.23.20.00-2, 45.23.21.00-3, 45.33.00.00-9

Zamawiający DOPUSZCZA składanie ofert częściowych – na jedno lub kilka wybranych zadań

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy w wysokości do 50% zamówienia podstawowego, przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych(tekst jedn. Dz. U. z 2013, poz. 907 z późn. zm.), polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

do 15 maja 2014 r.- dotyczy każdego z zadań

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1     posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

1.2     posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, w tym co najmniej:

        - 1 (jedno) zamówienie o wartości minimum 10 000 zł brutto (rozpoczęte i zakończone) polegające na zaprojektowaniu i wybudowaniu lub przeprojektowaniu i wybudowaniu sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej lub deszczowej – dotyczy zadania nr 1;

        - 1 (jedno) zamówienie o wartości minimum 500 000 zł brutto (rozpoczęte i zakończone) polegające na zaprojektowaniu i wybudowaniu lub przeprojektowaniu i wybudowaniu sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej lub deszczowej – dotyczy zadania nr 2;

        - 1 (jedno) zamówienie o wartości minimum 100 000 zł brutto (rozpoczęte i zakończone) polegające na zaprojektowaniu i wybudowaniu lub przeprojektowaniu i wybudowaniu sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej lub deszczowej – dotyczy zadania nr 3;

        - 1 (jedno) zamówienie o wartości minimum 300 000 zł brutto (rozpoczęte i zakończone) polegające na wybudowaniu sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej lub deszczowej – dotyczy zadania nr 4;

1.3 dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówieni.,

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca dysponuje następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:

a) co najmniej 1 osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (pełniącą rolę Kierownika budowy)dotyczy zadania nr1, 2, 3;

b) co najmniej 1 (jedną) osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej (pełniącą rolę  Kierownika robót)dotyczy zadania nr1, 2, 3, 4;

c)  co najmniej 2 osobami (projektujący i sprawdzający) posiadającymi uprawnienia budowlane   do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych– dotyczy zadania nr1, 2, 3.

zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (t.j. Dz. U. nr 83, poz. 578 z późn. zm.). W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących zakres uprawnień powinien odpowiadać w/w specjalnościom. UWAGA: W przypadku składania oferty na więcej niż jedno zadanie, Zamawiający dopuszcza wykazanie spełnienia warunku dla każdego z zadań poprzez przedstawienie tych samych osób.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku – dysponowanie potencjałem technicznym do wykonania zamówienia: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań

1.4     sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

1.5           O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1.

Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2 Wykaz robót budowlanych, wykonanych w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone,

1.3 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia,

1.4 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

1.5 Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

1.6 Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

 

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

2.3 Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

2.4 Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

 

3./ W zakresie przynależności do grupy kapitałowej, należy przedłożyć:

3.1 Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (załącznik Wykonawcy), bądź informacja, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.

 

4/Dokumenty podmiotów zagranicznych:

4.1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 2.2 - 2.4, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert), b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (dokument wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert),

4.2) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 4.1 ppkt. a), b), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, złożone właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem.

4.3) W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

4.4) Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za ,,zgodność z oryginałem”. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

Oferta Wykonawcy powinna zawierać:

a)   wypełniony formularz oferty (oryginał) wraz z załącznikiem „kalkulacja cenowa dla zadania nr 1,2,3 oraz kosztorysem ofertowym sporządzonym metodą kalkulacji uproszczonej – dotyczy zadania nr 4.

b)   pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona) - załącznik Wykonawcy,

c)        dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, określone w rozdziale VI SIWZ,

d)       Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy oraz dołączenia - jeśli dotyczy – wykazu robót budowlanych, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót budowlanych przez Podwykonawców,

e)      informacyjnie kserokopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium - załącznik Wykonawcy.

Warunki zmiany umowy.

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w przypadku:

1)       Zmiany terminu realizacji umowy w zakresie dotyczącym opracowania dokumentacji projektowej w przypadku wniesienia przez Zamawiającego istotnej zmiany danych, na podstawie, których Wykonawca wykonuje opracowanie, uniemożliwiającej dotrzymania terminu, jak również  w przypadku zwłoki w uzyskaniu pozwolenia na budowę na skutek okoliczności za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, a w szczególności zwłoki  w uzyskaniu wymaganych opinii, czy uzgodnień oraz zmiany terminu realizacji umowy w zakresie dotyczącym wykonania robót w przypadku zwłoki w uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na budowę lub niemożności prowadzenia robót budowlanych z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, a uznanych na piśmie przez Zamawiającego. Za takie przyczyny uważać będzie się w szczególności: warunki atmosferyczne, siła wyższa, awarie, katastrofy, kolizje z niezinwentaryzowanym uzbrojeniem podziemnym lub innymi obiektami, akty wandalizmu, zmiany dokumentacji projektowej, dokonywanej na wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy, z tym jednak zastrzeżeniem, iż Wykonawca nie będzie uprawniony do żadnego przedłużenia terminu wykonania umowy, jeżeli opóźnienie to jest spowodowane przez jakikolwiek błąd lub opóźnienie ze strony Wykonawcy,

2)       zmiany w zakresie terminu realizacji (skrócenie terminu) w przypadku znacznego zaawansowania realizacji umowy,

3)       wprowadzenia do dokumentacji projektowej w trakcie wykonywania robót, zmian zakwalifikowanych przez Projektanta sprawującego nadzór autorski na podstawie art. 36a ust. 5 ustawy Prawo budowlane jako nieistotne odstępstwo od projektu, zmiany są zgodne z zasadami wiedzy technicznej, a roboty, które proponuje się zmienić są objęte projektem budowlanym,

4)       konieczności wykonania robót zamiennych polegających na zmianie sposobu wykonania jakiegoś elementu, technologii, lub zmianie cech elementu bez zmiany rodzaju i charakteru robót, a także zmiany celu jaki ma być w ich efekcie osiągnięty tj. nie powodujących rozszerzenia zakresu zamówienia objętego umową,

5)        konieczności zaniechania wykonywania części robót lub ograniczenia zakresu rzeczowego,

6)       zmiany lub wprowadzenia nowego Podwykonawcy. Jeżeli zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, wykonawca jest zobowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Zamawiający nie wyrazi zgody na zmiany umowy w tym zakresie w przypadku, gdy Wykonawca nie będzie dysponował wierzytelnością z tytułu należnego wynagrodzenia (np. na skutek przelewu wierzytelności lub zajęcia wierzytelności),

7)       zmiany umowy w zakresie osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za projektowanie lub kierowanie robotami budowlanym. Zmiana osoby może nastąpić za zgodą Zamawiającego wyrażoną na piśmie. W przypadku akceptacji zmiany przez Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany wskazać nową osobę posiadającą odpowiednie kwalifikacje zawodowe i doświadczenie co najmniej takie same jak określone w opisie warunków udziału w postępowaniu,

8)       w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT w zakresie wynagrodzenia za roboty ujęte w harmonogramie, a niewykonane na dzień obowiązywania nowej stawki.

Zmiana należnego Wykonawcy wynagrodzenia w odniesieniu do robót zamiennych/zaniechanych - w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt. 4), 5) – ustalona zostanie według następujących zasad: podstawą kalkulacji będą:

- ceny materiałów i sprzętu nie będą wyższe niż średnie ceny publikowane przez kwartalnik SEKOCENBUD aktualny na czas ich wbudowania i wykorzystania, a dla materiałów specjalistycznych wg faktur zakupu,

- nakłady robocizny i nakłady rzeczowe z odpowiednich katalogów (KNR-ów), a dla robót specjalistycznych wg kalkulacji własnej.

Zmiany postanowień zawartej umowy będą dokonywane za zgodą stron wyłącznie na podstawie pisemnego aneksu do umowy.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A (II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

06-02-2014 r. godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

30 dni

Kryterium wyboru oferty

Cena 100%

Wadium

1 000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych) – dotyczy zadania nr 1,

30 000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych) – dotyczy zadania nr 2,

3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych) – dotyczy zadania nr 3,

10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych) – dotyczy zadania nr 4.

Miejsce i termin otwarcia ofert

Numer lokalu

102

Data otwarcia

06-02-2014 r.

Godzina otwarcia

10:40

Data zamieszczenia ogłoszenia
w
Biuletynie Zamówień Publicznych

23-01-2014 r.