Raszyn, dnia

ZP.271.51.2014.DC

dot. ZP.271.PN.7.2014

 

Dot. postępowania o zamówienie publiczne prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na: „Przebudowę ulic: Nauczycielskiej i Spółdzielczej w Raszynie”

 

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Pzp (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.), Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęło pytanie:

 

 

Pytanie

Czy na ul. Nauczycielskiej Zamawiający rezygnuje z podbudowy z tłucznia na chodniku , gdyż przedmiar robót w poz. 3.7 zawiera obmiar 681,9 m2 a powinien 2 106,60 m2 .Jeżeli nie to prosimy o poprawienie przedmiaru.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający dokonuje zmiany w przedmiarze robót.

Dodana została poz. 3.10 Podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 mm gr 15 cm; chodniki -1 034,3 m2

 

W załączeniu nowy przedmiar robót.

 

UWAGA

Zamawiający informuje, że powyższe pytanie i odpowiedz stają się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert.

Jednocześnie Zamawiający informuję, iż termin składania i otwarcia ofert nie zostanie zmieniony.

 

 

UWAGA

 

 Zamawiający przedłuża termin składania i otwarcia ofert na dzień:

- składanie ofert –03.03.2014 godz. 10.30

- otwarcie ofert – 03.03.2014 r. godz. 10.40

Raszyn, dnia 25 lutego 2014 r.

ZP.271.49.2014.DC

dot. ZP.271.PN.7.2014

 

Dot. postępowania o zamówienie publiczne prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na: „Przebudowę ulic: Nauczycielskiej i Spółdzielczej w Raszynie”

 

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Pzp (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.), Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły zapytania:

 

 

Pytanie 1. Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuszcza płatności fakturami przejściowymi wystawianymi raz na miesiąc. Jeśli nie, prosimy o podanie częstotliwości, z jaką Wykonawca będzie uprawniony do wystawiania faktur przejściowych.

 

Odpowiedź: § 14 Projektu umowy załączony do SIWZ określa sytuacje, w których Zamawiający dopuszcza płatności fakturami przejściowymi

 

Pytanie 2: W szczegółowym opisie zamówienia zamawiający napisał „Wykonawca przed przystąpieniem do robot winien uzyskać pozwolenie na wejście w teren od zarządzającego drogą” w związku z tym zapisem zwracamy się z pytaniem czy wraz z przekazaniem palcu budowy przez zamawiającego ulic które są ulicami gminnymi i zarządcą ich jest Gmina Raszyn czyli zamawiający, wykonawca będzie już posiadał pozwolenie na wejście na w/w ulice?

 

Odpowiedź: Tak. Wykonawca jest jednak zobowiązany do uzyskania decyzji zezwalającej na zajęcie pasa drogowego w ciągu ulicy Sportowej-  droga powiatowa w celu włączenia kanalizacji wykonanej  w  ul. Spółdzielczej.

 

Pytanie 3. W szczegółowym opisie zamówienia zamawiający napisał „Wykonawca wykona ogrodzenie terenu budowy”. Zawracamy uwagę, że takie wygrodzenie  w przypadku robót liniowych jakimi są roboty drogowe jest ciężkie do zrealizowania oraz powoduje trudności w dostępie właścicieli do swoich posesji.  Jednocześnie prosimy o usunięcie powyższego zapisu z wymagań.

 

Odpowiedź: W szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia dotychczasowy zapis: w pkt IV ust 3. „ Wykonawca odpowiada za zabezpieczenie terenu budowy i bezpieczeństwo w rejonie prowadzonych prac oraz w bezpośrednim otoczeniu. Przed przystąpieniem do jakichkolwiek prac Wykonawca wykona ogrodzenie terenu budowy oraz odpowiednie oznakowanie.” Otrzymuje brzmienie:

 

„Wykonawca odpowiada za zabezpieczenie terenu budowy i bezpieczeństwo w rejonie prowadzonych prac oraz w bezpośrednim otoczeniu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.”

 

Pytanie 4.Czy zamawiający dopuszcza zamknięcie przedmiotowych ulic na czas prowadzenia robót, z jednoczesnym zapewnieniem dojazdu do posesji mieszkańców uwzględnionym w projekcie tymczasowej organizacji ruchu?

 

Odpowiedź: Na czas prowadzenia robót Wykonawca  zapewnia dojazd do posesji mieszkańcom, służbom komunalnym i pojazdom uprzywilejowanym (pogotowie ratunkowe, straż pożarna, policja).

 

Pytanie 5.Prosimy o określenie koloru kostki na ulicy Nauczycielskiej kolejno  na : zjazdach, parkingach, chodnikach i pachwinach gdyż przedmiar robót pozycja 4.3 przedmiaru drogowego oraz SST nie mówią nic o kolorze kostki jaka ma być wbudowana.

 

Odpowiedź: Kolor kostki w ul. Nauczycielskiej: odpowiednio zjazdy i  parkingi –czerwona, chodniki, ciąg pieszo-jezdny i pachwiny –szara. W/w zmiany zawiera folder Nauczycielska drogi, plik Nauczycielska_ Przedmiar drogi zamienny poz. 4.3 i poz. 4.4

 

Pytanie 6. Prosimy o określenie czy na ulicy Spółdzielczej wbudowana kostka szara i kolorowa ma być z fazą czy bezfazowa?

 

Odpowiedź: Wbudowywana kostka betonowa w ul. Spółdzielczej ma być z fazą.

 

Pytanie 7. Zgodnie z projektem przebudowy ul. Nauczycielskiej dla w/w zadania przewiduje się wycinkę drzew oraz karczowanie korzeni. Roboty te nie zostały wyszczególnione w przedmiarze. Prosimy o informację, czy drzewa te będą wycinane. Czy Zamawiający posiada pozwolenie na wycinkę?

 

Odpowiedź: Zamawiający wyciął drzewa które kolidowały z inwestycją zgodnie z pozwoleniem. Pozostały karpy do usunięcia. Dodano pozycję do przedmiaru robót (folder Nauczycielska drogi-plik Nauczycielska_Przedmiar robót zamienny –poz. 1.2)

 

Pytanie8. Podczas wizji stwierdzono, że system korzeniowy niektórych drzew spowodował  uszkodzenia starego chodnika oraz nawierzchni. Aby wykonać nowe konstrukcje przewidziane w projekcie niezbędne  może być obcinanie tych korzeni lub wycinka drzew. Czy zamawiający przewidział ten fakt? Nieusunięcie takich korzeni spowoduje uszkodzenie nowo wykonanych robót.

 

Odpowiedź: Konieczność podcinania i usuwania ewentualnych korzeni przy budowie chodnika oraz  nawierzchni będzie ustalana każdorazowo na etapie robót .

 

Pytanie 9.Prosimy o wyszczególnienie, które materiały z rozbiórki należy przekazać Zamawiającemu? W przypadku przekazywania materiału Zamawiającemu prosimy o określenie miejsca odwozu materiału.

 

Pytanie 9a. Czyją własnością jest materiał z rozbiórki np. elementy betonowe, destrukt? Jeśli Zamawiającego, to czy Inwestor zabierze je we własnym zakresie , czy Wykonawca będzie musiał je przetransportować we wskazane miejsce, jeśli tak prosimy o wskazanie tego miejsca. Jeżeli w/w materiały będą musiały być waletowane, to kto poniesie koszt tych palet?

 

Odpowiedź na pyt 9 i 9a: Zamawiający zastrzega sobie prawo do ewentualnego wykorzystania na własne potrzeby materiałów  pochodzących z rozbiórki typu kostka betonowa, płyty chodnikowe, destrukt bitumiczny nadających się do powtórnego wykorzystania. W w/w przypadku Wykonawca zobowiązany jest do tranportu w/w materiałów na odległości do 5 km w miejsce wskazane przez Zamawiającego . Koszt paletowania materiałów tj.: kostki , płyt chodnikowych poniesie Wykonawca robót.

 

Pytanie 10. W celu prawidłowej wyceny robót ziemnych prosimy o zamieszczenie tabeli robót ziemnych na którą powołują się przedmiar robót drogowych  do  ul. Nauczycielskiej oraz ul. Spółdzielczej.

 

Odpowiedź: Tabela robót ziemnych została odpowiednio dołączona w folderach: 

ad ul. Nauczycielskiej – folder Nauczycielska –drogi plik 6a Roboty ziemne i plik 6b Roboty ziemne

ad ul. Spółdzielczej –folder Spółdzielcza drogi, plik Roboty ziemne odcinek 1 i plik Roboty ziemne odcinek 2.

Skorygowano w przedmiarze robót ziemnych ul Spółdzielczej poz. 2.1, 2.2 i dodano 2.3 w folderze Spółdzielcza drogi, plik Spółdzielcza _Przedmiar drogi zamienny

 

Pytanie 11.Prosimy o zamieszczenie rysunków dotyczących ulicy Spółdzielczej opisanych poniżej gdyż  nie zostały zamieszczone do dokumentacji przetargowej bądź są uszkodzone:

-                     projekt zagospodarowania terenu skala 1:500 - rys. nr 1

-                     plan sytuacyjno - wysokościowy skala 1:500 -  rys. nr 1a

-                     przekroje normalne skala 1:50 - rys. nr 3.1

-                     szczegóły konstrukcyjne skala 1:10 -  rys. nr 3.2

-                     przekroje poprzeczne skala 1:100  - rys. nr 4

 

Odpowiedź : Rysunki w/w. wymienione   dołączono w folderze Spółdzielcza drogi, plik Rys.1.PZT Spółdzielcza, plik Rys 1 a Plan sytuacyjno-wysokościowy, plik Rys.3.1 Przekroje normalne zamienny, Rys. 3.2 Szczegóły konstrukcyjne zamienny, plik Rys.4.1 przekroje poprzeczne oraz plik Rys 4.2 przekroje poprzeczne  .

 

Pytanie 12. Prosimy o zamieszczenie szczegółu konstrukcyjnego B,  dotyczącego rysunku 3.2 dokumentacji projektowej ul. Nauczycielskiej. Załączony szczegół jest błędny i jest rozbieżny z resztą dokumentacji.

 

Odpowiedź: Został skorygowany szczegół konstrukcyjny i jest zamieszczony w folderze Nauczycielska –drogi- plik rys. 3.2 Szczegół konstrukcyjny zamienny

 

Pytanie 13.Według rys nr 1 dokumentacji projektowej dotyczącej ul. Nauczycielskiej na odcinku od km 0+305 do połączenia z ulica Lotników gdzie projektowany  jest ciąg pieszo jezdny szerokości 6,5 m, projekt zakłada przestawienie  ogrodzeń wraz z bramami o łącznej długości 113 mb? Prosimy o określenie o ile ogrodzenia mają zostać przestawione.

 

Odpowiedź: Dokumentacja nie zakłada przestawienia istniejących ogrodzeń. Omyłkowo opublikowano nieaktualny rys. nr 1 i 1 A

 

Pytanie 14. Prosimy o zamieszczenie projektu przestawienia ogrodzeń z oraz załączenie SST  odnośnie tych robót, zgodnie z pozwoleniem na budowę roboty te powinny być uwzględnione w projekcie budowlanym.

 

Odpowiedź: Nie zakłada się przestawienia ogrodzeń.

 

Pytanie 15.Podczas wizji lokalnej stwierdzono w linii ogrodzeń występowanie  skrzynek z licznikami gazu. Przesunięcie płotu wiąże się z przebudową skrzynek.  Czy zamawiający zamierza przebudować te skrzynki? Jeśli tak to prosimy zamieszczenie odpowiednich pozwoleń zarządcy, projektu przebudowy oraz przedmiaru robót.

 

Odpowiedź: Nie zakłada się przestawienia skrzynek z licznikami gazu.

 

Pytanie 16. Prosimy o zamieszczenie szczegółów dotyczących wykonania oporników dla konstrukcji wzdłuż płotów oraz na zjazdach prywatnych na odcinku ul. Nauczycielskiej na odcinku od km 0+304,7 do ul. Lotniczej.

 

Odpowiedź: Zamieszczono szczegóły konstrukcyjne skorygowane i  zamieszczone  w folderze Nauczycielska –drogi- plik rys. 3.2 Szczegół konstrukcyjny zamienny

 

Pytanie 17. W opisie technicznym projektu przebudowy ul. Nauczycielskiej widnieje zapis „Drzewa zlokalizowane w chodniku w odległości większej niż 0,50m od krawędzi jezdni zostaną obramowane obrzeżem betonowym i wyłożone kruszywem 5-31mm i zabezpieczone typowa kratą stalową”, prosimy o wyjaśnienie tego zapisu oraz czy zamawiający przewiduje takie zabezpieczenia drzew ? Jeśli tak to prosimy dodać pozycje przedmiarowa, określić ilość drzew do zabezpieczenia oraz załączyć odpowiednia SST opisującą sposób zabezpieczenia.

 

Odpowiedź: Zamawiający nie przewiduje wykonania obramowania drzew za pomocą obrzeży betonowych i krat żeliwnych z wypełnieniem z kruszywa łamanego w związku z powyższym w/w zapis jest nieaktualny.

 

Pytanie 18. Prosimy o załączenie szczegółu konstrukcyjnego połączenia parkingu z chodnikiem przedstawionego na przekroju normalnym nr 1 dokumentacji dotyczącej ul. Nauczycielskiej.

 

Odpowiedź: Załączono skorygowane szczegóły konstrukcyjne i  zamieszczono w folderze Nauczycielska –drogi- plik rys. 3.2 Szczegół konstrukcyjny zamienny

 

Pytanie 19. Rozwiązanie zaproponowane przez projektanta na zjazdach prywatnych zgodnie ze szczegółem konstrukcyjnym H dokumentacji dotyczącej ul Nauczycielskiej jest niewystarczające. Nie zabezpieczenie krawężnika najazdowego na granicy pasa oraz granicy działki oporem z  betonu od strony posesji doprowadzi do jego uszkodzenia. Prosimy o naniesienie zmiany projektowej.

 

Odpowiedź: Załączono skorygowane szczegóły konstrukcyjne zamieszczono w folderze Nauczycielska –drogi- plik rys. 3.2 Szczegół konstrukcyjny zamienny

 

Pytanie 20.Zgodnie z projektem zagospodarowania terenu ul. Nauczycielskiej  na skrzyżowaniu z ul. Spółdzielczą przewiduje się usunięcie istniejącego kabla TP, oraz wykonanie nowej studni TP i kabla TP. Prosimy o określenie czy roboty te będą wykonywane przy realizacji w/w zadania? Jeśli tak to prosimy o dokumentację projektową przebudowy oraz dodanie odpowiedniego przedmiaru robót.

 

Odpowiedź: Dokumentacja nie zakłada usunięcia ani przebudowy istniejącego kabla TP i studni TP. Omyłkowo opublikowano nieaktualny rys. nr 1 i 1a. Zamieszczono rysunki zamienne w folderze Nauczycielska drogi plik rys.1 PZT Nauczycielska zamienny i plik rys. 1a Plan sytuacyjno-wysokościowy Nauczycielska zamienny

 

Pytanie 21. Zgodnie z projektem zagospodarowania terenu ul. Nauczycielskiej  na skrzyżowaniu z ul. Spółdzielczą zamawiający przewiduje wymianę pokrywy studni na typ ciężki, prosimy o określenie rodzaju studni jaki ma zostać skalkulowany do wyceny. Prosimy dodanie pozycji przedmiarowej oraz przedstawienie odpowiedniej dokumentacji która będzie podstawą wyceny tych robót.

 

Odpowiedź: Uwzględniono wymianę pokrywy studni w przedmiarze robót drogowych  poz. 1.2.6  w folderze Nauczycielska-drogi, plik Nauczycielska _Przedmiar zamienny

 

Pytanie 22. Prosimy o potwierdzenie, że projektowana kategoria ruchu dla ul. Nauczycielskiej i Spółdzielczej wynosi KR2.

 

Odpowiedź : Zamawiający potwierdza, że projektowana kategoria ruchu dla w/w ulic wynosi KR2.

 

Pytanie 23. Prosimy o przekazanie decyzji Starosty Pruszkowskiego nr 379/2013 z dnia 26.03.2013r. oraz 380/2013 z dnia 26.03.2013r., na które powołuje się Zamawiający w Załączniku „Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia”.

 

Odpowiedź: Zmieszczono w folderze Nauczycielska kanalizacja deszczowa- plik Decyzja 380 Nauczycielska

 

Pytanie 24. Prosimy o zamieszczenie przedmiarów robót w wersji edytowalnej.

 

Odpowiedź: zamieszczono pliki  z rozszerzeniem .pdf i dodatkowo branży drogowej z rozszerzeniem .xls (folder Nauczycielska kanalizacja deszczowa, plik przedmiar Raszyn Nauczycielska; folder Nauczycielska drogi –plik Nauczycielska_Przedmiar drogi zamienny; plik  Nauczycielska –przedmiar.xls; folder Spółdzielcza-kanalizacja deszczowa, plik Przedmiar Raszyn Spółdzielcza cały; folder Spółdzielcza  -drogi, plik Spółdzielcza__Przedmiar drogi-zamienny, plik Spółdzielcza-przedmiar .xls

 

Pytanie 25. Prosimy o zamieszczenie Pozwolenia na Budowę dla w/w inwestycji.

 

Odpowiedź: Zamieszczono w folderze Spółdzielcza-kanalizacja deszczowa, plik Decyzja 379 Spółdzielcza; folder Spółdzielcza- drogi, plik Zgłoszenie Spółdzielcza; folder Nauczycielska drogi, plik Zgłoszenie Nauczycielska; folder Nauczycielska –kanalizacja deszczowa , plik Decyzja 380 Nauczycielska

 

Pytanie 26.  Czy zamawiający dopuszcza zamianę opornika betonowego 12x25 cm na krawężnik 15x30 ?

 

Odpowiedź: Istnieje możliwość zamiany.

 

Pytanie 27. Prosimy o określenie w pozycjach dotyczących rozbiórek nawierzchni (kostka betonowa, płyty betonowe, płyty ażurowe) czy rozbiórka ma być mechaniczna czy ręczna.

 

Odpowiedź: Materiały, które mogą być powtórnie wykorzystane przez Zamawiającego należy rozbierać ręcznie.

 

Pytanie 28. Prosimy Zamawiającego o udostępnienie, jako elementu SIWZ dokumentacji projektowej kanalizacji deszczowej tj. opis techniczny,  profil podłużny, plan sytuacyjny z rzędnymi terenu i  rzędnymi dna studni w ulicy Nauczycielskiej oraz ulicy Spółdzielczej.

Pytanie 28 a Zwracamy się z prośbą o udostępnienie dokumentacji branży sanitarnej (kanalizacja deszczowa i sieć wodociągowa), zawierającej profile podłużne i rysunki szczegółowe, celem weryfikacji zakresu robót zawartego w przedmiarach.

 

Odpowiedź. Zamieszczono folder Nauczycielska –kanalizacja deszczowa; folder Spółdzielcza-kanalizacja deszczowa

 

Pytanie 29. Prosimy Zamawiającego o udostępnienie, jako elementu SIWZ dokumentacji projektowej tj. profili podłużnych sieci wodociągowej wraz z przyłączami w ulicy Nauczycielskiej ulicy Spółdzielczej oraz planu sytuacyjnego w ulicy Spółdzielczej.

 

Odpowiedź. Zamawiający dysponuje tylko planami sytuacyjnymi z opisem. Plan sytuacyjny w ul. Spółdzielczej zamieszczono w pliku remont wodociągu Spółdzielcza

 

Pytanie 30.Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie stożków betonowych jako zwieńczenie studni betonowych ?

 

Odpowiedź. Zamawiający nie dopuszcza zastosowanie stożków betonowych jako zwieńczenie studni betonowych.

 

Pytanie 31. Prosimy o potwierdzenie, że w formularzu „wykaz robót budowlanych” wystarczy załączyć do oferty tylko wykaz robót spełniający warunek w części 5.1.2. tj. 2 (dwóch) robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie lub remoncie dróg gruntowych lub jezdni lub placów o wartości co najmniej 1 000 000,00 zł brutto (słownie: jeden milion złotych) każda z robót.

Odpowiedź: Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone w tym co najmniej:

2 (dwóch) robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie lub remoncie dróg bitumicznych lub jezdni lub placów o wartości co najmniej 1 000 000,00 zł brutto (słownie: jeden milion złotych) każda z robót.

 

Pytanie 32. Dot. § 8 ust. 1 Projektu umowy. Prosimy o wskazanie terminu w jakim Zamawiający przekaże wykonawcy teren budowy (np. w dniach od daty zawarcia umowy).

 

Odpowiedź: Zamawiający modyfikuje dotychczasowy zapis § 8 ust.1 umowy. Zapis §8 ust.1   otrzymuje następujące brzmienie:

„Zamawiający przekaże protokolarnie Wykonawcy teren budowy w terminie do 7 dni od daty podpisania umowy wraz ze znajdującymi się na nim obiektami budowlanymi i urządzeniami. W  dniu przekazania terenu budowy, Zamawiający przekaże Wykonawcy kopie decyzji o pozwoleniu na budowę , dziennik budowy, po jednym egzemplarzu projektu budowlanego i STWiORB.”

 

Pytanie 33. Dot. § 12 ust. 4 Projektu umowy. Prosimy o wskazanie terminu w którym inspektor będzie obowiązany do dokonania potwierdzenia osiągnięcia gotowości do odbioru, z zaznaczeniem iż brak ustosunkowania się w terminie 5 dni oznaczać będzie potwierdzenie osiągnięcia gotowości do odbioru.

 

Odpowiedź: Zamawiający modyfikuje dotychczasowy zapis§12 ust.4, który otrzymuje brzmienie :

Wykonawca powiadamia na piśmie Zamawiającego o osiągnięciu gotowości do odbioru końcowego robót. Przez „gotowość do odbioru” rozumie się potwierdzenie wpisem do Dziennika Budowy przez Inspektora Nadzoru zakończenia robót, dokonania niezbędnych prób i odbiorów zewnętrznych oraz sporządzenia i sprawdzenia kompletności dokumentów odbiorowych przedstawionych przez Wykonawcę zgodnie z § 6 ust. 1 pkt. 14. Powiadomienie dokonane przed potwierdzeniem osiągnięcia gotowości przez Inspektora Nadzoru uznaje się za nieskuteczne. Zamawiający wyznaczy termin i rozpocznie odbiór końcowy przedmiotu niniejszej umowy w ciągu 14 dni od daty potwierdzenia przez Inspektora Nadzoru gotowości do odbioru, zawiadamiając o tym Wykonawcę. Inspektor Nadzoru zobowiązany jest do sprawdzenia dokonanego przez Wykonawcę powiadomienia o osiągnięciu gotowości do odbioru robót w terminie 5 dni od daty powiadomienia Zamawiajacego

.

 

Pytanie 34. Dot. § 21 Projektu umowy. Wykonawca wnioskuje o zmianę zapisów projektu umowy, poprzez zmianę sposobu naliczania kar umownych z „opóźnienia” na „zwłokę”. Pragniemy wskazać, iż zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego, dłużnik obowiązany jest do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi (art. 471 KC) tj.  gdy niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania wynika z niezachowania przez dłużnika należytej staranności (art. 472 KC).  Kara za niedotrzymanie terminu należy się w przypadku  zwłoki dłużnika, a „dłużnik dopuszcza się zwłoki, gdy nie spełnia świadczenia w terminie…. nie dotyczy to wypadku, gdy opóźnienie w spełnieniu świadczenia jest następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi…” (art. 476 KC). W związku z powyższym Wykonawca wnioskuje o zmianę sposobu naliczania kar umownych, jak na wstępie pytania.

 

Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje zapisy § 21  projektu  umowy.

 

Pytanie 35.Prosimy o ustanowienie limitu kar umownych, np. na poziomie 10% wartości wynagrodzenia.

 

Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje zapisy dot. kar umownych w projekcie umowy.

 

Pytanie 36. Prosimy o potwierdzenie, że wykaz części zamówienia planowany do powierzenia podwykonawcom należy interpretować wyłącznie jako podwykonawców robót budowlanych?

 

Odpowiedź: Nie, należy rozumieć zgodnie z definicją zgodną z art. 2 pkt 9 b ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

 

Pytanie 37. Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuszcza przedkładanie przez Wykonawcę oświadczeń podwykonawców i dalszych podwykonawców biorących udział w realizacji odebranych robót budowlanych o zapłacie wymagalnego wynagrodzenia za odebrane roboty budowlane, jako dowodów zapłaty w rozumieniu art. 143a ust. 1 Prawa zamówień publicznych.

 

Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na przedkładanie przez Wykonawcę oświadczeń podwykonawców i dalszych podwykonawców biorących udział w realizacji odebranych robót budowlanych o zapłacie wymagalnego wynagrodzenia za odebrane roboty budowlane, jako dowodów zapłaty w rozumieniu art. 143a ust. 1 Prawa zamówień publicznych.

 

Pytanie 38. Zamawiający ustalił w projekcie umowy datę wykonania przedmiotu umowy jako „sztywną" datę kalendarzową. Wykonawca pragnie wskazać, iż na  datę składania ofert nie jest Wykonawcy znany termin rozstrzygnięcia postępowania przetargowego ani termin zawarcia umowy w wyniku udzielenia zamówienia publicznego danemu Wykonawcy (poza terminem związania ofertą Zamawiający nie jest związany żadnymi innymi terminami). W związku z powyższym Wykonawca nie ma realnego wpływu na datę rozpoczęcia / wykonywania robót (nie jest pewne ile potrwa sama procedura przetargowa, która zależy m. in. od potencjalnych postępowań odwoławczych oraz działań po stronie Zamawiającego). Tak określony termin uniemożliwia Wykonawcom dokonanie precyzyjnej wyceny oraz oszacowania wszelkich ryzyk. W związku z powyższym Wykonawca zwraca się do Zamawiającego z wnioskiem o wprowadzenie zmiany w zakresie terminu wykonania, poprzez sformułowanie, iż przedmiot zamówienia / umowy zostanie zrealizowany w terminie „x” miesięcy licząc od daty przekazania Wykonawcy terenu budowy.

 

Odpowiedź: Zmiana terminu przewidziana jest w umowie  § 2 ust.6.

 

Pytanie 39. Dot. § 11 ust. 14 Projektu umowy. Prosimy o  zwiększenie wartości  progu tam określonego, do wartości np. 50 tys. zł.

 

Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę, tym samym podtrzymuje zapis §11 ust.14 projektu umowy.

 

 

 

W załączeniu:

1.Folder Nauczycielska –drogi

Pliki: 5a Elementy niwelety drogi

5b Elementy niwelety drogi

Nauczycielska –przedmiar.xls

Rys. 3.1 Przekroje normalne zamienny

Rys.3.2 Szczegóły konstrukcyjne zamienny

Rys. 1PZT Nauczycielska zamienny

Zestawienie zjazdów Nauczycielska

Zgłoszenie Nauczycielska

Nauczycielska –przedmiar robót zamienny (zawiera przedmiar z dodatkową pozycją dot. karczowania pni w ilości 3 szt.   oraz wymiana pokrywy  studni telekomunikacyjnej)

3. Folder Nauczycielska –kanalizacja deszczowa

Pliki: Decyzja 380 Nauczycielska

Projekt budowlano-wykonawczy Nauczycielska

Specyfikacja  techniczna Nauczycielska

 

2. Folder Spółdzielcza- drogi

                Pliki: Roboty ziemne odcinek 1

Roboty ziemne odcinek 2

Rys.1 PZT Spółdzielcza

Rys.1a plan sytuacyjno-wysokościowy Spółdzielcza

Rys.3.1 przekroje normalne zamienny

Rys.3.2.szczegóły konstrukcyjne zamienny

Rys. 4.1 przekroje poprzeczne

Rys.4.2 przekroje poprzeczne

Spółdzielcza-przedmiar.xls

Spółdzielcza przedmiar drogi –zamienny (zawiera zmianę ilości robót ziemnych w:

- poz. 2.1 jest 1 141.543 m3   winno być 918,310 m3

-poz. 2.2 jest 1 141.543 m3, winno być 918,310 m3  oraz

-dodatkową pozycję- 2.3 Formowanie i zagęszczanie nasypów- 0,700 m3

Zgłoszenie Spółdzielcza

4. Folder Spółdzielcza-kanalizacja deszczowa

Pliki: Decyzja 379 Spółdzielcza

Projekt bud-wykonawczy

Specyfikacja techniczna Spółdzielcza

5. Plik Spółdzielcza –wodociąg

6. Załącznika opis przedmiotu umowy ze zmianami

7. ZP8 Projekt umowy ulice Spółdzielcza i Nauczycielska ze zmianami

 

 

UWAGA

 

W związku z powyższym zgodnie z art. 38 ust. 6 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający przedłuża termin składania i otwarcia ofert na dzień:

- składanie ofert – 03.03.2014 godz. 10.30

- otwarcie ofert – 03.03.2014 r. godz. 10.40

 

 

Raszyn, dnia12 lutego 2014 r.

ZP.271.28.2014.DC

dot. ZP.271.PN.8.2014

 

Dot. postępowania o zamówienie publiczne prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na: „Przebudowę ulic: Nauczycielskiej i Spółdzielczej w Raszynie”

 

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Pzp (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.), Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły zapytania:

 

Pytanie nr 1

Zwracamy się z prośbą o wyjaśnienie, dlaczego w przetargu, którym przedmiotem zamówienia jest przebudowa ulic w konstrukcji jezdni z betonu asfaltowego, warunkiem udziału opisanym w pkt. V.5.1.2 SIWZ, jest wykonanie co najmniej dwóch robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie lub remoncie dróg gruntowych lub jezdni lub placów o wartości co najmniej 1 000 000,00 zł brutto każda z robót?

Pytanie nr 2

Zwracamy się z prośbą o zmianę warunków udziału w postępowaniu, z uwzględnieniem specyfiki przedmiotu zamówienia.Opis warunku udziału musi być proporcjonalny do przedmiotowego zamówienia. Oczywiście nie oznacza to, że musi być identyczny.. Musi on natomiast uwzględniać specyfikę danego przedmiotu, czyli jego wielkość, wartość, zakres, szczegóły techniczne. Opis powinien być adekwatny do osiągnięcia celu, a więc wyboru wykonawcy, który poprzez wykazanie doświadczenia, tożsamego co do zakresu zamówienia, będzie w stanie go zrealizować.

Wykonawca, który wykonał roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie dróg nie może mieć wystarczającego doświadczenia, aby realizować przedmiot zamówienia, którym jest przebudowa dróg w konstrukcji betonu asfaltowego.

Ponadto obecny zapis dotyczący warunków udziału w postępowaniu, określony w pkt. V.5.1.2 narusza zasadę uczciwej konkurencji. Wykonawcy, którzy zrealizowali roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie lub remoncie dróg o nawierzchni z betonu asfaltowego nie mogą bowiem uczestniczyć z tym przetargu, mimo, że ich doświadczenie gwarantuje realizację robót objętych ww zamówieniem.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone w tym co najmniej:

2 (dwóch) robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie lub remoncie dróg o nawierzchni bitumicznej lub jezdni lub placów o wartości co najmniej 1 000 000,00 zł brutto (słownie: jeden milion złotych) każda z robót.

 

UWAGA

Zamawiający informuje, że powyższe pytania i odpowiedzi stają się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert.

Jednocześnie Zamawiający informuję, iż termin składania i otwarcia ofert nie zostanie zmieniony.

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.PN.8.2014

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/022/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych tekst jedn. /t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm /.

Przedmiot zamówienia publicznego

„Przebudowa ulic: Nauczycielskiej i Spółdzielczej w Raszynie”

Przedmiotem zamówienia jest: przebudowa ulic: Nauczycielskiej i Spółdzielczej w miejscowości Raszyn w zakresie:

Branża drogowa

Przebudowa ulicy Nauczycielskiej na długości - 446,22 m;

Przebudowa ulicy Spółdzielczej – na długości 236,50 m

Łączna długość ulic wchodzących w zakres inwestycji wynosi 682,72 mb.

w tym:

Ulica Nauczycielska:

- jezdnia o szerokości 6,0 m z betonu asfaltowego - 2 253,3  m2

- zjazdy z kostki betonowej gr. 8 cm - 521,3 m2

- parking kostki betonowej gr. 8 cm -137,7 m2

- ciąg pieszo –jezdny 367,5 m2

- pachwiny -22,9 m2

- chodnik szerokość 2x1,5 m obustronny z kostki betonowej gr. 8 cm -1  034,3 m2

-trawnik o powierzchni 1 286,3 m2

Powierzchnia całkowita: 5 623,3 m2

Ulica Spółdzielcza na długości  236,50m

- jezdnia szer.6,0 nawierzchnia z betonu asfaltowego – 1 536,70m2

- zjazdy nawierzchnia z kostki betonowej gr. 8 cm113,26 m2

- trawnik – 96,44  m2

-chodnik obustronny szer. 1,5m z kostki betonowej gr.8 cm - 857,35 m2

Powierzchnia całkowita: 2 603,75 m2

Na w/w ulicach należy wykonać oznakowanie wg projektu organizacji ruchu.

Konstrukcja w zakresie:

- warstwa odcinająca z piasku gr. 20cm

Chodniki

-kostka  betonowa  szara –gr 8 cm

-podsypka cementowo-piaskowa 1:4 – gr. 4 cm

-podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 mm stabilizowanego mechanicznie gr 15 cm

-warstwa odcinająca z piasku gr 10 cm

Łączna grubość konstrukcji nawierzchni wynosi 37 cm

Odwodnienie

Kanalizacja deszczowa w ul. Nauczycielskiej

Zakres robót obejmuje wykonanie kanalizacji deszczowej :

- DN 400 o dł 173,3 m

- DN 200 o dł 55,3 m

- Przykanaliki kanalizacji deszczowej DN 200-70,9 m

- Studzienki ściekowe uliczne betonowe o średnicy 500mm z osadnikiem bez syfonu z włazem D400-20 szt.

- Studnie rewizyjne z kręgów betonowych o średnicy 1200 mm i gł. 3 m - 10 szt.

- Kominy włazowe, komplet +pokrywa nastudzienna z pierścieniem odciążającym i włazem o średnicy 1200 mm5 szt.

Kanalizacja deszczowa w ulicy Spółdzielczej

Zakres robót obejmuje wykonanie kanalizacji deszczowej :

- DN 250 o dł 113,20 m

- DN 200 o dł. 25,50 m

- DN 315 o dł. 99,70 m

- Studzienki ściekowe uliczne betonowe o średnicy 500mm z osadnikiem bez syfonu z włazem D400-8 szt.

- Przykanaliki kanalizacji deszczowej DN 200-67,70 m

- Studnie rewizyjne z kręgów betonowych o średnicy 1200 mm i gł. 3 m - 13 szt.

Sieć wodociągowa

Sieć wodociągowa w ul. Nauczycielskiej

Wymiana wodociągu DN 100 oraz DN 150  na dł. 537 m na rury PE-HD PE 100 SDR 17 PN 10 D 110 mm.

Zaplanowano montaż:

- hydrant p.poż. DN 80 mm podziemny z podwójnym zamknięciem -4 szt.

- żeliwne zasuwy DN 100szt. -3 szt.

Głębokość ułożenia wodociągu h=1,80 m.

Przyłącza wodociągowe w ul. Nauczycielskiej:

Wymiana przyłączy wodociągowych na odcinku od sieci do granicy nieruchomości. Przyłącza należy wykonać z rur PE 100 SDR 17 PN 10 D 40  o łącznej długości 162 m.. Wcinkę przyłącza do wodociągu wykonać za pomocą opaski do nawiercania dla rur PE D 110, z odejściem kołnierzowym DN 40 . Za opaską należy zamontować zasuwę domową DN 40 żeliwną (36 szt.)

Prace związane z przełączeniem przyłączy należy tak zaplanować aby uniknąć dłuższych przerw w dostawie wody dla mieszkańców (konieczne jednoczesne zasilenie starego i nowego wodociągu)

Głębokość ułożenia przyłączy h=1,4 m

Sieć wodociągowa w ul. Spółdzielczej

Wymiana wodociągu DN 100 na dł. 63 m na rury PE-HD PE 100 SDR 17 PN 10 D 110 mm.

Zaplanowano montaż:

- hydrant  p.poż. DN 80 mm podziemny z podwójnym zamknięciem - 1 szt.

- żeliwne zasuwy DN 100 4 szt.

Głębokość ułożenia wodociągu h=1,80 m.

Przyłącza wodociągowe w ul. Spółdzielczej

Wymiana przyłączy wodociągowych na odcinku od sieci do granicy nieruchomości.

Przyłącza należy wykonać z rur PE 100 SDR 17 PN 10 DN 40 na  20 m oraz z rur PE-HD PE 100 PN 10 D 32 mm- na 3,5 m. 

Wcinkę przyłącza do wodociągu wykonać za pomocą opaski do nawiercania dla rur PE DN 110, z odejściem kołnierzowym DN 40 . Za opaską należy zamontować zasuwę domową DN 40 żeliwną 4 szt oraz 1 szt zasuwy liniowej DN 32.

Prace związane z przełączeniem przyłączy należy tak zaplanować aby uniknąć dłuższych przerw w dostawie wody dla mieszkańców (konieczne jednoczesne zasilenie starego i nowego wodociągu)

Głębokość ułożenia przyłączy h=1,4 m

GWARANCJA: Wykonawca udziela Zamawiającemu 3 (trzy) letniej gwarancji i 3 (trzy) letniej rękojmi na przedmiot umowy t.j. na wykonane roboty i wbudowane materiały.

Rodzaj zamówienia

ROBOTY BUDOWLANE

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

45.11.12.00-0, 45.23.30.00-9, 45.23.31.00-0, 45.23.30.00-9, 45.23.13.10-8

Zamawiający NIE DOPUSZCZA składania ofert częściowych

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy w wysokości do 20% zamówienia podstawowego, przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych(tekst jedn. Dz. U. z 2013, poz. 907 z późn. zm.), polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

od daty zawarcia umowy do 29 sierpnia 2014 r.

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1     posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

1.2     posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone w tym co najmniej:

2 (dwóch) robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie lub remoncie dróg gruntowych lub jezdni lub placów o wartości co najmniej 1 000 000,00 zł brutto (słownie: jeden milion złotych) każda z robót.

1.3  dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówieni.,

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca dysponuje następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:

a)   co najmniej 1 osobą, posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności drogowej bez ograniczeń lub konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń (pełniącą rolę Kierownika robót)

zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (t.j. Dz. U. nr 83, poz. 578 z późn. zm.).

W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących zakres uprawnień powinien odpowiadać w/w specjalnościom.

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania potencjałem technicznym

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

1.4 sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

 

1.5     O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1.

Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2 Wykaz robót budowlanych, wykonanych w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;

1.3 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.4 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

1.5 Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

1.6 Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

 

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

 

3./ W zakresie przynależności do grupy kapitałowej, należy przedłożyć:

3.1 Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (załącznik Wykonawcy), bądź informacja, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.

 

4/Dokumenty podmiotów zagranicznych:

4.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 2.2, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert),

4.2. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 4.1 ppkt. a), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, złożone właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem.

4.3. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

4.4. Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za ,,zgodność z oryginałem”. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

Oferta Wykonawcy powinna zawierać:

a)   wypełniony formularz oferty (oryginał) wraz z wypełnionym przedmiarem robót,

b)   pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona) - załącznik Wykonawcy,

c)        dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, określone w rozdziale VI SIWZ,

d)       Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy oraz dołączenia - jeśli dotyczy – wykazu robót budowlanych, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót budowlanych przez Podwykonawców wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ,

e)      informacyjnie kserokopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium - załącznik Wykonawcy.

Warunki zmiany umowy.

1.        Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w przypadku:

1)       wprowadzenia do dokumentacji projektowej w trakcie wykonywania robót, zmian zakwalifikowanych przez Projektanta sprawującego nadzór autorski na podstawie art. 36a ust. 5 ustawy Prawo budowlane jako nieistotne odstępstwo od projektu, zmiany są zgodne z zasadami wiedzy technicznej, a roboty, które proponuje się zmienić są objęte projektem budowlanym,

2)       konieczności wykonania robót zamiennych polegających na zmianie sposobu wykonania jakiegoś elementu, technologii, lub zmianie cech elementu bez zmiany rodzaju i charakteru robót, a także zmiany celu jaki ma być w ich efekcie osiągnięty tj. nie powodujących rozszerzenia zakresu zamówienia objętego umową,

3)        konieczności zaniechania wykonywania części robót,

4)       niemożliwych do przewidzenia niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających prowadzenie robót lub w przypadku wystąpienia innych okoliczności dotyczących zmiany terminu określonych w projekcie umowy,

5)       kolizji z nie zinwentaryzowanym uzbrojeniem podziemnym lub innymi obiektami,

6)       zmiany, rezygnacji lub wprowadzenia nowego Podwykonawcy,

7)       w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT w zakresie wynagrodzenia za roboty ujęte w harmonogramie, a niewykonane na dzień obowiązywania nowej stawki.

2.        Zmiana należnego Wykonawcy wynagrodzenia w odniesieniu do robót /zaniechanych –

w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt. 1), 2), 3) – ustalona zostanie według następujących zasad:

1)       za podstawę kalkulacji przyjęte zostaną ceny jednostkowe z kosztorysu ofertowego, a ilości robót na podstawie sprawdzonego i zatwierdzonego przez Zamawiającego obmiaru,

2)       jeżeli roboty nie występowały w kosztorysie ofertowym, a są niezbędne do rozliczenia robót zamiennych/dodatkowych, podstawą kalkulacji będą:

- dane wyjściowe do kosztorysowania z formularza ofertowego w zakresie kosztów robocizny, narzutu kosztów pośrednich i zysku,

- ceny materiałów i sprzętu nie będą wyższe niż średnie ceny publikowane przez kwartalnik SEKOCENBUD aktualny  na czas ich wbudowania i wykorzystania, a dla materiałów specjalistycznych wg faktur zakupu,

- nakłady robocizny i nakłady rzeczowe z odpowiednich katalogów (KNR-ów), a dla robót specjalistycznych wg kalkulacji własnej.

Zmiany postanowień zawartej umowy będą dokonywane za zgodą stron wyłącznie na podstawie pisemnego aneksu do umowy.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A (II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

26-02-2014 r. godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

30 dni

Kryterium wyboru oferty

Cena 100%

Wadium

40 000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych)

Miejsce i termin otwarcia ofert

Numer lokalu

102

Data otwarcia

26-02-2014 r.

Godzina otwarcia

10:40

Data zamieszczenia ogłoszenia
w
Biuletynie Zamówień Publicznych

07-02-2014 r.