Raszyn, dnia 16  kwietnia 2014 r.

ZP.271.81.2014. MŚ

Dot. ZP.271.PN.14.2014

 

 

 

Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: Modernizację kotłowni w Szkole Podstawowej w Sękocinie  ul.Wierzbowa 5 w ramach zadania „Rozbudowa  Szkoły Podstawowej w Sękocinie”. 

 

 

Na podstawie art. 38 ust. 1 i w związku z art. 38 ust. 4 ustawy z dnia

 

Pytanie nr 1:

Ponieważ zgodnie ze wzorem umowy formą wynagrodzenia Wykonawcy jest wynagrodzenie ryczałtowe, to rozumiem, że do kosztorysu ofertowego należy dopisać wszystkie roboty konieczne do wykonania wymienione w zakresie robót oraz projekcie a nie umieszczone w przedmiarze /np. malowanie rurociągów, płukanie, opłaty na rzecz UDT, kominiarza, wykonanie projektów itp.?

 

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody na dopisywanie  pozycji w przedmiarach robót. Koszty wszystkich prac niezbędnych dla realizacji robót, uzgodnień, zadań, itp., należy uwzględnić  w cenach jednostkowych. 

 

Pytanie nr 2

Chciałbym zauważy, że ani w umowie ani w SIWZ nie określono czasookresu wykonania robót. Stwierdzenie, że jest to okres od podpisania umowy do 13.06.2014r jest niedopuszczalny. Wykonawca nie ma żadnego wpływu  /procedury przetargowe, procedury wewnętrzne Zamawiającego, odwołania oferentów itp./ na termin podpisania umowy. Teoretycznie może on być i 01.06.2014r a wtedy dotrzymanie terminu odbioru końcowego nie jest możliwe. Wykonawca powinien wiedzieć jakim czasem dysponuje.

 

Odpowiedź

Termin związania z ofertą wynosi 30 dni od daty złożenia oferty. W tym okresie strony  zobowiązane są do zawarcia umowy. Termin zawarcia umowy określa przepis art.94 ustawy Prawo  zamówień Publicznych (Dz.U. z 2013 r poz. 907 z późn. zm.) .

 

Pytanie nr 3

Z przedmiaru wynika, że w kotłowni są rury stalowe o średnicach 15, 20, 25, 40, 50 izolowane otulinami Steinonorm w płaszczu z PCV oraz rury PP o średnicy dn 20 nieizolowane. Czy tak jest w rzeczywistości? 

 

Odpowiedź

W pozycji 55 Przedmiaru technologii kotłowni przyjęto rurociągi  z tworzyw sztucznych na zimną wodę, które nie wymagają izolacji. 

 

Pytanie nr 4

Dlaczego w przedmiarze pkt 51 występują płaszcze ochronne z blachy aluminiowej? Wg projektu stosujemy je na rury o średnicy większej niż 50 mm a takie rury nie występują.

 

 

 

 

Odpowiedź

Wszystkie przewody w kotłowni wymagające izolacji należy izolować otulinami Steinonorm 300. Usuwa się pozycję 51 z Przedmiaru robót: technologia kotłowni.

 

Pytanie nr  5

Brak w przedmiarze przeróbki instalacji gazowej – rurociągów, zaworu MAG3 i szafki, prób ciśnieniowych itp.

 

Odpowiedź

Należy uwzględnić tylko podłączenie gotowej centrali kotłowni. Próbę ciśnieniową uwzględniono w poz. 62 Przedmiaru robót: technologia kotłowni. Wymianę zaworu MAG 3 uwzględniono w poz. 44 Przedmiaru robót elektrycznych.

 

Pytanie nr 6

Brak w przedmiarze rurociągów wodociągowych i ich izolacji o dn 15, 25, 32 mm.

 

Odpowiedź

Zamawiający wprowadza zmianę poprzez dopisanie do „Przedmiaru robót: technologia kotłowni”  pozycji wyszczególnionych w załączniku nr 1.

 

Pytanie nr 7

W projekcie na obiegach grzewczych przewidziane są zawory mieszające serii TM 3400 – są to zawory stosowane w instalacjach ciepłej wody użytkowej a nie centralnego ogrzewania. Jakie zawory zastosować?

 

Odpowiedź

  Należy  przyjąć zawory trójdrożne mieszające z siłownikami elektrycznymi  o  średnicach jak   w  projekcie (wymienione  w pozycji 14 i 15 Przedmiaru robót: technologia kotłowni) 

 

Pytanie nr 8

Jako naczynie przeponowe do pojemnościowego podgrzewacza ccw projektant przyjął Reflex NG 35. Jest to naczynie stosowane w instalacjach grzewczych a nie w instalacjach cwu. Jakie naczynie przyjąć?

 

Odpowiedź

Należy przyjąć właściwe  dla instalacji cwu naczynie o pojemności identycznej z wyżej podanym lecz umożliwiające wymianę wody w naczyniu. 

 

Pytanie nr 9

Jako zawory bezpieczeństwa projektant przyjął zawory SYR typ ZU5 – takie zawory nie istnieją.

 

Odpowiedź

Należy przyjąć zawory SYR typ 2115 (wymienione  w pozycji 27 Przedmiaru robót: technologia      kotłowni) 

 

Pytanie nr 10

Prosimy o udostępnienie przedmiarów w wersji edytowalnej PDF lub z rozszerzeniem ath. W przeciwnym razie prosimy o przedłużenie terminu składania ofert a 24.04.2014r. ze względu na długi okres wprowadzania pozycji do kosztorysów ofertowych oraz zbliżający się okres świąteczny  

 

 Odpowiedź   

Zamawiający nie posiada przedmiarów w wersji edytowalnej. 

 

  Pytanie nr 11:

Czy przed uruchomieniem kotłowni należy ująć płukanie instalacji?  

   

Odpowiedź:

 Zamawiający informuje, że przed uruchomieniem kotłowni należy ująć płukanie instalacji, i wprowadza jako pozycję nr 93 do Przedmiaru robót: technologia kotłowni (załącznik nr 1).

 

   

 

 

Pytanie nr 12:

 Czy Zamawiający przewidział stację uzdatniania wody?

 

 Odpowiedź:

Zamawiający wprowadza zmianę poprzez dopisanie do Przedmiaru robót: technologia kotłowni pozycji nr 94 uwzględniającej stację uzdatniania wody (załącznik nr 1).

 

Ponadto Zamawiający informuje, że wprowadza zmianę terminu realizacji przedmiotu zamówienia na dzień 30.06.2014r. W związku z powyższym zostają zmodyfikowane następujące zapisy:

 

- pkt. 3.1 SIWZ

Jest:

Wymagany termin realizacji przedmiotu zamówienia: od daty zawarcia umowy do dnia 13 czerwca 2014r .

 

Winno być:

Wymagany termin realizacji przedmiotu zamówienia: od daty zawarcia umowy do dnia 30 czerwca 2014r .

 

- pkt. nr 2 formularza oferty

Jest:

- zamówienie zrealizuję/ -my w terminie: od daty zawarcia umowy do 13 czerwca  2014 r.

 

Winno być:

- zamówienie zrealizuję/ -my w terminie: od daty zawarcia umowy do 30 czerwca  2014 r.

 

- §2 ust. 1 wzoru umowy

Jest:

1.    Strony uzgadniają termin zakończenia realizacji robót objętych umową na dzień 13 czerwca 2014 r.

Winno być:

1. Strony uzgadniają termin zakończenia realizacji robót objętych umową na dzień 30 czerwca 2014 r.

- pkt. 2.5 opisu przedmiotu zamówienia

Jest:

Przedmiot zamówienia należy wykonać w terminie do dnia: 13 czerwca 2014 r,

Winno być:

Przedmiot zamówienia należy wykonać w terminie do dnia: 30 czerwca 2014 r,

 

W załączeniu poniżej SIWZ, formularz oferty, wzór umowy oraz szczegółowy opis przedmiotu zamówienia po modyfikacji.

 

UWAGA

Zamawiający informuje, że powyższe informacje stają się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 1

 

     Wykaz pozycji dopisanych do „Przedmiaru robót: technologia kotłowni”:    

    

     86. KNR 2-15 0104 04 – Rurociągi stalowe ocynkowane Dn 32 o połączeniach gwintowanych

            na ścianach budynków mieszkalnych [przedmiar 15,0 m].

 

     87. KNR 2-15 0104 03 – Rurociągi stalowe ocynkowane Dn 25 o połączeniach gwintowanych

            na ścianach budynków mieszkalnych [przedmiar 12,0 m].

    

     88. KNR 2-15 0104 02 – Rurociągi stalowe ocynkowane Dn 20 o połączeniach gwintowanych

            na ścianach budynków mieszkalnych [obmiar 7,5 m].

 

     89. KNR 2-15 0104 01 – Rurociągi stalowe ocynkowane Dn 15 o połączeniach gwintowanych

            na ścianach budynków mieszkalnych [przedmiar 3,0 m].

 

     90. KNZ 15  28-03 – Montaż otulin termoizolacyjnych ”STEINONORM” typ M i PS dla rurociągów

           o średnicy 32 mm, grubość izolacji 30 mm   [przedmiar 7,5 m].

 

     91. KNZ 15  26-03 – Montaż otulin termoizolacyjnych ”STEINONORM” typ M i PS dla rurociągów

           o średnicy 20 mm, grubość izolacji 30 mm   [przedmiar 7,5 m].

 

      92. KNR 2-16 0604 01 – Płaszcz ochronny z blachy aluminiowej (cw i cyrkulacja) na izolacji

            Rurociągów [przedmiar 0,9 m2].

    

     93. KNR-W 2-15 0128-02 Płukanie instalacji c.o. – analogia [przedmiar 9,2 m3]

 

     94. Kalkulacja własna – montaż kompletnej stacji zmiękczania wody instalacji c.o. z:

            - manometrami M100/0-10 MPa – 3 sztuki,

            - zaworami odcinającymi Dn 25 – 5 szt,

            - zaworem zwrotnym Dn 25 – 1 szt,

            - filtrem wstępnym  wody uzupełniającej – 1 szt,

           - stacją uzdatniania wody z wbudowanym pomiarem ilości wody uzupełniającej

              [przedmiar 1 kpl]

 

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna 2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.PN.14.2014 – po modyfikacji

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/22/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych tekst jedn. /t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm /.

Przedmiot zamówienia publicznego

„Modernizacja kotłowni w Szkole Podstawowej w Sękocinie  ul.Wierzbowa 5 w ramach zadania „Rozbudowa  Szkoły Podstawowej w Sękocinie” .

 

Przedmiotem zamówienia jest: wykonanie robót budowlanych polegających na „Modernizacji kotłowni w Szkole Podstawowej w Sękocinie  ul. Wierzbowa 5 w ramach zadania „Rozbudowa  Szkoły Podstawowej w Sękocinie”. 

 

Modernizacja kotłowni obejmuje następujący zakres: 

 

W zakresie technologicznym: 

- demontaż starego kotła, naczynia wzbiorczego zamkniętego, podgrzewacza wody oraz starej instalacji sanitarnej w kotłowni,

- instalację kotłów gazowych typu MAC 115 wiszących na konstrukcji w wykonaniu wersji „LV” – 2 szt,  

- instalację 4 obiegów c.o. w obrębie kotłowni;

- instalację c.t. w obrębie kotłowni;

- instalację  obiegu grzewczego c.w. z kotłów do podgrzewacza;

- instalację c.w. z cyrkulacją w obrębie kotłowni;

- instalację wody zimnej w obrębie kotłowni;

- instalacje przewodów powietrzno-spalinowych;

- instalacje odprowadzenia wody  ze studni schładzającej,

- zakup i montaż regulatora temperatury pomieszczeń

 Dla instalacji grzewczej przyjęto rury stalowe bez szwu PN-80/H-74219, przewody wody zimnej i ciepłej z rur polipropylenowych, instalacje c.o. i c.t. – stalowe ze szwem, przewody gazowe, podłączenia kotła  z rur stalowych czarnych bez szwu PN-82/H-74200, przewody kanalizacyjne z rur PE.

Wszystkie urządzenia i materiały muszą posiadać atest dopuszczenia do użytkowania i spełniać wymogi określone w art.10 Prawa budowlanego oraz  zapewniać parametry techniczne  określone w projekcie.

 Montaż kotłowni wraz z automatyką oraz rozruch musi być wykonany poprzez firmę autoryzowaną przez producenta urządzeń. Przejścia przewodów przez przegrody budowlane  pomieszczenia kotłowni wykonać w wymaganej projektem odporności ogniowej.

 

W zakresie elektrycznym:

- zamontowanie awaryjnego wyłącznika prądu;

- zamontowanie  rozdzielnicy zasilającej;

- wymianę wewnętrznej linii zasilającej,

- montaż gniazd wtyczkowych  230V;

- montaż instalacji sterowniczej;

- montaż sygnalizatora detekcji gazu;

- montaż instalacji ochrony od porażeń  prądem elektrycznym.

Rodzaje urządzeń, osprzętu i materiałów pomocniczych  zastosowanych do wykonania instalacji  musza być zgodne z podanymi w projekcie. Trasa instalacji elektrycznych powinna przebiegać bezkolizyjnie n z innymi instalacjami i urządzeniami. Sprzęt i osprzęt instalacyjny mocować do podłoża w sposób trwały.

 

W zakresie budowlanym:

- prace rozbiórkowe i demontażowe wraz wywiezieniem gruzu;

- roboty murarskie i betoniarskie;

- roboty odtworzeniowe elewacji po wymianie komina;

- prace montażowe;

- reperacje ścian i podłóg;

- roboty  posadzkarskie tynkarskie i malarskie.

 

Zastosowane materiały muszą posiadać niezbędne atesty i deklaracje zgodności dopuszczające do stosowania w budownictwie

 

Uwaga: złom pochodzący z rozbiórek oraz demontowanych urządzeń pozostaje do dyspozycji Wykonawcy.

Gwarancja i rękojmia: Wykonawca udziela Zamawiającemu 3 (trzy) letniej gwarancji i 3 (trzy) letniej rękojmi na przedmiot umowy t. j. na wykonane roboty i wbudowane materiały. Bieg okresu gwarancji i rękojmi rozpoczyna się z dniem podpisania przez strony bezusterkowego protokołu końcowego odbioru przedmiotu umowy.

 

Rodzaj zamówienia

ROBOTY BUDOWLANE

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

45.33.11.10-0, 45.31.00.00-3, 45.00.00.00-7

Zamawiający NIE DOPUSZCZA składanie ofert częściowych

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy w wysokości do 20% zamówienia podstawowego, przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych(tekst jedn. Dz. U. z 2013, poz. 907 z późn. zm.), polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

od daty zawarcia umowy do 30 czerwca  2014 r.

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1     posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

1.2     posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy

 zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone w tym co najmniej:

2 (dwóch) robót budowlanych polegających na remoncie lub przebudowie lub modernizacji kotłowni gazowych  o wartości co najmniej  150 000,00  zł brutto każda z robót.

1.3     dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca dysponuje następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:

a)       min. 1 osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi co najmniej w ograniczonym zakresie w  specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych z wyodrębnioną specjalizacją instalacje i urządzenia gazowe (pełniącą rolę Kierownika budowy ),

zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (t.j. Dz. U. z 2011 r., nr 99, poz. 573 z późn. zm.).

W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących zakres uprawnień powinien odpowiadać w/w specjalnościom.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku – dysponowanie potencjałem technicznym do wykonania zamówienia: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań

1.4     sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

 

1.5           O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1.

Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2 Wykaz robót budowlanych, wykonanych w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;

1.3 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.4 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

1.5 Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

1.6 Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

 

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

 

3./ W zakresie przynależności do grupy kapitałowej, należy przedłożyć:

3.1 Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (załącznik Wykonawcy), bądź informacja, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej .

4/Dokumenty podmiotów zagranicznych:

4.1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 2.2 , składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert),

4.2) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 4.1 ppkt. a), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, złożone właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem.

4.3) W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

4.4) Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za ,,zgodność z oryginałem”. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

Oferta Wykonawcy powinna zawierać:

a)   wypełniony formularz oferty (oryginał) wraz z kosztorysem ofertowym sporządzonym metodą kalkulacji uproszczonej,

b)   pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona) - załącznik Wykonawcy,

c)        dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, określone w rozdziale VI SIWZ,

d)       Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy oraz dołączenia - jeśli dotyczy – wykazu robót budowlanych, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót budowlanych przez Podwykonawców,

e)       informacyjnie kserokopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium - załącznik Wykonawcy.

Warunki zmiany umowy.

1.         Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w przypadku:

1)       wprowadzenia do dokumentacji projektowej w trakcie wykonywania robót, zmian zakwalifikowanych przez Projektanta sprawującego nadzór autorski na podstawie art. 36a ust. 5 ustawy Prawo budowlane jako nieistotne odstępstwo od projektu, zmiany są  zgodne z zasadami wiedzy technicznej, a roboty, które proponuje się zmienić są objęte projektem budowlanym,

2)       konieczności wykonania robót zamiennych polegających na zmianie sposobu wykonania jakiegoś  elementu, technologii, lub zmianie cech elementu bez zmiany rodzaju i charakteru robót, a także zmiany celu jaki ma być w ich efekcie osiągnięty tj. nie powodujących rozszerzenia zakresu zamówienia  objętego umową,

3)        konieczności zaniechania wykonywania części robót,

4)       niemożliwych do przewidzenia niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających prowadzenie robót lub w przypadku wystąpienia innych okoliczności dotyczących zmiany terminu określonych w § 2 ust. 3,

5)       kolizji z nie zinwentaryzowanym uzbrojeniem podziemnym lub innymi obiektami,

6)       zmiany, rezygnacji  lub wprowadzenia nowego Podwykonawcy,

7)        w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT w zakresie wynagrodzenia za roboty ujęte w umowie, a niewykonane na dzień obowiązywania nowej stawki.

2.         Zmiana należnego Wykonawcy wynagrodzenia w odniesieniu do robót zamiennych/zaniechanych - w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt. 1), 2), 3) – ustalona zostanie według następujących zasad:

1)       za podstawę kalkulacji przyjęte zostaną ceny jednostkowe z formularza ofertowego, a ilości robót na podstawie sprawdzonego i zatwierdzonego przez Zamawiającego obmiaru,

2)       jeżeli roboty nie występowały w ofercie, a są niezbędne do rozliczenia robót zamiennych/dodatkowych, podstawą kalkulacji będą:

- dane wyjściowe do kosztorysowania z formularza ofertowego w zakresie kosztów robocizny, narzutu kosztów pośrednich i zysku,

- ceny materiałów i sprzętu nie będą wyższe niż średnie ceny publikowane przez kwartalnik SEKOCENBUD aktualny  na czas ich wbudowania i wykorzystania, a dla materiałów  specjalistycznych wg faktur zakupu,

- nakłady robocizny i nakłady rzeczowe z odpowiednich katalogów (KNR-ów), a dla robót specjalistycznych wg kalkulacji własnej.

Zmiany postanowień zawartej umowy będą dokonywane za zgodą stron wyłącznie na podstawie pisemnego aneksu do umowy.

 

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§ w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A (II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

23-04-2014 r. godz. 09:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

30 dni

Kryterium wyboru oferty

Cena 100%

Wadium

4 500,00 (słownie: cztery tysiące pięćset  złotych)

Miejsce i termin otwarcia ofert

Numer lokalu

102

Data otwarcia

23-04-2014 r.

Godzina otwarcia

09:40

Data zamieszczenia ogłoszenia
w
Biuletynie Zamówień Publicznych

02-04-2014 r.

Data zamieszczenia ogłoszenia o zmianie ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych

16.04.2014r.

 

Raszyn, dnia 15 kwietnia 2014 r.

ZP.271.80.2014. MŚ

Dot. ZP.271.PN.14.2014.

 

 

Informacja dla Wykonawców, którzy pobrali Specyfikację Istotnych
Warunków Zamówienia

 

 

Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Modernizację kotłowni w Szkole Podstawowej w Sękocinie  ul.Wierzbowa 5 w ramach zadania „Rozbudowa  Szkoły Podstawowej w Sękocinie” 

 

 

 

Na podstawie art. 12a ust. 2 w związku z art. 38 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Pzp (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) uprzejmie informujemy, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły pytania dot. przedmiotu zamówienia.

 

W związku z powyższym przedłuża się termin składania i otwarcia ofert do dnia:

 

- składanie ofert – 23-03-2014 r. do godz. 09.30

- otwarcie ofert – 23-03-2014 r. do godz. 09.40

 

Odpowiedzi na pytania zostaną zamieszczone w najbliższym czasie.

 

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna 2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.PN.14.2014

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/22/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych tekst jedn. /t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm /.

Przedmiot zamówienia publicznego

„Modernizacja kotłowni w Szkole Podstawowej w Sękocinie  ul.Wierzbowa 5 w ramach zadania „Rozbudowa  Szkoły Podstawowej w Sękocinie” .

 

Przedmiotem zamówienia jest: wykonanie robót budowlanych polegających na „Modernizacji kotłowni w Szkole Podstawowej w Sękocinie  ul. Wierzbowa 5 w ramach zadania „Rozbudowa  Szkoły Podstawowej w Sękocinie”. 

 

Modernizacja kotłowni obejmuje następujący zakres: 

 

W zakresie technologicznym: 

- demontaż starego kotła, naczynia wzbiorczego zamkniętego, podgrzewacza wody oraz starej instalacji sanitarnej w kotłowni,

- instalację kotłów gazowych typu MAC 115 wiszących na konstrukcji w wykonaniu wersji „LV” – 2 szt,  

- instalację 4 obiegów c.o. w obrębie kotłowni;

- instalację c.t. w obrębie kotłowni;

- instalację  obiegu grzewczego c.w. z kotłów do podgrzewacza;

- instalację c.w. z cyrkulacją w obrębie kotłowni;

- instalację wody zimnej w obrębie kotłowni;

- instalacje przewodów powietrzno-spalinowych;

- instalacje odprowadzenia wody  ze studni schładzającej,

- zakup i montaż regulatora temperatury pomieszczeń

 Dla instalacji grzewczej przyjęto rury stalowe bez szwu PN-80/H-74219, przewody wody zimnej i ciepłej z rur polipropylenowych, instalacje c.o. i c.t. – stalowe ze szwem, przewody gazowe, podłączenia kotła  z rur stalowych czarnych bez szwu PN-82/H-74200, przewody kanalizacyjne z rur PE.

Wszystkie urządzenia i materiały muszą posiadać atest dopuszczenia do użytkowania i spełniać wymogi określone w art.10 Prawa budowlanego oraz  zapewniać parametry techniczne  określone w projekcie.

 Montaż kotłowni wraz z automatyką oraz rozruch musi być wykonany poprzez firmę autoryzowaną przez producenta urządzeń. Przejścia przewodów przez przegrody budowlane  pomieszczenia kotłowni wykonać w wymaganej projektem odporności ogniowej.

 

W zakresie elektrycznym:

- zamontowanie awaryjnego wyłącznika prądu;

- zamontowanie  rozdzielnicy zasilającej;

- wymianę wewnętrznej linii zasilającej,

- montaż gniazd wtyczkowych  230V;

- montaż instalacji sterowniczej;

- montaż sygnalizatora detekcji gazu;

- montaż instalacji ochrony od porażeń  prądem elektrycznym.

Rodzaje urządzeń, osprzętu i materiałów pomocniczych  zastosowanych do wykonania instalacji  musza być zgodne z podanymi w projekcie. Trasa instalacji elektrycznych powinna przebiegać bezkolizyjnie n z innymi instalacjami i urządzeniami. Sprzęt i osprzęt instalacyjny mocować do podłoża w sposób trwały.

 

W zakresie budowlanym:

- prace rozbiórkowe i demontażowe wraz wywiezieniem gruzu;

- roboty murarskie i betoniarskie;

- roboty odtworzeniowe elewacji po wymianie komina;

- prace montażowe;

- reperacje ścian i podłóg;

- roboty  posadzkarskie tynkarskie i malarskie.

 

Zastosowane materiały muszą posiadać niezbędne atesty i deklaracje zgodności dopuszczające do stosowania w budownictwie

 

Uwaga: złom pochodzący z rozbiórek oraz demontowanych urządzeń pozostaje do dyspozycji Wykonawcy.

Gwarancja i rękojmia: Wykonawca udziela Zamawiającemu 3 (trzy) letniej gwarancji i 3 (trzy) letniej rękojmi na przedmiot umowy t. j. na wykonane roboty i wbudowane materiały. Bieg okresu gwarancji i rękojmi rozpoczyna się z dniem podpisania przez strony bezusterkowego protokołu końcowego odbioru przedmiotu umowy.

 

Rodzaj zamówienia

ROBOTY BUDOWLANE

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

45.33.11.10-0, 45.31.00.00-3, 45.00.00.00-7

Zamawiający NIE DOPUSZCZA składanie ofert częściowych

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy w wysokości do 20% zamówienia podstawowego, przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych(tekst jedn. Dz. U. z 2013, poz. 907 z późn. zm.), polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

od daty zawarcia umowy do 13 czerwca  2014 r.

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1     posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

1.2     posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy

 zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone w tym co najmniej:

2 (dwóch) robót budowlanych polegających na remoncie lub przebudowie lub modernizacji kotłowni gazowych  o wartości co najmniej  150 000,00  zł brutto każda z robót.

1.3     dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca dysponuje następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:

a)       min. 1 osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi co najmniej w ograniczonym zakresie w  specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych z wyodrębnioną specjalizacją instalacje i urządzenia gazowe (pełniącą rolę Kierownika budowy ),

zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (t.j. Dz. U. z 2011 r., nr 99, poz. 573 z późn. zm.).

W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących zakres uprawnień powinien odpowiadać w/w specjalnościom.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku – dysponowanie potencjałem technicznym do wykonania zamówienia: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań

1.4     sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

 

1.5           O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1.

Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2 Wykaz robót budowlanych, wykonanych w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;

1.3 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.4 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

1.5 Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

1.6 Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

 

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

 

3./ W zakresie przynależności do grupy kapitałowej, należy przedłożyć:

3.1 Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (załącznik Wykonawcy), bądź informacja, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej .

4/Dokumenty podmiotów zagranicznych:

4.1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 2.2 , składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert),

4.2) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 4.1 ppkt. a), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, złożone właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem.

4.3) W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

4.4) Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za ,,zgodność z oryginałem”. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

Oferta Wykonawcy powinna zawierać:

a)   wypełniony formularz oferty (oryginał) wraz z kosztorysem ofertowym sporządzonym metodą kalkulacji uproszczonej,

b)   pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona) - załącznik Wykonawcy,

c)        dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, określone w rozdziale VI SIWZ,

d)       Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy oraz dołączenia - jeśli dotyczy – wykazu robót budowlanych, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót budowlanych przez Podwykonawców,

e)       informacyjnie kserokopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium - załącznik Wykonawcy.

Warunki zmiany umowy.

1.         Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w przypadku:

1)       wprowadzenia do dokumentacji projektowej w trakcie wykonywania robót, zmian zakwalifikowanych przez Projektanta sprawującego nadzór autorski na podstawie art. 36a ust. 5 ustawy Prawo budowlane jako nieistotne odstępstwo od projektu, zmiany są  zgodne z zasadami wiedzy technicznej, a roboty, które proponuje się zmienić są objęte projektem budowlanym,

2)       konieczności wykonania robót zamiennych polegających na zmianie sposobu wykonania jakiegoś  elementu, technologii, lub zmianie cech elementu bez zmiany rodzaju i charakteru robót, a także zmiany celu jaki ma być w ich efekcie osiągnięty tj. nie powodujących rozszerzenia zakresu zamówienia  objętego umową,

3)        konieczności zaniechania wykonywania części robót,

4)       niemożliwych do przewidzenia niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających prowadzenie robót lub w przypadku wystąpienia innych okoliczności dotyczących zmiany terminu określonych w § 2 ust. 3,

5)       kolizji z nie zinwentaryzowanym uzbrojeniem podziemnym lub innymi obiektami,

6)       zmiany, rezygnacji  lub wprowadzenia nowego Podwykonawcy,

7)        w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT w zakresie wynagrodzenia za roboty ujęte w umowie, a niewykonane na dzień obowiązywania nowej stawki.

2.         Zmiana należnego Wykonawcy wynagrodzenia w odniesieniu do robót zamiennych/zaniechanych - w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt. 1), 2), 3) – ustalona zostanie według następujących zasad:

1)       za podstawę kalkulacji przyjęte zostaną ceny jednostkowe z formularza ofertowego, a ilości robót na podstawie sprawdzonego i zatwierdzonego przez Zamawiającego obmiaru,

2)       jeżeli roboty nie występowały w ofercie, a są niezbędne do rozliczenia robót zamiennych/dodatkowych, podstawą kalkulacji będą:

- dane wyjściowe do kosztorysowania z formularza ofertowego w zakresie kosztów robocizny, narzutu kosztów pośrednich i zysku,

- ceny materiałów i sprzętu nie będą wyższe niż średnie ceny publikowane przez kwartalnik SEKOCENBUD aktualny  na czas ich wbudowania i wykorzystania, a dla materiałów  specjalistycznych wg faktur zakupu,

- nakłady robocizny i nakłady rzeczowe z odpowiednich katalogów (KNR-ów), a dla robót specjalistycznych wg kalkulacji własnej.

Zmiany postanowień zawartej umowy będą dokonywane za zgodą stron wyłącznie na podstawie pisemnego aneksu do umowy.

 

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§ w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A (II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

17-04-2014 r. godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

30 dni

Kryterium wyboru oferty

Cena 100%

Wadium

4 500,00 (słownie: cztery tysiące pięćset  złotych)

Miejsce i termin otwarcia ofert

Numer lokalu

102

Data otwarcia

17-04-2014 r.

Godzina otwarcia

10:40

Data zamieszczenia ogłoszenia
w
Biuletynie Zamówień Publicznych

02-04-2014 r.