Raszyn, dnia

ZP.271.150.2014.DC

dot. ZP.271.PN.32.2014

 

Dot. postępowania o zamówienie publiczne prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na: „Przebudowa drogi powiatowej – ul. Długiej w zakresie budowy chodnika i remontu zjazdów we wsi Dawidy w Gminie Raszyn”

 

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Pzp (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.), Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły zapytania:

 

 

Pytanie nr 1

Oferent prosi o załączenie brakujących przekrojów poprzecznych na km 0+650 – 1+335

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający zamieści na stronie internetowej brakujące przekroje poprzeczne.

 

 

Pytanie nr 2

Po przeanalizowaniu dokumentacji projektowej załączonej do przetargu Oferent informuje, że brak jest w niej szczegółowych informacji dotyczących sposobu wykonania wału ziemnego, takich jak: materiał, szerokość, wysokość oraz pochylenie skarp. Brak jest także SST na przedmiotowe prace. Prosimy o uzupełnienie dokumentacji.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający zamieści brakującą Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót- „Wykonywanie nasypów i wykopów” oraz dokumentację geotechniczną, plik: STWiOR roboty ziemne, plik: dokumentacja geotechniczna

Wykonywanie wału ziemnego:

- szerokość góry wału min. 0,5 m

- pochylenie skarp 1:1,5

- szerokość dołu wału 3,5 m

- wysokość ok. 1 m

 

 

Pytanie nr 3

Oferent zwraca się z prośbą do Zamawiającego o uszczegółowienie czy w poz. 5.2 przedmiaru robót, dotyczącej wykonania wału ziemnego w rejonie rz. Raszynki, należy ująć koszt wykonania wału wraz z umocnieniem płytami ażurowymi od strony chodnika?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Pozycja 5.2  zwiera koszt wykonania wału ziemnego w rejonie rzeki Raszynki, natomiast pozycja 5.1 uwzględnia umocnienie skarp płytami ażurowymi 40x60x8 na podsypce cementowo- piaskowej w obrębie przepustu/wału ziemnego oraz wypełnienie wolnych przestrzeni humusem i obsianie trawą.

 

 

Pytanie nr 4

Oferent prosi o potwierdzenie, że prace związane z oczyszczeniem i pogłębieniem istniejącego rowu znajdującego się  w km 0+800 – 1+110, nie są przedmiotem zamówienia.

Pytanie nr 5

Oferent prosi o potwierdzenie, że remont istniejącego przepustu skrzynkowego w km 1+120 nie jest przedmiotem zamówienia, a jedynie umocnienie skarp wylotu

Pytanie nr 6

Oferent prosi o potwierdzenie, że przestawienie kolidujących z budową chodnika słupów eNN nie jest przedmiotem zamówienia

Zamawiający udziela odpowiedzi na pytania nr 4, 5 i 6:

Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi powiatowej ul. Długiej w zakresie budowy chodnika i remontu zjazdów we wsi Dawidy Bankowe i Dawidy gm. Raszyn. Oczyszczenie, pogłębienie istniejącego rowu znajdującego się  w km 0+800 – 1+110, remont istniejącego przepustu skrzynkowego w km 1+120 przestawienie słupów eNN nie objęte są zamówieniem.

 

 

Pytanie nr 7

Oferent prosi o informację, czy znajdująca się na planie zagospodarowania projektowana kanalizacja deszczowa została wykonana, jeżeli tak prosimy o potwierdzenie, że należy ująć koszt regulacji włazów i studni.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zgodnie ze Szczegółowym Opisem Przedmiotu Zamówienia i SWIZ wykonanie odwodnienia- regulacja włazów i studni nie objęte jest zamówieniem.

 

 

Pytanie nr 8

Na rysunku planu zagospodarowania w km 0+719 – 1+130, znajduje się wygrodzenie zlokalizowane wzdłuż projektowanego chodnika. Prosimy o potwierdzenie, że jego wykonanie nie jest przedmiotem zamówienia.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Wygrodzenie zlokalizowane wzdłuż projektowanego chodnika 0+719 – 1+130,  nie objęte jest zamówieniem. Pozycja 5.4. zawiera wyłącznie montaż barierek wygrodzeniowych, stalowych U-12a zabezpieczających przepust z stalowych rur zabezpieczonych antykorozyjnie poprzez ocynkowanie z poprzeczkami (6mb).

 

 

Pytanie nr 9

Oferent prosi o potwierdzenie, że zjazdy należy zamykać krawężnikiem 15x30 „leżącym”, a ich długość została ujęta w przedmiarze robót w poz. 4.1

Pytanie nr 10

Oferent prosi o wyjaśnienie w jaki sposób należy interpretować ilość 95 m2 z poz.4.3 przedmiaru robót tj. Ustawienie oporników betonowych o wym. 12x20 cm wraz z wykonaniem ławy z betonu B15 z oporem.

Zamawiający udziela odpowiedzi na pytania nr 9 i 10:

Zjazdy należy obramować krawężnikiem 15x30x100 na ławie betonowej B15 z oporem (poz. 4.1) oraz zamknąć opornikiem 12x20x100 wraz z wykonaniem ławy betonowej z betonu B15 z oporem (poz.4.3).

W przedmiarze robót błędnie została określona jednostka miary w poz. 4.3. (Ustawienie oporników betonowych o wym. 12x20 cm wraz z wykonaniem ławy z betonu B15 z oporem) Dotychczasowy zapis: 95 m2, otrzymuje brzmienie 95 mb.

 

 

Pytanie nr 11

Oferent proponuje zamianę betonowego obrzeża chodnikowego 6x20 na 8x30. Przy grubości konstrukcji chodnika wynoszącej 21 cm, oraz przy uwzględnieniu „światła” między obrzeżem a kostką betonową wynoszącego 5cm, posadowienie obrzeża 6x20 na podsypce cementowo-piaskowej gr. 3cm, wypada na 3cm grubości podbudowy z kruszywa 0/31,5 [( 21+5)-(20+3)=3]. Poprawne zagęszczenie tak cienkiej warstwy nie jest możliwe. Zastosowanie obrzeza 8x30 na 3 cm podsypce cementowo-piaskowej zdecydowanie poprawi trzymanie boczne chodnika i wyeliminuje powyższy problem.    

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Potwierdza się zastosowanie obrzeża chodnikowego 6x20. W trakcie realizacji robót zostanie zmniejszone „światło” między obrzeżem a kostką betonową.

 

 

 

Pytanie nr 12

Oferent prosi o informację czy materiał rozbiórkowy z poz. 1.3 i poz.1.4 przedmiaru robót przechodzi na własność Wykonawcy, oraz czy jego utylizacja jest po stronie Wykonawcy

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Materiał rozbiórkowy stanowi własność Wykonawcy, jego utylizacja jest po stronie Wykonawcy. Zgodnie z pkt 2.9 SIWZ Zamawiający nie wskazuje miejsca składowania urobku.

 

 

 

UWAGA

Zamawiający informuje, że powyższe pytania i odpowiedzi stają się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert.

Jednocześnie Zamawiający informuję, iż termin składania i otwarcia ofert nie zostanie zmieniony.

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.PN.32.2014

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/22/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych tekst jedn. /t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm /.

Przedmiot zamówienia publicznego

„Przebudowa drogi powiatowej – ul. Długiej w zakresie budowy chodnika
i remontu zjazdów we wsi Dawidy Bankowe i Dawidy w Gminie Raszyn”

 

Zakres, obejmuje wykonanie robót na odcinku: od ul. Szlacheckiej we wsi Dawidy Bankowe do przystanku autobusowego na wysokości działki o nr ew. 208/1 we wsi Dawidy.

Powierzchnia projektowanego chodnika -1440,00 m2, zjazdów 430 m2.

Szerokość projektowanego chodnika 2,0 i 1,5 m.

Długość projektowanego chodnika 965 m.

Roboty drogowe należy realizować na podstawie projektu budowlano- wykonawczego zrealizowanego przez Biuro Projektów Komunikacyjnych DUKT- PROJEKT. Projekt został zgłoszony do Starostwa Powiatowego w Pruszkowie w dniu 10.04. 2014 i w ustawowym terminie nie został wniesiony sprzeciw.

Projekt przewiduje konstrukcję chodnika:

- kostka brukowa betonowa gr 8 cm,

- podsypkę cementowo-piaskową 1:4 gr 3 cm,

- podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0-31,5 gr. 10 cm

Ponadto projekt przewiduje wykonanie zjazdów:

- kostka brukowa betonowa gr 8 cm,

- podsypkę cementowo-piaskową 1:4 gr 3 cm,

- podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0-63 gr. 15 cm

- warstwa odsączająca z piasku 10 cm

Chodnik będzie obramowany:

- obrzeżami betonowymi o wym. 6x20x100 na podsypce cementowo- piaskowej w przypadku chodnika odsuniętego od jezdni,

- krawężnikiem betonowym 15x30x100 na ławie betonowej B15 z oporem oraz betonowymi o wym. 6x20x100 na podsypce cementowo- piaskowej obrzeżem w przypadku chodnika przy jezdni

- na wysokości zjazdów zastosować opornik 12x20x100 wraz z wykonaniem ławy betonowej z betonu B15 z oporem.

Zjazdy będą obramowane krawężnikiem betonowym 15x30x100 na ławie betonowej B15 z oporem. Projekt przewiduje umocnienie skarp za pomocą płyt betonowych ażurowych typ EKO 40x60x8 oraz wygrodzenie zabezpieczające ruch pieszych w obrębie przepustu. Na potrzeby przyszłej sieci elektroenergetycznej przewiduje się ułożenie rury DVK fi 75 (osłonowa) oraz bednarki (taśma FeZn 30/4).

 

Gwarancja i rękojmia:

Wykonawca udziela Zamawiającemu 3 (trzy) letniej gwarancji i 3 (trzy) letniej rękojmi na przedmiot umowy t.j. na wykonane roboty i wbudowane materiały. Bieg okresu gwarancji i rękojmi rozpoczyna się z dniem podpisania przez strony bezusterkowego protokołu końcowego odbioru przedmiotu umowy.

Rodzaj zamówienia

ROBOTY BUDOWLANE

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

45.23.30.00-9, 45.23.31.00-0, 45.23.31.00-0,
45.10.00.00-8, 45.31.61.10-9, 45.23.32.92-2

 

Zamawiający NIE DOPUSZCZA składanie ofert częściowych

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy w wysokości do 50% zamówienia podstawowego, przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych(tekst jedn. Dz. U. z 2013, poz. 907 z późn. zm.), polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

od daty zawarcia umowy do 14.11.2014r.

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1     posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

1.2     posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone w tym co najmniej:

2 (dwóch) robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie lub remoncie dróg lub placów lub chodników z kostki betonowej o wartości co najmniej 200 000,00 zł brutto (słownie: dwieście tysięcy złotych) każda z robót.

   1.3  dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówieni.,

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca dysponuje następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:

a)    co najmniej 1 osobą, posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności drogowej (lub konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń) pełniącą rolę Kierownika robót)

zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (t.j. Dz. U. nr 83, poz. 578 z późn. zm.). W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących zakres uprawnień powinien odpowiadać w/w specjalnościom.

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania potencjałem technicznym Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

     1.4 sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

1.5     O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1.

Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

 

1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2 Wykaz robót budowlanych, wykonanych w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;

1.3 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.4 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

1.5 Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

1.6 Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

 

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

 

3./ W zakresie przynależności do grupy kapitałowej, należy przedłożyć:

3.1 Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (załącznik Wykonawcy), bądź informacja, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.

 

4/Dokumenty podmiotów zagranicznych:

4.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 2.2, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert),

4.2. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 4.1 ppkt. a), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, złożone właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem.

4.3. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

4.4. Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za ,,zgodność z oryginałem”. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

Oferta Wykonawcy powinna zawierać:

a)   wypełniony formularz oferty (oryginał) wraz z kosztorysem ofertowym w wersji uproszczonej,

b)   pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona),

c)        dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, określone w rozdziale VI SIWZ,

d)       Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy oraz dołączenia - jeśli dotyczy – wykazu robót budowlanych, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót budowlanych przez Podwykonawców

e) informacyjnie kserokopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium .

Warunki zmiany umowy.

1.        Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w przypadku:

1) wprowadzenia do dokumentacji projektowej w trakcie wykonywania robót, zmian zakwalifikowanych przez Projektanta sprawującego nadzór autorski na podstawie art. 36a ust. 5 ustawy Prawo budowlane jako nieistotne odstępstwo od projektu, zmiany są zgodne z zasadami wiedzy technicznej, a roboty, które proponuje się zmienić są objęte projektem budowlanym,

2) konieczności wykonania robót zamiennych polegających na zmianie sposobu wykonania jakiegoś elementu, technologii, lub zmianie cech elementu bez zmiany rodzaju i charakteru robót, a także zmiany celu jaki ma być w ich efekcie osiągnięty tj. nie powodujących rozszerzenia zakresu zamówienia objętego umową,

3)  konieczności zaniechania wykonywania części robót,

4) niemożliwych do przewidzenia niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających prowadzenie robót lub w przypadku wystąpienia innych okoliczności dotyczących zmiany terminu określonych w § 2 ust. 5 lub 6,

5) kolizji z nie zinwentaryzowanym uzbrojeniem podziemnym lub innymi obiektami,

6) zmiany, rezygnacji lub wprowadzenia nowego Podwykonawcy,

7) w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT w zakresie wynagrodzenia za roboty ujęte w harmonogramie, a niewykonane na dzień obowiązywania nowej stawki.

2.        Zmiana należnego Wykonawcy wynagrodzenia w odniesieniu do robót /zaniechanych –

w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt. 1), 2), 3) – ustalona zostanie według następujących zasad:

1) za podstawę kalkulacji przyjęte zostaną ceny jednostkowe z kosztorysu ofertowego, a ilości robót na podstawie sprawdzonego i zatwierdzonego przez Zamawiającego obmiaru,

2) jeżeli roboty nie występowały w kosztorysie ofertowym, a są niezbędne do rozliczenia robót zamiennych/dodatkowych, podstawą kalkulacji będą:

- dane wyjściowe do kosztorysowania z formularza ofertowego w zakresie kosztów robocizny, narzutu kosztów pośrednich i zysku,

- ceny materiałów i sprzętu nie będą wyższe niż średnie ceny publikowane przez kwartalnik SEKOCENBUD aktualny  na czas ich wbudowania i wykorzystania, a dla materiałów  specjalistycznych wg faktur zakupu,

- nakłady robocizny i nakłady rzeczowe z odpowiednich katalogów (KNR-ów), a dla robót specjalistycznych wg kalkulacji własnej.

Zmiany postanowień zawartej umowy będą dokonywane za zgodą stron wyłącznie na podstawie pisemnego aneksu do umowy.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A (II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

11-07-2014 r. godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

30 dni

Kryterium wyboru oferty

Cena 100%

Wadium

10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych)

Miejsce i termin otwarcia ofert

Numer lokalu

102

Data otwarcia

11-07-2014 r.

Godzina otwarcia

10:40

Data zamieszczenia ogłoszenia
w
Biuletynie Zamówień Publicznych

27-06-2014 r.