Raszyn, dnia

ZP.271.149.2014.DC

dot. ZP.271.PN.33.2014

 

Dot. postępowania o zamówienie publiczne prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na: „Dostawę nowego samochodu pożarniczego z napędem 4x4 dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Falentach”

 

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Pzp (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.), Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły zapytania:

 

 

Pytanie nr 1

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie samochodu z silnikiem o mocy 278 KM?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający podtrzymuje wymagania SIWZ

 

Pytanie nr 2

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie samochodu fabrycznie wyposażonego w klimatyzację,
ale bez wywietrznika dachowego w tylnej części kabiny?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający wyraża zgodę na dostarczenie fabrycznie nowego samochodu z klimatyzacją, lecz bez wywietrznika dachowego w tylnej części kabiny.

 

Pytanie nr 3

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie samochodu z autopompą o wydajności 463 l/min przy ciśnieniu 40 bar?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający wyraża zgodę na dostarczenie samochodu z autopompą o wydajności 463 l/min przy ciśnieniu 40 bar.

 

Pytanie nr 4

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie samochodu z hamulcami bębnowymi na obu osiach?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający podtrzymuje wymagania SIWZ

 

Pytanie nr 5

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wykonanie mocowania koła zapasowego na dachu pojazdu?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający podtrzymuje wymagania SIWZ

 

Pytanie nr 6

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie samochodów bez stałego miejsca montażu koła zapasowego?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający podtrzymuje wymagania SIWZ

 

 Pytanie nr 7

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie samochodu z szybami elektrycznie sterowanymi w drzwiach przednich?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający wymaga, aby szyby były elektrycznie sterowane zarówno w przednich jak i tylnych drzwiach kabiny.

 

Pytanie nr 8

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie samochodu, którego rezerwa masy wynosi 7%?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający dopuszcza, aby w nowym samochodzie pożarniczym rezerwa masy wynosiła 7%.

 

Pytanie nr 9

Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dostarczenie samochodu, którego kabina zapewnia 1100 mm przestrzeni pomiędzy maksymalnie odsuniętym do tyłu fotelem kierowcy a tylną ścianą kabiny?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający podtrzymuje wymagania SIWZ

 

Jednocześnie Zamawiający pragnie podkreślić, iż jego prawem a jednocześnie obowiązkiem (gdyż wydaje publiczne pieniądze) jest określenie przedmiotu zamówienia, zgodnie z jego potrzebami. Zakupiony nowy samochód musi spełniać wszystkie opisane przez Zamawiającego wymagania, uwzględniając przeznaczenie oraz charakter działań, w których będzie wykorzystywany. Powyższe zgodne jest również z doktryną Krajowej Izby Odwoławczej, zgodnie z którą Zamawiający ma prawo ale również i obowiązek opisać przedmiot zamówienia zgodnie ze swoimi potrzebami oraz oczekiwaniami.

 

 

UWAGA

Zamawiający informuje, że powyższe pytania i odpowiedzi stają się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert.

Jednocześnie Zamawiający informuję, iż termin składania i otwarcia ofert nie zostanie zmieniony.

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.PN.33.2014

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/022/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.).

Przedmiot zamówienia publicznego

„Dostawa nowego średniego samochodu pożarniczego
z napędem 4x4x dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Falentach”

 

Minimalne wymagane parametry techniczne dla nowego średniego samochodu strażackiego:

1 Podwozie :

a)        Moc silnika –  min. 290 KM,

b)       Napęd – 4x4 – uterenowiony, z blokadami mechanizmów różnicowych,

c)        Koła pojedyncze na osi przedniej, koła podwójne na osi tylnej.

d)       Spełnienie czystości spalin – min. EURO-5.

2 Kabina zespolona:

a)        6 osobowa w układzie miejsc 1+1+4.

b)       W kabinie zamontowana klimatyzacja i radioodtwarzacz, sprzęt łączności radiowej.

c)        Sygnał pneumatyczny, włączany włącznikiem z miejsca dostępnego dla kierowcy i dowódcy.

d)       Niezależne ogrzewanie kabiny załogi.

e)        Mocowanie aparatów powietrznych w oparciach tylnych siedzeń,

3 Zabudowa ratowniczo-gaśnicza:

a)        Konstrukcja i poszycie - stal nierdzewna, aluminium,

b)       Układ schowków: 7 (3+3+1).

c)        Żaluzje aluminiowe pyłoszczelne i bryzgoszczelne,

d)       Wszystkie półki sprzętowe wykonane z aluminium z możliwością regulacji wysokości.

e)        Dach zabudowany wykonany w formie podestu roboczego w wykonaniu antypoślizgowym.

4 Zbiornik wody i środka pianotwórczego:

a)        Zbiornik wody o pojemności – min. 3500l (kompozytowy).

b)       Zbiornik środka pianotwórczego o pojemności – min. 350l (kompozytowy).

5 Układ wodno-pianowy:

a)        Autopompa dwuzakresowa wydajności min. 2400 l/min przy 8 barach i wydajności na wysokim ciśnieniu 500 l/min przy 40 barach

b)       Linia szybkiego natarcia o długości węża min. 60 mb z prądownicą wysokociśnieniowego
i nakładką do piany
(napęd zwijadła elektryczny i ręczny) - przedmuch linii sprężonym powietrzem.

c)        Działko wodno-pianowe DWP 24 z nakładką do piany.

d)       Automatyczny dozownik środka pianotwórczego: min. 3% i 6%.

e)        Zraszacze przednie i boczne – min. 4 dysze,

 

6 Instalacja elektryczna:

a)        Oznakowanie pojazdu uprzywilejowanego z nagłośnieniem, belka sygnalizacyjna LED z przodu pojazdu na masce i min. jedna lampa z tyłu,

b)       Oświetlenie pola pracy wokół samochodu,

c)        Skrytki wyposażone w oświetlenie LED,

d)       Niezależne ogrzewanie przedziału pracy autopompy,

8 Zamontowane wyposażenie standardowe:

a)       Pneumatyczno-elektryczny maszt oświetleniowy z głowicą min. 2x1000 W o wysokości min. 6m,

b)       Agregat prądotwórczy 3-fazowy min. 4kVA,

c)       Wyciągarka elektryczna z przodu pojazdu o sile uciagu min. 8 ton.

 

Minimalne wymagane parametry techniczne, zostały szczegółowo opisane w załączniku A do SIWZ.

Gwarancja:

Wykonawca udzieli na dostarczony samochód pożarniczy gwarancji na okres 24 miesięcy

Rodzaj zamówienia

DOSTAWA

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

34.14.42.10-3

Zamawiający NIE DOPUSZCZA składania ofert częściowych

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy, przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759).

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

do 30 sierpnia 2014 r.

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

 Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1 posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

1.2     posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem głównych dostaw w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i przedmiotu, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych usług, określających czy usługi zostały wykonane należycie w tym co najmniej, odpowiednio:– nie mniej niż 2 (dwa) zamówienia odpowiadające swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. polegającej na dostawie samochodu pożarniczego (wozu strażackiego) o parametrach zbliżonych do parametrów pojazdu stanowiącego przedmiot zamówienia i wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto.

1.3 dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówieni.,

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań

1.4     sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Odnośnie spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż: - sytuacja ekonomiczna: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań - sytuacja finansowa:Wykonawca winien wykazać, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych), potwierdzone informacją banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym lub zdolnościach finansowych innych podmiotów. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

1.5      O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania w udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1.

 

Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2 Wykaz głównych dostaw, wykonanych w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i przedmiotu, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych dostaw, określających czy dostawy zostały wykonane ;

1.3 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.4 informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

1.5 jeżeli Wykonawca polega na zdolności finansowej innych podmiotów, przedstawia pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

 

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

2.3 Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

2.4 Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

 

3./ W zakresie przynależności do grupy kapitałowej, należy przedłożyć:

3.1 Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (załącznik Wykonawcy), bądź informacja, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej .

 

4/Dokumenty podmiotów zagranicznych:

4.1 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 6.2.2 - 6.2.4 SIWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert),

b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (dokument wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert),

4.2 Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 1 pkt. a), b) oraz pkt 2), zastępuje się je dokumentem (wydanym w terminach analogicznych, jak wskazane odpowiednio w pkt. 1 pkt a) – b) i 2 powyżej) zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem.

4.3 W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

4.4 Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za ,,zgodność z oryginałem”. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

Oferta Wykonawcy powinna zawierać:

a)   wypełniony formularz oferty (oryginał), wraz z wypełnionym załącznikiem A do SIWZ – wymaganiami technicznymi dla oferowanego nowego samochodu pożarniczego,

b)   pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona) - załącznik Wykonawcy,

c)        dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, określone w rozdziale VI SIWZ,

d)       Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy oraz dołączenia w takim przypadku wykazu usług, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania usług przez Podwykonawców.

e)        informacyjnie kserokopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium - załącznik Wykonawcy.

Warunki zmiany umowy

Zamawiający nie przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej na podstawie oferty Wykonawcy umowy.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A ( II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

09-07-2014  godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

30 dni  

Kryterium wyboru oferty

100% - cena

Wadium

15 000,00 zł (piętnaście tysięcy złotych)

Miejsce i termin otwarcia ofert

Numer lokalu

102

Data otwarcia

09-07-2014

Godzina otwarcia

10:40

Data zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej

01-07-2014 r.