Gmina Raszyn

ul. Szkolna

05-090 Raszyn

ZP.271.PN.49.2014

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/022/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.).

Przedmiot zamówienia publicznego

„Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Raszyn
w sezonie 2014 – 2015”

Usługa obejmuje: odśnieżanie ulic, zwalczanie śliskości zimowej i oczyszczanie dróg z mieszanek kruszywa pozostałych po zwalczaniu śliskości zimowej.

Zakres usług dotyczący zimowego utrzymania dróg(dalej ZUD) , o których mowa powyżej obejmuje:

-               przygotowanie, gromadzenie oraz przechowywanie materiałów do zapobiegania powstawania oraz usuwania śliskości zimowej,

-               odśnieżanie tj. usuwanie śniegu z dróg,

-               usuwanie śliskości zimowej tj. zapobieganie powstawaniu i likwidowanie śliskości przez stosowanie środków chemicznych oraz materiałów uszorstniających zwiększających przyczepność poprzez poprawę tarcia,

-               usuwanie z nawierzchni dróg mieszanek kruszywa pozostałych na jezdni po zapobieganiu i likwidacji śliskości zimowej poprzez mechaniczne zamiatanie

-               całodobowa dyspozycyjność.

Za jakość zastosowanych materiałów i wykonanych prac oraz zgodność ich z wymaganiami określonymi w niniejszej Specyfikacji opracowanej przez Zamawiającego, odpowiada Wykonawca prac.

Wykonawca ma obowiązek stałego monitorowania stanu dróg gminnych objętych ZUD, wymienionych w niniejszej Specyfikacji oraz zabezpieczenia odpowiedniej ilości materiałów niezbędnych do zwalczania śliskości zimowej.

Prace przy ZUD prowadzone będą na jezdniach gminnych, które podzielono na trzy kolejności utrzymania tj. I-szą, II-gą, III-cią, w zależności od obciążenia ruchem kołowym oraz funkcji drogi w sieci komunikacyjnej.

Wykaz dróg objętych zimowym utrzymaniem określono w załączniku numer 1A do SIWZ.

Łączna długość dróg zaliczonych do I kolejności utrzymania wynosi:   32.630 m.

Łączna długość dróg zaliczonych do II kolejności utrzymania wynosi:  27.450 m.

Łączna długość dróg zaliczonych do III kolejności utrzymania wynosi: 27.802 m.

Mechaniczne zamiatanie nawierzchni jezdni po zwalczaniu śliskości zimowej na ulicach długości: 60,080 m

Zamawiający zastrzega możliwość dokonania zmian klasyfikacji dróg pod względem kolejności utrzymania, ponadto Zamawiający może wskazać drogi gminne nie wykazane w załączniku nr 1 do wykonania zimowego utrzymania dróg.

Oczyszczanie jezdni ze śniegu lub zwalczania śliskości zimowej dróg I, II i III kolejności utrzymania polega na ich posypywaniu solą drogową, mieszanką piaskową-solna, mieszanką piaskową i płużeniu.

W przypadku stosowania soli drogowej lub mieszanki piaskowo-solnej nawierzchnia drogi powinna być czarno-mokra lub czarno-sucha w czasie 2 godzin po ustaniu opadów.

 

Rodzaj zamówienia

USŁUGA

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

90.62.00.00-9, 90.61.00.00-6

Zamawiający NIEDOPUSZCZA składania ofert częściowych

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy w wysokości do 50% zamówienia podstawowego, przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm., polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

Od dnia zawarcia umowy do 15 kwietnia 2015 r.

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1     posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Wykonawca winien wykazać, że:

- posiada aktualne na czas realizacji usługi zezwolenie na zbieranie i transport odpadów – podstawa prawna: Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach ( tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r., Nr. 185, poz. 1243 z póź zm), lub zezwolenie na zbieranie odpadów- podstawa prawna: Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( Dz. U. z 2013r., poz. 21z póź. zm.)

   (Decyzje wydane na podstawie wcześniejszych przepisów pozostają ważne na czas, na jaki zostały wydane, lecz nie dłużej niż na 2 lata od dnia wejścia w życie nowej ustawy o odpadach (licząc od dnia 23 stycznia 2013r.) za wyjątkiem pozwolenia zintegrowanego obejmującego wytwarzanie i gospodarowanie odpadami, które zachowują ważność na czas, na jaki zostały wydane) dla kodu 20 03 03;

-  posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Raszyn zgodnie z art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012, poz. 391, z późn. zm.) – w zakresie kodu 20 03 03.

1.2     posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem głównych usług w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i przedmiotu, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych usług, określających czy usługi zostały wykonane należycie w tym co najmniej: 2 (dwa) zamówienia odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia tj. polegające na wykonaniu usług w zakresie zimowego utrzymania dróg lub chodników lub placów, obejmujące swym zakresem odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej o wartości nie mniejszej niż 200 000 zł (słownie: dwieście tysięcy złoty) brutto każde.

1.3     dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

a) opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku – osoby zdolne do wykonania zamówienia:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań

b) opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku – dysponowanie potencjałem technicznym

  Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania potencjałem technicznym Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca winien wykazać, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia, w tym co najmniej:

- 2 pojazdy z pługiem klinowym lub lemieszowym z napędem na obie osie o masie własnej co najmniej 8 Mg- każdy,

- 2 samochodami do zwalczania śliskości z zamontowaną piaskarką i pługiem nie powodującym uszkodzenia nawierzchni drogi, z napędem na obie osie każdy,

- 1 pojazd z napędem na obie osie wyposażony w pług wirnikowy lub łyżkę o poj. co najmniej 1m3 (do odśnieżania ulic położonych w „szczerym polu”).

- 1 zamiatarką samojezdną lub samochodem z osprzętem do zamiatania. 

 

Wyżej wymieniony sprzęt i urządzenia winny być w całodobowej dyspozycji Wykonawcy dla potrzeb Gminy Raszyn w okresie realizacji usługi.

1.4     sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Odnośnie spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca winien posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 100 000 zł.

a)       sytuacja finansowa: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

 

1.5           O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1.

Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

 

1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2 Zezwolenie na zbieranie i transport odpadów – podstawa prawna: Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach ( tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r., Nr. 185, poz. 1243 z póź zm), lub zezwolenie na zbieranie odpadów- podstawa prawna: Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( Dz. U. z 2013r., poz. 21z póź. zm.).

  (Decyzje wydane na podstawie wcześniejszych przepisów pozostają ważne na czas, na jaki zostały wydane, lecz nie dłużej niż na 2 lata od dnia wejścia w życie nowej ustawy o odpadach ( licząc od dnia 23 stycznia 2013r.) za wyjątkiem pozwolenia zintegrowanego obejmującego wytwarzanie i gospodarowanie odpadami, które zachowują ważność na czas, na jaki zostały wydane) dla kodu 20 03 03;  (załącznik Wykonawcy);

1.3 Zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Raszyn o którym mowa w art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012, poz. 391, z późn. zm.) – w zakresie kodu 20 03 03.  (załącznik Wykonawcy);

1.4 Wykaz usług, wykonanych w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i przedmiotu, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych usług, określających czy usługi zostały wykonane należycie;

1.5 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.6 Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami;

1.7 Jeżeli Wykonawca polega na potencjale technicznym do wykonania zamówienia innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.8 Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia– zał. Wykonawcy

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

3./ W zakresie przynależności do grupy kapitałowej, należy przedłożyć:

3.1 Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji
i konsumentów (załącznik Wykonawcy), bądź informacja, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej;

 

Dokumenty podmiotów zagranicznych:

1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 2.2, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert),

2) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, złożone właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem.

3) W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

4) Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za zgodność z oryginałem. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

Oferta Wykonawcy powinna zawierać:

a)   wypełniony formularz oferty (oryginał),

b)   pełnomocnictwo (oryginał lub kopia notarialnie potwierdzona) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona) - załącznik Wykonawcy,

c)        dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, określone w rozdziale VI SIWZ,

d)       Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy oraz dołączenia w takim przypadku wykazu usług, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania usług przez Podwykonawców wg wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ/.

e)       informacyjnie kserokopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium.

Warunki zmiany umowy

Zamawiający nie przewiduje zmian umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§ w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A (II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

17-10-2014 r. godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

30 dni

Kryterium wyboru oferty

Cena 100%

Wadium

10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych)

Miejsce i termin otwarcia ofert

Numer lokalu

102

Data otwarcia

17-10-2014 r.

Godzina otwarcia

10:40

Data zamieszczenia ogłoszenia
w
Biuletynie Zamówień Publicznych

09-10-2014 r.