Raszyn, dnia

Znak sprawy OŚGK.271.9.2015.MM          

 

Zapytanie ofertowe

Postępowanie prowadzone w oparciu o art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.

Prawo zamówień publicznych /tj. Dz. U. z  2013 r. poz. 907, z późn. zm./

 

 

I. Zamawiający:  GMINA RASZYN

Adres do korespondencji: ul. Szkolna 2a, 05-090 Raszyn

tel. 022 701-77-77., faks 022 701-77-78

 

Zaprasza do złożenia ofert cenowych na WYKONANIE OPINII BIEGŁEGO W ZAKRESIE HYDROLOGII, HYDROGEOLOGII, STOSUNKÓW WODNYCH, POSTĘPOWAŃ WODNOPRAWNYCH LUB MELIORACJI WODNEJ, DOTYCZĄCEJ:

1. WYWYŻSZENIA TERENU DZIAŁEK O NR EW.: 54/ 28 I 54 /29, OBRĘB SĘKOCIN NOWY I ZBADANIE CZY NASTĄPIŁA ZMIANA STANU WODY NA GRUNCIE ZE SZKODĄ DLA DZIAŁKI O NR EW. 54/2, OBRĘB SĘKOCIN NOWY, GMINA RASZYN;

2. WYWYŻSZENIA TERENU DZIAŁKI O NR EW. 32/4, OBRĘB PUCHAŁY I ZBADANIE CZY NASTĄPIŁA ZMIANA STANU WODY NA GRUNCIE ZE SZKODĄ DLA DZIAŁKI O NR EW. 221/2, OBRĘB PUCHAŁY, GMINA RASZYN.”

 

II. Opis przedmiotu zamówienia

1.      Specyfika głównych wymagań:

Zadanie 1.1. Sporządzenie opinii biegłego w dziedzinie hydrologii, hydrogeologii, stosunków wodnych, postępowań wodnoprawnych lub melioracji wodnej posiadającego stosowne uprawnienia w ramach prowadzonego postępowania administracyjnego dotyczącego wywyższenia terenu działek o nr ew.: 54/28 i 54/29, obręb Sękocin Nowy i zbadanie czy nastąpiła zmiana stanu wody na gruncie ze szkodą dla działki o nr ew. 54/2, obręb Sękocin Nowy, gmina Raszyn;

Opracowanie powinno określić:

a) czy na działkach o nr ew. 54/28 i 54/29, obręb Sękocin Nowy nastąpiła zmiana stanu wody na gruncie (jeżeli tak – to kto jest sprawcą zmiany stanu wody na gruncie, na czym polegała zmiana stanu wody na gruncie; czy zmiana stanu wody została wywołana działaniami właściciela działki czy innymi czynnikami – wskazać jakimi; czy szkodliwie wpływa na grunty sąsiednie – dz. o nr ew. 54/2, obręb Sękocin Nowy);

b) czy nastąpiła zmiana kierunku odpływu wody opadowej (jeśli tak to kto jest sprawcą, z jakiej przyczyny, czy z powodu dokonanych zmian);

c) czy dochodzi do zalewania działki  o nr ew. 54/2, obręb Sękocin Nowy i jaka jest tego przyczyna;

d) czy nastąpiło ograniczenie odpływu wody opadowej;

e) wyszczególnienie konkretnych działań właściciela działek, które ingerują w ukształtowany w terenie system zasobów wodnych;

f) określenie położenia działek o nr ew. 54/28 i 54/29, obręb Sękocin Nowy w stosunku do działki o nr ew. 54/2, obręb Sękocin Nowy (która z działek położona jest wyżej bądź niżej, określić o ile);

g) określenie zasobów wodnych przed zmianami na danych działkach (jaki był ostatnio stan wody na gruncie);

h) czy ewentualna zmiana stosunków wodnych na danej działce spowodowała szkody na działce skarżącego – działka o nr ew. 54/2, obręb Sęocin Nowy (jak tak to wyszczególnić szkody);

i) określenie istnienia oraz stanu urządzenia melioracyjnego znajdującego się na terenie w/w. działek;

j) wpływ wód opadowych i roztopowych w najmniej korzystnym okresie roku;

k) ukształtowanie terenu;

l) wskazanie najskuteczniejszego i najprostszego sposobu zabezpieczenia działki skarżących przed ewentualnymi szkodami związanymi z ewentualną zmianą stosunków wodnych na działkach sąsiednich.

 

Zadanie 1.2. Sporządzenie opinii biegłego w dziedzinie hydrologii, hydrogeologii, stosunków wodnych, postępowań wodnoprawnych  lub melioracji wodnej posiadającego stosowne uprawnienia w ramach prowadzonego postępowania administracyjnego wywyższenia terenu działki o nr ew. 32/4, obręb Puchały i zbadanie czy nastąpiła zmiana stanu wody na gruncie ze szkodą dla działki o nr ew. 221/2, obręb Puchały, gmina Raszyn.”

Opracowanie powinno określić:

a) czy na działce o nr ew. 32/4, obręb Puchały, gmina Raszyn nastąpiła zmiana stanu wody na gruncie (jeżeli tak – to kto jest sprawcą zmiany stanu wody na gruncie, na czym polegała zmiana stanu wody na gruncie; czy zmiana stanu wody została wywołana działaniami właściciela działki czy innymi czynnikami – wskazać jakimi; czy szkodliwie wpływa na grunty sąsiednie – dz. o nr ew. 221/2 obręb Puchały);

b) czy nastąpiła zmiana kierunku odpływu wody opadowej (jeśli tak to kto jest sprawcą, z jakiej przyczyny, czy z powodu dokonanych zmian);

c) czy dochodzi do zalewania działki skarżącego i jaka jest tego przyczyna (czy dochodzi do zalewani działki o nr ew. 221/2 obręb Puchały);

d) wyszczególnienie konkretnych działań właściciela działek, które ingerują w ukształtowany w terenie system zasobów wodnych;

e) określenie zasobów wodnych przed zmianami na danych działkach (jaki był ostatnio stan wody na gruncie);

f) czy ewentualna zmiana stosunków wodnych na danej działce spowodowała szkody na działce skarżącego (jak tak to wyszczególnić szkody);

g) wpływ wód opadowych i roztopowych w najmniej korzystnym okresie roku;

h) ukształtowanie terenu;

i) położenie poziomu wód gruntowych poprzez wykonanie pomiarów wysokościowych oraz kilku – kilkunastu otworów badawczych;

j) określenie stanu urządzenia melioracyjnego znajdującego się na terenie w/w. działek;

k) wskazanie najskuteczniejszego i najprostszego sposobu zabezpieczenia działki skarżącego przed ewentualnymi szkodami związanymi z ewentualną zmianą stosunków wodnych na działkach sąsiednich.

 

 

2. W celu realizacji zamówienia Zamawiający, przekaże Wykonawcy materiały dotyczące prowadzonych postępowań, określając lokalizację działek, charakter sprawy, przebieg postępowania, udzielając wszelkich informacji niezbędnych do przeprowadzenia badań.

3. W trakcie przygotowywania ekspertyzy należy wziąć pod uwagę prawo stron postępowania do zadawania pytań świadkom i biegłym oraz do czynnego udziału w postępowaniu. W związku z powyższym czynności konieczne do wykonania (tj. wizja lokalna) powinny być wykonane po uprzednim zawiadomieniu stron postępowania.

4.      Kryteria oceny ofert: cena 100%

5.      Termin wykonania zadań do dnia 30.06.2015 r.

6.      Przedmiot zamówienia opisany został wg. następujących kodów CPV – 71319000-7

7.      Wykonawca związany jest ofertą 30 dni.

8.      Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminy składania ofert.

 

III. Dokumenty, jakie Wykonawca powinien załączyć do oferty:

1.      Zamawiający wymaga, aby każda oferta zawierała następujące dokumenty:

1) wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz cenowo-ofertowy – wg. załączonego wzoru formularza ofertowego- zał. nr 1,

2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert – załącznik Wykonawcy

3) wykaz osób przewidzianych do realizacji zamówienia wraz z dokumentami potwierdzającymi posiadane uprawnienia w zakresie hydrologii, hydrogeologii, stosunków wodnych lub melioracji wodnej wydane przez Ministra Środowiska – zał. nr 2.

4) projekt umowy – zał. nr 3.

2.      Postępowanie prowadzone jest w języku polskim

 

IV. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów.

Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy mogą przekazywać pisemnie, za pomocą faksu lub drogą elektroniczną.

 

V. Osoby po stronie Zamawiającego uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami

1.      Osobą uprawnioną do kontaktowania się z Wykonawcami i udzielania wyjaśnień dotyczących postępowania w jest Pani Monika Marszałek pod nr tel. 22 701-79-10 Faks: 22 701-77-78 e-mail mmarszalek@raszyn.pl.

2.      Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie istotnych warunków udzielenia zamówienia w godzinach pracy urzędu tj.: pn. 8.00-.18.00, wt. - czw. 8.00-16.00, pt. 8.00-14.00.

 

VI. Miejsce składania ofert

1.      Ofertę cenową należy złożyć  lub przesłać do siedziby Zamawiającego : Urząd Gminy Raszyn, Szkolna 2a, pok. 15,  05-090 Raszyn w terminie do dnia 27-03-2015 r. do godz. 12:00

 Liczy się data wpłynięcia do kancelarii Urzędu Gminy Raszyn.

2.     Wykonawca winien umieścić ofertę w zaklejonej kopercie z dopiskiem OŚGK.271.9.2015.MM Wykonanie opinii w zakresie naruszenia stanu wody” nie otwierać przed dniem 27-03-2015 r. do godz. 12:00”.

3.      Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

4.      W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.

 

VII. Opis sposobu obliczania ceny

1.      Na załączonym formularzu cenowo-ofertowym, należy przedstawić cenę ofertową brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia.

2.      Wartość cenową należy podać w złotych polskich cyfrą – z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz słownie.

3.      Cena powinna zawierać wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.

4.      Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywać się będą w złotych polskich.

 

VIII. Informacje o formalnościach

1.      Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający zawiadomi wszystkich Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia..

2.      Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą po przekazaniu zawiadomienia o wyborze Wykonawcy, ale nie później niż w terminie związania ofertą.

3.      Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.

4.      Do prowadzonego postępowania nie przysługują Wykonawcom środki ochrony prawnej określone w przepisach Ustawy Prawo zamówień publicznych tj. protest, odwołanie, skarga.

5.      Niniejsze postępowania prowadzone jest na zasadach opartych na wewnętrznych uregulowaniach organizacyjnych Zamawiającego. Nie mają tu zastosowania przepisy Ustawy Prawo zamówień publicznych.