Raszyn, dnia

 

ZP.271.1.16.2015.DC(8)

 

 

 

Dot. postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: Dostawę energii elektrycznej do Gminy Raszyn, samodzielnych jednostek organizacyjnych Gminy Raszyn oraz Gminnego Przedsiębiorstwa Komunalnego EKO Raszyn Sp. z o.o. w latach 2015 – 2017”.

 

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Pzp (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.), Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły pytania.

 

Pytanie nr 1

Czy Zamawiający dopuszcza możliwość korespondencyjnego podpisania umowy?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający nie wyraża zgody na korespondencyjne podpisanie umów

 

Pytanie nr 2

Czy Zamawiający przekaże niezbędne dane do przeprowadzenia zamiany sprzedawcy w wersji elektronicznej Excel niezwłocznie po wyborze Wykonawcy? Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował następujących danych do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy

-  nazwa i adres firmy;

-  opis punktu poboru,

-  adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina);     

-grupa taryfowa (obecna i nowa);

-  planowane roczne zużycie energii;

-  numer licznika;

-  Operator Systemu Dystrybucyjnego;

-  nazwa dotychczasowego Sprzedawcy;

-  numer aktualnie obowiązującej umowy;

-  data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy;

-numer ewidencyjny PPE

 

Pytanie nr 3

Zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający przekaże niezbędne dane do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w wersji elektronicznej Excel niezwłocznie po podpisaniu umowy? Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował następujących danych do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy dla każdego punktu poboru:

-  nazwa i adres firmy;

-  opis punktu poboru;

-  adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina);

-  grupa taryfowa

-  moc umowna;

-  planowane roczne zużycie energii;

-  numer licznika;

-  Operator Systemu Dystrybucyjnego;

-  nazwa dotychczasowego Sprzedawcy;

-  numer aktualnie obowiązującej umowy;

-  data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy;

-  numer ewidencyjny PPE.

 

Pytanie nr 4

Czy Zamawiający przekaże niezbędne dane do przeprowadzenia zamiany sprzedawcy w wersji elektronicznej Excel niezwłocznie po wyborze Wykonawcy? Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował następujących danych do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy

-  nazwa i adres firmy,

-  opis punktu poboru,

-  adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina);     

-grupa taryfowa {obecna i nowa);

-  planowane roczne zużycie energii;                                                                           

-  numer licznika;                                                                                                                      

-  Operator Systemu Dystrybucyjnego;                                                                     

-  nazwa dotychczasowego Sprzedawcy;

-  numer aktualnie obowiązującej umowy;                                                                

-  data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy;                           

 

Pytanie nr 5

Czy Zamawiający, najpóźniej w dniu podpisania umowy, przekaże wyłonionemu w postępowaniu Wykonawcy, uzupełniony załącznik nr 1 o niezbędne dane do dokonania zgłoszenia umowy sprzedaży do OSD w formacie pliku Excel? :

-  nazwa i adres firmy;

-  adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina);

-  opis punktu poboru;

-  grupa taryfowa (obecna i nowa);

-  moc umowna;

-  planowane roczne zużycie energii;

-  numer licznika;

-  kod PPE -w przypadku braku kodu nr ewidencyjny nazwa dotychczasowego Sprzedawcy -Operator Systemu Dystrybucyjnego

 

Zamawiający udziela odpowiedzi na pytania nr 2, 3, 4 i 5

Numery ewidencyjne PPE umów dystrybucyjnych zostaną podane po uzyskaniu ich od Operatora Systemu Dystrybucyjnego. Obecne umowy kompleksowe zostały wypowiedziane ze skutkiem na dzień 30.06.2015. Pozostałe dane w tym numery ewidencyjne umów kompleksowych obowiązujących do 30.06.2015 zawiera załącznik nr 1 do SIWZ.

 

Pytanie nr 6

Czy w przypadku braku otrzymania wskazań liczników od Operatora Systemu Dystrybucyjnego dla taryf C1X
w terminie Zamawiający dopuszcza możliwość wystawienia faktur szacunkowych (korygowanych po otrzymaniu faktur rzeczywistych), w celu zapewnienia ciągłości przekazywania przez Zamawiającego środków finansowych przeznaczonych na zakup energii elektrycznej i uniknięcia skumulowania się znacznej kwoty za energię elektryczną na rzecz Sprzedawcy?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający nie dopuszcza możliwości wystawiania faktur szacunkowych w przypadku opóźnień
w przekazywaniu odczytów przez OSD.

Pytanie nr 7

Czy układ pomiarowo-rozliczeniowy w taryfie BXX jest dostosowany do zasad TPA?    

 

Pytanie nr 8

Czy układy pomiarowo-rozliczeniowe w grupach taryfowych B są lub będą dostosowane do zasady TPA przed terminem realizacji zamówienia? Jeżeli nie każdy układ będzie dostosowany do zasady TPA prosimy o podanie dokładnej daty, do kiedy nastąpi dostosowanie oraz jakiego punktu poboru dotyczy. Jednocześnie informujemy, że w przypadku braku dostosowania układów do zasady TPA, po rozdzieleniu umowy kompleksowej sprzedaż energii jest niemożliwa.

 

Pytanie nr 9

Czy układy pomiarowo-rozliczeniowe w grupach taryfowych B są lub będą dostosowane do zasady TPA przed terminem realizacji zamówienia? Jeśli nie są dostosowane, prosimy o podanie terminu, kiedy to nastąpi.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi: na pytania nr 7, 8, 9

Jedyny układ pomiarowo rozliczeniowy w taryfie B 21 o aktualnym numerze ew. 27426700 PGE - Oczyszczalnia ścieków zostanie przystosowany do zasad TPA do 30.06.2015r.

 

Pytanie nr 10

Czy będzie to pierwsza, czy kolejna zmiana Sprzedawcy?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

To będzie pierwsza zmiana.

 

Pytanie nr 11

Wnosimy o dodanie w § 6 ust. 3 Wozu umowy zapisów umożliwiających zmianę cen w przypadku zmiany stawki podatku akcyzowego.

 

Pytanie nr 12

Czy Zamawiający dopuszcza zmianę ceny jednostkowej w przypadku zmiany stawki podatku akcyzowego, zmiany ogólnie obowiązujących przepisów prawa?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi: na pytania nr 11, 12

Tak tylko w przypadku zmiany podatku akcyzowego. W związku z powyższym §6 ust 3 projektu umowy otrzymuje brzmienie„cena jednostkowa określona §6 ust. 1 będzie obowiązywała w przypadku włączenia nowych lub zmianie PPE jedynie w obrębie grup taryfowych ujętych w SIWZ i wycenionych w Formularzu Ofertowym Wykonawcy. Cena jednostkowa może ulec zmianie w przypadku urzędowo wprowadzonych zmian w stawce podatku akcyzowego o wartość wynikającą z tych zmian.”

 

Pytanie nr 13

W załączniku do SIWZ- projekcie umowy 8 ust. 1 wnioskujemy o dodanie zapisu „jednakże wchodzi
w życie w zakresie każdego punktu poboru energii elektrycznej po pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy".

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający wyraża zgodę. W związku z powyższym §8 ust 1 projektu umowy otrzymuje brzmienie „Termin rozpoczęcia realizacji Umowy określa się na dzień 01-07-2015 r.- po pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy dla każdego PPE”

 

 

Pytanie nr 14

Kto jest aktualnym Sprzedawcą energii elektrycznej dla poszczególnych PPE?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Powyższą informację zawiera załącznik nr 1 do SIWZ dla każdego PPE

 

Pytanie nr 15

Sekcja III ust.3.1. Wykonawca informuje, że z uwagi na terminy określone w art. 94 PZP oraz 4j ust.6 Ustawy Prawo energetyczne, okres potrzebny na zawarcie umowy oraz przekazanie niezbędnych danych i dokumentów w celu przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy, rozpoczęcie realizacji zamówienia od dnia 01.07.2015 nie jest możliwe. Najbliższy możliwy termin do to 01.08.2015r. Proponujemy zmianę zapisu na zapis:

„ Wykonanie przedmiotu zamówienia w terminie od 01.08.2015r do 30..06.2017r jednak nie wcześniej niż po skutecznym rozwiązaniu umowy, na podstawie której dotychczas Zamawiający nabywał energię elektryczną oraz skutecznym przeprowadzeniu procesu zmiany sprzedawcy u OSD i wejściu w życie umowy/umów dystrybucyjnych". Wnosimy o uwzględnienie przedmiotowej zmiany w dalszych postanowieniach SIWZ.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający wyraz a zgodę. W związku z powyższym pkt 3.1 w sekcji III SIWZ otrzymuje brzmienie „Wykonanie przedmiotu zamówienia w terminie od 1.07.2015r., jednak nie wcześniej niż po skutecznym rozwiązaniu umów kompleksowych na podstawie, których Zamawiający dotychczas nabywał energię oraz po skutecznym przeprowadzeniu procedury; zmiany sprzedawcy i wejściu w życie umów dystrybucyjnych - do 30.06.2017r.

 

Pytanie nr 16

Wzór Umowy §2 ust.1 p.pkt e) Wykonawca wyjaśnia, że za jakość przesyłanej energii odpowiada OSD. Zapis zobowiązujący Wykonawcę do przyjmowania od Zamawiającego w ramach reklamacji zgłoszeń o niezgodnej z umową jakości dostarczanej energii jest bezprzedmiotowy w umowie Sprzedaży. W związku z powyższym wnosimy o usuniecie zapisu.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający wyraża zgodę. Z projektu umowy z §2 ust 1 wykreśla się p.pkt a).

 

Pytanie nr 17

Wzór Umowy §6 ust. 2 - Z uwagi na fakt, że Wykonawca przedstawia wartość umowy w oparciu o szacowaną przez Zamawiającego ilość energii w przypadku, gdy Zamawiający zużyje większą niż szacowana ilość energii, powinien uiścić opłatę za faktycznie zużytą energię. Wyjaśniamy, że ustalenie dokładnego dnia, w którym szacowana ilość energii zostanie faktycznie przekroczona może być fizycznie niemożliwa (Wykonawca otrzymuje informacje o zużyciu energii od OSD po zakończeniu okresu rozliczeniowego). Z uwagi na powyższe Wykonawca zwraca się z prośbą o dokonanie następującej modyfikacji zapisu: „W przypadku wykorzystania planowanej wartości, o której mowa w § 6 ust. 2 rozwiązanie umowy następuje z ostatnim dniem okresu rozliczeniowego następującym po okresie, w którym oświadczenie o wypowiedzeniu dotarło do Wykonawcy. Zamawiający zobowiązany jest do uregulowania wszelkich należności za dostarczoną energię do dnia rozwiązania umowy."

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający wyraża zgodę. W związku z powyższym akapit §6 ust 2 projektu umowy otrzymuje brzmienie
„W przypadku wykorzystania planowanej wartości, o której mowa w §6 ust 1 rozwiązanie umowy następuje
z ostatnim dniem okresu rozliczeniowego następującym po okresie w którym oświadczenie o wypowiedzeniu dotarło do Wykonawcy. Zamawiający zobowiązuje się do uregulowania wszystkich należności za dostarczoną energię do dnia rozwiązania umowy.

 

 

Pytanie nr 18

Wzór Umowy §6 ust. 3 i 4 - Czy Zamawiający ze względu na możliwość ustawowej zmiany przepisów prawa wprowadzających nowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikatów dotyczących efektywności energetycznej wyrazi zgodę na zmodyfikowanie przedmiotowego zapisu do treści: „Cena jednostkowa określona w ust. 1 nie ulegnie zmianie oraz waloryzacji przez cały okres obowiązywania niniejszej Umowy z wyjątkiem sytuacji, w której nastąpi ustawowa zmiana stawki podatku VAT lub stawki podatku akcyzowego lub zmiany ogólnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności zmiany Ustawy Prawo Energetyczne, Ustawy o efektywności energetycznej lub przepisów wykonawczych wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikatów dotyczących efektywności energetycznej, ceny energii elektrycznej zostają powiększone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie, zmiana cen jednostkowych nie wymaga aneksu do umowy. Cena będzie obowiązywała również w przypadku włączenia nowych PPE przy czym dopuszczalne jest dodanie oraz zmiana punktu poboru na inny jedynie w obrębie grup taryfowych ujętych w SIWZ i wycenionych
w Formularzu Ofertowym Wykonawcy".
Zmiana cen jednostkowych nie wymaga aneksu do umowy.

 

Pytanie nr 19

Informujemy, że planowane zmiany przepisów wykonawczych do Ustawy Prawo Energetyczne nakładają na Sprzedawców energii elektrycznej dodatkowy obowiązek zakupu praw majątkowych, które wpłyną na końcową cenę energii elektrycznej. Na dzień dzisiejszy nie są znane ich procentowe wartości oraz daty wprowadzenia w życie Z uwagi na to, że zmiany w prawie mogą nastąpić do końca roku to Sprzedawcy energii elektrycznej już na dzień dzisiejszy w cenie ofertowej uwzględniają ryzyko wprowadzenia ww obowiązków. Jeżeli zatem jesteście Państwo zainteresowani otrzymaniem oferty, przedstawiającą najniższą w chwili obecnej cenę wykonania całości zamówienia, pomniejszoną o powyższe ryzyko, konieczna jest w chwili obecnej cenę jednostkową energii elektrycznej oraz co za tym idzie najniższa możliwa zmiana §6 ust. 3 Projektu umowy, na poniższy zapis: "Zmiany cen są dopuszczalne w przypadku zmiany kosztów wpływających na kalkulację cen energii elektrycznej, a w szczególności w przypadku zmian w przepisach prawnych dotyczących podatku VAT lub podatku akcyzowego lub wprowadzenia lub zmiany innych opłat lub podatków związanych z energią elektryczną lub zmiany przepisów prawa skutkującej wzrostem kosztów wpływających na koszt energii elektrycznej W takich przypadkach ceny za energię elektryczną dostarczaną na podstawie Umowy ulegają automatycznie korekcie o wartość wynikającą z powyższych zmian. Sprzedawca poinformuje Klienta na piśmie o korekcie ceny energii elektrycznej dostarczanej na podstawie Umowy, wskazując równocześnie zmiany przepisów prawnych stanowiące podstawę tej korekty. Nowe ceny energii elektrycznej będą obowiązujące dla Sprzedawcy i Klienta od chwili wejścia w życie.

 

Pytanie nr 20

Wnosimy o dodanie w § 6 ust. 3 Wozu umowy zapisów umożliwiających zmianę cen w przypadku zmiany stawki podatku akcyzowego.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi: 18, 19, 20

Zamawiający wyraża zgodę tylko w przypadku urzędowej zmiany podatku akcyzowego. W związku z powyższym §6 ust 3 projektu umowy otrzymuje brzmienie „cena jednostkowa określona w §6 ust. 1 będzie obowiązywała w przypadku włączenia nowych lub zmianie PPE jedynie w obrębie grup taryfowych ujętych w SIWZ i wycenionych w Formularzu Ofertowym Wykonawcy. Cena jednostkowa może ulec zmianie w przypadku urzędowo wprowadzonych zmian w stawce podatku akcyzowego o wartość wynikającą z tych zmian. Zmiana cen jednostkowych nie wymaga aneksu do umowy. W innych przypadkach Zamawiający nie dopuszcza zmian w ceny jednostkowej.

 

Pytanie nr 21

Wzór Umowy §6 ust.7 - Z uwagi na fakt, iż Wykonawca wysyła faktury VAT za pobraną energię elektryczną listem zwykłym bez potwierdzenia odbioru zwracamy się z prośbą o określenie terminu płatności na 30 dni od daty jej wystawienia. W przypadku otrzymania faktury VAT, której termin płatności upłynął, Zamawiający zobowiązany jest do jej zapłaty w terminie 7 dni od otrzymania." Jednocześnie Wykonawca wnosi
o uwzględnienie powyższej modyfikacji w ust. 7 oraz w §7 ust. 1 -3.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający wyraża zgodę pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma fakturę do zapłaty, na co najmniej 7 dni przed terminem płatności w związku z powyższym §6 ust 7 otrzymuje brzmienie „faktury rozliczeniowe wystawiane będą na koniec okresu rozliczeniowego w terminie do 14 dni od otrzymania przez Wykonawcę odczytów liczników pomiarowych od OSD. Termin płatności określa się na 30 dni od wystawienia faktury pod warunkiem otrzymania przez Zamawiającego faktury minimum 7 dni przed upływem terminu jej płatności. W innym przypadku Zamawiający zobowiązuje się do uiszczenia zobowiązania w terminie 7 dni od daty otrzymania faktury. W w/w przypadku zapisy w §7 ust 1 i 3 nie wymagają zmian.

 

Pytanie nr 22

We wzorze umowy § 6 wnioskujemy o zmianę ust. 5 odpowiednio z " Należność Wykonawcy za zużytą energię elektryczną odbywać się będzie w okresach jednomiesięcznych, na podstawie dostarczonych przez OSD wskazań układów pomiarowo- rozliczeniowych indywidualnie dla każdego PPE jako iloczyn ilości zużytej energii i ceny jednostkowej energii zaoferowanej przez Wykonawcę określonej w §6 ust. 1 Umowy. na „Należność Wykonawcy za zużytą i energię elektryczną odbywać się będzie w okresach rozliczeniowych stosowanych przez OSD. na podstawie dostarczonych przez OSD wskazań układów pomiarowo- rozliczeniowych indywidualnie dla każdego PPE jako iloczyn ilości zużytej energii i ceny jednostkowej energii zaoferowanej przez Wykonawcę określonej w § 6 ust. 1 Umowy. „

 

Pytanie nr 23

Wzór Umowy §6 ust.9 - Uprzejmie informujemy, że Wykonawca wystawia faktury za sprzedaż energii na podstawie danych pomiarowych przekazanych od OSD. W Z uwagi na powyższe Wykonawca wnosi
o dokonanie następującej modyfikacji w/w zapisu: „Wykonawca zobowiązany jest do wystawienia faktury rozliczeniowej na koniec okresu rozliczeniowego w terminie do 14 dni od otrzymania danych pomiarowych od Operatora Systemu Dystrybucyjnego o wartości zużycia zgodnej z przekazanymi danymi oraz jej niezwłoczne przesłanie do adresata."

 

Pytanie nr 24

Wnosimy o zmianę zapisu z § 6 ust. 9 Projektu Umowy.

Praktyka pokazuje, że odczyty od OSD Wykonawca otrzymuje po 15 dniach od zakończenia okresu rozliczeniowego, co uniemożliwia spełnienie warunku opisanego w § 6 ust. 9 Projektu umowy.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi: na pytania nr 22, 23, 24

Zamawiający wyraża zgodę. W związku z powyższym §6 ust 9 projektu umowy przyjmie brzmienie „Wykonawca zobowiązuje się do wystawienia faktury rozliczeniowej na koniec okresu rozliczeniowego w terminie do 14 dni od otrzymania danych o wartości zużycia od OSD i niezwłocznie przesłanie jej do adresata.

 

Pytanie nr 25

Wzór Umowy §7 ust. 1. Wykonawca wyjaśnia, że numer rachunku bankowego jest przyporządkowywany dla poszczególnych płatników po podpisaniu umowy, w momencie wprowadzenia danych płatników do systemu. Nie jest zatem możliwe podanie numeru konta w przedstawianej ofercie. W związku z powyższym wnosimy
o wykreślenie zapisu. Prosimy o uwzględnienie powyższego u ust. 5 niniejszego paragrafu.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający wyraża zgodę. W związku z powyższym z §7 ust. 1 projektu umowy Zamawiający wykreśla akapit (rachunek musi być zgodny z rachunkiem wskazanym w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik do umowy) oraz wykreśli zapis ust.5

 

 

Pytanie nr 26

Wzór Umowy §7 ust. 4 - Zgodnie z obecnie obowiązującymi zasadami w obrocie gospodarczym za dzień zapłaty uznaje się dzień, w którym środki pieniężne wpłyną na rachunek bankowy podmiotu, któremu należna jest zapłata. Sprawę tę reguluje także art. 19 ust. 5 pkt.4 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów usług (Dz. U z dnia 2011. Nr 177. Poz1054 z późn. zm.J. Z uwagi na powyższe zwracamy się z prośbą i pytaniem czy Zamawiający dopuści możliwość aby zapis został zmodyfikowany do treści: „Strony określają, że terminem spełnienia świadczenia jest dzień wpływu środków na rachunek bankowy Wykonawcy".

 

Pytanie nr 27

Wnosimy o zmianę zapisu z §7 ust. 4 Wzoru umowy na: „Za dzień zapłaty uznaje się datę wpływu środków na rachunek Wykonawcy". Informujemy, że praktyka obrotu gospodarczego poparta orzecznictwem sądów potwierdza słuszność stanowiska wierzyciela, iż wykonanie zobowiązania następuje z chwilą wpływu środków na rachunek wierzyciela, a nie z chwilą obciążenia rachunku odbiorcy.

 

Pytanie nr 28

Wyjaśniamy, iż praktyka obrotu gospodarczego poparta orzecznictwem sądów potwierdza słuszność stanowiska wierzyciela, iż wykonanie zobowiązania następuje z chwilą wpływu środków na rachunek wierzyciela, tj. wtedy, gdy może on swobodnie dysponować środkami pieniężnymi, a nie z chwilą obciążenia rachunku odbiorcy. W związku z powyższym prosimy o zmianę powyższych zapisów z §7 ust 4 Istotnych dla Zamawiającego postanowień, które zostaną zawarte w umowie odpowiednio z: „Za datę zapłaty należności uważa się datę złożenia przez Zamawiającego, polecenia przelewu bankowego„ na: „Za datę zapłaty należności uważa się datę uznania rachunku bankowego Wykonawcy".

 

Zamawiający udziela odpowiedzi: na pytania nr 26, 27, 28

Zamawiający wyraża zgodę. W związku z powyższym §7 ust.4  projektu umowy otrzymuje  brzmienie „za datę uregulowania należności przyjmuje się dzień wpływu środków na rachunek bankowy Wykonawcy”

 

Pytanie nr 29

Wzór Umowy §7 ust. 7 - Wnosimy o zmianę zapisu do treści „W przypadku wątpliwości co do prawidłowości wystawionej faktury adresat faktury złoży pisemna reklamację, dołączając jednocześnie kopię spornej faktury. Reklamacja winna być rozpatrzona przez Wykonawcę w terminie 14 dni. Reklamacja nie zwalnia z dokonania płatności w wyznaczonym terminie."

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający nie wyraża zgody – podstawą płatności może być tylko faktura wystawiona prawidłowo.

 

Pytanie nr 30

Wzór Umowy §7 ust. 8 - Prosimy o uzupełnienie zapisu o treść " po otrzymaniu skorygowanych danych od OZD.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający wyraża zgodę. W związku z powyższym §7 ust 8 projektu umowy otrzymuje brzmienie „W przypadku otrzymania błędnych danych od OSD wynikających z awarii urządzenia pomiarowego, błędu odczytu lub błędu w przesłaniu danych Wykonawca dokona korekty uprzednio wystawionej faktury niezwłocznie po otrzymaniu skorygowanych danych od OSD.

 

Pytanie nr 31

Wzór Umowy §8 ust. 7 - Wykonawca informuje, iż zgodnie z Ustawą Prawo Zamówień Publicznych można odstąpić od Umowy w jednym przypadku zgodnie z ant. 145. W przypadkach nieuregulowanych, obowiązują przepisy Kodeksu Cywilnego, zgodnie z art. 139 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, więc wypowiedzenie umowy /która jest na czas określony/ nie może nastąpić bez podania przyczyny - musi być wyraźnie wskazane
w jakich przypadkach może nastąpić jej wypowiedzenie.

Pytanie nr 32

Wnioskujemy o wykreślenie § 8 ust 7 projektu umowy lub jego modyfikację. Wykonawca informuje, że zgodnie
z Ustawą Prawo Zamówień Publicznych, można odstąpić od umowy w L-jednym przypadku zgodnie z art. 145,
w przypadkach nieuregulowanych obowiązują przepisy Kodeksu Cywilnego, zgodnie z art. 139 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, więc wypowiedzenie umowy która jest na czas określony nie może nastąpić bez podania przyczyny -musi wyraźnie być wskazane w jakich przypadkach może nastąpić jej wypowiedzenie
.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi na pytania nr 31, 32

Zamawiający wyraża zgodę. W związku z powyższym §8 ust 7 projektu umowy otrzymuje brzmienie - Umowa niniejsza może zostać wypowiedziana przez Zamawiającego, z zachowaniem obowiązującego prawa, poprzez złożenie na piśmie, pod rygorem nieważności, oświadczenia woli z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec okresu rozliczeniowego.

 

Pytanie nr 33

Wzór Umowy §9 ust. 2 - Wykonawca wyjaśnia, że warunki cenowe są przedstawiane w ofercie dla całego wolumenu zużycia, co nie pozwala na jej przeniesienie na pojedynczy obiekt przekazany innemu podmiotowi. W związku z powyższym wnosimy o usunięcie przedmiotowego zapisu.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający wyraża zgodę. W związku z powyższym z §9 wykreśla ust 2 projektu umowy.

 

Pytanie nr 34

Wzór Umowy §10 - Z uwagi na fakt, iż Zamawiający wprowadził zapisy dot. kar umownych w sposób jednostronny, mając na uwadze zasadę ekwiwalentności świadczeń Wykonawca zwraca się z prośbą o określenie kar umownych w sposób tożsamy i równy dla obydwu stron umowy. Z uwagi na powyższe prosimy o usunięcie §10. Powyższe potwierdza również orzecznictwo sądów oraz Krajowej Izby Odwoławczej (wyrok KIO z dnia 20 października 2011 r. sygn. akt. KIO 2130/11, KIO 2131/11, KIO 2111/11). Wykonawca wnosi o określenie odpowiedzialności stron w przedmiotowym zapisie jako odpowiedzialność do wysokości poniesionej szkody (straty). Z uwagi na powyższe zwracamy się z prośbą o dokonanie następującej modyfikacji przedmiotowego zapisu: „Strony ograniczają wzajemną odpowiedzialność odszkodowawczą z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy do rzeczywistej szkody (straty)."

 

Pytanie nr 35

Prosimy o dopisanie do §10 adekwatnej kary umownej w brzmieniu „Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną za odstąpienie/rozwiązanie Umowy przez którakolwiek ze stron z przyczyn, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający w wysokości 20% szacowanego wynagrodzenia umownego brutto za przedmiot umowy, określony w §6 ust 2 Umowy.

 

Pytanie nr 36

We wzorze umowy §10 wnioskujemy, aby wykreślić ust. 2 Automatyczne potrącenie kary powoduje, że Wykonawca nie ma możliwości podjęcia jakichkolwiek działań zmierzających do jej nie naliczenia. W związku z powyższym rekomendujemy rozwiązanie w naliczeniu kary płatnej w terminie 14 dni od dnia otrzymania noty obciążeniowej.

 

Pytanie nr 37

Prosimy o dopisanie do §10 zapisu, że Strony zastrzegają sobie możliwość dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych.

 

Pytanie nr 38

Wnosimy o modyfikację zapisów zawartych w § 10 ust. 1 Wzoru umowy w sposób zobowiązujący również Zamawiającego do zapłaty kary umownej w przypadku odstąpienia od Umowy. Kary powinny być lustrzane.

 

 

Pytanie nr 39

W §10 ust. 2 Wzoru umowy znajduje się zapis, zgodnie z którym Zamawiający zastrzega sobie możliwość automatycznego potrącenia kar umownych bez uzyskania zgody Wykonawcy. Wnosimy o usunięcie powyższego zapisu. W naszej ocenie możliwość dokonywania automatycznych potrąceń bez uzyskania zgody Sprzedawcy rodzi wątpliwości, co do oceny czy zaszła przesłanka powodująca odstąpienie od umowy i stanowi naruszenie zasady równości stron w stosunku cywilnoprawnym.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi na pytania 34, 35, 36, 37, 38, 39

Zamawiający wyraża zgodę. W związku z powyższym §10 projektu umowy otrzymuje brzmienie „Strony ograniczają wzajemną odpowiedzialność odszkodowawczą z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy do rzeczywistej szkody (straty) na zasadach ogólnych.

 

Pytanie nr 40

Wnosimy o uzupełnienie Wzoru umowy o następujący zapis:

W przypadku skorzystania przez Klienta z prawa do wypowiedzenia umowy Klient zostanie zobowiązany do zapłaty kary umownej, której wysokość wyznaczona będzie na podstawie wzoru określonego poniżej

Wo - (Ez-Ew) * (Ce-K) gdzie:

Wo - wysokość ka"y umownej (w przypadku wartości ujemnej przyjmuje się, ze szkoda nie powstała)

Ez- wolumen energii zakontiaktowanej przez Klienta, Ew-wolumen energii wykorzystanej przez Klienta

Ce - cena energii okreśiona w umowie obowiązująca w momencie naliczania kary umownej K - aktualna wartość podatku akcyzowego + cena minimalna energii elektrycznej na rynku bilansującym określona w IRiESP + koszt obowiązków wynikających Prawa energetycznego obowiązującego w momencie naliczania kary umownej

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający wyraża zgodę. W związku z powyższym §7 ust.4 projektu umowy otrzymuje  brzmienie „za datę uregulowania należności przyjmuje się dzień wpływu środków na rachunek bankowy Wykonawcy”

 

Pytanie nr 41

Wzór Umowy §7 ust. 7 - Wnosimy o zmianę zapisu do treści „W przypadku wątpliwości co do prawidłowości wystawionej faktury adresat faktury złoży pisemna reklamację, dołączając jednocześnie kopię spornej faktury. Reklamacja winna być rozpatrzona przez Wykonawcę w terminie 14 dni. Reklamacja nie zwalnia z dokonania płatności w wyznaczonym terminie."

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 42

Wnosimy o sprecyzowanie zapisu z §9 ust. 4 Wzoru umowy. Zapis ten nie może być stosowany w przypadku, gdy dostawa energii elektrycznej do danego punktu poboru energii elektrycznej nie będzie realizowana od dnia 01.07.2015r. z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Wzór mówi o zaprzestaniu a nie rozpoczęciu. Ponadto zmianie ulega zapis §8 ust 1 projektu umowy

 

Pytanie nr 43

We wzorze umowy §6 wnioskujemy o zmianę ust. 5 odpowiednio z "Należność Wykonawcy za zużytą energię elektryczną odbywać się będzie w okresach jednomiesięcznych, na podstawie dostarczonych przez OSD wskazań układów pomiarowo - rozliczeniowych indywidualnie dla każdego PPE jako iloczyn ilości zużytej energii i ceny jednostkowej energii zaoferowanej przez Wykonawcę określonej w §6 ust. 1 Umowy. na „Należność Wykonawcy za zużytą i energię elektryczną odbywać się będzie w okresach rozliczeniowych stosowanych przez OSD. na podstawie dostarczonych przez OSD wskazań układów pomiarowo - rozliczeniowych indywidualnie dla każdego PPE jako iloczyn ilości zużytej energii i ceny jednostkowej energii zaoferowanej przez Wykonawcę określonej w §6 ust. 1 Umowy

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający wyraża zgodę. W związku z powyższym w §6 ust. 5 projektu umowy wyraz „okresach jednomiesięcznych„ zamieniony zostaje na „okresach rozliczeniowych stosowanych przez OSD”

 

 UWAGA

Zamawiający informuje, że powyższe pytania i odpowiedzi staje się integralną częścią SIWZ
 i będą wiążące przy składaniu ofert.

W najbliższym czasie, Zamawiający zamieści zmodyfikowany wzór umowy.

 

 

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.1.16.2015.DC

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/22/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych tekst jedn. /t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm /.

Przedmiot zamówienia publicznego

„Dostawa energii elektrycznej do Gminy Raszyn, samodzielnych jednostek organizacyjnych Gminy Raszyn oraz Gminnego Przedsiębiorstwa Komunalnego EKO Raszyn Sp. z o.o. w latach 2015 – 2017”

Przedmiotem zamówienia jest: dostawa energii elektrycznej do Gminy Raszyn, samodzielnych jednostek organizacyjnych Gminy Raszyn oraz Gminnego Przedsiębiorstwa Komunalnego EKO Raszyn Sp. z o.o. w latach 2015 – 2017, w rozumieniu ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 roku – Prawo energetyczne (Dz. U. z 2012 r. poz 1059 ze zm.).

Do zakresu przedmiotu zamówienia należy dostawa energii elektrycznej na potrzeby eksploatacji budynków, obiektów użyteczności publicznej oraz oświetlenia ulic na terenie Gminy Raszyn tj. do poszczególnych punktów poboru energii elektrycznej Gminy Raszyn, samodzielnych jednostek organizacyjnych Gminy Raszyn, Gminnego Przedsiębiorstwa Komunalnego EKO Raszyn Sp. z o.o. w latach 2015 – 2017.

Łącznie Zamawiający wyznaczył ok. 205 punktów poboru energii elektrycznej do: oświetlenia ulic, dróg, obiektów komunalnych oraz obiektów użyteczności publicznej.

Szacunkowe ilości energii S w okresie zamówienia wynosi:

 

Taryfa C11 – S C11 = 2 334 936 kWh

Taryfa C21 – S C21 = 4 738 493 kWh.

Taryfa B21 – S B21 = 2 139 747 kWh.

Taryfa C12b „dzienna” – S C12bd  = 1 867 043 kWh.

                       „nocna” – S C12bn =  2 693 735 kWh.

Opłaty handlowe N = 4920 odczytów

Wszystkie punkty poboru energii znajdują się na terenie Gminy Raszyn i są obsługiwane w zakresie dystrybucji przez PGE Dystrybucja S.A. oraz RWE Polska S.A.

Wykaz płatników i punktów poboru energii elektrycznej – zawiera załącznik nr 1 do SIWZ.

Dostawa odbywać się będzie na warunkach określonych przepisami ustawy Prawo energetyczne oraz zgodnie z przepisami wykonawczymi, w szczególności ze standardami obsługi Odbiorców określonymi w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. Nr 93 poz. 623).

Rodzaj zamówienia

DOSTAWA

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

09.00.00.00-3, 09.30.00.00-3

Zamawiający NIE DOPUSZCZA składania ofert częściowych

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy w wysokości do 20% wartości zamówienia dla każdego z zadań przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013, poz. 907 z późn. zm.).

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

od 1 lipca 2015 r. – do 30 czerwca 2017 r.

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1     posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki..

1.2     posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem głównych dostaw w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i przedmiotu, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych dostaw, określających czy dostawy zostały wykonane należycie w tym:

- nie mniej niż 1 (jedno) zamówienie (wykonane należycie) odpowiadające swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia tj.: polegającej na dostawie energii elektrycznej o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto (słownie: pięćset tysięcy złotych).

1.3   dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań

1.4     sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym lub zdolnościach finansowych innych podmiotów. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

1.5                 O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1.

 

Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

 

W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2 Aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (załącznik Wykonawcy);

1.3 Wykaz głównych dostaw, wykonanych w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i przedmiotu, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych dostaw, określających czy dostawy zostały wykonane należycie;

1.4 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

 

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

2.3 Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

2.4 Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

2.5. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 – 8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

2.6. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

2.7. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy).

 

3./ W zakresie przynależności do grupy kapitałowej, należy przedłożyć:

3.1 Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (załącznik Wykonawcy), bądź informacja, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej;

 

4/Dokumenty podmiotów zagranicznych:

4.1/ Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 6.2.2 - 6.2.4. i pkt. 6.2.6 SIWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert), b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (dokument wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert), c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).

4.2/ Jeżeli w kraju Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 6.2.5 i 6.2.7 SIWZ składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 10 i 11 ustawy (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).

4.3/ Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 1 pkt. a), b), c) oraz pkt 2), zastępuje się je dokumentem (wydanym w terminach analogicznych, jak wskazane odpowiednio w pkt. 1 pkt a) – c) i 2 powyżej) zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

Oferta Wykonawcy powinna zawierać:

a)   wypełniony formularz oferty (oryginał)

b)   pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona) - załącznik Wykonawcy,

c)        dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, określone w rozdziale VI SIWZ,

d)       Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy oraz dołączenia - jeśli dotyczy – wykazu robót budowlanych, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót budowlanych przez Podwykonawców,

e)        informacyjnie kserokopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium - załącznik Wykonawcy.

Warunki zmiany umowy.

Zamawiający nie przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień umowy zawartej w wyniku niniejszego postępowania, z zastrzeżeniem:

1. Strony dopuszczają możliwość dokonania cesji praw i obowiązków wynikających z niniejszej Umowy na inny podmiot w przypadku zmiany właściciela lub posiadacza obiektu, do którego dostarczana jest energia elektryczna na podstawie niniejszej umowy.

2. Cena może ulec zmianie jedynie w przypadku zmiany ustawowej opodatkowania energii elektrycznej.

3. Rozwiązanie oraz odstąpienie od Umowy musi nastąpić w formie pisemnej.

Zmiany postanowień zawartej umowy będą dokonywane za zgodą stron wyłącznie na podstawie pisemnego aneksu do umowy.

Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia, który:

1) w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych.

2) przy wykonywaniu wcześniejszych zamówień publicznych wykazali poważne braki w odniesieniu do spełnienia istotnych wymogów tj. np. niedostarczenie produktu lub niewykonanie zamówienia lub dostarczenie zamówienia ze znaczącymi wadami produktu lub świadczonej usługi, które spowodowały ich niezdatność do użytku zgodnie z przeznaczeniem, lub niewłaściwe zachowanie poddające w poważną wątpliwość wiarygodność Wykonawcy.

3) Zamawiający nie wykluczy Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli Wykonawca udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A (II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

17-06-2015 r. godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

60 dni

Kryterium wyboru oferty

Kryterium cena – 100%

Wadium

40 000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych)

Miejsce i termin otwarcia ofert

Numer lokalu

Sala Konferencyjna – pokój nr 102

Data otwarcia

17-06-2015 r.

Godzina otwarcia

10:40

Data przesłania ogłoszenia do
Urzędu Publikacji Unii Europejskie

30-04-2015 r.

Data zamieszczenia ogłoszenia
na stronie internetowej i tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego

_05-05-2015 r.__