Raszyn, dnia 29 maja 2015 r.

ZP.271.1.17.2015.MŚ(3)

 

 

Dot. postępowania o zamówienie publiczne prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na: „Przebudowę ul. Błotnej we wsi Nowe Grocholice – zadanie nr 1,

Przebudowę ul. Jesiennej na zachód od ul. Waryńskiego we wsi Nowe Grocholice – zadanie nr

 

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Pzp (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.), Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły pytania.

 

Pytanie nr 1

Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku złożenia oferty na oba zadania (zadanie 1 i 2), Zamawiający uzna warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że dysponuje jedna i ta sama osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej (pełniącą rolę kierownika robót) dla obu zadań.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 1.

 SIWZ w pkt 5.1.3 określa warunki odnośnie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.

Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca dysponuje następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:

a)       co najmniej 1 (jedną)  osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej (pełniącą rolę  Kierownika robót )- dot. zadania nr 1 i 2

b)       co najmniej 1 (jedną) osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi  bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (pełniącą rolę Kierownika robót ) - dot. zadania nr 1.

 

Ta sama osoba w danym zadaniu może być wskazana na funkcję podaną w pkt. a).

 

Pytanie nr 2

Zgodnie z przedmiarem do warstwy wiążącej AC 16 W KR 1 należy zastosować asfalt PMB 25/55-­60, a w/g SST 35/50, natomiast w WT-2 2010 na które powołuje się SST zgodnie z tablicą 10 przewidziany jest dla KR 1 - 2 dla warstwy AC W tylko asfalt 50/70. W związku z rozbieżnościami prosimy o wyjaśnienia.

 

Pytanie 3:

Zgodnie z przedmiarem na warstwę ścieralną AC 11 S należy zastosować asfalt 35/50, a w/g SST 50/70, natomiast w WT-2 2010 na które powołuje się SST zgodnie z tablicą 15 przewidziany jest dla warstwy AC 11 S asfalt 50/70. W związku z rozbieżnościami prosimy o wyjaśnienia.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 2 i 3.

Należy zastosować asfalt 50/70 lub zgodny  WT-2010.

 

Pytanie 4:

Prosimy o informację kto jest właścicielem materiałów z rozbiórek (destrukt, kostka brukowa itp.). Jeżeli Zamawiający, to prosimy o informację gdzie należy dostarczyć poszczególne grupy materiałów.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 4.

Zgodnie z pkt 2.1 SIWZ „Zamawiający zastrzega sobie prawo do wykorzystania na własne potrzeby materiałów  pochodzących z rozbiórki typu kostka betonowa, płyty chodnikowe, destrukt bitumiczny nadających się do powtórnego wykorzystania. W w/w przypadku Wykonawca zobowiązany jest do transportu w/w materiałów na odległości do 5 km w miejsce wskazane przez Zamawiającego. Koszt paletowania materiałów tj.: kostki , płyt chodnikowych poniesie Wykonawca robót.”

 

Pytanie 5:

Prosimy o informację, czy Zamawiający dopuszcza stosowanie kruszyw wapiennych do warstwy podbudowy z kruszywa łamanego.

 

 

 

Pytanie 6

Prosimy o informację, czy Zamawiający dopuszcza stosowanie kruszyw wapiennych do wykonania drenażu francuskiego z kruszywa łamanego.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 5 i 6.

Zamawiający nie dopuszcza zmiany materiałów w podanym zakresie.

 

Pytanie 7

 W opisie do projektu stałej organizacji ruchu zamieszczono zapis: „Oznakowanie poziome należy wykonać, jako cienkowarstwowe z farby chemoutwardzalnej". Prosimy o potwierdzenie, że chodzi o oznakowanie grubowarstwowe.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 7.

Oznakowanie poziome wykonać jako grubowarstwowe.

 

Pytanie 8

W pozycji 29 d.2 przedmiaru dotyczącego robót drogowych w ulicy Błotnej zamieszczono: „Górna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego, grubość warstwy po zagęszczeniu 10 i 15 cm -warstwa gr. 11 cm Krotność = 0.44 - pod ściek przykrawężnikowy". Rysunek szczegółu ścieku nie przewiduje zastosowania kruszywa łamanego jako warstwy podbudowy. W związku z rozbieżnościami prosimy o wyjaśnienia.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi na pytanie nr 8.

W pozycji 31 uwzględniono wykonanie ławy pod ciek z betonu C12/15 (21,97 m3) zgodnie z rysunkiem 2.1 (Szczegóły technologiczne).

Ciek należy wykonać zgodnie z dokumentacja projektową.

 

 

UWAGA

Zamawiający informuje, że powyższe pytania i odpowiedzi staje się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert.

 

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna 2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.1.17.2015.MŚ

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/22/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych tekst jedn. /t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm /.

Przedmiot zamówienia publicznego

„Przebudowa ul. Błotnej we wsi Nowe Grocholice – zadanie nr 1,

Przebudowa ul. Jesiennej na zachód od ul. Waryńskiego we wsi Nowe Grocholice – zadanie nr 2.”

 

Przedmiotem zamówienia jest:

Zadanie nr 1: Przebudowa ul. Błotnej (ok. 165 m) we wsi Nowe Grocholice.

Roboty drogowe:

 Zaprojektowano jezdnię z betonu asfaltowego o szerokości 5,5 m z jednostronnym chodnikiem oraz  opaską z kostki betonowej.

·          nawierzchnia jedni : warstwa ścieralna AC11 S 35/50  gr. 4 cm, warstwa wiążąca AC 16 W 25/55-60  gr. 6 cm na podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie  0/31,5 gr. 10 cm, podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie  0/63 gr. 17 cm, gruncie stabilizowanym cementem Rm=2,5 MPa gr. 25 cm (mieszanka dowożona),

·          nawierzchnia chodników: warstwa ścieralna z kostki betonowej szara gr. 8 cm na podsypce cementowo- piaskowej gr. 3 cm, typ BEHATON, na podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie  0/31,5 gr. 10 cm, warstwie mrozoochronnej  z pospółki gr. 15cm,

·          nawierzchnia zjazdów i opaski: warstwa ścieralna z kostki betonowej szara gr. 8 cm na podsypce cementowo- piaskowej gr. 3 cm, typ BEHATON, na podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie  0/31,5 gr. 15 cm, warstwie mrozoochronnej   z pospółki gr. 15cm.

 

Odwodnienie:

Dla potrzeb odprowadzenie wód opadowych z ul. Błotnej zaprojektowano przebudowę kanału deszczowego na odcinku od Waryńskiego do studni SR-1/7 zlokalizowanej na działce 218/5.

W ramach przedmiotowej inwestycji przewiduje się wykonanie :

- kanału z rur PCV o śr.  300 mm-  170 m

- przykanaliki z rur PCV śr. 200 mm- 7 m,

- betonowe studnie rewizyjne o śr. 1200 mm  – 7 szt.,

- betonowe studzienki ściekowe o średnicy 0,5 m z wpustem ulicznym– 5 szt.

 

Sieć wodociągowa w zakresie wykonania fragmentów brakujących przyłączy wodociągowych:

Przyłącza wodociągowe na odcinku od sieci do granicy nieruchomości 186/5 i 218/1. Przyłącza należy wykonać z rur PE 100 SDR 11 PN 16 D 50  o łącznej długości 12  m. Wcinkę przyłącza do wodociągu wykonać za pomocą opaski do nawiercania dla rur PE D 100, z odejściem kołnierzowym DN 50 . Za opaską należy zamontować zasuwę domową DN 50 żeliwną (2 szt.)

Głębokość ułożenia przyłączy h=1,6 m

 

Branża telekomunikacyjna:

Istniejący słup linii napowietrznej kolidujący z projektowaną geometrią skrzyżowania ulic Waryńskiego i Błotnej należy przebudować przez ustawienie nowego słupa typu 2XSŻT 8,5 z dwiema belkami ustrojowymi.

Kable rozdzielcze przebudować przez podwieszenie nowych kabli typu XzTKMXpwn od słupa kablowego w ul. Moniuszki do słupów kablowych w ul. Błotnej i Waryńskiego, które zakończyć głowicami rozłącznymi zabezpieczonymi 10x2 i 20x2 w puszkach słupowych typu PSs. Puszki uziemić. Istniejące kable abonamencie należy przewiesić na nową podbudowę. Przełączeń kabli dokonać w sposób bezprzewodowy z zachowaniem ciągłości ruchu telekomunikacyjnego.

Wszelkie prace związane z infrastrukturą telekomunikacyjną należy wykonywać zgodnie  z  obowiązującymi przepisami techniczno- budowlanymi oraz zatwierdzonym i uzgodnionym projektem z TP S.A. pod ścisłym nadzorem przedstawiciela służb technicznych TP.S.A.

Wykonawca zobowiązany jest przed rozpoczęcie prac pisemnie wystąpić z 14 dniowym w celu spisania protokołu przekazania placu budowy. TP. S.A. wskaże upoważnionego przedstawiciela w celu sprawowania nadzoru nad prowadzonymi robotami i ochroną infrastruktury teletechnicznej oraz dokonania odbioru końcowego- koszty tych czynności ponosi Wykonawca.

 

 

Zadanie nr 2: Przebudowa ul. Jesiennej na zachód od ul. Waryńskiego (ok. 90m) we wsi Nowe Grocholice.

Roboty drogowe: Zaprojektowano ciąg pieszo- jezdny z kostki betonowej

·          nawierzchnia ciągu pieszo- jezdnego na odcinku od km 0+000,00 do km 0+015,24: warstwa ścieralna z kostki betonowej szarej  gr. 8 cm na podsypce cementowo- piaskowej gr. 5 cm, typ BEHATON, na podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie  0/31,5 gr. 15 cm, pospółce 15 cm,

·          nawierzchnia ciągu pieszo- jezdnego na odcinku od 0+015,24 do km 0+087,48 warstwa ścieralna z kostki betonowej szarej  gr. 8 cm na podsypce cementowo- piaskowej gr. 5 cm, typ BEHATON, na podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie  0/31,5 gr. 15 cm, pospółce 15 cm, geowłokninie, kruszywie łamanym stabilizowanym mechanicznie 31,5/63 gr. 25 cm, geowłókninie

Odwodnienie:

Przewiduje się odprowadzenie wody za pomocą drenażu francuskiego znajdującego się w osi jezdni natomiast z odcinka od km 0+000 do km 0+015,24 do wpustu ulicznego znajdującego się w ul. Waryńskiego.

Wykonawca udzieli Zamawiającemu (dot. każdego z zadań) min. 36 (trzydzieści sześć) miesięcy gwarancji i min. 36 (trzydzieści sześć) miesięcy rękojmi na przedmiot umowy t.j. na wykonane roboty i wbudowane materiały. Bieg okresu gwarancji i rękojmi rozpoczyna się z dniem podpisania przez strony bezusterkowego protokołu końcowego odbioru przedmiotu umowy.

 

Rodzaj zamówienia

ROBOTY BUDOWLANE

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień CPV):

45.11.10.00-8,45.23.33.20-8,45.23.32.20-7,45.23.32.90 - 8, 45.23.32.21- 4,

45.23.20.00-2, 45.23.13.00-8.

 

Zamawiający DOPUSZCZA składanie ofert częściowych na jedno wybrane zadanie lub dwa zadania.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy w wysokości do 50% zamówienia podstawowego, przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013, poz. 907 z późn. zm.) polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień (dot. każdego zadania).

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

 zadanie nr 1 - do 31.08.2015r.

zadanie nr 2 – do 31.08.2015r.

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1     posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

1.2     posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlaneji prawidłowo ukończone w tym co najmniej:

2 (dwóch) robót budowlanych tożsamych w swym zakresie z przedmiotem zamówienia o wartości co najmniej 250 000,00 zł brutto (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złoty) każda z robót tzn. zamówień obejmujących swym zakresem budowę/przebudowę nawierzchni bitumicznej (placu, drogi) wraz z wykonaniem kanalizacji deszczowej/sanitarnej – dot.  zadania nr 1.

2 (dwóch) robót budowlanych tożsamych w swym zakresie z przedmiotem zamówienia o wartości co najmniej 50 000,00 zł brutto (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złoty) każda z robót tzn. zamówień obejmujących swym zakresem budowę/przebudowę nawierzchni z kostki betonowej (placu, części drogi tj. jezdni, chodnika bądź ścieżki rowerowej) dot. zadania nr 2.

 

1.3     Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca dysponuje następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:

a)       co najmniej 1 (jedną)  osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej (pełniącą rolę  Kierownika robót )- dot. zadania nr 1 i 2

b)       co najmniej 1 (jedną) osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi  bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (pełniącą rolę Kierownika robót ) - dot. zadania nr 1.

Ta sama osoba w danym zadaniu może być wskazana na funkcję podaną w pkt. a).

 

zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (t.j. Dz. U. nr 83, poz. 578 z późn. zm.).

W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących zakres uprawnień powinien odpowiadać w/w specjalnościom.

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania potencjałem technicznym.

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

1.4 sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

1.5     O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1.

VI. Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2 Wykaz robót budowlanych, wykonanych w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;

1.3 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.4 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

1.5 Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

1.7 Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

 

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

 

3./ W zakresie przynależności do grupy kapitałowej, należy przedłożyć:

3.1 Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (załącznik Wykonawcy), bądź informacja, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej;

 

4/Dokumenty podmiotów zagranicznych:

4.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 6.2.2, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 4.2. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 6.4.1 ppkt. a), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, złożone właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. 4.3. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 4.4. Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za ,,zgodność z oryginałem”. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

Oferta Wykonawcy powinna zawierać:

a)   wypełniony formularz oferty (oryginał) wraz kosztorysami ofertowymi sporządzonymi metodą kalkulacji uproszczonej w zakresie zadania nr 1 i/lub zadania nr 2,

b)   pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona) - załącznik Wykonawcy,

c)        dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, określone w rozdziale VI SIWZ,

d)       Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy oraz dołączenia - jeśli dotyczy – wykazu robót budowlanych, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót budowlanych przez Podwykonawców,

e)       informacyjnie kserokopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium - załącznik Wykonawcy.

Warunki zmiany umowy.

1.        Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w przypadku:

1)       wprowadzenia do dokumentacji projektowej w trakcie wykonywania robót, zmian zakwalifikowanych przez Projektanta sprawującego nadzór autorski na podstawie     art. 36a ust. 5 ustawy Prawo budowlane jako nieistotne odstępstwo od projektu, zmiany są  zgodne z zasadami wiedzy technicznej, a roboty, które proponuje się zmienić są objęte projektem budowlanym,

2)       konieczności wykonania robót zamiennych polegających na zmianie sposobu wykonania jakiegoś  elementu, technologii, lub zmianie cech elementu bez zmiany rodzaju i charakteru robót, a także zmiany celu jaki ma być w ich efekcie osiągnięty tj. nie powodujących rozszerzenia zakresu zamówienia  objętego umową,

3)        konieczności zaniechania wykonywania części robót,

4)       niemożliwych do przewidzenia niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających prowadzenie robót lub w przypadku wystąpienia innych okoliczności dotyczących zmiany terminu określonych w § 2 ust. 5 lub 6,

5)       kolizji z nie zinwentaryzowanym uzbrojeniem podziemnym lub innymi obiektami,

6)       zmiany, rezygnacji lub wprowadzenia nowego Podwykonawcy,

7)       w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT w zakresie wynagrodzenia za roboty ujęte w harmonogramie, a niewykonane na dzień obowiązywania nowej stawki.

2.        Zmiana należnego Wykonawcy wynagrodzenia w odniesieniu do robót zaniechanych/zamiennych – w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt. 1), 2), 3)– ustalona zostanie według następujących zasad:

1)       za podstawę kalkulacji przyjęte zostaną ceny jednostkowe z kosztorysu ofertowego, a ilości robót na podstawie sprawdzonego i zatwierdzonego przez Zamawiającego obmiaru,

2)       jeżeli roboty nie występowały w kosztorysie ofertowym, a są niezbędne do rozliczenia robót zamiennych, podstawą kalkulacji będą:

- dane wyjściowe do kosztorysowania z formularza ofertowego w zakresie kosztów robocizny, narzutu kosztów pośrednich i zysku,

- ceny materiałów i sprzętu nie będą wyższe niż średnie ceny publikowane przez kwartalnik SEKOCENBUD aktualny  na czas ich wbudowania i wykorzystania, a dla materiałów  specjalistycznych wg faktur zakupu,

- nakłady robocizny i nakłady rzeczowe z odpowiednich katalogów (KNR-ów), a dla robót specjalistycznych wg kalkulacji własnej.

 

Zmiany postanowień zawartej umowy będą dokonywane za zgodą stron wyłącznie na podstawie pisemnego aneksu do umowy.

Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia, który:

1) w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych.

2) przy wykonywaniu wcześniejszych zamówień publicznych wykazali poważne braki w odniesieniu do spełnienia istotnych wymogów tj. np. niedostarczenie produktu lub niewykonanie zamówienia lub dostarczenie zamówienia ze znaczącymi wadami produktu lub świadczonej usługi, które spowodowały ich niezdatność do użytku zgodnie z przeznaczeniem, lub niewłaściwe zachowanie poddające w poważną wątpliwość wiarygodność Wykonawcy.

3) Zamawiający nie wykluczy Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli Wykonawca udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§ w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A (II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

03-06-2015 r. godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

30 dni

Kryterium wyboru oferty

Kryterium cena – 95% - dotyczny zadania nr 1 i zadania nr 2,

      Kryterium gwarancja i rękojmia – 5% - dotyczy zadania nr 1 i zadania nr 2.

 

Wadium

10 000,00 (słownie: dziesięć tysięcy złotych)- dot. zadania nr 1,

2 000,00 (słownie: dwa tysiące złotych)- dot. zadania nr 2.

Miejsce i termin otwarcia ofert

Numer lokalu

102

Data otwarcia

03-06-2015 r.

Godzina otwarcia

10:40

Data zamieszczenia ogłoszenia
w
Biuletynie Zamówień Publicznych

19-05-2015 r.

 Załączniki do pobrania: