Znak sprawy KZ.271.13. 2015                                                  Raszyn dn. 20.05.2015r.

pieczęć komórki organizacyjnej

 

 

Zapytanie ofertowe

Postępowanie prowadzone w oparciu o art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia

 

I. Zamawiający:  Gmina Raszyn

Adres do korespondencji: ul. Szkolna 2a, 05-090 Raszyn

tel. 22 701 77 77, faks 22 701 77 78

Zaprasza do złożenia ofert cenowych na wykonanie mechanicznej i hydrokinetycznej konserwacji i bieżącego utrzymanie sieci kanalizacji deszczowej wraz z wykonaniem inspekcji TV/ monitoringu wizyjnego wyczyszczonej sieci kanalizacji deszczowej na terenie gminy Raszyn, będącej własnością Gminy Raszyn, celem zapewnienia pełnej sprawności technicznej, kompletności i ciągłości funkcjonowania sieci.

 

II. Opis przedmiotu zamówienia

Zamówienie obejmuje oczyszczenie mechaniczne i hydrokinetyczne sieci kanalizacji deszczowej, a także wszystkich obiektów inżynierskich na tej sieci zlokalizowanych lub z nią związanych. Celem oczyszczania jest utrzymanie drożności przykanalików, wpustów burzowych, studzienek rewizyjnych, bezodpływowych studni chłonnych i kanałów.

 

Prace wykonuje się na sieci kanalizacyjnej deszczowej (rozdzielczej), stanowiącej własność Gminy Raszyn, zlokalizowanej w pasie drogowym, przy czym objęte utrzymaniem są również sieci kanalizacyjne (kolektory i kanały) odprowadzające wody opadowe z pasa drogowego, a zlokalizowane na terenie prywatnym.

 

Na przedmiot zamówienia składa się następujący zakres prac:

 

1.            Oczyszczanie z osadzonego namułu i innych zanieczyszczeń kanałów przesyłowych z wylotami włączenie, niezależnie od stopnia zamulenia.

2.            Usuwanie elementów obcych z kanałów tj. cegieł, betonu, kamieni, gałęzi itp.

3.            Usuwanie korzeni i narostów z wewnętrznych ścian kanałów.

4.            Oczyszczanie z namułu i innych zanieczyszczeń osadników wpustów ulicznych wraz z przykanalikami do kanałów włącznie.

5.            Oczyszczanie z namułu i innych zanieczyszczeń studni rewizyjnych.

6.            Odpompowanie wody, usuwanie osadów i innych zanieczyszczeń ze studzienek burzowych chłonnych.

7.            Usuwanie tworzących się zastoisk ( rozlewisk) mogących stworzyć zagrożenie.

8.            Załadunek i wywóz zebranych odpadów, a w szczególności wybranego osadu i innych zanieczyszczeń wraz z uporządkowaniem terenu i miejsca pracy.

9.            przeprowadzenie inspekcji TV/ monitoringu wizyjnego wyczyszczonej sieci kanalizacji deszczowej.

 

Celem prowadzonych prac będzie bieżące utrzymanie sieci kanalizacji deszczowej mające za zadanie zapewnienia jej drożności. Utrzymanie drożności dotyczy: przewodów kanalizacyjnych wraz z uzbrojeniem i urządzeniami, którymi odprowadzane są wody opadowe i roztopowe z pasa drogowego oraz przyległych nieruchomości.

Pojęcie „utrzymanie drożności” oznacza oczyszczanie z wszelkich zanieczyszczeń tj. liści, śmieci, piasku, (ewentualnie śniegu i lodu - szczególnie dotyczy to krat wpustów burzowych), wycinanie korzeni i narostów z wewnętrznych ścian kanałów, usuwanie elementów obcych z kanałów (np. cegieł, betonu, kamieni, gałęzi itp.), odpompowywanie wody ze studzienek burzowych chłonnych, usuwanie piasku, namułu i części roślinnych z kolektorów i kanałów odpływowych.

 

Zakres koniecznych prac objętych przedmiotem umowy, określi każdorazowo przedstawiciel Zamawiającego w formie pisemnych zleceń (protokołów wprowadzenia).

 

Protokoły wprowadzenia z adnotacją o sytuacji kryzysowej obejmują utrzymanie i konserwacje sieci, w zakresie ujętym w punktach 1-8 we wszystkie dni kalendarzowe i wszystkie godziny w ciągu całej doby w okresie obowiązywania umowy.

 

Rozliczenie przedmiotu umowy będzie następowało w oparciu o ceny jednostkowe, podane przez Wykonawcę za wykonanie poszczególnych prac objętych przedmiotem zamówienia oraz rzeczywiste ilości wykonanych prac.

Zakres prac w ilości i rodzaju będzie określany na bieżąco, zależnie od potrzeb, przez przedstawiciela Zamawiającego.

 

Wymagany sposób organizacji pracy

 

Wykonawca winien zawrzeć z dostawcą wody tj. Przedsiębiorstwem Komunalnym „Eko-Raszyn” Sp. z o.o., umowę na jej pobór dla potrzeb związanych z utrzymaniem sieci kanalizacji deszczowej (m. in. dla samochodów do mechanicznego i hydrokinetycznego czyszczenia sieci kanalizacyjnej, studzienek burzowych, wpustów burzowych),

 

Wykonawca zobowiązany jest prowadzić karty ewidencji i przekazywania odpadów zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami (Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów

 (Dz. U. z 2014, poz. 1973),

 

Wykonawca zobowiązany jest do załączania do protokołu odbioru prac za utrzymanie sieci kanalizacji deszczowej potwierdzenia przez podmiot uprawniony, posiadający zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwienia odpadów przejęcia odpadów i osadów z czyszczenia sieci z okresu, jaki obejmuje protokół.

Ponadto w celu właściwej realizacji zamówienia Wykonawca musi:

-         zapewnić stałą łączność telefoniczną (przez całą dobę) z osobami odpowiedzialnymi za realizację zamówienia (telefon stacjonarny i komórkowy oraz fax. dla całodobowego pogotowia oraz telefony komórkowe),

-         dysponować bazą sprzętu zlokalizowaną w takiej odległości od obsługiwanego terenu Gminy Raszyn, by możliwy był dojazd i podjęcie działań w tym rejonie o każdej porze doby w czasie nie dłuższym niż 48 godzin od otrzymania zgłoszenia, a w sytuacjach kryzysowych w czasie do 6 godzin;

-         zapewnić w okresie realizacji zamówienia pracę zespołów utrzymujących sieć kanalizacyjną tj.:

a)      zespołu dysponującego środkiem transportu do ręcznego oczyszczania wpustów burzowych i studzienek burzowych,

b)      zespołu do hydrokinetycznego lub ciśnieniowego czyszczenia sieci kanalizacyjnej, obiektów inżynierskich i wpustów burzowych (dysponującego 2 samochodami komunalnymi do czyszczenia kanalizacji, które spełniają następujące parametry:

          - minimalne ciśnienie robocze 15 MPa,

          - minimalny wydatek wody 300 dm3/min dla średnic kanału do 300 mm,

                - minimalny wydatek wody 390 dm3/min dla średnic kanału powyżej 300 mm.

-         zapewnić ze względów bezpieczeństwa ruchu drogowego - możliwość wykonywania części prac w godzinach nocnych i w dni wolne od pracy,

-         zapewnić całodobowe (w dni robocze, wolne od pracy i święta) przyjmowanie zgłoszeń i odejmowanie działań w przypadkach sytuacji kryzysowych tj. zalań, zastoisk wody i nnych zdarzeń, mogących mieć związek z funkcjonowaniem sieci kanalizacji deszczowej;

-         w przypadkach tworzenia się zastoisk (rozlewisk), mogących stwarzać zagrożenie w ruchu ulicznym, powodować zalewanie posesji lub zagrażać życiu, zdrowiu, niszczeniu mienia lub środowiska podejmować w ciągu całej doby po zgłoszeniu przez Zamawiającego działania zmierzające do ich usunięcia;

-         oznakować nazwą firmy ubrania robocze używane przez pracowników; sprzęt wykorzystywany do realizacji zamówienia, jak również worki i pojemniki do gromadzenia odpadów również oznakować nazwą firmy i dodatkowo numerami telefonów Wykonawcy;

-         zapewnić po wykonaniu zleceń objętych protokołami wprowadzenia, samochód                       do kontrolnego objazdu i odbioru wykonanych prac z przedstawicielem Zamawiającego, w terminach przez niego ustalonych.

 

Posiadane doświadczenie

 

Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem dwóch zamówień odpowiadających swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia polegających na utrzymaniu sieci kanalizacyjnej (sanitarnej lub deszczowej), czyszczeniu kanałów wraz z inspekcją telewizyjną (monitoringiem) kanalizacji deszczowej, z załączeniem dowodów (poświadczeń), czy wykazane usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

 

Miejsce świadczenia usługi

 

- teren administracyjny Gminy Raszyn

 

Wykonawca musi liczyć się z sytuacją, że rodzaje czynności i ilości wymienione poniżej są ilościami szacunkowymi mogą ulec zmianie po wizji w terenie, warunki zwiększenia ich zakresu stanowią ryzyko Wykonawcy i nie będą traktowane jako roboty dodatkowe. W celu oszacowania i wyceny zakresu usług dla potrzeb sporządzenia oferty ykonawca dokona wizji lokalnej miejsca usługi, celem uzyskania informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz do zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej ponosi Wykonawca. Wykonawca winien dostarczyć zamawiającemu po 1egz. filmu na nośniku DVD i po 2egz. opracowania pisemnego wraz z inwentaryzacją sieci kanalizacji deszczowej dla każdego oczyszczonego i monitorowanego odcinka.

 

Cechy systemu kanalizacji deszczowej

 

Przy świadczeniu usług na gminnej sieci kanalizacji burzowej Oferent powinien uwzględnić:

- kanały wykonane w różnych technologiach i z różnych materiałów,

- możliwe zawężające się średnice kanałów i kolektorów,

- możliwe przeciwne spadki kanałów,

- część sieci zlokalizowana poza pasem drogowym na terenach prywatnych.

 

Długości odcinków kanalizacji do czyszczenia:

Średnica 250 mm ~ 600 mb

Średnica 315 mm ~ 150 mb

Średnica 400 mm ~ 50 mb

Średnica 600 mm ~ 200 mb

liczba wpustów ulicznych   ~    755 szt.,

liczba studni rewizyjnych  ~    618 szt.,

liczba studni chłonnych ~     40 szt.,

liczba ekodrenów   ~     570 mb,

liczba separatorów ~     10 szt.

             

wycinanie i usuwanie korzeni i narośli z wnętrza kanału    ~   100 mb

inspekcja TV/ monitoring wizyjny   ~   1350 mb

Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany zakresu ilościowego określonego powyżej.

 

Ocena ofert w oparciu o następujący wzór.

 

a 1 – cena oczyszczenie 1 mb kanału o średnicy 250 mm,

a 2– cena oczyszczenie 1 mb kanału o średnicy 315 mm

a 3– cena oczyszczenie 1 mb kanału o średnicy 400 mm

a 4– cena oczyszczenie 1 mb kanału o średnicy 600 mm

b – cena oczyszczenie 1 szt. wpustu ulicznego wraz z przykanalikiem do kanału włącznie,

c – cena oczyszczenie 1 szt. studni rewizyjnej,

d – cena oczyszczenie i wypompowania ścieków 1 szt. studni chłonnej

e –  cena oczyszczenia 1 mb ekodrenu

f  -  cena oczyszczenia 10 szt. separatorów kanalizacji deszczowej (według załączonej specyfikacji stanowiącej załącznik nr 5 do zapytania ofertowego)

g - cena wycinania i usuwania korzeni i narostów z wnętrz kanałów za 1mb

h - cena inspekcji TV/ monitoringu wizyjnego wyczyszczonej sieci kanalizacji deszczowej za 1mb

 

 

1.      Wzór umowy stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego.

2.      Przedmiot zamówienia opisany został wg. następujących kodów CPV – 90 4700 00-2 – usługi czyszczenia i monitoringu kanałów sanitarnych

3.      Wykonawca związany jest ofertą 30 dni.

4.      Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminy składania ofert.

 

III. Dokumenty, jakie Wykonawca powinien załączyć do oferty:

1.      Zamawiający wymaga, aby każda oferta zawierała minimum następujące dokumenty:

1)  wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz cenowo-ofertowy – wg. załączonego   wzoru formularza ofertowego,

2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);.

3)   Wykaz usług

4)   Wykaz narzędzi

2.      Postępowanie prowadzone jest w języku polskim

IV. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz
przekazywania oświadczeń i dokumentów.

Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy mogą przekazywać pisemnie, za pomocą faksu lub drogą elektroniczną.

V. Osoby po stronie Zamawiającego uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami

1.      Osobą uprawnioną do kontaktowania się z Wykonawcami i udzielania wyjaśnień dotyczących postępowania w jest: Pan Michał Kucharski (mkucharski@raszyn.pl) oraz Pan Dominik Chmielewski (dchmielewski@raszyn.pl).

2.      Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie istotnych warunków udzielenia zamówienia w godzinach pracy urzędu tj.: pon. 8-18; wt. - czw. 8-16; pt. 8-14

 

VI. Miejsce składania ofert

Ofertę cenową należy:

- złożyć w siedzibie Zamawiającego : ul. Szkolna 2a, 05-090 Raszyn (kancelaria pok. nr 15)

w zamkniętej kopercie z dopiskiem Wykonanie mechanicznej i hydrokinetycznej konserwacji i bieżącego utrzymanie sieci kanalizacji deszczowej wraz z wykonaniem inspekcji TV/ monitoringu wizyjnego wyczyszczonej sieci kanalizacji deszczowej na terenie gminy Raszyn, będącej własnością Gminy Raszyn, celem zapewnienia pełnej sprawności technicznej, kompletności i ciągłości funkcjonowania sieci..

NIE OTWIERAĆ PRZED 01.06.2015 r. godz. 16

w terminie do dnia 01.06.2015 r, , godz. 16.00 (decyduje data faktycznego wpływu)

VII. Opis sposobu obliczania ceny

1.      Na załączonym formularzu cenowo-ofertowym, należy przedstawić cenę ofertową brutto
za wykonanie / udzielenie przedmiotu zamówienia.

2.      Wartość cenową należy podać w złotych polskich cyfrą – z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz słownie.

3.      Cena powinna zawierać wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.

4.      Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywać się będą w złotych polskich.

VIII. Informacje o formalnościach

1.      Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający zawiadomi wszystkich Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia o wyniku postępowania.

2.      Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą po przekazaniu zawiadomienia
o wyborze Wykonawcy, ale nie później niż w terminie związania ofertą.

3.      Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.

4.      Do prowadzonego postępowania nie przysługują Wykonawcom środki ochrony prawnej określone w przepisach Ustawy Prawo zamówień publicznych tj. odwołanie, skarga.

5.      Niniejsze postępowania prowadzone jest na zasadach opartych na wewnętrznych uregulowaniach organizacyjnych Zamawiającego. Nie mają w tym przypadku zastosowania przepisy Ustawy Prawo zamówień publicznych.

Załączniki:

1.      Formularz ofertowo-cenowy

2.      Wzór umowy

3.      Wykaz usług

4.      Wykaz narzędzi

5.      Wykaz separatorów kanalizacji deszczowej

 

ZATWIERDZIŁ:

 

 

                                                                                                   …..………………………………..
                                                                                                ( podpis i pieczęć
                                                                                        osoby zatwierdzającej postępowanie)