Opracowanie dokumentacji projektow-kosztorysowej budowy Wielofunkcyjnej Hali Sportowej przy Gminnym Ośrodku Sportu w Raszynie wraz z zagospodarowaniem terenu
Raszyn, dnia
ZP.271.1.18.2015.DC(8) Dot. postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy Wielofunkcyjnej Hali Sportowej przy Gminnym Ośrodku Sportu Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia Pytanie nr 1 Czy w salce bokserskiej powinien zmieścić się ring? Zamawiający udziela odpowiedzi: Tak. Pytanie nr 2 Czy przewidziane na parterze w ilości 6 sztuk szatnie, powinny obsługiwać tylko boisko zewnętrzne i wewnętrzne? Czy też wskazane szatnie są również zapleczem dla Sali boksu i Sali do podnoszenia ciężarów? Czy zdaniem Zamawiającego dla tych dwóch sal potrzebne będzie dodatkowe zaplecze? Zamawiający udziela odpowiedzi: Zamawiający dopuszcza wykorzystanie powyższych szatni dla potrzeb sali boksu oraz sali do podnoszenia ciężarów, jeżeli będą one zlokalizowane w bezpośrednim sąsiedztwie Pytanie nr 3 Czy Zamawiający uzna za właściwe zaprojektowanie/zaproponowanie w koncepcji siłowni komercyjnej, jako elementu dla dużych sal gimnastycznych np. fitness? Zamawiający udziela odpowiedzi: Zamawiający zaakceptuje zaprojektowanie siłowni komercyjnej w jednej z dwóch sal gimnastycznych UWAGA Zamawiający informuje, że powyższe pytania i odpowiedzi staje się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert.
w Raszynie wraz z zagospodarowaniem terenu”
o powierzchni 90 –
Raszyn, dnia
ZP.271.1.18.2015.DC(5)
Dot. postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy Wielofunkcyjnej Hali Sportowej przy Gminnym Ośrodku Sportu w Raszynie wraz z zagospodarowaniem terenu”
Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia
Pytanie nr 1
Czy Zamawiający dopuści do przetargu uczestnika, który:
- Wykonał wielobranżowy projekt hali widowiskowo – sportowej na 3000 widzów, nadzorował jej realizację w latach 2006 – 2011 – co jest poświadczone referencjami Prezydenta Miasta – wartość zamówienia 1 805 000 zł,
- Wykonał wielobranżowy projekt i nadzorował realizację Biblioteki Uniwersyteckiej w latach 2008 – sierpień 2012 co jest poświadczone referencjami po wykonaniu projektu budowlanego – wartość projektu 1 395 680 zł. Projekt otrzymał dwie nagrody główne: specjalistów (architektów) i publiczności za najlepszą realizację w województwie za rok 2012,
Aktualnie wykonuje projekt budowlany stadionu na 19 000 widzów (a potem będzie realizował projekt wykonawczy i nadzory autorskie) – wartość projektu 2 970 450 zł?
Zamawiający udziela odpowiedzi:
Zgodnie z zapisem pkt 5.1.2. SIWZ Zamawiający wymaga od Wykonawców ubiegających się o udzielenie przedmiotowego zamówienia wykazania się doświadczeniem polegającym na wykonaniu co najmniej 1 (jednego) zamówienia o wartości nie mniejszej niż 200 000 zł brutto, odpowiadającego swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. polegającego na wykonaniu kompleksowej dokumentacji projektowej w zakresie budowy/ przebudowy/ rozbudowy obiektów użyteczności publicznej o przeznaczeniu podobnym do obiektu będącego przedmiotem zamówienia np. wielofunkcyjnej hali sportowej, hali sportowej, hali widowiskowej, basenu oraz innego obiektu użyteczności publicznej o zbliżonym przeznaczeniu i z własnym zapleczem technicznym, w okresie ostatnich trzech lat - okres ten liczy się od terminu składania ofert (
- dokumentacja i nadzór autorski wskazany w pierwszych referencjach nie mieszczą się w okresie ostatnich trzech lat,
- drugi obiekt – Biblioteka nie ma podobnego przeznaczenia do przedmiotowego obiektu hali,
natomiast trzecie zamówienie nie zostało zakończone - wykonane.
Pytanie nr 2
Czy istnieje możliwość zamieszczenia na stronie internetowej do ww. przedmiotu zamówienia mapy terenu?
Zamawiający udziela odpowiedzi:
Zamawiający zamieścił (w części załączniki) „poglądową” mapę terenu w formacie pdf (nie jest to aktualna mapa do celów projektowych tylko wydruk z serwisu e-mapy).
Pytanie nr 3
Zamawiający w §9 ust. 5 pkt 3 projektu umowy wskazał: ,,nieekonomiczne rozwiązania techniczne przyjęte
w opracowanej dokumentacji projektowej". Proszę o wyjaśnienie jakie kryterium decydować będzie elementach nieekonomiczności rozwiązań? Obecne sformułowanie jest niejasne i powoduje wątpliwości interpretacyjne skutkujące możliwością dochodzenia roszczeń gwarancyjnych i poprawianie przez Wykonawcę dokumentacji już po jej odebraniu przez Zamawiającego. Proszę zatem o doprecyzowanie postanowień w tym zakresie lub wykreślenie zapisu.
Zamawiający udziela odpowiedzi:
Zamawiający wymaga, aby cały obiekt był tak zaprojektowany, żeby koszty poniesione na jego realizację były współmierne do osiągniętego „efektu” oraz aby w jak największym stopniu ograniczone były koszty eksploatacji przy uzyskaniu jego pełnej funkcjonalności. Projektant powinien dopasować obiekt do wymagań i potrzeb Zamawiającego określonych w Wytycznych do projektu oraz innych, które będą przekazywanych podczas realizacji przedmiotowej dokumentacji. Zamawiający podkreśla fakt, iż obowiązuje go Ustawa o finansach publicznych, która nakazuje – Art. 44 ust. 3 cyt.:
„3. Wydatki publiczne powinny być dokonywane:
1) w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad:
a) uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów,
b) optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów.”
Zgodnie z Wytycznymi do projektu Projektant powinien między innymi zaprojektować instalację fotowoltaiczną pozyskującą energię elektryczną z promieniowania słonecznego (wyłącznie na potrzeby energetyczne obiektu – oświetlenie obiektu, zasilanie central wentylacyjnych itp.).
Pytanie nr 4
Zamawiający w § 9 ust. 5 pkt 7 (powinno być § 9 ust. 7) projektu umowy wskazał: ,,Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wady dokumentacji projektowej, obejmującej odpowiedzialność za wady robót budowlanych zrealizowanych wg jego dokumentacji, wynikłe w skutek wad tejże dokumentacji (tj. zrealizowaniu inwestycji na podstawie wadliwie opracowanej dokumentacji projektowej, która nie osiągnęła założonych parametrów technicznych lub użytkowych)." Czy powyższy zapis oznacza finansową odpowiedzialność projektanta nie tylko za projekt, ale również za budowę? Zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego to na Wykonawcy robót budowlanych ciąży obowiązek powiadomienia Zamawiającego o wadach w dokumentacji projektowej, zaś zaniechanie temu obowiązkowi skutkuje odpowiedzialnością Wykonawcy, a nie Projektanta. Proszę zatem o wyjaśnienie i modyfikację w/w postanowienia umowy wykreślającego ewentualną odpowiedzialność Projektanta za wady robót budowlanych.
Zamawiający udziela odpowiedzi:
Za poprawność wykonania projektu odpowiada tylko i wyłącznie jego Autor. Wykonawca robót budowlanych nie jest w stanie sprawdzić np. poprawności obliczeń konstrukcyjnych (nie musi posiadać takiej wiedzy). W związku z powyższym Zamawiający nie zmodyfikuje zapisu § 9 ust. 7 wzoru umowy. Odpowiedzialność za wady dokumentacji i robót wykonanych na jej podstawie wynika również z ogólnych zasad zawodowej odpowiedzialności cywilnej Projektanta.
Pytanie nr 5
Zamawiający w §1 ust. 3 przewidział obowiązek sprawowania nadzorów autorskich. W celu prawidłowej wyceny oferty z uwagi na jej ryczałtowy charakter niezbędne jest określenie przez Zamawiającego min. następujących elementów:
- częstotliwość wizyt podczas realizacji inwestycji z podziałem na informację dotyczącą obowiązku uczestniczenia w nadzorach projektantów branżowych,
- czy planowane będą cotygodniowe narady z obowiązkową obecnością projektantów, a jeśli tak to niezbędne jest określenie czy wszystkich branż, czy tylko wybranych i jakich elementów będą dotyczyć, czy tylko bieżącego rozwiązywania problemów, czy również ustaleń dot. opracowywania rozwiązań itp.
czy do nadzorów zalicza się również uzgadnianie rozwiązań zamiennych z wykonawcą, a jeśli tak to jakich elementów dotyczących i w jakich sytuacjach.
Zamawiający udziela odpowiedzi:
Nadzór autorski nad realizacją przedmiotowej inwestycji dotyczy wszystkich branż. Zamawiający informuje, iż w trakcie realizacji przedmiotowej budowy przewiduje cotygodniowe narady koordynacyjne, jednak Projektanci będą na nie wzywani tylko w razie potrzeby np. w celu wyjaśnienia zastosowanych rozwiązań, lub nieścisłości czy kolizji pomiędzy branżami. Na koordynacjach będą również poruszane tematy rozwiązań zamiennych, wyboru materiałów (głównie akceptacje materiałów wykończeniowych) itp. Częstotliwość pobytów zależy w głównej mierze od ilości zapytań Wykonawcy robót budowlanych do dokumentacji, której Zamawiający nie jest w stanie przewidzieć. Zamawiający dopuszcza również wyjaśnianie prostych tematów za pośrednictwem poczty elektronicznej i telefonicznie. Zamawiający informuje, że uzgadnianie rozwiązań zamiennych dokumentacji projektowej zgodnie z zapisami § 3 ust. 1 pkt 4 ma być wykonywane w ramach nadzoru autorskiego.
Pytanie nr 6
Czy do obowiązków wykonawcy należy również wykonanie następujących opracowań:
- wykonanie inwentaryzacji urządzeń podziemnych,
- wykonanie inwentaryzacji zieleni oraz projektu zieleni,
wykonanie badań gruntu i opracowanie opinii geotechnicznej?
Zamawiający udziela odpowiedzi:
Zgodnie z § 4 ust. 1 pkt 7) oraz § 4 ust. 3 wzoru umowy do obowiązków Wykonawcy należy opracowanie w/w dokumentacji. Zamawiający zwraca również uwagę na zapisy § 4 ust. 1 pkt 9) mówiące o konieczności wykonania innej niezbędnej dokumentacji.
UWAGA
Zamawiający informuje, że powyższe pytania i odpowiedzi staje się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert.
Gmina Raszyn
ul. Szkolna
05-090 Raszyn
ZP.271.1.18.2015.DC
Załączniki (9) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Załączniki
Metadane
Źródło informacji: | Dorota Czajkowska |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Dorota Czajkowska |
Data wprowadzenia: | 2015-05-26 14:45:52 |
Opublikował: | Dorota Czajkowska |
Data publikacji: | 2015-05-26 14:51:12 |
Ostatnia zmiana: | 2015-08-28 11:22:31 |
Ilość wyświetleń: | 4048 |