Raszyn, dnia

 

ZP.271.1.18.2015.DC(8)

 

Dot. postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy Wielofunkcyjnej Hali Sportowej przy Gminnym Ośrodku Sportu
w Raszynie wraz z zagospodarowaniem terenu”

 

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Pzp (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.), Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły pytania.

 

Pytanie nr 1

Czy w salce bokserskiej powinien zmieścić się ring?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Tak.

 

Pytanie nr 2

Czy przewidziane na parterze w ilości 6 sztuk szatnie, powinny obsługiwać tylko boisko zewnętrzne i wewnętrzne? Czy też wskazane szatnie są również zapleczem dla Sali boksu i Sali do podnoszenia ciężarów? Czy zdaniem Zamawiającego dla tych dwóch sal potrzebne będzie dodatkowe zaplecze?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający dopuszcza wykorzystanie powyższych szatni dla potrzeb sali boksu oraz sali do podnoszenia ciężarów, jeżeli będą one zlokalizowane w bezpośrednim sąsiedztwie

 

Pytanie nr 3

Czy Zamawiający uzna za właściwe zaprojektowanie/zaproponowanie w koncepcji siłowni komercyjnej, jako elementu dla dużych sal gimnastycznych np. fitness?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający zaakceptuje zaprojektowanie siłowni komercyjnej w jednej z dwóch sal gimnastycznych
o powierzchni 90 – 110 m2. W drugiej sali mogą odbywać się pozostałe zajęcia wymienione w „Wytycznych do projektu”.

 

UWAGA

Zamawiający informuje, że powyższe pytania i odpowiedzi staje się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert.

 

 

Raszyn, dnia18 czerwca 2015 r.

 

ZP.271.1.18.2015.DC(5)

 

Dot. postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy Wielofunkcyjnej Hali Sportowej przy Gminnym Ośrodku Sportu w Raszynie wraz z zagospodarowaniem terenu”

 

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Pzp (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.), Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły pytania.

 

Pytanie nr 1

Czy Zamawiający dopuści do przetargu uczestnika, który:

-      Wykonał wielobranżowy projekt hali widowiskowo – sportowej na 3000 widzów, nadzorował jej realizację w latach 2006 – 2011 – co jest poświadczone referencjami Prezydenta Miasta – wartość zamówienia 1 805 000 zł,

-      Wykonał wielobranżowy projekt i nadzorował realizację Biblioteki Uniwersyteckiej w latach 2008 – sierpień 2012 co jest poświadczone referencjami po wykonaniu projektu budowlanego – wartość projektu 1 395 680 zł. Projekt otrzymał dwie nagrody główne: specjalistów (architektów) i publiczności za najlepszą realizację w województwie za rok 2012,

Aktualnie wykonuje projekt budowlany stadionu na 19 000 widzów (a potem będzie realizował projekt wykonawczy i nadzory autorskie) – wartość projektu 2 970 450 zł?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zgodnie z zapisem pkt 5.1.2. SIWZ Zamawiający wymaga od Wykonawców ubiegających się o udzielenie przedmiotowego zamówienia wykazania się doświadczeniem polegającym na wykonaniu co najmniej 1 (jednego) zamówienia o wartości nie mniejszej niż 200 000 zł brutto, odpowiadającego swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. polegającego na wykonaniu kompleksowej dokumentacji projektowej w zakresie budowy/ przebudowy/ rozbudowy obiektów użyteczności publicznej o przeznaczeniu podobnym do obiektu będącego przedmiotem zamówienia np. wielofunkcyjnej hali sportowej, hali sportowej, hali widowiskowej, basenu oraz innego obiektu użyteczności publicznej o zbliżonym przeznaczeniu i z własnym zapleczem technicznym, w okresie ostatnich trzech lat - okres ten liczy się od terminu składania ofert ( 30.06.2015 r.). Po przeanalizowaniu w/w referencji Zamawiający stwierdza, iż nie są one wystarczające do ubiegania się o przedmiotowe zamówienie ponieważ:

-       dokumentacja i nadzór autorski wskazany w pierwszych referencjach nie mieszczą się w okresie ostatnich trzech lat,

-      drugi obiekt – Biblioteka nie ma podobnego przeznaczenia do przedmiotowego obiektu hali,

natomiast trzecie zamówienie nie zostało zakończone - wykonane.

 

Pytanie nr 2

Czy istnieje możliwość zamieszczenia na stronie internetowej do ww. przedmiotu zamówienia mapy terenu?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający zamieścił (w części załączniki) „poglądową” mapę terenu w formacie pdf (nie jest to aktualna mapa do celów projektowych tylko wydruk z serwisu e-mapy).

 

Pytanie nr 3

Zamawiający w §9 ust. 5 pkt 3 projektu umowy wskazał: ,,nieekonomiczne rozwiązania techniczne przyjęte
w opracowanej dokumentacji projektowej". Proszę o wyjaśnienie jakie kryterium decydować będzie elementach nieekonomiczności rozwiązań? Obecne sformułowanie jest niejasne i powoduje wątpliwości interpretacyjne skutkujące możliwością dochodzenia roszczeń gwarancyjnych i poprawianie przez Wykonawcę dokumentacji już po jej odebraniu przez Zamawiającego. Proszę zatem o doprecyzowanie postanowień w tym zakresie lub wykreślenie zapisu.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający wymaga, aby cały obiekt był tak zaprojektowany, żeby koszty poniesione na jego realizację były współmierne do osiągniętego „efektu” oraz aby w jak największym stopniu ograniczone były koszty eksploatacji przy uzyskaniu jego pełnej funkcjonalności. Projektant powinien dopasować obiekt do wymagań i potrzeb Zamawiającego określonych w Wytycznych do projektu oraz innych, które będą przekazywanych podczas realizacji przedmiotowej dokumentacji. Zamawiający podkreśla fakt, iż obowiązuje go Ustawa o finansach publicznych, która nakazuje – Art. 44 ust. 3 cyt.:

„3. Wydatki publiczne powinny być dokonywane:

1) w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad:

a) uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów,

b) optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów.”

Zgodnie z Wytycznymi do projektu Projektant powinien między innymi zaprojektować instalację fotowoltaiczną pozyskującą energię elektryczną z promieniowania słonecznego (wyłącznie na potrzeby energetyczne obiektu – oświetlenie obiektu, zasilanie central wentylacyjnych itp.).

 

Pytanie nr 4

Zamawiający w § 9 ust. 5 pkt 7 (powinno być § 9 ust. 7) projektu umowy wskazał: ,,Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wady dokumentacji projektowej, obejmującej odpowiedzialność za wady robót budowlanych zrealizowanych wg jego dokumentacji, wynikłe w skutek wad tejże dokumentacji (tj. zrealizowaniu inwestycji na podstawie wadliwie opracowanej dokumentacji projektowej, która nie osiągnęła założonych parametrów technicznych lub użytkowych)." Czy powyższy zapis oznacza finansową odpowiedzialność projektanta nie tylko za projekt, ale również za budowę? Zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego to na Wykonawcy robót budowlanych ciąży obowiązek powiadomienia Zamawiającego o wadach w dokumentacji projektowej, zaś zaniechanie temu obowiązkowi skutkuje odpowiedzialnością Wykonawcy, a nie Projektanta. Proszę zatem o wyjaśnienie i modyfikację w/w postanowienia umowy wykreślającego ewentualną odpowiedzialność Projektanta za wady robót budowlanych.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Za poprawność wykonania projektu odpowiada tylko i wyłącznie jego Autor. Wykonawca robót budowlanych nie jest w stanie sprawdzić np. poprawności obliczeń konstrukcyjnych (nie musi posiadać takiej wiedzy). W związku z powyższym Zamawiający nie zmodyfikuje zapisu § 9 ust. 7 wzoru umowy. Odpowiedzialność za wady dokumentacji i robót wykonanych na jej podstawie wynika również z ogólnych zasad zawodowej odpowiedzialności cywilnej Projektanta.

 

Pytanie nr 5

Zamawiający w §1 ust. 3 przewidział obowiązek sprawowania nadzorów autorskich. W celu prawidłowej wyceny oferty z uwagi na jej ryczałtowy charakter niezbędne jest określenie przez Zamawiającego min. następujących elementów:

-      częstotliwość wizyt podczas realizacji inwestycji z podziałem na informację dotyczącą obowiązku uczestniczenia w nadzorach projektantów branżowych,

-      czy planowane będą cotygodniowe narady z obowiązkową obecnością projektantów, a jeśli tak to niezbędne jest określenie czy wszystkich branż, czy tylko wybranych i jakich elementów będą dotyczyć, czy tylko bieżącego rozwiązywania problemów, czy również ustaleń dot. opracowywania rozwiązań itp.

czy do nadzorów zalicza się również uzgadnianie rozwiązań zamiennych z wykonawcą, a jeśli tak to jakich elementów dotyczących i w jakich sytuacjach.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Nadzór autorski nad realizacją przedmiotowej inwestycji dotyczy wszystkich branż. Zamawiający informuje, iż w trakcie realizacji przedmiotowej budowy przewiduje cotygodniowe narady koordynacyjne, jednak Projektanci będą na nie wzywani tylko w razie potrzeby np. w celu wyjaśnienia zastosowanych rozwiązań, lub nieścisłości czy kolizji pomiędzy branżami. Na koordynacjach będą również poruszane tematy rozwiązań zamiennych, wyboru materiałów (głównie akceptacje materiałów wykończeniowych) itp. Częstotliwość pobytów zależy w głównej mierze od ilości zapytań Wykonawcy robót budowlanych do dokumentacji, której Zamawiający nie jest w stanie przewidzieć. Zamawiający dopuszcza również wyjaśnianie prostych tematów za pośrednictwem poczty elektronicznej i telefonicznie. Zamawiający informuje, że uzgadnianie rozwiązań zamiennych dokumentacji projektowej zgodnie z zapisami § 3 ust. 1 pkt 4 ma być wykonywane w ramach nadzoru autorskiego.

 

Pytanie nr 6

Czy do obowiązków wykonawcy należy również wykonanie następujących opracowań:

-    wykonanie inwentaryzacji urządzeń podziemnych,

-    wykonanie inwentaryzacji zieleni oraz projektu zieleni,

wykonanie badań gruntu i opracowanie opinii geotechnicznej?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zgodnie z § 4 ust. 1 pkt 7) oraz § 4 ust. 3 wzoru umowy do obowiązków Wykonawcy należy opracowanie w/w dokumentacji. Zamawiający zwraca również uwagę na zapisy § 4 ust. 1 pkt 9) mówiące o konieczności wykonania innej niezbędnej dokumentacji.

  

 

UWAGA

Zamawiający informuje, że powyższe pytania i odpowiedzi staje się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert.

 

 

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.1.18.2015.DC

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/22/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych tekst jedn. /t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm /.

Przedmiot zamówienia publicznego

„Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy Wielofunkcyjnej Hali Sportowej przy Gminnym Ośrodku Sportu w Raszynie wraz z zagospodarowaniem terenu”

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej obejmującej swym zakresem Budowę Wielofunkcyjnej Hali Sportowej przy Gminnym Ośrodku Sportu w Raszynie wraz z zagospodarowaniem terenu oraz opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, kosztorysu inwestorskiego, przedmiarów robót, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę istniejących obiektów i uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę, a także podczas realizacji inwestycji przez Zamawiającego sprawowanie nadzoru autorskiego w zakresie stwierdzania zgodności realizowanych robót budowlanych z projektem przez Wykonawcę robót budowlanych.

Na wykonany przedmiot umowy Wykonawca udziela gwarancji jakości oraz rękojmi na okres 24 miesięcy licząc od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane, tj. od dnia podpisania protokołu obioru ostatniej części dokumentacji bez uwag.

Rodzaj zamówienia

USŁUGA

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

71.22.10.00-3

Zamawiający NIE DOPUSZCZA składania ofert częściowych

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy w wysokości do 20% wartości zamówienia dla każdego z zadań przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013, poz. 907 z późn. zm.).

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

- Wykonanie projektów budowlanych – do 10 miesięcy od dnia zawarcia umowy

- Wykonanie pozostałej dokumentacji – do 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1     posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

1.2     posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywaniem głównych usług w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane wraz z załączeniem dowodów (poświadczeń), czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie w tym co najmniej:

1 (jednego) zamówienia o wartości nie mniejszej niż 200 000 zł brutto, odpowiadającego swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. polegającego na wykonaniu kompleksowej dokumentacji projektowej w zakresie budowy/ przebudowy/ rozbudowy obiektów użyteczności publicznej o przeznaczeniu podobnym do obiektu będącego przedmiotem zamówienia np. wielofunkcyjnej hali sportowej, hali sportowej, hali widowiskowej, basenu oraz innego obiektu użyteczności publicznej o zbliżonym przeznaczeniu i z własnym zapleczem technicznym. W/w wartość może dotyczyć samego opracowania dokumentacji, lub opracowania dokumentacji wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego.

1.3     Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca dysponuje następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym co najmniej:

-  po 1 osobie posiadającej uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278 ze zm.), w następujących specjalnościach: architektonicznej, konstrukcyjno – budowlanej, instalacji w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i  kanalizacyjnych, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, instalacji telekomunikacyjnych (uprawnienia spec. elektroenergetycznej wydane przed wprowadzeniem uprawnień telekomunikacyjnych, honorowane są do projektowania instalacji telekomunikacyjnych.

W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących zakres uprawnień powinien odpowiadać w/w specjalnościom.

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania potencjałem technicznym.

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

1.4 sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie wykazania spełnienia warunku dotyczącego znajdywania się Wykonawcy w sytuacji ekonomicznej i finansowej niezbędnej do prawidłowego wykonania zamówienia, Wykonawca winien wykazać odpowiednio:

a) Sytuacja ekonomiczna: Wykonawca winien wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 150 000,00 zł (sto pięćdziesiąt tysięcy złotych),

b) Sytuacja finansowa: - Zamawiający nie określa szczególnych wymagań,

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

1.5     O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1.

 

Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2 Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych – wykonywanych głównych usług, w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu opisanego w pkt. 5.1.2 SIWZ (główne usługi) wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane (odpowiednio - są wykonywane) wraz załączeniem dowodów dotyczących tych usług, określających, czy wykazywane usługi zostały wykonane lub odpowiednio są wykonywane należycie ;

1.3 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.4 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

1.5 Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

1.7 Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.8 Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku udziału
w postępowaniu opisanego w pkt. 5.1.4. a
) SIWZ (załącznik Wykonawcy).

 

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

 

3./ W zakresie przynależności do grupy kapitałowej, należy przedłożyć:

3.1 Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (załącznik Wykonawcy), bądź informacja, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.

 

4/Dokumenty podmiotów zagranicznych:

4.1/ Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 6.2.2 - 6.2.4. i pkt. 6.2.6 SIWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert), b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (dokument wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert), c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).

4.2/ Jeżeli w kraju Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 6.2.5 i 6.2.7 SIWZ składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 10 i 11 ustawy (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).

4.3/ Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 1 pkt. a), b), c) oraz pkt 2), zastępuje się je dokumentem (wydanym w terminach analogicznych, jak wskazane odpowiednio w pkt. 1 pkt a) – c) i 2 powyżej) zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

Oferta Wykonawcy powinna zawierać:

a)   wypełniony formularz oferty (oryginał), wraz z wypełnionym zestawieniem dokumentacji i kosztów jej wykonania – załącznik nr D

b)   pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona) - załącznik Wykonawcy,

c)        dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, określone w rozdziale VI SIWZ,

d)       Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy oraz dołączenia - jeśli dotyczy – wykazu robót budowlanych, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót budowlanych przez Podwykonawców wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ,

e)        Koncepcja projektowa Wielofunkcyjnej Hali Sportowej, wykonana w oparciu o „Wytyczne do koncepcji projektowej” (załącznik nr C).

f)        informacyjnie kserokopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium - załącznik Wykonawcy.

Warunki zmiany umowy.

Zamawiający nie przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień umowy zawartej w wyniku niniejszego postępowania, z zastrzeżeniem:

      a)            nie uzyskania pozwoleń lub innych dokumentów od organów niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy pomimo zachowania należytej staranności przez Wykonawcę,

      b)            nie uzyskania pozwoleń lub innych dokumentów od organów niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy w ustawowym terminie pomimo zachowania należytej staranności przez Wykonawcę,

      c)            termin wykonania umowy, może ulec zmianie, w przypadku określonym w § 5 ust. 10 wzoru umowy,

      d)             Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmniejszenia wynagrodzenia w przypadku określonym w § 6 ust. 4 wzoru umowy

Zmiany postanowień zawartej umowy będą dokonywane za zgodą stron wyłącznie na podstawie pisemnego aneksu do umowy.

Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia, który:

1) w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych.

2) przy wykonywaniu wcześniejszych zamówień publicznych wykazali poważne braki w odniesieniu do spełnienia istotnych wymogów tj. np. niedostarczenie produktu lub niewykonanie zamówienia lub dostarczenie zamówienia ze znaczącymi wadami produktu lub świadczonej usługi, które spowodowały ich niezdatność do użytku zgodnie z przeznaczeniem, lub niewłaściwe zachowanie poddające w poważną wątpliwość wiarygodność Wykonawcy.

3) Zamawiający nie wykluczy Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli Wykonawca udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A (II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

30-06-2015 r. godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

30 dni

Kryterium wyboru oferty

Kryterium cena – 50%

Kryterium koncepcja projektowa – 50%

Wadium

17 000,00 zł (słownie: siedemnaście tysięcy złotych)

Miejsce i termin otwarcia ofert

Numer lokalu

Sala Konferencyjna – pokój nr 102

Data otwarcia

30-06-2015 r.

Godzina otwarcia

10:40

Data zamieszczenia ogłoszenia
w
Biuletynie Zamówień Publicznych

26-05-2015 r.