Raszyn, dnia  08 stycznia 2016r.

 

ZP.271.1.48.2015.MŚ(4)

 

 

Dot. postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Wykonanie dokumentacji projektowej dla każdej z niżej wymienionych ulic objętych odpowiednio zadaniami:

Zadanie nr 1- Przebudowa ulicy Poziomkowej we wsi Rybie, gm. Raszyn,

Zadanie nr 2 - Przebudowa ulicy Drozda we wsi Rybie, gm. Raszyn,

Zadanie nr 3 - Przebudowa ulicy Szczygła we wsi Rybie , gm. Raszyn,

Zadanie nr 4 - Budowa przepustu/mostu w ciągu ul. Szlacheckiej, wieś Dawidy Bankowe, gmina Raszyn,

Zadanie nr 5 - Budowa przepustu/mostu w ciągu ulicy Jaworowskiej we wsi  Falenty  Nowe / ul. Narożnej we wsi Jaworowa, gmina Raszyn.”

 

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia

 

Pytanie nr 1

Proszę o określenie ilości niezbędnych pobytów nadzoru autorskiego dla każdego przepustu na budowie lub u Zamawiającego. Wg zapisów w SIWZ może to być np. 1 pobyt w związku z odbiorem końcowym lub znaczna ilość pobytów związana z odbiorem poszczególnych robót i będzie to zależało od woli Zamawiającego w czasie realizacji. Uniemożliwia to jednoznaczne określenie kosztu.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Załączony wzór umowy (zał. nr F do SIWZ) w  § 3 ust.2 pkt 14 określa ilość pobytów projektanta.

 

Pytanie nr 2

Czy przy obiekcie lub w sąsiedztwie każdego obiektu występują urządzenia obce i jakie? Jeśli są to czy ich przebudowa wchodzi w zakres opracowania i w jakim zakresie? Czy konieczność zapewnienia projektantów w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i  kanalizacyjnych oraz w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych świadczy o konieczności przebudowy tego typu urządzeń? Dokładna informacja pozwoli na określenie kosztów tych projektów.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Urządzenia obce występują lub mogą wystąpić (np. obecnie jest naniesiony ZUD). Usunięcie kolizji leży w zakresie obowiązków projektantów. Wykonując mapę do celów projektowych geodeta dokładnie określi położenie.

 

Pytanie nr 3

Proszę o załączenie mapy z usytuowaniem każdego przepustu umożliwiającej jego lokalizację.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

W załączeniu mapy poglądowe :zał.  a) dla przepustu/mostu w ciągu ulic Jaworowskiej i ul. Narożnej; zał.b) dla przepustu /mostu w ciągu ul. Szlacheckiej

 

Pytanie nr 4

Czy istniejący każdy przepust mieści się w pasie drogowym?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Tak.

 

Pytanie nr 5

Proszę o załączenie wypisu z Planu Zagospodarowania zgodnie z opisem zamówienia dla przepustu w m. Dawidy Bankowe.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

W załączeniu zał. c) wypis i wyrys z mpzp dla mostu/przepustu w ciągu ulicy Szlacheckiej w Dawidach Bankowych.

 

Pytania dotyczące zadania nr 4 - Budowa przepustu/ mostu w ciągu ul. Szlacheckiej, wieś Dawidy Bankowe, gmina Raszyn. 

 

Pytanie nr 6

Zgodnie z OPZ Załącznik A1 pkt III należy zaprojektować most klasy „B”. Zgodnie z Rozporządzeniem MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny dpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie. (Dz. U. z dnia 3 sierpnia 2000 r.) „most” jest szczególnym rodzajem obiektu inżynierskiego. W myśl § 1. 2. w/w Rozporządzenia przepust jest obiektem inżynierskim, ale nie jest mostem. Czy Zamawiający dopuszcza zaprojektowanie wariantowo mostu lub przepustu?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Tak.

 

Pytanie nr 7

Czy Zamawiający dopuszcza zaprojektowanie przepustu / mostu przy uwzględnieniu całkowitego zamknięcia ruchu kołowego i pieszego w ciągu ul. Szlacheckiej.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Tak. Należy to uwzględnić w projekcie tymczasowej organizacji ruchu (objazd).

 

Pytanie nr 8

 Czy Zamawiający wymaga zaprojektowanie kładki dla pieszych na czas budowy przepustu / mostu oraz czy zamawiający dysponuje terenem na budowę tej kładki.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Uwzględnić w projekcie tymczasowej organizacji ruchu.

 

Pytanie nr 9

Czy Zamawiający może określić szerokość pasa drogowego ulicy Szlacheckiej w rejonie istniejącego przepustu w granicach własności działek.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Ok. 8 m.

 

Pytanie nr 10

Czy Zamawiający posiada możliwość wskazania urządzeń infrastruktury podziemnej i jej przebiegu (trasa przebiegu kanalizacji od studzienki przed przepustem do przepompowni za przepustem).

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający załączył mapę, należy z niej odczytać .

 

Pytanie nr 11

Czy Zamawiający posiada możliwość wskazania urządzeń infrastruktury naziemnej. Istniejący słup w pobliżu przepustu prawdopodobnie jest słupem telefonicznym. Wymóg zaprojektowania chodnika dla pieszych o szerokości 2.0m wymusza jego przebudowę.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Tak, słup należy przebudować jeśli występuje kolizja.

 

Pytanie nr 12

W rejonie przepusty stwierdzono jedno drzewo. Czy w związku z tym Zamawiający będzie wymagał inwentaryzacji zieleni, jako oddzielne opracowanie?. OPZ zał. A1 pkt V.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Tak oraz uzyskania decyzji Starosty Pruszkowskiego  na usunięcie drzewa.

 

Pytania dotyczące zadania nr 5 - Budowa przepustu/mostu w ciągu ulicy Jaworowskiej we wsi  Falenty  Nowe / ul. Narożnej we wsi Jaworowa, gmina Raszyn. 

 

Pytanie nr 13

Czy Zamawiający może udzielić dokładniejszych informacji na temat rowów melioracyjnych nr 55 i nr 56 wspomnianych w OPZ Załącznik 2A pkt V.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Dokładniejszych  informacji udzieli Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Grodzisku Mazowieckim , ul.Traugutta 4A.

 

Pytanie nr 14

Czy Zamawiający dopuszcza zaprojektowanie przepustu / mostu przy uwzględnieniu całkowitego zamknięcia ruchu kołowego i pieszego w ciągu ul. Jaworowskiej?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Tak.

 

Pytanie nr 15

Czy Zamawiający wymaga zaprojektowanie kładki dla pieszych na czas budowy przepustu / mostu oraz czy zamawiający dysponuje terenem na jej budowę?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Uwzględnić w projekcie tymczasowej organizacji ruchu

 

Pytanie nr 16

Czy Zamawiający może określić szerokość pasa drogowego ulicy Jaworowskiej w rejonie istniejącego przepustu w granicach własności działek?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Od. 5.5 m do ok. 6,0 m.

 

Pytanie nr 17

Czy Zamawiający posiada możliwość wskazania urządzeń infrastruktury podziemnej i jej przebiegu ?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Należy odczytać z załącznika- mapy.

 

Pytanie nr 18

Czy Zamawiający dopuszcza możliwość uznania za element powstrzymujący krawężnik i balustradę zgodnie z Wytycznymi Stosowania Drogowych Barier Ochronnych na Drogach Krajowych pkt 7.1 (5) zamiast wymaganych barier (OPZ pkt III),  których zaprojektowanie i wykonanie w sposób prawidłowy jest niemożliwy ze względu na istniejące zjazdy na drogi polne równoległe do cieku.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Od strony jezdni zastosować barierę drogową.

 

UWAGA

Zamawiający informuje, że powyższe pytania i odpowiedzi stają się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert.

 

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna 2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.1.48.2015.MŚ

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/22/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych tekst jedn. /t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm /.

Przedmiot zamówienia publicznego

Wykonanie dokumentacji projektowej dla każdej z niżej wymienionych ulic objętych odpowiednio zadaniami:

Zadanie nr 1- Przebudowa ulicy Poziomkowej we wsi Rybie, gm. Raszyn,

Zadanie nr 2 - Przebudowa ulicy Drozda we wsi Rybie, gm. Raszyn,

Zadanie nr 3 - Przebudowa ulicy Szczygła  we wsi Rybie , gm. Raszyn,

Zadanie nr 4 - Budowa przepustu/mostu w ciągu ul. Szlacheckiej, wieś Dawidy Bankowe, gmina Raszyn,

Zadanie nr 5 - Budowa przepustu/mostu w ciągu ulicy Jaworowskiej we wsi  Falenty  Nowe / ul. Narożnej we wsi Jaworowa, gmina Raszyn.

 

Przedmiotem zamówienia jest: Wykonanie dokumentacji projektowej dla każdej z niżej wymienionych ulic objętych odpowiednio zadaniami:

Zadanie nr 1- Przebudowa ulicy Poziomkowej we wsi Rybie, gm. Raszyn,

Zadanie nr 2 - Przebudowa ulicy Drozda we wsi Rybie, gm. Raszyn,

Zadanie nr 3 - Przebudowa ulicy Szczygła we wsi Rybie , gm. Raszyn,

Zadanie nr 4 - Budowa przepustu/mostu w ciągu ul. Szlacheckiej, wieś Dawidy Bankowe, gmina Raszyn,

Zadanie nr 5 - Budowa przepustu/mostu w ciągu ulicy Jaworowskiej we wsi  Falenty  Nowe / ul. Narożnej we wsi Jaworowa, gmina Raszyn

wraz z opracowaniem specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, kosztorysu  inwestorskiego, przedmiarów oraz uzyskanych zaświadczeń o braku sprzeciwu  w zakresie zgłoszenia robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę/ pozwolenia na budowę.

 

Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia dla każdego z zadań:

 

Zadanie nr 1 - Przebudowa ulicy Poziomkowej we wsi Rybie -  długość przebudowy ok. 450 m do połączenia z ul. Turystyczną. Na w/w obszarze obowiązuje Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego . Należy uzyskać zgodę w formie zaświadczenia  od organu administracji architektoniczno-budowlanej o braku sprzeciwu dot. wykonania robót budowlanych w pasie drogowym nie wymagających pozwolenia na budowę.

Dokumentację projektową należy wykonać w następującym zakresie:

- robót drogowych,

- robót odwodnieniowych

- robót elektrycznych i teletechnicznych

- robót wodno - kanalizacyjnych.

 

Zadanie nr 2 - Przebudowa ulicy Drozda we wsi Rybie , gm. Raszyn, długość przebudowy ok. 150 m. Na w/w obszarze obowiązuje Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego. Należy uzyskać zgodę w formie zaświadczenia od organu administracji architektoniczno-budowlanej o braku sprzeciwu dot. wykonania robót budowlanych w pasie drogowym nie wymagających pozwolenia na budowę.

 

Dokumentację projektową należy wykonać w następującym zakresie:

- robót drogowych,

- robót odwodnieniowych,

- robót elektrycznych i teletechnicznych,

- robót wodno - kanalizacyjnych.

 

Zadanie nr 3 - Przebudowa ulicy Szczygła  we wsi Rybie, gm. Raszyn długość przebudowy ok. 357 m. Należy uzyskać zgodę w formie zaświadczenia  od organu administracji architektoniczno-budowlanej o braku sprzeciwu dot. wykonania robót budowlanych w pasie drogowym nie wymagających pozwolenia na budowę. Na w/w obszarze obowiązuje Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego dla miejscowości Rybie.

 

Dokumentację projektową należy wykonać w następującym zakresie:

- robót drogowych,

- robót odwodnieniowych,

- robót elektrycznych i teletechnicznych,

- robót wodno - kanalizacyjnych.

 

Zadanie nr 4 - Budowa przepustu/mostu w ciągu ul. Szlacheckiej, wieś Dawidy Bankowe, gmina Raszyn. Przedmiotem zamówienia jest  opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy mostu/przepustu wraz z opracowaniem specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, kosztorysu  inwestorskiego, przedmiarów robót oraz uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę oraz sprawowanie nadzoru autorskiego w zakresie stwierdzania zgodności realizowanych robót budowlanych z projektem.

Zadanie nr 5 - Budowa przepustu/mostu w ciągu ulicy Jaworowskiej we wsi  Falenty  Nowe / ul. Narożnej we wsi Jaworowa, gmina Raszyn. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie  dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy mostu/przepustu wraz z opracowaniem specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, kosztorysu  inwestorskiego, przedmiarów robót oraz uzyskania zaświadczenia o braku sprzeciwu  w zakresie zgłoszenia robót budowlanych lub uzyskania pozwolenia na budowę oraz sprawowanie nadzoru autorskiego w zakresie stwierdzania zgodności realizowanych robót budowlanych z projektem.

Szczegółowy zakres prac projektowych składających się na przedmiot zamówienia, określają  załączniki  nr A, A1,A2  do SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia.

Rodzaj zamówienia

USŁUGA

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

71.32.00.00-7

ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA MOŻLIWOŚĆ SKŁADANIA OFERT CZĘŚCIOWYCH na jedno lub kilka wybranych  zadań.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy w wysokości do 50% wartości zamówienia dla każdego z zadań przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013, poz. 907 z późn. zm.).

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

W zakresie zadania  nr 1,2,3

Wykonanie dokumentacji  w terminie do – 31.05.2017 r.

W zakresie zadania 4,5.

Wykonanie dokumentacji  w terminie do - 15.12.2016r.

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1     posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

1.2     posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem głównych usług w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i przedmiotu, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych usług, określających czy usługi zostały wykonane należycie w tym co najmniej:

2 (dwa) zamówienia odpowiadające swoim rodzajem usługę stanowiącą przedmiot zamówienia, tj. polegające na opracowaniu dokumentacji projektowej dot. przebudowy lub budowy drogi uwzględniającej także budowę /przebudowę kanalizacji deszczowej o wartości zamówienia, co najmniej 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złoty) brutto każda z usług- dot. zadania nr 1,2,3.

1 (jedno) zamówienie odpowiadające swoim rodzajem usługę stanowiącą przedmiot zamówienia, tj. polegające na opracowaniu dokumentacji projektowej dot. budowy przepustu/mostu o średnicy nie mniejszej niż 0,8 m na rzece dla którego uzyskano pozwolenie na budowę o wartości zamówienia, co najmniej 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złoty) brutto - dot. zadania nr 4,5.

 

W przypadku składania oferty na więcej niż jedno zadanie, dopuszczalne jest posłużenie się tymi samymi zamówieniami dla wykazania spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu w poszczególnych zadaniach.

1.3     Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca dysponuje następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym co najmniej:

W zakresie zadania nr 1,2,3.

 

a)       2 (dwie) osoby projektanci posiadające uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej – minimalny staż w projektowaniu 3 lata w tym liczba wykonanych projektów drogowych  (budowa nowej drogi, rozbudowa lub przebudowa drogi) – 3szt.,

b)       2 (dwie) osoby  projektanci -  posiadające uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i  kanalizacyjnych – minimalny staż w projektowaniu 3 lata.

c)        1 (jedna) osoba  projektant -  posiadający uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - minimalny staż w projektowaniu 3 lata .

d)       1 (jedna) osoba projektant ( projektant niezbędny w przypadku  usunięcia kolizji teletechnicznych) posiadająca uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych; minimalny  staż projektowy 4 lata.

Uwaga:

1.        Staż projektowy ustala się licząc lata kalendarzowe łącznie z rokiem uzyskana uprawnień do roku 2015 włącznie.

2.        Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji projektantów w przypadku gdy ta sama osoba posiada wymagane uprawnienia oraz  doświadczenie w więcej niż jednej specjalności.

3.        W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących zakres uprawnień powinien odpowiadać w/w specjalnościom.

W przypadku składania oferty na więcej niż jedno zadanie, ta sama osoba w danym zadaniu może być wskazana na funkcję podaną w pkt. od a do d.

 

W zakresie zadania nr 4,5.

a)       1 (jedna) osoba główny projektant-koordynator prac posiadający uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności mostowej – minimalny staż w projektowaniu 3 lata w tym liczba wykonanych projektów przepustów/ mostowych drogowych  (na rzece) – 2szt.,

b)       1 (jedna) osoba projektant posiadająca uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności drogowej – minimalny staż w projektowaniu 3 lata w tym liczba wykonanych projektów drogowych  (budowa nowej drogi, rozbudowa lub przebudowa drogi) – 3szt.

c)        2 (dwie) osoby  projektanci -  posiadające uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i  kanalizacyjnych – minimalny staż w projektowaniu 3 lata.

d)       2 (dwie) osoby  projektanci -  posiadające uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - minimalny staż w projektowaniu 3 lata.

Uwaga:

1.        Staż projektowy ustala się licząc lata kalendarzowe łącznie z rokiem uzyskana uprawnień do roku 2015 włącznie.

2.        Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji projektantów w przypadku gdy ta sama osoba posiada wymagane uprawnienia oraz  doświadczenie w więcej niż jednej specjalności.

3.        W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących zakres uprawnień powinien odpowiadać w/w specjalnościom.

 

W przypadku składania oferty na więcej niż jedno zadanie, ta sama osoba w danym zadaniu może być wskazana na funkcję podaną w pkt. od a do d.

 

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania potencjałem technicznym.

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

1.4 sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

 

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

1.5     O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1.

Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2 Wykaz głównych usług, wykonanych w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i przedmiotu, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych usług, określających czy usługi zostały wykonane należycie.

1.3 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.4 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

1.5 Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

1.6 Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

 

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

 

3./ W zakresie przynależności do grupy kapitałowej, należy przedłożyć:

3.1 Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (załącznik Wykonawcy), bądź informacja, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.

 

4/Dokumenty podmiotów zagranicznych:

4.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 2.2, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 4.2. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 4.1 ppkt. a), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, złożone właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. 4.3. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 4.4. Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za ,,zgodność z oryginałem”. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

 

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

Oferta Wykonawcy powinna zawierać:

a)   wypełniony formularz oferty w zakresie zadania nr 1 i/lub zadania nr 2 i/lub zadania nr 3 zadania nr 4 i/lub zadania nr 5  wraz z opisem działań Wykonawcy.

b)   pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona),

c)        dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, określone w rozdziale VI SIWZ,

d)       Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy oraz dołączenia - jeśli dotyczy – wykazu robót budowlanych, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót budowlanych przez Podwykonawców.

 

Warunki zmiany umowy.

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w przypadku uniemożliwiającym dotrzymania terminu określonego w § 2 ust. 1 lub 2 wzoru umowy , jak również  w przypadku opóźnienia w uzyskaniu map do celów projektowych uzgodnień , decyzji administracyjnych lub zaświadczeń na skutek okoliczności za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, a w szczególności opóźnienia  w uzyskaniu wymaganych opinii, czy uzgodnień, jak również wystąpienia przyczyn, które wystąpiły niezależnie od woli stron umowy i nie można ich było przewidzieć na etapie podpisywania umowy.

Zmiany postanowień zawartej umowy będą dokonywane za zgodą stron wyłącznie na podstawie pisemnego aneksu do umowy.

Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia, który:

1) w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych.

2) przy wykonywaniu wcześniejszych zamówień publicznych wykazali poważne braki w odniesieniu do spełnienia istotnych wymogów tj. np. niedostarczenie produktu lub niewykonanie zamówienia lub dostarczenie zamówienia ze znaczącymi wadami produktu lub świadczonej usługi, które spowodowały ich niezdatność do użytku zgodnie z przeznaczeniem, lub niewłaściwe zachowanie poddające w poważną wątpliwość wiarygodność Wykonawcy.

3) Zamawiający nie wykluczy Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli Wykonawca udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§ w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A (II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

12-01-2016 r. godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

30 dni

Kryterium wyboru oferty

Kryterium cena – 60%

Kryterium jakość – 40%

Wadium

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Miejsce i termin otwarcia ofert

Numer lokalu

Sala Konferencyjna – pokój nr 102

Data otwarcia

12-01-2016 r.

Godzina otwarcia

10:40

Data zamieszczenia ogłoszenia
w
Biuletynie Zamówień Publicznych

31-12-2015 r.