Raszyn, dnia 29 kwietnia 2016 r.

ZP.271.1.16.2016.DC(13)

 

 

 

Dot. postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Budowę 8 – oddziałowego przedszkola przy ul. Poniatowskiego w Raszynie”

 

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Pzp. (t.j. Dz.U z 2015r. poz. 2164) Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły pytania.

 

 

Pytanie nr 1

W dokumentacji przetargowej dotyczącej instalacji klimatyzacji i wentylacji, brak szczegółowej specyfikacji materiałów i urządzeń. Czy zamawiający przedstawi specyfikę materiałów i urządzeń klimatyzacji i wentylacji?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamieszczona na stronie urzędu  dokumentacja projektowa zawiera wszystkie niezbędne informacje .

W projekcie  wentylacji w części opisowej ( ostatni rozdział)  znajduje się zestawienie urządzeń wraz
z zapotrzebowaniem na moc elektryczną . Dodatkowo w folderze załączniki  zostały dołączone karty urządzeń.

 

Pytanie nr 2

Zgodnie z pkt. 5.1.3 lit. b) Wykonawca w ramach spełnienia warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia powinien wykazać, iż dysponuje:

b)   „co najmniej 1 osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych
(pełniącą rolę Kierownika robót ).

Kierownik robót musi wykazać się minimum 5 letnim doświadczeniem na stanowisku Kierownika robót przy robotach instalacji sanitarnej w zakresie jednego zadania dotyczącego budowy/przebudowy/remontu instalacji sanitarnej o ich wartości nie mniejszej niż  800 000,00 zł brutto”,

Prosimy o informację, czy Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli kierownik robót sanitarnych wykaże się co najmniej 5-letnim doświadczeniem w pełnieniu funkcji kierownika robót sanitarnych, w tym pełnieniem funkcji kierownika robót przy realizacji jednego zadania dotyczącego wykonania instalacji sanitarnej o wartości robót sanitarnych nie mniejszych niż 800 000, 00 zł brutto?

 

 Analogicznie prosimy o informację, czy Zamawiający uzna za spełniony warunek, jeżeli kierownik robót elektrycznych wykaże się co najmniej 5 – letnim doświadczeniem w pełnieniu funkcji Kierownika robót elektrycznych, w tym pełnieniu funkcji kierownika robót przy realizacji jednego zadania w zakresie wykonania (budowy/przebudowy/ remontu) instalacji elektrycznej o wartości robót elektrycznych nie mniejszej niż 400 000,00 zł brutto?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca dysponuje następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:

a)    co najmniej 1 osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami
w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń
(pełniącą rolę  Kierownika budowy).

Kierownik budowy musi wykazać się minimum 5 letnim doświadczeniem na stanowisku Kierownika budowy lub Kierownika robót przy budowie/przebudowie/remoncie obiektów kubaturowych użyteczności publicznej o wartości nie mniejszej niż 6 000 000,00 zł brutto, za jedną budowę.

b)   co najmniej 1 osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych
(pełniącą rolę Kierownika robót ).

Kierownik robót musi wykazać się minimum 5 letnim doświadczeniem na stanowisku Kierownika robót przy robotach instalacji sanitarnej w zakresie jednego zadania dotyczącego budowy/ przebudowy/remontu instalacji sanitarnej o ich wartości nie mniejszej niż 800 000,00 zł brutto,

c)    co najmniej 1 osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
i elektroenergetycznych
(pełniącą rolę Kierownika robót ).

Kierownik robót musi wykazać się minimum 5 letnim doświadczeniem na stanowisku Kierownika robót przy robotach instalacji elektrycznej w zakresie jednego zadania dotyczącego budowy /przebudowy/remontu instalacji elektrycznej o ich wartości nie mniejszej niż  400 000,00 zł brutto,

d)   co najmniej 20 osób, które będą bezpośrednio związane z wykonywaniem zamówienia (pracownicy wykwalifikowani i niewykwalifikowani łącznie)

 

zg. z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 28.04.2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. nr 83 z dnia 16.05.2006 r. ze zm.)

W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących zakres uprawnień powinien odpowiadać w/w specjalnościom.

 

Wszystkie osoby przewidziane do realizacji zamówienia muszą biegle posługiwać się językiem polskim.
W przeciwnym wypadku Wykonawca udostępni wystarczającą ilość kompetentnych tłumaczy, wykazujących znajomość języka technicznego w zakresie terminologii budowlanej, we wszystkich specjalnościach występujących przy realizacji zamówienia.

 

Pytanie nr 3

Prosimy o podanie Jakie badania Zamawiający uznaje za konieczne (§7 pkt. 4 wzoru umowy), a które były przewidziane niniejszą umową? Powyższe jest niezbędne do prawidłowej wyceny inwestycji.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zgodnie z § 7 ust. 4 umowy Zamawiający nie przewiduje dodatkowych badań za wyjątkiem ujętych
w umowie, chyba, że w przypadku wbudowania nieodpowiednich materiałów lub nieprawidłowo prowadzonych robót badania takie będą konieczne np. badania wytrzymałości stropu przy nieodpowiedniej pielęgnacji po wykonaniu betonowania.

 

Pytanie nr 4

Dotyczy § 20 pkt 1 ppkt 1 umwy, o karach liczonych za „opóźnienia” tzw. niezależnie z czyjej winy ono powstało. Prosimy Zmawiającego o podanie przyczyny dla której chce karać Wykonawcę gdy wina nie leży po jego stronie? Jednocześnie wnosimy o zmianę zapisów umowy i zastąpienie słowa „opóźnienia” na słowo „zwłokę”, wtedy Wykonawca zapłaci kary za niedotrzymanie terminów, ale tylko gdy miało to miejsce z jego winy a nie np. z winy Zamawiającego.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Nie wyrażamy zgody na zmiany w zapisie § 20 ust. 1 pkt 1 umowy. Jednocześnie zwracam uwagę, iż Zamawiający w § 22 umowy wymienił warunki zmiany umowy. 

 

Pytanie nr 5

Dotyczy §10 pkt. 9 wzoru umowy, prosimy o sprecyzowanie czy kwotą 10 000,00 zł jest kwota netto czy brutto?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

§ 10 ust 9 wzoru umowy dotyczy kwoty netto 10 000,00 zł.

 

Pytanie nr 6

Dotyczy §20 pkt. 3 „Zamawiający może odstąpić od Umowy ze skutkiem natychmiastowym
w następujących przypadkach” ppkt. 4 przerwanie wykonania robót na okres dłuższy niż 10 dni. Czy to prawo Zamawiający przewiduje stosować również w przypadku, gdy roboty zostaną wstrzymane przez Wykonawcę na polecenie Zamawiającego lub np. z powodów błędów w dokumentacji technicznej?

Prosimy o doprecyzowanie sytuacji w której Zamawiający skorzysta z tego prawa.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Wskazane w pytaniu przykłady nie będą uzasadniać podjęcia przez Zamawiającego działań
o odstąpieniu od umowy zgodnie z § 20 ust. 3 pkt 4. Podane przykłady uzasadniają wstrzymanie robót. Natomiast Zamawiający zamierza skorzystać z tego uprawnienia, gdy roboty zostaną wstrzymane powyżej 10 dni w sytuacjach nieuzasadnionych.

 

Pytanie nr 7

Prosimy Zamawiającego o odpowiedź czy wyposażenie ruchome przedszkola jest przedmiotem zamówienia?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi następujące wyposażenie:

1. Wyposażenie zgodnie z ,,Wykazem wyposażenia technologicznego kuchni z zapleczem Przedszkole w Raszynie ul. Poniatowskiego 18" z następującą uwagą: Zamawiający rezygnuje z dostawy wyposażenia dodatkowego określonego w pkt A2.06 - wyposażenia dodatkowego(garnki, patelnie, akcesoria kuchenne, pojemniki GN, talerze, kubki, sztućce itd.). W związku z tym pkt A2.06 - wyposażenie dodatkowe zostaje wykreślony z tego wykazu. Powyższe należy uwzględnić w wycenie poz 174 przedmiaru – architektura.

2. Zabawki i meble zewnętrzne, zgodnie z zestawieniem wyposażenia zewnętrznego.

 

Pytanie nr 8

Prosimy Zamawiającego o odpowiedź czy montaż rolet wewnętrznych jest przedmiotem zamówienia? Jeżeli tak, to prosimy o podanie ilości, ponieważ jest brak pozycji w przedmiarach.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Montaż rolet wewnętrznych nie jest przedmiotem zamówienia.

 

Pytanie nr 9

Prosimy Zamawiającego o zamieszczenie na stronie internetowej pozwolenia na budowę oraz decyzji
o przesadzeniu oraz wycince drzew.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Pozwolenie na budowę zostaje załączone. Natomiast Decyzję Nr 800/2015 Starosty Pruszkowskiego zezwalającą na wycinkę drzew, zawiera Projekt budowlany – Tom I.

 

Pytanie nr 10

Prosimy Zamawiającego o odpowiedź po czyjej stronie jest opłata za wycinkę drzew?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Opłata za wycinkę drzew jest po stronie Zamawiającego,

 

Pytanie nr 11

Prosimy Zamawiającego o zamieszczenie na stronie internetowej wyników badań geologicznych dla przedmiotowej inwestycji.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Dokumentacja geotechniczna do projektu budowy Przedszkola została załączona w projekcie budowlanym - Tom I.

 

Pytanie nr 12

Prosimy o uzupełnienie dokumentacji przetargowej poprzez zamieszczenie Projektu Wykonawczego dla branży drogowej. W zamieszczonych materiałach przetargowych na stronie Zamawiającego nie zamieszczono Projektu Wykonawczego dla branży drogowej.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Projekt wykonawczy dla branży drogowej znajduje się w projekcie architektury rys 1, 1A, 18, 41 oraz w Opisie technicznym

 

Pytanie nr 13

Prosimy o udzielenie odpowiedzi czyją własnością będą  materiały pochodzące z rozbiórek takie jak: gruz betonowy, złom stalowy, kostka betonowa, destrukt asfaltowy? Jeżeli nie będą własnością Wykonawcy to prosimy o podanie dokładnego adresu do dowozu materiałów pochodzących
z rozbiórek.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zgodnie ze wzorem umowy § 4 ust 1 pkt 9 Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia we własnym zakresie miejsca czasowej i stałej zwałki nadmiaru ziemi i gruzu oraz pozostałych odpadów budowlanych.

Pytanie nr 14

Prosimy o udzielenie odpowiedzi czyją własnością będzie drewno pochodzące z wycinki drzew. Jeżeli nie będzie własnością Wykonawcy to prosimy o podanie czy Wykonawca musi je odwieźć we wskazane przez Zamawiającego miejsce, czy zostanie odebrane przez Zamawiającego z miejsca wycinki.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający informuje  iż dokonał wycinki drzew we własnym zakresie. Do usunięcia
i zagospodarowania przez Wykonawcę pozostają karpy po wyciętych drzewach i krzewach.

 

Pytanie nr 15

Prosimy o potwierdzenie, że Wykonawca nie będzie ponosił kosztów administracyjnych związanych
z wycinką drzew.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Opłata za wycinkę drzew jest po stronie Zamawiającego.

 

Pytanie nr 16

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dysponuje zgodą na wykonanie wycinki drzew w okresie lęgowym. Wykonawca zakłada wycinkę drzew w okresie dwóch tygodni od daty przejęcia placu budowy.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający informuje  iż dokonał wycinki drzew we własnym zakresie. Do usunięcia
i zagospodarowania przez Wykonawcę pozostają karpy po wyciętych drzewach i krzewach.

 

Pytanie nr 17

Prosimy o potwierdzenie, że w związku z robotami objętymi tym zamówieniem publicznym Wykonawca nie będzie ponosił kosztów związanych z zajęciem terenu (czasowe zajęcie ulic, chodników, trawników)

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Wykonawca będzie ponosił wszelkie koszty związane z zajęciem terenu (czasowe zajęcie ulic, chodników, trawników).

Pytanie nr 18

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuści ruch pojazdów budowy o masie do 40 ton ulicami: Sportową i Księcia Józefa Poniatowskiego.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Podczas realizacji robót Wykonawca będzie przestrzegał przepisów ruchu drogowego określonych znakami pionowymi i poziomymi. Pojazdy Wykonawcy winny spełniać wymagania przepisów ruchu drogowego m.in. parametry techniczne, dopuszczalne osiowe obciążenie, wymiary ładunków.

W przypadku niedostosowania się po powyższego Wykonawca winien zwrócić się do odpowiedniego zarządcy drogi tj.

- ul. Sportowa- Starostwo Powiatowe w Pruszkowie,

- ul. Poniatowskiego- Gmina Raszyn

w celu wydania zezwolenia na przejazd pojazdu/ pojazdów

 

Pytanie nr 19

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuszcza wykonanie nawierzchni z kostki betonowej innej niż typu: Creativ, Urbanit. Pytanie kierujemy z uwagi na zamieszone zapisy w Projekcie Wykonawczym tom Architektura rysunek 1a PROJEKT ZAGOSPODAROWANIA TERENU 1_200.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający dopuszcza wykonanie nawierzchni z kostki betonowej innej niż typu: Creativ, Urbanit, pod warunkiem zachowania wielkości i kolorystyki elementów oraz parametrów technicznych.

 

Pytanie nr 20

Prosimy o zamieszczenie projektu tymczasowej organizacji ruchu na ul. Księcia Józefa Poniatowskiego w Raszynie. Jeżeli koszt projektu czasowej organizacji ruchu (projekt, wdrożenie
i utrzymanie) mają być po stronie Wykonawcy to prosimy o takie potwierdzenie.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający informuje, iż w przypadku konieczności wykonania projektu czasowej organizacji ruchu, koszt jej wykonania spoczywa na Wykonawcy

 

Pytanie nr 21

Prosimy o potwierdzenie, że koszt Nadzoru Przyrodniczego jest po stronie i na koszt Wykonawcy.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający informuje, iż nie wymaga nadzoru przyrodniczego. Natomiast zgodnie z Decyzja
Nr 800/2015 ust. 5 zezwalającą na wycinkę drzew, zobowiązuje Wykonawcę do powiadomienia Wójta Gminy Raszyn o dokonaniu kompensacji przyrodniczej wraz z podaniem gatunków, parametrów posadzonych drzew, faktyczną datą ich posadzenia wraz z załączonym planem sytuacyjnym
z zaznaczoną ich lokalizacją.

 

Pytanie nr 22

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający nie wymaga zapewnienia przez Wykonawcę Nadzoru Archeologicznego

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający potwierdza, iż zgodnie z pismem  Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nie wymaga zapewnienie przez Wykonawcę nadzoru archeologicznego.

 

Pytanie nr 23

Prosimy o potwierdzenie przez Zamawiającego, że w ramach tego postępowania przetargowego zakres robót nie uwzględnia rozbiórek obiektów kubaturowych. Na zdjęciach satelitarnych terenu inwestycji widoczny jest budynek w miejscu wykonania robót objętych tym postępowaniem przetargowym.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający potwierdza, iż w grudniu 2014r. rozebrał przedstawiony na zdjęciu satelitarnym budynek przedszkola.

 

Pytanie nr 24

Z uwagi na oczekiwanie na odpowiedzi Zamawiającego, zwracamy się z prośbą o zmianę terminu składania ofert z dnia 29.04.2016 na dzień 10.05.2016 co pozwoli na rzetelne przygotowanie oferty przetargowej przez Wykonawców.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Termin składania ofert został przedłużony do dnia 10.05.2016 r. 

 

Pytanie nr 25

Prosimy o podanie producenta gotowego garażu betonowego.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Garaż powinien być wykonany zgodnie z załączonym projektem.

 

Pytanie nr 26

Prosimy o podanie producenta Basenów z piłkami.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Basen z piłkami należy wykonać zgodnie z Architekturą  rys. 29.

 

Pytanie nr 27

Prosimy o podanie producenta parapetów wewnętrznych

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Parapety należy wykonać zgodnie z Architekturą rys. 57, 58, 59.

 

Pytanie nr 28

Prosimy o podanie informacji czy meble wewnętrzne również są przedmiotem zamówienia, jeśli tak to prosimy o przesłanie zestawienia oraz producenta.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Meble wewnętrzne nie są przedmiotem zamówienia.

 

Pytanie nr 29

Prosimy o podanie przykładowych producentów wyposażenia gastronomicznego.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Wyposażenie gastronomiczne musi być dostarczone zgodnie z zestawieniem oraz o tych samych parametrach jak w wykazie. Wyposażenie pochodzi od różnych producentów. Nie ma firmy, która produkuje całość wymaganego w zestawieniu sprzętu.

 

Pytanie nr 30

Proszę o przesłanie szczegółowych danych do wyceny dźwigu windowego oraz podanie Producenta.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Standard dźwigu - 630 kg jest w opisie "Architektura". Zamawiający zgodnie z art.29 ust 3 Prawa zamówień publicznych (Dz.U.z 2015 r. poz 2164)  nie może wskazać producenta. Zamawiający zastrzega  sobie konieczność montażu elementów dźwigu jednego producenta. System alarmowy w windzie powinien działać na kartę sim, której koszty zakupu i abonamentu przez okres serwisowania ponosi Wykonawca.

 

Pytanie nr 31

Z uwagi na oczekiwanie na odpowiedzi Zamawiającego, zwracamy się z prośbą o zmianę terminu składania ofert z dnia 29.04.2016 na dzień 10.05.2016 co pozwoli na rzetelne przygotowanie oferty przetargowej przez Wykonawców.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Termin składania ofert został przedłużony do dnia 10.05.2016 r. 

 

Pytanie nr 32

Czy wyposażenie meblowe przedstawione na rysunku 56 Architektura  wchodzi w zakres oferty?  Jeżeli tak, to prosimy o podanie w którym miejscu należy dopisać je do przedmiaru.

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Wyposażenie meblowe przedstawione na rys. 56 Architektura zostało zamieszczone omyłkowo.

W/w wyposażenie nie wchodzi w zakres oferty.

 

Pytanie nr 33

Jaki rodzaj  betonu lekkiego należy przyjąć w poz. 82 przedmiaru Konstrukcja?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Do warstwy spadkowej należy użyć keramzytobetonu.

 

Pytanie nr 34

W opisie budowlanym widnieją tylko bloczki ceramiczne POROTHERM, zaś w danych materiałowych pustaki poryzowane. Jaki materiał ceramiczny zastosować do wykonania ścian zewnętrznych: bloczki POROTHERM czy dowolne pustaki poryzowane?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zaleca się zastosowanie pustaków poryzowanych producent dowolny, przy założeniu, że ściana ma osiągać parametry jak dla wymogów U obwiązujących od 01.01.2021 r.

 

Pytanie nr 35

W opisie budowlanym widnieją wykładziny typu: linoleum i wykładzina welurowa, a w danych materiałowych wykładzina flokowana. Jaki materiał ceramiczny zastosować do podług wykładzinowych?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

W projekcie występują wszystkie wymienione wykładziny w zależności od pomieszczenia: linoleum, wykładzina dywanowa w płytkach, wykładzina flokowana. Szczegółowy dobór posadzek ceramicznych tzn. terakoty, gresu, gresu antypoślizgowego nastąpi na etapie realizacji.

 

Pytanie nr 36

Zgodnie z zestawieniem stolarki drzwiowej, należy wykonać kontrolę dostępu według projektu elektrycznego. W projekcie elektrycznym nie wskazano, w których drzwiach zastosować kontrolę dostępu?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Kontrolą dostępu należy objąć pomieszczenia administracyjne, stołówkę, gabinet lekarski, pomieszczenia techniczne. Użytkownik bezpośrednio na etapie realizacji potwierdzi wybór pomieszczeń.

 

Pytanie nr 37

Czy zamawiający dopuszcza modyfikację (zmianę ilości, dokładanie pozycji), załączonych przedmiarów?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zamawiający nie dopuszcza modyfikacji przez Wykonawcę załączonych przedmiarów. Wykonawca określa cenę realizacji zamówienia poprzez wskazanie w formularzu oferty ceny ryczałtowej brutto na podstawie przekazanej dokumentacji projektowej. Wykonawca powinien ująć w cenie wszystkie koszty związane z wykonaniem robót zgodnie z warunkami umowy .

 

Pytanie nr 38

Czy koszt wykonania przyłącza energetycznego i telekomunikacyjnego znajduje się w zakresie Wykonawcy czy Zamawiającego?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Przyłącze energetyczne zostanie wykonane przez Zakład Energetyczny. Wykonawca wykona instalację od złącza kablowo pomiarowego w linii ogrodzenia do budynku. Przyłącze telekomunikacyjne znajduje się w zakresie Wykonawcy.

 

Pytanie nr 39

Czy teren placu budowy posiada lub do czasu rozpoczęcia prac będzie posiadać przyłącze energetyczne i wodne?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Przyłącze energetyczne i wodne na czas budowy zapewnia we własnym zakresie Wykonawca.

 

Pytanie nr 40

Czy zakres prac obejmuje dostawę rzutnika?

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zakres prac nie obejmuje dostawy rzutnika. Prace wchodzą w zakres wyposażenia

 

Pytanie nr 41

Zwracam się z prośbą o wyjaśnienie zawartego w wykazie okien i ścian kurtynowych terminu okucia-bezpieczne. Czy chodzi o zabezpieczenie antywłamaniowe?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Za okucia bezpieczne Zamawiający rozumie okucia zapobiegające otwarciu okna przez dziecko, nie przygniatające ręki, palców dziecka, bezostnych krawędzi np. z zawiasem wewnętrznym, itp.

 

Pytanie nr 42

Zwracam się z prośbą o podanie więcej szczegółów co do kolorystyki drzwi drewnianych. Mowa jest
o kolorze 0666, z jakiej palety? ewentualnie jakiego producenta jest laminat?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Drzwi drewniane przewidziane są w kolorach jasnych (ciepłych). Wybrany przez Wykonawcę producent drzwi, będzie miał swoje preferencje w zakresie dostawcy laminatu. Ostateczny wybór kolorystyki nastąpi po uzgodnieniu z Zmawiającym.

 

 

UWAGA

Zamawiający informuje, że powyższe pytania i odpowiedzi stają się integralną częścią SIWZ
i będą wiążące przy składaniu ofert.

 

 

Raszyn, dnia 25 kwietnia 2016 r.

ZP.271.1.16.2016.DC(5)

 

 

Dot. postępowania o zamówienie publiczne prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na: „Budowę 8 – oddziałowego przedszkola przy ul. Poniatowskiego w Raszynie”

 

Na podstawie art. 38 ust. 1 oraz ust.  6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.Pzp (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz 2164), Zamawiający informuje, iż w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na: „Budowę 8 – oddziałowego przedszkola przy ul. Poniatowskiego w Raszynie”, wpłynęły do Zamawiającego pytania dotyczące przedmiotu zamówienia.

Odpowiedzi na pytania, zamieszczone zostaną na stronie internetowej Zamawiającego w najbliższym czasie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert.

W zawiązku z licznymi pytaniami, przedłuża się termin składania i otwarcia ofert:

 

Zamawiający przedłuża termin składania z: 29-04-2016 r na dzień:

- składanie ofert – 10-05-2016 godz.

- otwarcie ofert – 10-05-2016 r. godz. 10.40

 

 

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.1.16.2016.DC

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/22/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych tekst jedn. /t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164/.

Przedmiot zamówienia publicznego

„Budowa 8 –oddziałowego przedszkola
przy ul. Poniatowskiego w Raszynie”

Przedmiotem zamówienia jest: budowa 8 – oddziałowego przedszkola przy
ul. Poniatowskiego w Raszynie,
na terenie działki o nr ew. 580/1, 583 i powierzchni 5 829 m3, położonej przy ul. Poniatowskiego w Raszynie.

 

Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie dwukondygnacyjnego budynku przedszkola wraz ze wszystkimi instalacjami i wyposażeniem kuchni z zapleczem oraz wszystkie prace związane z zagospodarowaniem trenu w tym wyposażenie placu zabaw.

W/w roboty należy wykonać zgodnie z załączonym projektem budowlanym i projektami wykonawczymi, Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót oraz Opisem przedmiotu zamówienia.

 

Podstawowe dane techniczne budynku: powierzchnia zabudowy 1 557,3 m2,  kubatura 11 777,8 m3, powierzchnia pomieszczeń  2 401,3 m2, wysokość 7,85 m, szerokość elewacji frontowej 38,8 m, długość 53,1 m.

Rodzaj zamówienia

Roboty budowlane

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

45.21.41.00-1, 45.11.30.00-1, 45.22.35.00-1, 45.40.00.00-1, 45.10.00.00-8, 45.33.00.00-9, 45.31.00.00-3, 45.23.13.00-8, 45.23.11.00-6, 45.23.31.20-6, 45.23.32.50-6, 45.23.32.00-1

Zamawiający NIE DOPUSZCZA składania ofert częściowych

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy w wysokości do 10% zamówienia podstawowego, przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2015, poz. 2164) polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

30 czerwca 2017 r.

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.        posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

2.        posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone w tym co najmniej:

2 (dwóch) robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie budynku użyteczności publicznej, tj. np. budynków kultury i oświaty, administracji publicznej, budynków kultury fizycznej i sportu, budynków przeznaczonych na potrzeby opieki zdrowotnej, galerii handlowo – usługowych, budynków biurowych o zakresie robót budowlano – montażowych podobnych do robót objętych przedmiotem zamówienia, wykonanych za kwotę nie mniejszą ni 6 000 000,00 zł brutto (słownie: sześć milionów złotych brutto) każda z robót;

3.        Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca dysponuje następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:

a)     co najmniej 1 osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń (pełniącą rolę  Kierownika budowy).

Kierownik budowy musi wykazać się minimum 5 letnim doświadczeniem na stanowisku Kierownika budowy lub Kierownika robót przy budowie/przebudowie/remoncie obiektów kubaturowych użyteczności publicznej o wartości nie mniejszej niż 6 000 000,00 zł brutto, za jedną budowę.

b)    co najmniej 1 osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (pełniącą rolę Kierownika robót ).

Kierownik robót musi wykazać się minimum 5 letnim doświadczeniem na stanowisku Kierownika robót przy robotach instalacji sanitarnej w zakresie jednego zadania dotyczącego budowy/przebudowy/remontu instalacji sanitarnej o ich wartości nie mniejszej niż  800 000,00 zł brutto,

c)     co najmniej 1 osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (pełniącą rolę Kierownika robót ).

Kierownik robót musi wykazać się minimum 5 letnim doświadczeniem na stanowisku Kierownika robót przy robotach instalacji elektrycznej w zakresie jednego zadania dotyczącego budowy /przebudowy/remontu instalacji elektrycznej o ich wartości nie mniejszej niż  400 000,00 zł brutto,

d)    co najmniej 20 osób, które będą bezpośrednio związane z wykonywaniem zamówienia (pracownicy wykwalifikowani i niewykwalifikowani łącznie)

zg. z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 28.04.2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. nr 83 z dnia 16.05.2006 r. ze zm.)

W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących zakres uprawnień powinien odpowiadać w/w specjalnościom.

 

Wszystkie osoby przewidziane do realizacji zamówienia muszą biegle posługiwać się językiem polskim. W przeciwnym wypadku Wykonawca udostępni wystarczającą ilość kompetentnych tłumaczy, wykazujących znajomość języka technicznego w zakresie terminologii budowlanej, we wszystkich specjalnościach występujących przy realizacji zamówienia.

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania potencjałem technicznym

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

4.        sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż:

a) Wykonawca winien wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej deliktowej i kontraktowej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 10 000000,00 zł (słownie: dziesięć milionów złotych)

b) Wykonawca powinien wykazać, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę co najmniej 3 000.000,00 zł. (słownie: trzy miliony złotych)

c) Wykonawca powinien wykazać się rocznymi przychodami netto ze sprzedaży w kwocie co najmniej 10 000 000,00 zł (słownie: dziesięć milionów złoty) w każdym z ostatnich trzech lat obrotowych.

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

 

Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

5.        O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1.

 

Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2 Wykaz robót budowlanych, wykonanych w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone,

1.3 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia,

1.4 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,

1.5 Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,

1.6 Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia,

1.7 Informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

1.8 Jeżeli Wykonawca polega na zdolności finansowej innych podmiotów, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia,

1.9 Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia (załącznik Wykonawcy);

6.1.10 Sprawozdanie finansowe albo jego część, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku Wykonawców niezobowiązanych do sporządzenia sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności – za okres      nie dłuższy niż ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres (załącznik Wykonawcy).

 

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

2.3 Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

2.4 Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

 

3./ W zakresie przynależności do grupy kapitałowej, należy przedłożyć:

3.1 Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (załącznik Wykonawcy), bądź informacja, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.

4/Dokumenty podmiotów zagranicznych:

4.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 2.2 - 2.4, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert), b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (dokument wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert),

4.2. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 4.1 ppkt. a), b), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, złożone właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. 4.3. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 4.4. Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za ,,zgodność z oryginałem”. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Oferta Wykonawcy powinna zawierać:

a)    wypełniony formularz oferty (oryginał) wraz z kosztorysami ofertowymi w formie uproszczonej dla każdej z btranż,

b)    pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona) - załącznik Wykonawcy,

c)        dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, określone w rozdziale VI SIWZ,

d)        Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy oraz dołączenia - jeśli dotyczy – wykazu robót budowlanych, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót budowlanych przez Podwykonawców wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ,

e)        informacyjnie kserokopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium - załącznik Wykonawcy.

Warunki zmiany umowy.

1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy  w przypadku:

1)       wprowadzenia do dokumentacji projektowej w trakcie wykonywania robót, zmian zakwalifikowanych przez Projektanta sprawującego nadzór autorski na podstawie art. 36a ust. 5 ustawy Prawo budowlane jako nieistotne odstępstwo od projektu, zmiany są  zgodne z zasadami wiedzy technicznej, a roboty, które proponuje się zmienić są objęte projektem budowlanym,

2)       konieczności wykonania robót zamiennych polegających na zmianie sposobu wykonania jakiegoś  elementu, technologii, lub zmianie cech elementu bez zmiany rodzaju i charakteru robót, a także zmiany celu jaki ma być w ich efekcie osiągnięty tj. nie powodujących rozszerzenia zakresu zamówienia  objętego umową,

3)        konieczności zaniechania wykonywania części robót,

4)       niemożliwych do przewidzenia niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających prowadzenie robót,

5)       kolizji z nie zinwentaryzowanym uzbrojeniem podziemnym lub innymi obiektami,

6)       zmiany lub wprowadzenia nowego Podwykonawcy,

7)       w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT w zakresie wynagrodzenia za roboty ujęte w harmonogramie, a niewykonane na dzień obowiązywania nowej stawki.

2. Strony umowy ustalają, że w przypadku konieczności wykonania  robót budowlanych wykraczających poza opis przedmiotu zamówienia,
w miejsce zaniechanej części robót objętych przedmiotem zamówienia, zlecenie ich wykonania poprzedzone będzie udzieleniem zamówienia w trybie z wolnej ręki  na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 lub pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych pod warunkiem braku przesłanek do udzielenia zamówienia na ich wykonanie w trybach konkurencyjnych.

3.     Zmiana należnego Wykonawcy wynagrodzenia w odniesieniu do robót zamiennych /uzupełniających /zaniechanych - w przypadku,
o którym mowa w ust. 1 pkt. 1), 2), 3) i ust. 2 – ustalona zostanie według następujących zasad:

1)       za podstawę kalkulacji przyjęte zostaną ceny jednostkowe z kosztorysu ofertowego, a ilości robót na podstawie sprawdzonego
i zatwierdzonego przez Zamawiającego obmiaru,

2)       jeżeli roboty nie występowały w kosztorysie ofertowym, a są niezbędne do rozliczenia robót zamiennych/dodatkowych, podstawą kalkulacji będą:- dane wyjściowe do kosztorysowania z formularza ofertowego w zakresie kosztów robocizny, narzutu kosztów pośrednich i zysku,

- ceny materiałów i sprzętu nie będą wyższe niż średnie ceny publikowane przez kwartalnik SEKOCENBUD aktualny  na czas ich wbudowania i wykorzystania, a dla materiałów  specjalistycznych wg faktur zakupu,

 - nakłady robocizny i nakłady rzeczowe z odpowiednich katalogów (KNR-ów), a dla robót specjalistycznych wg kalkulacji własnej.

3. Zmiany postanowień zawartej umowy będą dokonywane za zgodą stron wyłącznie na podstawie pisemnego aneksu do umowy.

Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia, który:

1) w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych.

2) przy wykonywaniu wcześniejszych zamówień publicznych wykazali poważne braki w odniesieniu do spełnienia istotnych wymogów tj. np. niedostarczenie produktu lub niewykonanie zamówienia lub dostarczenie zamówienia ze znaczącymi wadami produktu lub świadczonej usługi, które spowodowały ich niezdatność do użytku zgodnie z przeznaczeniem, lub niewłaściwe zachowanie poddające w poważną wątpliwość wiarygodność Wykonawcy.

3) Zamawiający nie wykluczy Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli Wykonawca udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§ w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A (II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§  ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

29-04-2016 r. godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

30 dni

Kryterium wyboru oferty

Cena- waga kryterium 80 %

Gwarancja i rękojmia – waga kryterium 10 %

Okres serwisowania urządzeń oraz sprzętu – waga kryterium 10%

Wadium

350 000,00 zł (słownie: trzysta pięćdziesiąt tysięcy złotych)

Miejsce i termin otwarcia ofert

Numer lokalu

Sala Konferencyjna – pokój nr 102

Data otwarcia

29-04-2016 r.

Godzina otwarcia

10:40

Data zamieszczenia ogłoszenia
w
Biuletynie Zamówień Publicznych

15-04-2016 r.

 Pliki do pobrania: