Gmina Raszyn

ul. Szkolna

05-090 Raszyn

ZP.271.1.28.2016.MŚ

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/22/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych /t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164/.

Przedmiot zamówienia publicznego

„Wykonanie dokumentacji projektowej dla każdej z niżej wymienionych ulic objętych odpowiednio zadaniami:

Zadanie nr 1- przebudowa ulicy Waryńskiego w miejscowości Nowe Grocholice ,

Zadanie nr 2 - przebudowa ulicy Lecha we wsi Rybie,

Zadanie nr 3 - przebudowa ulicy Dolnej we wsi Raszyn 01/Nowe Grocholice,

Zadanie nr 4 - przebudowa ulicy Stawowej (w tym 2 sięgacze: ul. Dzika i sięgacz bez nazwy) we wsi Nowe Grocholice,

Zadanie nr 5 - przebudowa ulicy Piastowskiej we wsi Raszyn 01/Nowe Grocholice,

Zadanie nr 6 - przebudowa ulicy Nadrzecznej we wsi Raszyn 02,

Zadanie nr 7 -  przebudowa ulicy Olszowej we wsi Rybie,

Zadanie nr 8 -  przebudowa ulicy Zacisze we wsi Raszyn 01.”

Przedmiotem zamówienia jest: wykonanie dokumentacji projektowej dla każdej z niżej wymienionych ulic objętych odpowiednio zadaniami:

Zadanie nr 1- przebudowa ulicy Waryńskiego (na odcinku od ul. Zacisze do ul. Trakt Grocholicki) w miejscowości Nowe Grocholice, gm. Raszyn, dł.ok 330 m

Zadanie nr 2 - przebudowa ulicy Lecha w miejscowości Rybie, gm. Raszyn, dł 353 m,

Zadanie nr 3 - przebudowa ulicy Dolnej w miejscowości Raszyn 01/Nowe Grocholice, gm. Raszyn, dł ok. 575 m,

Zadanie nr 4- przebudowa ulicy Stawowej w miejscowości Nowe Grocholice, gm. Raszyn, dł 375 m (w tym 2 sięgacze po ok. 85 m: ul. Dzika i sięgacz bez nazwy),

Zadanie nr 5 - przebudowa ulicy Piastowskiej w miejscowości Raszyn 01/Nowe Grocholice, gm. Raszyn, dł. ok. 149 m,

Zadanie nr 6 - przebudowa ul. Nadrzecznej w miejscowości Raszyn 02 , gm. Raszyn dł. ok. 230 m ( w tym sięgacz dł .40 m)

Zadanie nr 7 - przebudowa ul. Olszowej (na odcinku od ul. Wesołej do ul. 19. Kwietnia) w miejscowości Rybie, gm. Raszyn, dł. ok. 620 m.

Zadanie nr 8 - przebudowa ul. Zacisze (na odcinku od ul. Niskiej do ul. Godebskiego) w miejscowości Raszyn 01, gm. Raszyn, dł. ok. 340 m,

wraz z opracowaniem specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, kosztorysu  inwestorskiego, przedmiarów oraz uzyskanych zaświadczeń o braku sprzeciwu  w zakresie zgłoszenia robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę oraz sprawowanie nadzoru autorskiego w zakresie stwierdzenia zgodności realizowanych robót budowlanych z projektem.

Dokumentację projektową należy wykonać w następującym zakresie:

- robót drogowych,

- robót odwodnieniowych,

- robót wodno – kanalizacyjnych,

- robót elektrycznych i teletechnicznych,

Szczegółowy zakres prac projektowych składających się na przedmiot zamówienia, określają  załączniki  nr A,  do SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia.

 

Rodzaj zamówienia

USŁUGA

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

71.32.00.00-7

ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA MOŻLIWOŚĆ SKŁADANIA OFERT CZĘŚCIOWYCH na jedno lub kilka wybranych  zadań.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy w wysokości do 50% wartości zamówienia dla każdego z zadań przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013, poz. 907 z późn. zm.).

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

Wykonanie zamówienia  w zakresie zadania 1,2,3,4,5,6,7,8  w terminie do – 28.02.2018 r.

 

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1     posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

1.2     posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem głównych usług w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i przedmiotu, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych usług, określających czy usługi zostały wykonane należycie w tym co najmniej:

2 (dwa) zamówienia odpowiadające swoim rodzajem usługę stanowiącą przedmiot zamówienia, tj. polegające na opracowaniu dokumentacji projektowej dot. przebudowy lub budowy drogi uwzględniającej także budowę / przebudowę kanalizacji deszczowej o wartości zamówienia, co najmniej 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złoty) brutto każda z usług- dot. zadania nr 1,2,3,4,7,8

– 2 (dwa) zamówienia odpowiadające swoim rodzajem usługę stanowiącą przedmiot zamówienia ,tj. polegające na opracowaniu dokumentacji projektowej dot. przebudowy lub budowy drogi uwzględniającej także budowę / przebudowę kanalizacji deszczowej o wartości zamówienia, co najmniej 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złoty) brutto każda z usług- dot. zadania nr 5,6.

 

W przypadku składania oferty na więcej niż jedno zadanie, dopuszczalne jest posłużenie się tymi samymi zamówieniami dla wykazania spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu w poszczególnych zadaniach.

 

1.3     Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca dysponuje następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym co najmniej:

W zakresie zadania nr 1,2,3,4,5,6,7,8.

a)       2 (dwie) osoby projektanci posiadające uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej – minimalny staż w projektowaniu 3 lata w tym liczba wykonanych projektów drogowych  (budowa nowej drogi, rozbudowa lub przebudowa drogi) – 3szt.,

b)       2 (dwie) osoby  projektanci -  posiadające uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i  kanalizacyjnych – minimalny staż w projektowaniu 3 lata.

c)        1 (jedna) osoba  projektant -  posiadający uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - minimalny staż w projektowaniu 3 lata .

d)       1 (jedna) osoba projektant ( projektant niezbędny w przypadku  usunięcia kolizji teletechnicznych) posiadająca uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych; minimalny  staż projektowy 4 lata.

 

Uwaga:

1.        Staż projektowy ustala się licząc lata kalendarzowe łącznie z rokiem uzyskana uprawnień do roku 2016 włącznie.

2.        Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji projektantów w przypadku gdy ta sama osoba posiada wymagane uprawnienia oraz  doświadczenie w więcej niż jednej specjalności.

3.        W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących zakres uprawnień powinien odpowiadać w/w specjalnościom.

 

W przypadku składania oferty na więcej niż jedno zadanie, ta sama osoba w danym zadaniu może być wskazana na funkcję podaną w pkt. od a do d.

 

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania potencjałem technicznym.

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

1.4 sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

 

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

1.5     O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1.

Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2 Wykaz głównych usług, wykonanych w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i przedmiotu, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych usług, określających czy usługi zostały wykonane należycie.

1.3 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.4 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

1.5 Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

1.6 Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

 

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

 

3./ W zakresie przynależności do grupy kapitałowej, należy przedłożyć:

3.1 Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (załącznik Wykonawcy), bądź informacja, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.

 

4/Dokumenty podmiotów zagranicznych:

4.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 2.2, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 4.2. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 4.1 ppkt. a), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, złożone właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. 4.3. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 4.4. Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za ,,zgodność z oryginałem”. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

 

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

Oferta Wykonawcy powinna zawierać:

a)    wypełniony formularz oferty w zakresie zadania nr 1 i/lub zadania nr 2 i/lub zadania nr 3, i/lub zadania nr 4 , i/lub zadania nr 5 i/lub zadania nr 6, i/lub zadania nr 7, i/lub zadania nr 8,  wraz z opisem działań Wykonawcy - załącznik nr 1 .

b)   pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona) - załącznik Wykonawcy,

c)        dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, określone w rozdziale VI SIWZ,

d)       Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy oraz dołączenia - jeśli dotyczy – wykazu robót budowlanych, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót budowlanych przez Podwykonawców wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ,

e)        informacyjnie kserokopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium - załącznik Wykonawcy.

 

Warunki zmiany umowy.

Wszelkie zmiany postanowień niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem jej nieważności.

1.          Strony dopuszczają możliwość zmiany istotnych postanowień umowy odnośnie terminu realizacji umowy lub przyjętych rozwiązań projektowych (technicznych) w przypadku:

1)          wystąpienia siły wyższej;

2)          wystąpienia okoliczności leżących wyłącznie po stronie Zamawiającego lub okoliczności niezależnych od stron umowy, np. przedłużenie procedur związanych z podziałem działek geodezyjnych, konieczności przeprowadzenia konsultacji społecznych lub innych uzasadnionych okoliczności, zaistniałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy, które utrudniają lub uniemożliwiają prawidłowe i terminowe wykonanie przedmiotu umowy;

3)          wprowadzenia zmian przez ustawodawcę w zakresie stawek podatku od towarów i usług;

4)          nie wydania przez uprawniony organ w ustawowym terminie decyzji warunkującej kontynuację i zakończenie prac projektowych;

5)          zmian przepisów prawa lub norm obowiązujących w budownictwie;

6)          zmniejszenia lub ograniczenia środków finansowych przeznaczonych na realizację umowy, czy też pozyskanie dodatkowych środków finansowych pozwalających na szybszą jej realizację;

7)          konieczności przeprojektowania przebudowy uzbrojenia podziemnego w związku z uzyskanymi warunkami technicznymi od gestorów sieci lub nieotrzymaniem tych warunków w stosownym czasie;

8)          wprowadzenia zmian w realizacji inwestycji spowodowanych nowymi technologiami i postępem technicznym;

9)          konieczności wykonania usług zamiennych lub uzupełniających;

10)       wprowadzenia przez Zamawiającego zmian zwiększających bezpieczeństwo i efektywność organizacji ruchu między innymi na skutek konsultacji społecznych, wniosków radnych lub policji.

 

Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia, który:

1) w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych.

2) przy wykonywaniu wcześniejszych zamówień publicznych wykazali poważne braki w odniesieniu do spełnienia istotnych wymogów tj. np. niedostarczenie produktu lub niewykonanie zamówienia lub dostarczenie zamówienia ze znaczącymi wadami produktu lub świadczonej usługi, które spowodowały ich niezdatność do użytku zgodnie z przeznaczeniem, lub niewłaściwe zachowanie poddające w poważną wątpliwość wiarygodność Wykonawcy.

3) Zamawiający nie wykluczy Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli Wykonawca udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§ w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A (II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§  ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

10-08-2016 r. godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

30 dni

Kryterium wyboru oferty

Kryterium cena – 60%

Kryterium jakość – 40%

Wadium

Zadanie nr 1 - 600,00 zł (słownie: sześćset  złotych),

Zadanie nr 2 - 600,00 zł (słownie: sześćset  złotych),

Zadanie nr 3 – 1 000,00 zł (słownie: tysiąc złotych),

Zadanie nr 4 – 700,00 zł (słownie: siedemset złotych),

Zadanie nr 7 – 1 000,00 zł (słownie: tysiąc złotych),

Zadanie nr  8 - 700,00 zł (słownie: siedemset złotych),

 

Miejsce i termin otwarcia ofert

Numer lokalu

Sala Konferencyjna – pokój nr 102

Data otwarcia

10-08-2016 r.

Godzina otwarcia

10:40

Data zamieszczenia ogłoszenia
w
Biuletynie Zamówień Publicznych

27-07-2016 r.