Gmina Raszyn

ul. Szkolna 2 a

05-090 Raszyn

ZP-3410/PN/26/2008

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon

(022) 701-77-78

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. nr 223 poz. 1655).

Data ogłoszenia

03-06-2008 r.

Przedmiot zamówienia publicznego

„Budowa boisk sportowych wraz z zapleczem socjalnym „ORLIK 2012” w Raszynie oraz wykonanie projektów”

w zakres robót wchodzi:

1. Budowa boiska do piłki nożnej – nawierzchnia z trawy syntetycznej, szerokość 26,0 m + 2x2 m wybiegi = 30 m, długość 56 m + 2x3 m wybiegi = 62 m,

2. Budowa boiska do koszykówki i siatkówki – nawierzchnia syntetyczna, szerokość 15,10 m + 2x2 wybiegi = 19,10 m, długość 28,10 + 2x2 wybiegi = 32,10 m,

3. Budowa budynku zaplecza – powierzchnia użytkowa 60 m2 wraz z instalacjami wewnętrznymi i przyłączami – wymaga uzyskania pozwolenia na budowę,

4. Budowa ciągu komunikacyjnego – chodnik około 360 m2, parking na 3 miejsca postojowe wraz z wyjazdem około 130 m2,

5. Budowa oświetlenia boisk z naświetlaczami i instalacją odgromową – ustawienie latarni wymaga uzyskania pozwolenia na budowę,

6. Budowa ogrodzenia wraz z bramami wjazdowymi i furtkami wejściowymi,

7. Budowa piłkochwytów,

8. Budowa infrastruktury technicznej podziemnej – przyłącza wodociągowego, gazowego i kanalizacyjnego do budynku socjalnego, zasilania energetycznego dla oświetlenia boisk i budynku,

9. Budowa drenażu opaskowego i odwodnienia liniowego.

Rodzaj zamówienia

Roboty budowlane

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

45.23.32.50-6,    45.34.20.00-6      45.31.23.11-0,    45.21.22.10-1

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

     Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

      Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.

      Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamówienie nie dotyczy dynamicznego systemu zakupów

  Termin (okres) realizacji zamówienia: wymagany:

 do 20-11-2008 r. 

Warunki udziału w postępowaniu oraz sposób dokonywania oceny spełniania tych warunków:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 

1/ Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 oraz spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655).

2/ Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy na­kładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

3/ Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

4/ Są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej (odpowiedzialność deliktowa).

5/ Udzielą na wykonane roboty i wbudowane materiały min. 3 letniej gwarancji.

6/ Wniosą wadium w wymaganym terminie, wysokości i formie.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia


Opis sposobu dokonywania oceny powyższych warunków:

W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oferta musi zawierać następujące dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę upoważniona, z zachowaniem sposobu reprezentacji i oświadczenia w formie oryginału.

1.Oświadczenie, o spełnieniu warunków określonych zgodnie z art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówieniach Publicznych oraz nie podleganiu wykluczeniu z art. 24 ust. 1, ust. 2, wraz z zaświadczeniem:

a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewi­dencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej (wystawiony/e nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert) ,

b)       aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert a potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

c)                aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert) potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

d)              aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby, w za­ kresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 -8 ustawy, tj. w przypadku:

A osób posiadających polskie obywatelstwo - dokument z Krajowego Rejestru Karnego,

B osób nie posiadających polskiego obywatelstwa - zaświadczenie właściwego organu są­dowego lub  administracyjnego kraju pochodzenia określonej osoby (zgodnie z art. 2 pkt. 9 Ustawy z dnia 13.06.2003 r. o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium RP - kraj po­chodzenia to państwo, którego obywatelem jest cudzoziemiec, a w przypadku cudzoziemca, którego obywatelstwa nie da się ustalić, lub który nie posiada obywatelstwa żadnego państwa - państwo, w którym stale zamieszkuje,

(wystawione nie wcześniej, niż na 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert),

e)       aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy (składają tylko podmioty zbiorowe w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 28 października 2002r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary), (wystawioną nie wcześniej niż na 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert),

UWAGA; Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypo­spolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. a), b), c), e), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

¦        nie otwarto jego likwidacji ani nie zgłoszono upadłości,

¦        nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie,

¦        nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie spo­łeczne lub zdrowotne, albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, od­roczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.

Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miej­sce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w powyższej UWADZE oraz w pkt. d), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariu­szem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowe­go lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

2. Wykażą, iż posiadają odpowiednie doświadczenie, tj.:

  a) wykażą, iż w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeśli okres prowadzenia działalność jest krótszy- za ten okres, z należytą starannością wykonali min. 3 (trzy) zadania odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia tj. polegających na budowie boisk ze sztuczną trawą o powierzchni min. 1800 m2 każde oraz boisk o nawierzchni poliuretanowej o powierzchni min. 400 m2 każde (poparte dokumentami potwierdzającymi, że roboty zostały wykonane należycie).

  b) wykażą, iż w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeśli okres prowadzenia działalność jest krótszy- za ten okres, z należytą starannością wykonali min. 2 (dwa) projekty (siłami własnymi lub podwykonawców), odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia tj. polegające na wykonaniu projektów boisk ze sztuczna nawierzchnią, oświetleniem i budynkiem kubaturowym o powierzchni 40 m2 (poparte dokumentami potwierdzającymi, że roboty zostały wykonane należycie).

3. Wykaz osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, tj. wykażą min.:

- po 1 osobie posiadającej uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (bez ograniczeń) w następujących specjalnościach: konstrukcyjno – budowlanej, instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (lub równoważnych) oraz będących członkami właściwej Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego (pełniących funkcję Kierownika robót),

- po 1 osobie posiadającej uprawnienia do projektowania bez ograniczeń, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2005 r. „w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie” (Dz. U. z dn. 2.06.2005 r.) w następujących specjalnościach: architektonicznej, konstrukcyjno-budowlanej, instalacyjnej w zakresie: sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektroenergetycznych. W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących, zakres uprawnień powinien odpowiadać ww specjalnościom. Osoby posiadające uprawnienia do projektowania powinny być członkami właściwej Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego UPRAWNIENIA DO PRZEDSTAWNIENIA PRZED PODPISANIU UMOWY.

- Projektanci i Sprawdzający dokumentację, złożą oświadczenia o sporządzeniu projektów zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej.

4. Wykaz robót, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom (wypełniany w przypadku wykonywania robót przez Podwykonawców)

5. Aktualną polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest  ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, działalności zgodnej odpowiedzialność przedmiotem zamówienia (odpowiedzialność deliktowa), na kwotę nie niższą niż 800.000 zł.

6. Potwierdzenie wniesienia wadium w wymaganej wysokości, terminie i formie.

Dane pracownika/ów upoważnionego/ych do kontaktów z Wykonawcami:

Imię i nazwisko

 Maria Jasik-Sikorska,  Dorota Roguska-Niewczas

Godziny udzielania informacji dotyczących przetargu:

Poniedziałek, czwartek w godz. 11:00 – 17:00

Wtorek, środa, piątek w godz. 9:00 – 15:00

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§      w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 113 ( I piętro )
( po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01,
 022 701 77 78 )

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

W siedzibie zamawiającego - numer lokalu

113

Cena SIWZ

20 zł

Miejsce i termin składania ofert/wniosków

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

 Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców

Termin składania ofert

24-06-2008     godz. 10:00.

Atrybuty przetargów

Wartość zamówienia

 powyżej 14 tys. Euro

Okres związania ofertą

  30 dni od daty składania ofert

     Kryterium cena

   Najniższa cena

     Wadium

   20 000 zł (dwadzieścia tysięcy złotych)

Miejsce i termin otwarcia ofert

Miejsce otwarcia ofert

w siedzibie Zamawiającego

     Numer lokalu

       102

Data otwarcia

24-06-2008

Godzina otwarcia

10:30

Data zamieszczenia ogłoszenia

w Biuletynie Zamówień Publicznych

03-06-2008

 

   Zamawiający informuje, iż w nawiązaniu do licznych zapytań telefonicznych koryguje wymagania dotyczące nawierzchni do piłki nożnej.

Jest:

Nawierzchnia do piłki nożnej

       Jako nawierzchnię sportową przyjmuje się trawę syntetyczną o następujących parametrach:

- wysokość całkowita nawierzchni: min.

- gęstość (ilość włókien/m2): min. 97 000,

- rodzaj włókna: polietylenowe, mięszanka włókien monofilowych i fibrylowanych

- DTEX: min. 15 000,

- wypełnienie: piasek kwarcowy, granulat gumowy EPDM - zielony,

- kolor nawierzchni: zielony

- linie: wklejone w nawierzchnię – białe

  

 Powinno być:

Nawierzchnia do piłki nożnej

Jako nawierzchnię sportową przyjmuje się trawę syntetyczną o następujących

parametrach:

- wysokość całkowita nawierzchni: min. 50 mm,

- gęstość (ilość włókien/m2): min. 6 500,

- rodzaj włókna: polietylenowe,  monofilowe

- DTEX: min. 12 000,

- wypełnienie: piasek kwarcowy, granulat gumowy EPDM - zielony,

- kolor nawierzchni: zielony, lub dwukolorowy zielony

- linie: wklejone w nawierzchnię – białe

 

Jednocześnie informujemy, iż zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 30 maja 2008 r. /sygn. akt KIO/UZP 472/08/ zmianie ulega zapis zawarty w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w Szczegółowym Opisie Przedmiotu Zamówienia:  NIE WYMAGANE JEST ABY PRODUCENCI SZTUCZNEJ TRAWY SPEŁNIALI PARAMETRY ESTO.

 

Pozostałe zapisy SIWZ pozostają nie zmienione.




 

Pytania:


1.
     
Zgodnie z p. 8c/b § 10 załączonego do SIWZ Planu Zagospodarowania Przestrzennego należy zachować 60 % powierzchni działki jako powierzchnią biologicznie czynną. Przy zaproponowanego układu zagospodarowania terenu opracowania, którą jest częścią działki nr 643, to jest niemożliwe. Czy w tym przypadku procent pow. biologicznie czynnej liczony jest od większej powierzchni, a jeżeli tak prosimy o podanie jej wartości.
 

2.
     
Zgodnie z p. 6 § 13 załączonego do SIWZ Planu Zagospodarowania Przestrzennego odprowadzenie wód opadowych z powierzchni boisk winno być wykonane do kanalizacji deszczowej. Czy ten punkt dotyczy terenu opracowania? Jeżeli tak, to prosimy o podanie warunków przyłącza do kanalizacji.


3.      Czy warunki dla przyłącza wodnego są takie same jak przy pozostałych przyłączy zgodnie z p. 21 załącznika nr A do SIWZ?

4.      Zgodnie z § 17 załączonego do SIWZ Planu Zagospodarowania Przestrzennego teren opracowania jest zdrenowany, a jego zagospodarowanie jest możliwe po spełnieniu warunków Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Warszawie. Uprzejmie prosimy o wyjaśnienie jakie uzgodnienia zostały poczynione i jakie prace są przewidywane na tym terenie.

5.      Ponieważ termin realizacji inwestycji jest bardzo krótki uprzejmie prosimy o podanie terminu przekazania  przez Inwestora warunków podłączenia mediów oraz czasu potrzebnego Inwestorowi do uzyskania pozwolenia na budowę wraz z pozwoleniem wodno-prawnym (jeżeli jest konieczne) zgodnie p. 18 załącznika nr A do SIWZ.

Odpowiedzi:

 

                  ad.1.    Powierzchnia działki wynosi23 400 m2.

ad.2.   Wody opadowe odprowadzone muszą być z boisk poprzez nawierzchnię przepuszczalną (boisko trawiaste), oraz za pomocą odwodnienia liniowego i drenażu opaskowego patrz pkt. 16  „Odwodnienie” szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. Pozwolenie wodno – prawne  dla drenażu nie jest wymagane.

ad.3.     Warunki techniczne podłączenia wody i kanalizacji zostaną określone do 04.07.2008 r. Wykonawca wykona we własnym zakresie przyłącze z wcinką do sieci, oraz uzyska pozwolenie na wejście w teren i zajęcie pasa drogowego (ul. Pruszkowska-droga powiatowa). Projekt przyłącza wymaga uzgodnienia w Wydziale Inwestycji i Remontów (4 dni od złożenia). Przyłącza wymagają odbioru przez EKO Raszyn (5 dni przed rozpoczęciem robót).

ad.4.   Boiska wraz z zapleczem socjalnym znajdują się poza terenem zmelioryzowanym. W związku z powyższym nie jest wymagane uzgodnienie projektu zagospodarowania działki  w Zarządzie Melioracji i Urządzeń Wodnych.

ad.5.  Warunki podłączenia wszystkich mediów zostaną określone do 04.07.2008 r. Przyłącze energetyczne i gazowe zostanie wykonane do granicy działki przez ZEW-T i PGNiG S.A. zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia. Inwestor potrzebuje 14 dni na uzyskanie pozwolenia na budowę, pod warunkiem prawidłowo wykonanego projektu budowlanego.

 


 

Zamawiający, Gmina Raszyn, reprezentowana przez Wójta Gminy Raszyn informuje, że w prowadzonym postępowaniu wpłynęły nw. pytania dotyczące przedmiotu zamówienia:

 

  1. Jaka ma być prawidłowa jednostka grubości warstwy podkładowej, elastycznej, przepuszczalnej, na boisku wielofunkcyjnym [mm] czy może [cm]? W Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia w punkcie 11, podpunkt b (Boisko do gry w koszykówkę i siatkówkę) grubość warstwy elastycznej, przepuszczalnej podkładowej jest określona jako 3,5 mm, która to wielkość jest chyba pomyłką pisarską przy wpisywaniu jednostki.

 

  1. W Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia w punkcie 15 (Ogrodzenie terenu) są wymienione piłkochwyty o wysokości 6 m. Prosimy o określenie gdzie mają być one zastosowane (czy tylko za bramkami na boisku do piłki nożnej)?

 

  1. W Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia w punkcie 15 (Ogrodzenie terenu) ogrodzenie wysokie 4 m ma być wzdłuż boiska do piłki nożnej i z trzech stron boiska wielofunkcyjnego. Prosimy o odpowiedź czy boisko do piłki nożnej ma być ogrodzone tylko z jednej strony, czy wokół całego jego obwodu oraz czy boisko wielofunkcyjne ma być ogrodzone na czwartym boku, poprzez „wydłużenie” ogrodzenia boiska do piłki nożnej (ich wspólny bok)?

 

  1. W Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia w punkcie 17 (Budynek zaplecza socjalnego) jest zapis o wykonaniu systemu monitoringu i alarmu. Prosimy o odpowiedź czy system ten ma obejmować tylko powierzchnie pomieszczeń wewnątrz czy także obszar zewnętrzny wokół zaplecza i samych boisk? Jednocześnie prosimy o odpowiedź czy zasadne jest wykonywanie sytemu bez centralki, co uniemożliwia sprawdzenie prawidłowości wykonania i działania całego sytemu?

  

Odpowiedzi na pytania:

     1) Warstwa podkładowa wynosi 35 mm.

     2) Piłkochwyty mają być zainstalowane z dwóch stron na całej szerokości boiska do piłki nożnej za bramkami.

     3) Boisko do piłki nożnej ma zostać ogrodzone z dwóch stron dłuższych boków (ogrodzenia za bramkami – piłkochwytami) oraz z trzech stron boiska wielofunkcyjnego (jeden bok zabezpiecza w/w piłkochwyt). Długość ok. 210 m.

     4) System monitoringu i alarmu obejmuje tylko budynek i wykonany ma zostać bez centrali z wprowadzeniem do jednego pomieszczenia.