Na podstawie art. 38 ust. 4 oraz art. 12a ust. 1 ustawy z dnia

 

- składanie ofert – 05.04.2011 r. do godz. 10.00

- otwarcie ofert – 05.04.2011 r. do godz. 10.30

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna 2 a

05-090 Raszyn

ZP-271.PN.12.2011

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/022/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. nr 113 poz. 759 ze zm.).

Przedmiot zamówienia publicznego

            Wykonanie wielobranżowych projektów budowlanych i wykonawczych przebudowy ulic zlokalizowanych we wsi Rybie Gmina Raszyn

Przedmiotem zamówienia jest: wykonanie wielobranżowych projektów budowlanych i wykonawczych dotyczących przebudowy poszczególnych ulic: Spokojna, Środkowa, Polna, Bukietowa, Bratkowa, Okrężna, Rybna i Sienkiewicza we wsi  Rybie gmina Raszyn o łącznej długości około 3.000,00 mb wraz z opracowaniem specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, kosztorysów inwestorskich, przedmiarów oraz uzyskaniem zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.

W ramach realizacji przedmiotu zamówienia należy uwzględnić:

W zakresie robót drogowych:

-          Opracowanie i przedłożenie Inwestorowi do akceptacji koncepcji projektowych dla poszczególnych ulic

-          Rozwiązanie układu drogowego - jezdnia, chodniki  i  miejsca parkingowe w aspekcie obsługi komunikacyjnej przyległego terenu.

-          Zaprojektowanie konstrukcji nawierzchni w oparciu o obowiązujące katalogi konstrukcyjne

        z odniesieniem do obowiązujących norm technicznych. Konstrukcję należy uzgodnić                        z Inwestorem.

-          Uwzględnienie regulacji wysokościowej istniejącego uzbrojenia w ulicy - do projektowanej rzędnej  ( m in. wodociąg i kanalizacja, gaz, teletechnika).

-          Wykonanie pokolorowanych planów sytuacyjnych.

-          Wykonanie projektów stałej organizacji ruchu.

-          W wykonanych projektach należy wykazać ewentualne kolizje z działkami (z określeniem powierzchni kolidujących działek) i istniejącymi ogrodzeniami oraz z istniejącym uzbrojeniem technicznym. Należy zinwentaryzować kolidujące ogrodzenia i opracować oddzielne kosztorysy związane z przestawianiem  tych ogrodzeń.

W zakresie robót sanitarnych:

·          W zakresie robót kanalizacji sanitarnej i wodociągu:

    - wykonanie projektu przebudowy kolidujących elementów istniejących urządzeń                                     z projektowanym przebiegiem ulic.      

 

·          Kanalizacji deszczowej:

-          Wykonanie projektu odwodnienia całego przebiegu ul. Sienkiewicza

 

W zakresie robót elektrycznych:

- Wykonanie projektu na przebudowę kolidujących elementów linii energetycznej i oświetlenia ulicznego z projektowanym przebiegiem ulic.

- Zakres robót zostanie uzgodniony komisyjnie z udziałem przedstawicieli Gminy oraz na podstawie wydanych przez Zakład Energetyczny warunków technicznych przebudowy.

 

W zakresie robót teletechnicznych:

             - Projekt na ewentualne usunięcie kolidujących elementów linii teletechnicznej z projektowanym przebiegiem poszczególnych ulic.

 

W ramach dokumentacji dotyczącej każdej z ulic oprócz projektu budowlanego i wykonawczego należy wykonać specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót dla poszczególnych branż, przedmiar robót i kosztorys inwestorski.

 

Szczegółowy zakres prac projektowych, składających się na przedmiot zamówienia, określa:

- załącznik nr A do SIWZ – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia,

Przedmiot zamówienia należy zaprojektować przy zastosowaniu materiałów i technologii opisanych parametrami technicznymi w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji, ponieważ projekt służyć będzie jako opis przedmiotu zamówienia w postępowaniu o zamówienie publiczne na realizację inwestycji, przeprowadzonym zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.

Wraz z opracowaną dokumentacją Wykonawca złoży oświadczenia:

1)       o kompletności dokumentacji z punktu widzenia celu, któremu ma służyć wraz z wykazem dokumentacji

2)       o sporządzeniu projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami.

3)       o zweryfikowaniu i uzgodnieniu międzybranżowym

4)       o przeniesieniu na Zamawiającego, bez dodatkowego wynagrodzenia, praw autorskich
do dzieła będącego przedmiotem zamówienia, z prawem do jednokrotnego wykorzystania
w celu realizacji obiektu w określonej lokalizacji.

 

Przy realizacji zamówienia należy uwzględnić iż:

-   Rozwiązania projektowe powinny spełniać wymagania norm i przepisów obowiązujących w trakcie wykonywania zamówienia.

-    Inwestor zastrzega sobie prawo uzgadniania  poszczególnych etapów projektowania.

-    Inwestor zastrzega sobie prawo do zmniejszenia zakresu przedmiotu zamówienia.

-   Wersja elektroniczna ma dokładnie odpowiadać wersji papierowej, na co Wykonawca złoży stosowne oświadczenie. Wersję elektroniczną należy wykonać po sprawdzeniu i zatwierdzeniu dokumentacji przez Gminę.

-  W przypadku nanoszenia jakichkolwiek poprawek na etapie uzyskiwania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej poprawki powinny być naniesione we wszystkich egzemplarzach dokumentacji projektowej.

 

Opracowana dokumentacja winna być zgodna z obowiązującymi przepisami, w szczególności                                       z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu                i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 202 poz. 2072 z późn. zm.) i Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego ( Dz. U. z 2004r. Nr 130 poz. 1389) oraz wykonana zgodnie z załączonym szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia.

Rodzaj zamówienia

USŁUGA

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień
     (CPV):

71.32.00.00-7

Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy, przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759).

Zamawiający zastrzega możliwość dokonania zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie zmian terminu wykonania zamówienia oraz terminów pośrednich, technologii wykonania robót, zakresu rzeczowego wykonania robót, zg. z zapisami w SIWZ

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

  Termin (okres) realizacji zamówienia- wymagany:

- wykonanie projektów budowlanych i wykonawczych-  sukcesywnie do dnia 15.02.2012r.,

- uzyskanie dla Zamawiającego braku sprzeciwu do zgłoszonych robót budowlanych (dotyczy wszystkich ulic) – do dnia 16.04.2012r.

 

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.        posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań

2.        posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał: nie mniej niż 4 (cztery) projekty (rozpoczęte i zakończone) o analogicznym zakresie w tym 2 (dwa) o wartości, nie mniejszej niż 50 000,00 zł brutto każdy.

a. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku – osoby zdolne do wykonania zamówienia:

     Wykonawca winien wykazać, że dysponuje odpowiednią kadrą techniczną zdolną wykonać zadanie, tj.:

        - po min. 1 osobie, posiadającej uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń, zg. z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia                    28-04-2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie /Dz. U. nr 83 z dnia 16-05-2006 r./ w następujących specjalnościach:

-         drogowej,

-         instalacyjnej w zakresie: robót sanitarnych,

-         instalacyjnej w zakresie: robót dotyczących sieci elektroenergetycznych.

W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących zakres uprawnień powinien odpowiadać w/w specjalnościom

 

UWAGA: Wykonawca złoży oświadczenie o zobowiązaniu się Projektantów i Sprawdzających do sporządzenia projektów zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej.

a.              sytuacji ekonomicznej i finansowej.

        Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

sytuacja ekonomiczna: posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości min. 50 000 PLN,

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”

 

W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1 oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy

2 wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorów oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi te zostały wykonane należycie  

3 wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

4 Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

5 opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej               w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia (do przedstawienia przed podpisaniem umowy);

6 Wykaz usług, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót przez Podwykonawców

7 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy, doświadczeniu lub osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, należy złożyć pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania jego zasobów Wykonawcy, na okres realizacji niniejszego zamówienia

 W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

1 oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

2 aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia                     w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

3 aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert

4 aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasobach innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w ppkt. 1-4

Dokumenty podmiotów zagranicznych:

1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 2 -4. składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu ofert), b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (dokument wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert),

2) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów,                    o których mowa powyżej w pkt. 1 ppkt. a), b), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

3) W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

4) Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za zgodność z oryginałem. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§       w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 113 ( I piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

31-03-2011  godz. 10:00.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

   30 dni

     Kryterium cena

   100% - cena

     Wadium

   3 000,00  (trzy tysiące złotych)

Miejsce i termin otwarcia ofert

     Numer lokalu

       102

Data otwarcia

31-03-2011

Godzina otwarcia

10:30

Data zamieszczenia ogłoszenia

w Biuletynie Zamówień Publicznych

22-03-2011