Raszyn, dnia 04 listopada 2014 r.

ZP.271.213.2014.MŚ

dot. ZP.271.PN.51.2014

Dot. postępowania o zamówienie publiczne prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na: Rozbiórka budynku przedszkola w Raszynie przy ul Poniatowskiego 18 w tym usunięcie azbestu”.

 

Na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia

Jest:

Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych
w art. 22 ust. 1 i opisanych w niniejszej SIWZ w następujący sposób: warunek opisany w pkt. 5.1.2 SIWZ - wystarczające jest, aby którykolwiek z Wykonawców ubiegających się o zamówienie wykazał spełnianie tego warunku; warunek opisany w pkt 5.1.3. i 5.1.4 SIWZ – wystarczające jest łączne wykazanie przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie spełnianie tego warunku. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określone w pkt 6.1.1. SIWZ składa pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie lub każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Warunki określone w art. 24 ust. 1 ustawy powinien spełnić każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia samodzielnie, tym samym oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania w przypadkach określonych w art. 24 ust. 1 ustawy – określone w pkt 6.2.1 - oraz dokumenty określone w 6.2.2 SIWZ, zobowiązany jest złożyć każdy Wykonawca oddzielnie. Ponadto każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zobowiązany jest złożyć oddzielną listę podmiotów należących do grupy kapitałowej (pkt 6.3.1 SIWZ).

 

Winno być:

Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych
w art. 22 ust. 1 i opisanych w niniejszej SIWZ w następujący sposób:

- warunek opisany w pkt. 5.1.1 i 5.1.2 SIWZ - wystarczające jest, aby którykolwiek z Wykonawców ubiegających się o zamówienie wykazał spełnianie tego warunku;

- warunek opisany w pkt 5.1.3. i 5.1.4 SIWZ – wystarczające jest łączne wykazanie przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie spełnianie tego warunku.

- oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określone w pkt 6.1.1. SIWZ składa pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie lub każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

- warunki określone w art. 24 ust. 1 ustawy powinien spełnić każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia samodzielnie, tym samym oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania w przypadkach określonych w art. 24 ust. 1 ustawy – określone w pkt 6.2.1 - oraz dokumenty określone w 6.2.2 SIWZ, zobowiązany jest złożyć każdy Wykonawca oddzielnie. Ponadto każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zobowiązany jest złożyć oddzielną listę podmiotów należących do grupy kapitałowej (pkt 6.3.1 SIWZ).

UWAGA

Zamawiający informuje, że powyższe staje się integralną częścią SIWZ i będzie wiążące przy składaniu ofert.

 

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna 2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.PN.51.2014

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/22/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych tekst jedn. /t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm /.

Przedmiot zamówienia publicznego

„Rozbiórka budynku przedszkola w Raszynie przy ul Poniatowskiego 18 w tym usunięcie azbestu.”

 

Lokalizacja obiektu, stan aktualny – zakres robót

Budynek przedszkola zlokalizowany jest w Raszynie ul. Poniatowskiego 18 i  jest obiektem parterowym częściowo podpiwniczonym o segmentowej budowie, składa się z zespołu pawilonów sal przedszkolnych, oraz segmentu administracyjnego z kuchnią. Budynek został zrealizowany w technologii uprzemysłowionej z małowymiarowych elementów prefabrykowanych z drewna i z tworzyw produkowanych w latach 70-tych XX wieku przez Zakład Stolarki Budowlanej „Stolbud” w Ciechanowie z wykorzystaniem projektu typowego „Przedszkole C-40”. Realizowane w tym systemie obiekty produkowane były z kompletnych elementów z gotową fakturą zewnętrzną, a elementy ścienne miały fabrycznie wbudowaną stolarkę otworową. W skład systemu wchodziły elementy podstawowe ścienne, stropodachu, łączniki, tp. Zrealizowane przedszkole składa się z trzech części wzajemnie ze sobą powiązanych:

I      - segment 4 sale przedszkolne

II     - segment 1 sala gier ruchowych

III    - segment administracyjno – kuchenny częściowo podpiwniczony.

Połączone segmenty przykryte są stropodachem wentylowanym wykonanym z przestrzennych elementów prefabrykowanych.

Powierzchnia zabudowy            1010,0 m2

Powierzchnia użytkowa               841,1 m2

Kubatura przedszkola                   4228,0 m3

       Kubatura śmietnika                          41,0 m3

Elementy zawierające azbest:

 1) Wewnątrz budynku w pomieszczeniach wc, kuchni, oraz rozdzielni elektrycznej od strony wewnętrznej oblicowanie ścian i sufitów wykonano z płyt azbestowych, w pomieszczeniach umywalni i łazienek, na okładzinie z płyt azbestowych ułożono dodatkowo okładzinę z płyty kartonowo – gipsowej na ruszcie metalowym.

2)   Oblicowanie ścian zewnętrznych wykonano od strony wewnętrznej z płyt gipsowo – kartonowych, a od strony zewnętrznej z płyt pilśniowych twardych i z płyt z azbestu.

       Zakres robót rozbiórkowych:

      -  Odcięcie zasilania budynku 

      -  Wykonanie studni wodomierzowej 

      -  Odcięcie przyłączy kanalizacji sanitarnej i deszczowej orazi sieci cieplnej

      -   Demontaż instalacji wewnętrznej w budynku

      -   Demontaż płyt z azbestu

      -   Rozebranie konstrukcji drewnianej budynku z utylizacją materiałów z rozbiórki
      -   Rozebranie konstrukcji z cegły betonu i żelbetu
      -   Likwidacja szamba

 Szczegółowy zakres robót opisuje, szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i STWiORB.

Gwarancja i rękojmia:

Wykonawca udziela Zamawiającemu 2 (dwu) letniej gwarancji i  (dwu) letniej rękojmi na przedmiot umowy t. j. na wykonane roboty rozbiórkowe.

Bieg terminów gwarancji i z tytułu rękojmi rozpoczyna się z dniem podpisania przez strony bezusterkowego protokółu końcowego odbioru przedmiotu umowy.

W okresie gwarancji i rękojmi wszelkie naprawy lub wymiany, objęte gwarancją lub rękojmią, dokonywane są w ramach wynagrodzenia umownego. Zamawiający nie ponosi jakichkolwiek kosztów związanych z naprawami lub wymianą.

Rodzaj zamówienia

ROBOTY BUDOWLANE

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

45.11.11.00-9, 45.26.26.60-5

Zamawiający NIE DOPUSZCZA składanie ofert częściowych

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy, przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych(tekst jedn. Dz. U. z 2013, poz. 907 z późn. zm.), polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

maksymalny 30 dni od daty podpisania umowy.

 

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1     posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Wykonawca winien wykazać, że posiada :

- aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności polegającej na odbiorze i transporcie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest wydane na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku o odpadach (Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243, późn. zm.), w związku z art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) lub zaświadczenie o wpisie do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.

- aktualną umowę ze składowiskiem odpadów posiadającym odpowiednie zezwolenie na unieszkodliwiane odpadów zawierających azbest.

1.2     posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca powinien wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej
i prawidłowo ukończone w tym co najmniej:

2 (dwóch) robót rozbiórkowych odpowiadającej swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia tj. polegających na wyburzeniu (rozbiórce) budynku zawierającego elementy z azbestu wraz z ich usunięciem o wartości co najmniej 100.000.00  brutto (słownie: sto tysięcy złotych) każda z robót.

1.3 dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówieni.,

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż Wykonawca dysponuje następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:

a)     co najmniej 1 osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (pełniącą rolę  Kierownika robót), zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (t.j. Dz. U. nr 83, poz. 578 z późn. zm.).

       W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących zakres uprawnień   powinien odpowiadać w/w specjalnościom.

Ponadto osoba ta musi posiadać przeszkolenie w zakresie bezpiecznego usuwania wyrobów zawierających azbest zgodnie z § 6 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej  z dnia 02.04.2004 r. w sprawie sposobu i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U 04.71.649 ze zm.).

 

b)     co najmniej 5 osobami, posiadającymi przeszkolenie w zakresie bezpiecznego usuwania wyrobów zawierających azbest zgodnie z § 6 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej  z dnia 02.04.2004 r. w sprawie sposobu i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U 04.71.649 ze zm.).

 

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego dysponowania potencjałem technicznym Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

1.4  sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający określa minimalne wymagania wskazując, iż:

a)       Wykonawca winien wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 150 000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych);

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami w trakcie realizacji  zamówienia, w szczególności przedstawiającw tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

 

1.5 O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1.

Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2 Wykaz robót budowlanych, wykonanych w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

1.3 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.4 Koncesje, licencje, zezwolenia:

- aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności polegającej na odbiorze i transporcie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest wydane na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku o odpadach (Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243, późn. zm.), w związku z art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) lub zaświadczenie o wpisie do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach;

- aktualną umowę ze składowiskiem odpadów posiadającym odpowiednie zezwolenie na unieszkodliwiane odpadów zawierających azbest;

1.5 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

1.6 Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

1.7 Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia oryginał pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.8 Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu opisanego w pkt. 5.1.4. a) SIWZ (załącznik Wykonawcy);

W przypadku, gdy z treści polisy nie będzie wynikać, że została ona opłacona – należy dołączyć potwierdzenie dokonania opłaty polisy, a w przypadku polisy, której termin płatności został oznaczony w ratach – należy dołączyć potwierdzenie opłaty rat, których termin płatności został oznaczony przed terminem składania ofert.

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy);

3./ W zakresie przynależności do grupy kapitałowej, należy przedłożyć:

3.1 Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (załącznik Wykonawcy), bądź informacja, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.

4/Dokumenty podmiotów zagranicznych:

4.1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 2.2 , składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert),

4.2) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 4.1 ppkt. a), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, złożone właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem.

4.3) W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

4.4) Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za ,,zgodność z oryginałem”. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

Oferta Wykonawcy powinna zawierać:

a)   wypełniony formularz oferty (oryginał) wraz z kosztorysem ofertowym sporządzonym metodą kalkulacji uproszczonej,

b)   pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona) - załącznik Wykonawcy,

c)        dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, określone w rozdziale VI SIWZ,

d)       Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy oraz dołączenia - jeśli dotyczy – wykazu robót budowlanych, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót budowlanych przez Podwykonawców wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ,

e)       informacyjnie kserokopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium - załącznik Wykonawcy.

Warunki zmiany umowy.

1.         Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w przypadku:

1)       konieczności zaniechania wykonywania części robót poprzez zmniejszenie wynagrodzenia Wykonawcy,

2)       niemożliwych do przewidzenia niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających prowadzenie robót poprzez zmianę terminu wykonania umowy.

2.        Zmiana należnego Wykonawcy wynagrodzenia w odniesieniu do robót zaniechanych - w przypadku, o którym mowa w ust. 1 – ustalona zostanie według następujących zasad:

1)       za podstawę kalkulacji przyjęte zostaną ceny jednostkowe z kosztorysu ofertowego, a ilości robót na podstawie sprawdzonego i zatwierdzonego przez Zamawiającego obmiaru,

2)       jeżeli roboty nie występowały w kosztorysie ofertowym, a są niezbędne do rozliczenia robót zamiennych/dodatkowych, podstawą kalkulacji będą:

- dane wyjściowe do kosztorysowania z formularza ofertowego w zakresie kosztów robocizny, narzutu kosztów pośrednich i zysku,

- ceny materiałów i sprzętu nie będą wyższe niż średnie ceny publikowane przez kwartalnik SEKOCENBUD aktualny  na czas ich wbudowania i wykorzystania, a dla materiałów  specjalistycznych wg faktur zakupu,

- nakłady robocizny i nakłady rzeczowe z odpowiednich katalogów (KNR-ów), a dla robót specjalistycznych wg kalkulacji własnej

Zmiany postanowień zawartej umowy będą dokonywane za zgodą stron wyłącznie na podstawie pisemnego aneksu do umowy.

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§ w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 202A (II piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

07-11-2014 r. godz. 09:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

30 dni

Kryterium wyboru oferty

Kryterium cena – 95 %

Kryterium termin wykonania zamówienia – 5%

Wadium

5 000,00 (słownie: pięć tysięcy złotych)

Miejsce i termin otwarcia ofert

Numer lokalu

102

Data otwarcia

07-11-2014 r.

Godzina otwarcia

09:40

Data zamieszczenia ogłoszenia
w
Biuletynie Zamówień Publicznych

24-10-2014 r.