ZP.271.PN.38.136.2011

Dot. ZP.271.PN.38.2011                                                                                                        Raszyn, dnia 03 sierpnia 2011 r.

 

                              

 

Dot. Zapytania ofertowego na „Przebudowę chodnika w ul. Droga Hrabska w Falentach Nowych na terenie Gminy Raszyn – odcinek 0+405 do 1+172 (od ul. Opackiego do ul. Willowej ) ”

 

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia

 

           Pytanie nr 1:

Jaką grubość ma mieć posypka cem. – piaskowa pod chodniki z kostki brukowej? W przedmiarze i opisie przedmiotu zamówienia jest podana grubość 5 cm, natomiast na rys. Szczegóły konstrukcyjne- szczegół A jest podana grubość 8 cm. Prosimy o weryfikację.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Podsypka cementowo- piaskowa pod chodniki powinna mieć gr. 5 cm.

 

Pytanie nr 2:

Jaką grubość ma mieć kostka do budowy chodników? W przedmiarze i na rys. szczegóły konstrukcyjne jest podana grubość 8 cm, natomiast w części opisowej projektu budowlano-wykonawczego w punkcie 7 ( zakres robót oraz kolejność realizacji obiektów) podana jest grubość 6 cm. Prosimy o weryfikację

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Kostka do budowy chodników powinna mieć gr. 8 cm .

 

Pytanie nr 3:

Jakiej grubości ma być podbudowa pod chodniki z kruszywa łamanego 0/31,5? W części opisowej projektu budowlano- wykonawczego podano grubość 10 cm, natomiast na rys. szczegóły konstrukcyjne podbudowa ma grubość 15 cm?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Podbudowa pod chodniki z kruszywa łamanego 0/31,5 powinna mieć gr. 15 cm .

 

 

 

 

 

Pytanie nr 4:

Którym przedmiarem ma się sugerować Wykonawca wyceniając wykonanie zadania? Załączony przedmiar – Kosztorys ofertowy- znacząco różni się zakresem prac podanym w dokumentacji projektowej i załączonym w opisie projektu budowlano-wykonawczego przedmiarem. Zestawienie powierzchni zabudowy odbiega od zakresu robót z przedmiarem- Kosztorys ofertowy. Prosimy o jednoznaczne określenie zakresu robót.

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zakres robót, którym powinien kierować się Wykonawca wyceniając zamówienie wynika z przedmiaru który dotyczy odcinka 0+450- 1+172.

 

Pytanie nr 5:

Czy Wykonawca robót drogowych musi ponieść koszty związane z zajęciem pasa drogi powiatowej pod inwestycję drogową. Jeśli tak, to jakie to są  koszty ?

 

Zamawiający udziela odpowiedzi:

Zgodnie z zapisem SIWZ pkt. 2.1 Wykonawca musi ponieść koszty związane nie tylko z opracowaniem dokumentacji i wykonaniem organizacji ruchu na czas robót ale również koszty związane z zajęciem pasa drogi powiatowej. W przypadku tego zamówienia koszty te nalicza Starostwo Powiatowe w Pruszkowie.

 

 

 

Gmina Raszyn

ul. Szkolna 2 a

05-090 Raszyn

ZP.271.PN.38.2011

Dane zamawiającego

Nazwa

Gmina Raszyn

Adres

ulica SZKOLNA  2a ,
05-090 Raszyn,  woj. mazowieckie,  pow. pruszkowski 

Strona WWW

www.bip.raszyn.pl

Adres e-mail

zam.publ@raszyn.pl

Telefon/ fax.

/022/ 701-77-78,  /22/ 701-78-01

Dane zamówienia

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 10.1 oraz art. 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. nr 113 poz. 759 ze zm.).

Przedmiot zamówienia publicznego

„Przebudowa chodnika w ul. Droga Hrabska w Falentach Nowych

na terenie Gminy Raszyn – odcinek 0+405 do 1+172

(od ul. Opackiego do ul. Willowej)

Na zamówienie składa się: przebudowa chodnika w ul. Droga Hrabska w Falentach Nowych (droga powiatowa nr 3120W) na terenie Gminy Raszyn – odcinek 0+405 do 1+172 tj. na długości 767 mb, która obejmuje wykonanie:

-           nawierzchni ścieralnej z kostki betonowej gr. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej gr. 5 cm
i podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 gr.10cm

- zjazdów na posesje z kostki betonowej  gr. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej gr. 5 cm, podbudowie z kruszywa łamanego gr. 20 cm i warstwie odsączającej   z piasku o gr. 10 cm

- drenów rozsączających zlokalizowany przy jezdni – żwir ułożony na warstwie geowłókniny 0-50 cm

- drenażu rozsączającego zlokalizowany za chodnikiem – humus z obsianiem gr. 5 cm, kratka typu
Eco-fix wypełniona żwirem gr. 5 cm na żwirze owiniętym geowłókniną wym. 50x70cm

                                                              

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, określony został w dokumentacji technicznej, załączniku nr A do niniejszej specyfikacji, przedmiarów robót oraz w Specyfikacji technicznych warunków wykonania                     i odbioru robót.

 

 

UWAGA!!!!

Koszt wykonania projektu organizacji ruchu, organizacja ruchu i obsługa geodezyjna oraz koszty zajęcia pasa drogi powiatowej obciążają Wykonawcę.

Zamawiający nie wskazuje miejsca składowania urobku.

W celu prawidłowego sporządzenia oferty Wykonawca powinien dokonać wizji lokalnej dla uzyskania niezbędnej informacji, co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia.

 

 Gwarancja

Wykonawca udzieli gwarancji na wykonane roboty i wbudowane materiały 3 letniej gwarancji.

Rodzaj zamówienia

ROBOTY BUDOWLANE

Tryb zamówienia publicznego

Przetarg nieograniczony

     Klasyfikacja wg. Wspólnego Słownika Zamówień
     (CPV):

45.23.31.40-2

Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych /na każde z wybranych zadań/

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy w wysokości do 20% podpisanej umowy, przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 ze zm.

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający, nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  Termin (okres) realizacji zamówienia:

do 31-10-2011 r.

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1.1           posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań

1.2           posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Odnośnie spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien wykazać, iż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał: nie mniej niż 2 zamówienia (wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone) o wartości, co najmniej 200 000,00 zł brutto każde, odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. polegających na budowie nawierzchni z kostki betonowej.

1.3           dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku – osoby zdolne do wykonania zamówienia:

Wykonawca winien wykazać, że dysponuje odpowiednią kadrą techniczną zdolną wykonać zamówienie, w tym m.in.: - 1 osobą, posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie budowy dróg (pełniącą rolę Kierownika robót), wpisaną na listę członków właściwej Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego.

W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących zakres uprawnień powinien odpowiadać w/w specjalnościom

 

1.4           sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

1.5           O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1

 

 Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału
w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

1/ W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp należy przedłożyć:

1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy;

1.2 Wykaz robót w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorów oraz załączeniem dokumentów ( zał. Wykonawcy) potwierdzających, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;

1.3 Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.4 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie robót, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

1.5 Jeżeli Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, a te podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedstawia pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia;

1.6 Wykaz robót, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom /wypełniany w przypadku wykonywania robót przez Podwykonawców;

 

2/ W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy), a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy;

2.3 Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert- (załącznik Wykonawcy);

2.4 Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert (załącznik Wykonawcy).

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

 

Dokumenty podmiotów zagranicznych:

1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt. 2.2 - 2.4. składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu ofert), b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (dokument wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert),

2) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 1 ppkt. a), b), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

3) W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

4) Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę / osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z dopiskiem za zgodność z oryginałem. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia

 

Sposoby pozyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ):

§      w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 2a pok. 113 ( I piętro )
(po wysłaniu zapotrzebowania na nr faksu: 022 701 78 01, 022 701 77 78)

§      ze strony internetowej : www.bip.raszyn.pl.

Miejsce i termin składania ofert:

Sposób składania

w siedzibie Zamawiającego, Raszyn przy ul. Szkolnej 2a

Numer lokalu

Parter- Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. nr 15

Termin składania ofert

16-08-2011  godz. 10:30.

Atrybuty przetargów

Okres związania ofertą

   30 dni

     Kryterium wyboru oferty

   100% - cena

     Wadium

   5 000,00 zł (pięć tysięcy złotych)

Miejsce i termin otwarcia ofert

     Numer lokalu

       102

Data otwarcia

16-08-2011

Godzina otwarcia

10:40

Data zamieszczenia ogłoszenia

w Biuletynie Zamówień Publicznych

29-07-2011 r.